//

Het kiezen van geheugen voor de iPhone 5

Het kiezen van geheugen voor de iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik ben voornemens een Apple Iphone 5 te kopen alleen heb ik op het internet nergens kunnen vinden wat nou de verschillen zijn in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-10-12, 10:25
kickass kickass is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard Het kiezen van geheugen voor de iPhone 5

Hoi,

Ik ben voornemens een Apple Iphone 5 te kopen alleen heb ik op het internet nergens kunnen vinden wat nou de verschillen zijn in toepassing tussen 16 GB, 32 GB en 64 GB, misschien is dit voor de meeste mensen aan abctje maar voor mij helaas niet, het is de eerste keer dat ik een Iphone koop en naar ik begreep er geen geheugenuitbreiding mogelijk is ik het van belang vind in een keer wel de juiste aan te schaffen.

Kan iemand mij kort uitleggen waar met name het verschil in zit tussen voornoemde geheugens?

Alvast bedankt.

Groetjes

AD
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-12, 10:32
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

16GB als je niet veel apps hebt, nauwelijks foto's/video's/muziek hebt
32GB voor gemiddeld foto's maken, muziek, video
64GB als je echt veel foto's maakt/hebt en video's/apps etc
  #3  
Oud 01-10-12, 10:33
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard

Ad het geheugen zegt iets over hoeveel je kunt opslaan op het device.

Een mp3tje is iets van 5MB
Een foto is ook iets van 5MB
Een applicatie is ergens tussen de 2MB - 100MB. Spelletjes zijn over het algemeen groter omdat deze meer grafische inhoudt bevatten. Daarnaast heb je bijvoorbeeld ook navigatie zoals TomTom, deze neemt 1GB+ geheugen in beslag.

Je zult dus voor jezelf moeten bedenken wat je met de telefoon gaat doen? Reken dan eens uit hoeveel muziek/video/foto/apps je op een 16GB kwijt kan?

Overigens is het goed om te weten dat 16GB niet daadwerkelijk 16GB is, maar iets minder. Dit heeft te maken met een afronding 1 kb is geen 1000, maar 1024 bytes.
16 GB = 1600000 MB /1024 / 1024 = +- 15GB echte opslag.

Persoonlijk vind ik 16GB al snel te weinig, ik heb nu 32GB en deze zit bij mij ook vol.

Succes met je keuze
  #4  
Oud 01-10-12, 10:33
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Euh, heeft dit echt nog uitleg nodig.

De toestellen zijn allemaal hetzelfde, behalve de opslagcapaciteit is anders.

Dat is zoals een harde schijf kopen met 250GB, 500GB of 750GB

Het hangt ervan af hoeveel opslag je nodig denkt te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockafello Bekijk bericht
Overigens is het goed om te weten dat 16GB niet daadwerkelijk 16GB is, maar iets minder. Dit heeft te maken met een afronding 1 kb is geen 1000, maar 1024 bytes.
16 GB = 1600000 MB /1024 / 1024 = +- 15GB echte opslag.
13,5GB opslag op een 16GB.
  #5  
Oud 01-10-12, 10:38
kickass kickass is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik denk dat het verstandig is om voor de zekerheid 32MB te nemen, ik ben de producten van Apple steeds meer aan het ontdekken dus et kan zijn dat ik van meer applicaties en mogelijkheden gebruik wil maken dan nu het geval is, ik ken de mogelijkheden namelijk niet en wil voorkomen dat ik achteraf niet hetgeen kan doen wat ik oorspronkelijk voor ogen had.

Dank voor jullie hulp dusver.
  #6  
Oud 01-10-12, 10:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockafello Bekijk bericht
16 GB = 1600000 MB /1024 / 1024 = +- 15GB echte opslag.
1 GB = 1.000 MB = 1.024 MiB
16 GB = 16.000 MB = 16.384 MiB
  #7  
Oud 01-10-12, 10:43
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kickass Bekijk bericht
Ik denk dat het verstandig is om voor de zekerheid 32MB te nemen, ik ben de producten van Apple steeds meer aan het ontdekken dus et kan zijn dat ik van meer applicaties en mogelijkheden gebruik wil maken dan nu het geval is, ik ken de mogelijkheden namelijk niet en wil voorkomen dat ik achteraf niet hetgeen kan doen wat ik oorspronkelijk voor ogen had.

Dank voor jullie hulp dusver.


je hebt al een ipad 3 16GB staat er?

heb je daar genoeg aan qua geheugen? dan heb je waarschijnlijk ook genoeg aan een iphone 5 16GB. zo niet, idd een 32 GB of hoger pakken
  #8  
Oud 01-10-12, 10:45
kickass kickass is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik zal mijn telefoon vaker gebruiken dan de Ipad, dit omdat ik een laptop heb welke ik thuis het meest gebruik, Ipad is meer voor erbij .
  #9  
Oud 01-10-12, 13:49
MacRoels's schermafbeelding
MacRoels MacRoels is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Scheveningen
Berichten: 21
Standaard

Tja, ik heb het jaren gered met een iPhone met 16GB. Ik ben selectief met de muziek en de apps die ik erop zet. Alleen merkte ik, dat ik vaak filmpjes eraf moest halen, omdat ie vol zat. Heb nu gewoon de 64GB besteld, omdat ik er gewoon een poos mee voorruit wil. Maar zoals mensen al aangaven, bedenk zelf wat je er allemaal op wilt zetten. 16GB is voor degene die echt weinig muziek, apps en filmpjes erop zetten. 32GB is ruim voldoende voor de meeste. 64GB is voor degene die geld over hebben .
  #10  
Oud 01-10-12, 14:21
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Persoonlijk vind ik de opslag die Apple rekent voor meer geheugen gewoon te veel en je ziet het meestal nauwelijks terug als je het toestel weer verkoopt. Financieel gezien is het dus het beste om de 16GB te nemen.

Zelf heb ik het door selectief te zijn makkelijk kunnen redden met 16GB. Je moet alleen regelmatig je foto's en video's verwijderen - beter nog, uploaden naar Dropbox of zo - en niet te veel muziek op je telefoon zetten. Apps vormen eigenlijk geen probleem. Alleen grote apps van 1GB of meer zoals Asphalt of TomTom zul je moeten beperken, maar de meeste apps zijn veel kleiner.
Als je minder ruimte hebt ga je ook automatisch beter met de ruimte om merk ik zelf. Ik heb ook een iPad met 32GB, maar daar gaat het erg snel omdat ik van alles er op zet door de extra ruimte.

Maar kun je het missen, dan is 32GB een mooie tussenoplossing die voor de meesten voldoende is.
  #11  
Oud 01-10-12, 15:29
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacRoels Bekijk bericht
Tja, ik heb het jaren gered met een iPhone met 16GB. Ik ben selectief met de muziek en de apps die ik erop zet. Alleen merkte ik, dat ik vaak filmpjes eraf moest halen, omdat ie vol zat. Heb nu gewoon de 64GB besteld, omdat ik er gewoon een poos mee voorruit wil. Maar zoals mensen al aangaven, bedenk zelf wat je er allemaal op wilt zetten. 16GB is voor degene die echt weinig muziek, apps en filmpjes erop zetten. 32GB is ruim voldoende voor de meeste. 64GB is voor degene die geld over hebben .
mee eens!
  #12  
Oud 01-10-12, 17:06
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
1 GB = 1.000 MB = 1.024 MiB
16 GB = 16.000 MB = 16.384 MiB
Denk dat je onderstaande bedoeld.
1 GB = 1.024 MB
16 GB = 16.384 MB

De eerdere reacties kloppen ook niet echt met de verhoudingen
__________________
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  #13  
Oud 01-10-12, 17:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur Bekijk bericht
Denk dat je onderstaande bedoeld.
1 GB = 1.024 MB
16 GB = 16.384 MB
Ik bedoel het zo zoals ik het geschreven heb
Gigabyte - Wikipedia
  #14  
Oud 01-10-12, 17:11
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik bedoel het zo zoals ik het geschreven heb
Gigabyte - Wikipedia
Er is een verschil tussen de werkelijke grootte van de schijf en de bruikbare ruimte op een schijf
  #15  
Oud 01-10-12, 17:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur Bekijk bericht
Er is een verschil tussen de werkelijke grootte van de schijf en de bruikbare ruimte op een schijf
Over welke schijven heb je het? Het gaat in deze draad over het geheugen van een iPhone.
  #16  
Oud 01-10-12, 17:16
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Over welke schijven heb je het? Het gaat in deze draad over het geheugen van een iPhone.
Maakt niet uit of het een iPhone is of een harde schijf is. Je kan nooit de volledige ruimte gebruiken
  #17  
Oud 01-10-12, 17:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur Bekijk bericht
Maakt niet uit of het een iPhone is of een harde schijf is. Je kan nooit de volledige ruimte gebruiken
In die iPhone zit een geheugenchip van 16 GB of 16 GiB, kies maar uit welke methode je het liefste gebruikt

Die chip is geformatteerd in HFS+, dat zal jou als Windowsgebruiker niet zoveel zeggen (denk).

De chip is opgedeeld in twee partities:
1) de root partitie (/) met een grootte van 1,18 GB;
2) de home partitie (/home) met een grootte van 14,82 GB;

In de root partitie (/) staat het besturingssysteem, in dit geval iOS, en die partitie is niet toegankelijk (zonder jailbreak) voor de gebruiker.
  #18  
Oud 01-10-12, 17:27
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In die iPhone zit een geheugenchip van 16 GB of 16 GiB, kies maar uit welke methode je het liefste gebruikt

Die chip is geformatteerd in HFS+, dat zal jou als Windowsgebruiker niet zoveel zeggen (denk).

De chip is opgedeeld in twee partities:
1) de root partitie (/) met een grootte van 1,18 GB;
2) de home partitie (/home) met een grootte van 14,82 GB;

In de root partitie (/) staat het besturingssysteem, in dit geval iOS, en die partitie is niet toegankelijk (zonder jailbreak) voor de gebruiker.
Kijk en nu klopt het precies met wat je zegt Komen er wel
  #19  
Oud 01-10-12, 17:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur Bekijk bericht
Kijk en nu klopt het precies met wat je zegt Komen er wel
Ik zal het ook nog even bewijzen. De volledige "schijf" wordt dus wel gebruikt. De gebruiker kan echter zonder jailbreak geen gebruik maken van de volledige "schijf"



  #20  
Oud 01-10-12, 20:42
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

oh noez dit soort vragen.

Ga je eigen collectie uitkammen en wat je op de iphone wilt hebben. hoeveel muziek, hoeveel video's, doe research welke apps je erop gaat zetten. Zit je flink onder de 16gb? mooi, dan is dat je iphone. Laat wel altijd een paar gb over voor de zekerheid je gaat ook fotos maken en data opslaan ect.
Dit is een topic waar jij alleen zelf antwoord op kunt geven.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone in het water laten vallen. Flash geheugen uitlezen ? is dat mogelijk ? Adjuhh iPhone algemeen 6 04-10-12 17:31
iPhone 4 - na aan/uit het geheugen NIET vrij?! Hautje iPhone algemeen 1 22-09-12 21:12
Wat is "overige" in het geheugen van de iPhone? timneutel iPhone algemeen 72 02-07-12 15:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:29.