//

geen 3g signaal bij provider switch

geen 3g signaal bij provider switch discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb sinds kort een iPhone 5. Ben er zeer tevreden mee, ik heb echter een vreemd probleem, wat ook optrad bij mijn oude ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-10-12, 16:33
andy_k andy_k is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard geen 3g signaal bij provider switch

Hoi,

Ik heb sinds kort een iPhone 5. Ben er zeer tevreden mee, ik heb echter een vreemd probleem, wat ook optrad bij mijn oude iPhone 3GS.

Ik woon in Duitsland, ik werk echter in Nederland en heb dan ook van mijn werkgever een Nederlands gsm abonnement (Vodafone).

Het probleem wat optreed, is het volgende:
Als ik 's morgens vanuit Duitsland vertrek (waar ik geen 3g signaal heb omdat ik roaming heb uitstaan vanwege de kosten) en vervolgens de grens over ga, switched de iPhone vrij snel naar het Nederlandse Vodafone netwerk. Echter, het 3G signaal weigert 8 van de 10x. Ik heb al geprobeerd om 3g uit-en aan te zetten, mobiel netwerk uit-en aan, vliegtuigmodus, maar niets helpt, alleen het uit - en aan zetten van de iPhone zelf. dan plopt het 3G symbooltje weer tevoorschijn en werkt alles weer.

Zoals ik al aangaf, had mijn vorige iPhone 3GS dit probleem ook. Zou het een app kunnen zijn dit gedrag kan veroorzaken ?

Ik heb gegoogled op dit probleem, maar kan geen vergelijkbare cases vinden hierover. Heeft hier misschien iemand dezelfde ervaring met dit verschijnsel en wellicht een oplossing.

cheers,
Andy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-12, 16:40
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik vermoed dat de afstand nog te ver zal zijn om 3G te ontvangen.
Je kan wel eens proberen vanaf de iphone overschakeld naar Vadafone dan je toestel uit schakelen en weer aan maar NIET in een rijdende auto

Je kan misschien ook een reset uitvoeren
Houd de Sleep/Wake-knop en de Home-knop gelijktijdig ingedrukt voor minimaal 10 seconden.
  #3  
Oud 01-10-12, 16:55
andy_k andy_k is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Werner,

het 3G signaal blijft uit, ook als ik verder Nederland inrijd. Ik werk in regio Eindhoven, en zelfs als ik al een heel stuk N-Brabant in ben gereden, heb ik nog steeds geen 3G signaal.
Als ik de telefoon herstart, komt het 3G signaal vrijwel onmiddellijk beschikbaar.

Maar zoals gezegd, het is niet altijd. Er zijn dagen bij dat het goedgaat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen gprs signaal iphone 3gs,geen ronde cirkeltje of 3g logotje boven ebu38 KPN 0 06-06-11 00:34
iPhone: iPhone 3G schiet in safemode bij gebruik quick switch (jailbreak) Bijlie Jailbreak 0 30-11-10 00:49
Software: Navigon signaal - Tomtom geen signaal dettie iPhone Navigatie 8 04-09-09 23:34
iPhone 3G: iphone 3g unlock redsnow os 3.0...geen signaal provider meer steefsteef Unlock 14 29-08-09 00:53
Signaal bij in- en uitschakelen the007 iPhone algemeen 6 03-05-08 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.