//

iPhone 5 instellen als nieuwe iPhone

iPhone 5 instellen als nieuwe iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben binnenkort de trotse bezitter van een iPhone 5, en als ik die heb zou ik die willen instellen als nieuwe iPhone. Waarom? Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-12, 19:29
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard iPhone 5 instellen als nieuwe iPhone

Ik ben binnenkort de trotse bezitter van een iPhone 5, en als ik die heb zou ik die willen instellen als nieuwe iPhone.

Waarom? Ik heb al een iPhone sinds 2008 en ben steeds verder gegaan op die eerste iPhone, dus toen ik mijn iPhone 4 kocht heb ik de reservekopie van iPhone 3G gebruikt om mijn iPhone 4 in te stellen. Ik denk dat het een goed idee is om een cleane start te hebben.

Maar als ik dat doe, ben ik uiteraard wel mijn contacten en sms berichten kwijt. Iemand een idee hoe ik die vanuit mijn oude back-up zou kunnen extracten en zo terugzetten? Of moet ik dit manueel doen?

Mijn fotos die nog op mijn camera roll stonden heb ik getransfereerd naar PC.

Wat met mijn muziek, apps en e-books? Deze zijn gelinkt aan mijn Apple ID, dus die kan ik opnieuw downloaden. Maar kan dit enkel manueel? Moet ik echt alle apps en muziek manueel er weer op zetten?

Is er iemand die hier al ervaring mee heeft en mij tips kan geven?

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-12, 19:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo85 Bekijk bericht
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft en mij tips kan geven?
Met iCloud voor contacten?

Apple - Support - iCloud
  #3  
Oud 09-10-12, 16:31
Chloe VD 29 Chloe VD 29 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik denk dat ik mijn vraag ook in deze topic mag plaatsen.
Ik zal ook binnenkort (wanneer ze eindelijk in België toekomen) een Iphone 5 hebben. Momenteel heb ik nog de Iphone 3G van 2008. Nu wat zou ik het beste doen? De nieuwe iphone instellen als nieuw toestel of mijn oude 'kopiëren'? Want heb al een paar zaken gelezen waardoor de Iphone5 traag zou gaan hierdoor. Ik heb nu ook geen jailbreak (weet niet of dat iets uitmaakt?) Ik zou wel heel graag al mijn gegevens van de huidige iphone op de nieuwe zetten maar niet als dit eigenlijk slecht voor het toestel is... Kan iemand mij goede raad geven??
  #4  
Oud 09-10-12, 20:07
gunth gunth is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 106
Standaard

Ik zou hem als nieuw activeren en daarna installeren wat je wil.
Niet zo'n groot werk en je begint met een schone lei.
  #5  
Oud 09-10-12, 20:38
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Ik vind dat eigenlijk wel een groot werk. Ik heb een groot aantal apps wat allemaal mooi gerangschikt zit in folders. Dus dan mag ik die allemaal weer op m'n iPhone zetten en alles beginnen ordenen. Of is er een andere oplossing? Verder had ik ook graag m'n contacten en sms geschiedenis op de nieuwe iPhone gehad, maar ik heb hier al een tool voor gevonden, iBackUpBot.
  #6  
Oud 09-10-12, 21:06
Chloe VD 29 Chloe VD 29 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik wil ook heel graag mijn sms verleden, foto's, contacten,... op de nieuwe iphone.
Maar is het dan echt heel schadelijk om hem in te stellen als een back-up?? Want ik ken niet zo veel over hoe ik alle apps kan overzetten en de contacten en dergelijke...
En het feit dat die niet gejailbreakt is, speelt dat in mijn voordeel??
merci al voor de reply!!
  #7  
Oud 14-10-12, 12:07
Chloe VD 29 Chloe VD 29 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Zou er iemand mij goede raad kunnen geven? Kan ik gemakkelijk mijn SMS berichten overzetten zonder mijn oude iphone over te zetten?
  #8  
Oud 14-10-12, 12:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chloe VD 29 Bekijk bericht
En het feit dat die niet gejailbreakt is, speelt dat in mijn voordeel??
Als de oude iPhone geen jailbreak heeft en nooit gehad heeft kan je zonder problemen een backup terugzetten op de nieuwe iPhone 5.

iTunes onder OS X doet dat heel netjes. Je kan zelfs zien hoe de nieuwe iPhone 5 opgebouwd wordt zodat hij uiteindelijk (uiterlijk) een kopij is van de oude.

Succes gewenst
  #9  
Oud 14-10-12, 15:01
Chloe VD 29 Chloe VD 29 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de snelle reply!! Dus het kan echt geen kwaad dan, ik bedoel dan qua snelheid van de nieuwe iphone?? Want diegene die ik nu heb is echt verschrikkelijk traag, en ik wil dat echt niet 'overzetten' op de 5.
Het is nu ook niet dat mijn iphone nu overvol staat... Vanaf dat ik er wat teveel apps op zet, gaat hij helemaal niet meer vooruit

Sorry dat ik er zo onzeker over ben, maar wil echt niet dat ik de 5 meteen zou verbrodden door de oude erop te zetten.


Merci al!
  #10  
Oud 14-10-12, 15:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chloe VD 29 Bekijk bericht
Sorry dat ik er zo onzeker over ben, maar wil echt niet dat ik de 5 meteen zou verbrodden door de oude erop te zetten.
In een backup van een iPhone zonder jailbreak zit er niets in wat de nieuwe iPhone zou kunnen verbrodden

Succes verder
  #11  
Oud 05-11-12, 23:14
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Ik heb ook een vraagje: misschien wel verkeerd topic (mods, laat dan maar iets weten).

Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd een iPad te kopen. Kan het kwaad om een back up van mijn iPhone op die iPad te zetten?

ik las hier dat een simpele kopie zonder jailbreak geen kwaad kan, maar ook niet als die iPhone al redelijk vol staat?

en nu ben ik iemand die heel ver vooruit kijkt: wat als ik binnen x jaar een nieuwe iphone koop en de mijn 4s oud en traag is, dan kan ik gewoon die apps overzetten? want uiteindelijk ga je die nieuwe (met evenveel geheugen) toch opnieuw volproppen en gaat ie weer traag worden?

of ben ik verkeerd? ik heb hier al veel bijgeleerd, ik ken er ook wat van, maar hier zit ik wat mee, vooral omtrend de iPad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4 instellen voor nieuwe koper? pdavie2311 iPhone algemeen 18 17-09-12 12:54
oude reservekopie van iPhone verwijderen en nieuwe instellen colin_kuijntjes iPhone algemeen 4 05-09-12 22:35
Wat gebeurd er als ik mijn iPhone als Nieuwe iPhone synchronisereer? EsaArnhem iPhone algemeen 1 23-12-11 19:15
iPhone als nieuwe iPhone instellen app 's kwijt? nance30 iPhone Apps 5 01-10-11 14:06
Kan geen lockscreens instellen zelfde als thema op iphone 4G SuperdryGirl86 Jailbreak apps en thema's 7 26-04-11 23:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:56.