iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Slecht GSM signaal, daarna helemaal niets meer, no service (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/12560-slecht-gsm-signaal-daarna-helemaal-niets-meer-no-service.html)

gerry_rdam 08-05-08 06:12

Slecht GSM signaal, daarna helemaal niets meer, no service
 
Ik heb vandaag een nieuwe 16GB iPhone gekocht in de US. Direct aan de slag gegaan om deze te unlocken met iDemocracy. Dit ging uiterst eenvoudig en goed. Ik kan verder alles met de iPhone doen behalve bellen.

Het signaal geeft maar 1 streepje aan en later verbreekt de verbinding helemaal en komt de melding "no service". Ik zit nog steeds in de US en gebruik een Vodafone SIM. Vreemd genoeg kan ik ook het netwerk niet wisselen. Deze instelling zou ik verwachten bij de telefoon instellingen, maar die staat er niet bij. Volgens de handleiding moet deze naar voren komen als je in het buitenland bent. Maar dat ben ik nu ook.

Bij de unlock-actie heb ik het AT&T simmetje laten zitten en pas na de unlock actie mijn VF-sim erin gedaan. Maar dit moet toch geen probleem zijn?

Ik ben ook al op meerdere plaatsen geweest, zonder effect. De verbinding zou toevallig zwak kunnen zijn, maar een aantal kilometers verderop is het hetzelfde. Mijn oude trouwe Nokia 6192 heeft volledig bereik met meerdere netwerken.

Iemand een idee?

croiman 08-05-08 09:46

restoren, en unlock je iphone eens met iLiberty of Pwnage, dit zijn de twee aanraders.

gerry_rdam 09-05-08 06:53

Yo Croiman, Ik heb gedaan wat je schreef en het werkt. Bedankt.
(Overigens had ik dezelfde vraag ook op het forum van iDemocracy gesteld. Krijg ik een antwoord van de maker dat hij niet veel verstand heeft van unlocken en dat je beter een ander kan proberen. Is dat lekker?)

croiman 09-05-08 13:20

De maker van iDemocrazy raad een ander aan voor je iphone te unlocken?
Das pas een goei ja.
Maar ik had al een gevoel dat t door iDemocrazy kwam omdat je zo slechte ontvangst had. Enjoy your iphone !!! :p

StevenG 10-05-08 19:52

ik heb unlocked met iliberty, 16GB..
zelfde probleem..

croiman?

croiman 10-05-08 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenG (Bericht 110535)
ik heb unlocked met iliberty, 16GB..
zelfde probleem..

croiman?


Probeer eens de Pwnage methode StevenG.
restore na 114 standaard, pwn en maak een nieuwe custom-firmware en go for it, laat me daarna eens weten hoe t zit ok?

StevenG 10-05-08 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 110537)
Probeer eens de Pwnage methode StevenG.
restore na 114 standaard, pwn en maak een nieuwe custom-firmware en go for it, laat me daarna eens weten hoe t zit ok?

winpwnage dan? is die al helemaal in orde?

croiman 10-05-08 19:56

De laatste versie is zalig, totaal geen problemen mee.

Winpwn - BV Wiki

ik gebruik die enige tijd en ik gebruik niks anders.

StevenG 10-05-08 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 110540)
De laatste versie is zalig, totaal geen problemen mee.

Winpwn - BV Wiki

ik gebruik die enige tijd en ik gebruik niks anders.

Is hier ergens een turtorial van te vinden? :rolleyes:
zoals die van iliberty?

croiman 10-05-08 20:03

kijk hier eens en amuseer je dan ermee :

Winpwn hoe je het moet doen...

StevenG 10-05-08 20:25

Die net framework version 2.0 geraakt niet geinstalleerd omdat dat niet gaat met de vorige versie die erop staat? what to do?

StevenG 10-05-08 20:53

Step Four
Double click the downloaded .Net 2.0 Framework(dotnetfx.exe) on your Desktop and install it. You may not have to do this if its already part of your system (ie Vista).


mag dat ook versie 3.5 zijn?

croiman 10-05-08 23:38

als je al een nieuwe versie ervan hebt, laat die staan, als t dan nog nie lukt, deze net 2.0 eroverheen zetten.
ik heb net framework 3.0 op mijn pc staan met vista, en dit werkt zonder enig probleem.

StevenG 11-05-08 18:36

Nog enkele vraagjes:

1)de iphone, moet die aan of uit staan terwijl ik dit proces doe?

2) de simkaart: mijn simkaart erin of die van at&t of geen?

3) moet ik op voorhand iets doen met mijn iphone? er staat nu iliberty+ op denk ik.. mag dit er gwn op blijven staan?

4)

Step Fifteen
The IPSW Builder will open to the Applications tab. You can easily add your own sources by entering the source address and clicking the Add Source button

Use the Categories list on the right to select the packages you would like to have installed on your iPhone. Double click a package name to have it added to the Install list. Notice the indicator will let you know how much space you have left for installed applications.


Wat raad jij hierbij aan croiman?


Heel hard bedankt!

croiman 11-05-08 18:42

iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone With WinPwn [Updated] hier hoe t moet,

je simkaart mag erin blijven,
en dat iLiberty op je pc staat maakt niks uit.
En op voorrand in recovery-modus zetten.

StevenG 11-05-08 18:44

hoe zet ik hem in recovery mode? :rolleyes:
en op die site staat niet of de iphone aan of uit moet staan
en ook niets over die andere vragen.. kan jij die soms beantwoorden a.u.b.

bedankt croiman!

croiman 11-05-08 18:50

home-button EN power-button tesamen indrukken tot het logo veranderd (+20sec ofzo)

StevenG 11-05-08 18:51

Jij bent echt snel :D
thx croiman :D

croiman 11-05-08 19:01

daarvoor is deze site en wij der , voor alkaar te helpen

StevenG 13-05-08 00:28

iphone gepwnd en dan zelfs nog steeds "no service" :s :s :s
ook is bij het pwnen mijn installer verdwenen? en als ik op bootneuter klik komt er: "error couldn't find all required files.. please check your installation of this app."


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.