//

De gebreken aan de iPhone 5

De gebreken aan de iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb een vraag aan T-mobile gesteld betreft krasjes op mijn iPhone en mag hem eenmalig opsturen ter reparatie. Wat vinden jullie wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 07-11-12, 23:13
F1WilliamsJeff F1WilliamsJeff is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 22
Standaard

Beste mensen,

Ik heb een vraag aan T-mobile gesteld betreft krasjes op mijn iPhone en mag hem eenmalig opsturen ter reparatie. Wat vinden jullie wat ik moet doen? Ik vind het wel goed dat ik hem mag opsturen maar wat willen ze gaan repareren? En als het eenmalig betreft dan mag ik de volgende keer niet klagen als er weer een krasje op komt binnen een week.

Even ter informatie: de krasjes zitten op de telefoon na 2 dagen gebruik waarvan hij eigenlijk alleen maar op mijn nachtkastje lag wegens het nog niet ontvangen van mijn nano simkaart.
Hieronder de email van T Mobile.


Reactie via e-mail

Citaat:
Geachte heer,

Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht. Ik geef hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat uw nieuwe iPhone 5 al beschadigd is.
Dit probleem kan voorkomen bij de iPhone 5, dit is inmiddels bekend bij T-Mobile.
Wij geven u dan ook de kans om uw toestel eenmaal ter reparatie aan te bieden, zodat wij de iPhone weer kunnen repareren. Dit is uiteraard kosteloos. Wanneer u uw iPhone 5 ter reparatie aanbied, bent u deze wel enkele werkdagen kwijt. Een reparatie kunt u aanmelden via onze website. Onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

T-Mobile Klantenservice BV
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 08-11-12, 08:41
stony667 stony667 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
je krijgt geen nieuwe, je krijgt altijd een refurb van dynafix
een zo goed als nieuwe iphone 5 dus en geen nieuwe in de orginele iphone 5 verpakking ingeseald..

ook van bijv t-mobile krijg je na de 8 dagen een refurb terug, en ook van apple krijg je na 14 dagen een refurb en geen nieuwe
Werk jij bij dynafix wie zegt dat hun niet gewoon de iphone uit de verpakking halen en de lader en de earphones houden voor het omwisselen met defecte! Bij mij zaten de orginele stickers er nog op!!!
  #103  
Oud 08-11-12, 19:19
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F1WilliamsJeff Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik heb een vraag aan T-mobile gesteld betreft krasjes op mijn iPhone en mag hem eenmalig opsturen ter reparatie. Wat vinden jullie wat ik moet doen? Ik vind het wel goed dat ik hem mag opsturen maar wat willen ze gaan repareren? En als het eenmalig betreft dan mag ik de volgende keer niet klagen als er weer een krasje op komt binnen een week.

Even ter informatie: de krasjes zitten op de telefoon na 2 dagen gebruik waarvan hij eigenlijk alleen maar op mijn nachtkastje lag wegens het nog niet ontvangen van mijn nano simkaart.
Hieronder de email van T Mobile.


Reactie via e-mail
Zou het maar doen doen, vind het op zich een goede service van tmobile, ze zijn immers niet verplicht om de krasjes die tijdens jou gebruik zijn ontstaan te verhelpen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 18:23 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaakafhaak Bekijk bericht
Ik kan zelfs na update lange gesprekken niet zelf ophangen, touchscreen lijkt niet te reageren. Moet dus wachten tot de ander ophangt, best lastig. Iemand anders ook al eens gemerkt?
Nee nog niet van gehoord of gemerkt.
  #104  
Oud 08-11-12, 19:25
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stony667 Bekijk bericht
Werk jij bij dynafix wie zegt dat hun niet gewoon de iphone uit de verpakking halen en de lader en de earphones houden voor het omwisselen met defecte! Bij mij zaten de orginele stickers er nog op!!!
Voer het serienummer in op de chipmunk website en je zult zien dat het een refurb is

Kijk ook op de dynafix website, hun MAKEN zelf refurb iphones, je krijgt dus NOOIT een nieuwe maar een refurb van dynafix

Als je het serienummer invoert op chipmunk zul je dat ook te zien krijgen.
  #105  
Oud 08-11-12, 19:33
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Voer het serienummer in op de chipmunk website en je zult zien dat het een refurb is

Kijk ook op de dynafix website, hun MAKEN zelf refurb iphones, je krijgt dus NOOIT een nieuwe maar een refurb van dynafix

Als je het serienummer invoert op chipmunk zul je dat ook te zien krijgen.
Ter info! Vodafone doet dit ook, ken 2 mensen die dit is overkomen. Erg genoeg vertellen ze hun klanten ook nog eens dat het een nieuwe is.... triest.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 18:37 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Voer het serienummer in op de chipmunk website en je zult zien dat het een refurb is

Kijk ook op de dynafix website, hun MAKEN zelf refurb iphones, je krijgt dus NOOIT een nieuwe maar een refurb van dynafix

Als je het serienummer invoert op chipmunk zul je dat ook te zien krijgen.
Ennuh, doet alleen Chipmunk alle reparaties van Apple dan?
  #106  
Oud 08-11-12, 19:43
modus modus is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: rotterdam
Berichten: 20
Standaard

dus dan zit er geen plastic om het doosje ??
  #107  
Oud 08-11-12, 19:56
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modus Bekijk bericht
dus dan zit er geen plastic om het doosje ??
Bij een refurb krijg je in de meeste gevallen geen doosje maar alleen het toestel. Als je wel een doosje krijgt moet ie gewoon geseald zijn
  #108  
Oud 08-11-12, 20:00
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Ter info! Vodafone doet dit ook, ken 2 mensen die dit is overkomen. Erg genoeg vertellen ze hun klanten ook nog eens dat het een nieuwe is.... triest.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 18:37 ----------



Ennuh, doet alleen Chipmunk alle reparaties van Apple dan?
Chipmunk gebruikt de halve wereld enkel om te kijken in welke fabriek je iPhone is gemaakt en welk weeknummer

Bijv: fabriek DQ foxxcon China
Productie week: 34

Als je het serienummer van een refurb invoert komt er ook te staan: mogelijk refurbished

Daaraan kun je dus zien dat hij niet nieuw is.

Als je een originele iPhone doos krijgt die ingeseald is met alles erop en eraan is het vaak geen refurb, refurbs krijg je niet in een officiële gesealde iPhone doos

Hier kun je je serienummer checken

Klantenservice: Serienummers

Toestellen van tmobile worden áltijd ter reparatie naar dynafix gestuurd en je krijgt na reparatie dus nooit een nieuwe maar áltijd een refurb van dynafix
  #109  
Oud 08-11-12, 22:45
Vredeburg Vredeburg is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Vredeburg
Berichten: 47
Standaard Krasjes op het toestel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Zou het maar doen doen, vind het op zich een goede service van tmobile, ze zijn immers niet verplicht om de krasjes die tijdens jou gebruik zijn ontstaan te verhelpen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 18:23 ----------



Nee nog niet van gehoord of gemerkt.
Ik zou er geen probleem van maken die paar krasjes! In de toekomst komt er wel meer op en hoelang duurt het weer voordat je een nieuwe hebt ! Trouwens dat Nano kaartje moet je zelf knippen , dat steld helemaal niets voor !
  #110  
Oud 08-11-12, 22:53
Derbi95 Derbi95 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 11
Standaard

toen ik me iphone 5 kreeg
las die de simkaart niet
maargoed wel een nieuwe gehad, na zo'n 1,5 weken
  #111  
Oud 12-11-12, 14:09
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Chipmunk gebruikt de halve wereld enkel om te kijken in welke fabriek je iPhone is gemaakt en welk weeknummer

Bijv: fabriek DQ foxxcon China
Productie week: 34

Als je het serienummer van een refurb invoert komt er ook te staan: mogelijk refurbished

Daaraan kun je dus zien dat hij niet nieuw is.

Als je een originele iPhone doos krijgt die ingeseald is met alles erop en eraan is het vaak geen refurb, refurbs krijg je niet in een officiële gesealde iPhone doos

Hier kun je je serienummer checken

Klantenservice: Serienummers

Toestellen van tmobile worden áltijd ter reparatie naar dynafix gestuurd en je krijgt na reparatie dus nooit een nieuwe maar áltijd een refurb van dynafix
Suprhandig deze link, heb iemand er al blij mee kunnen maken dat ie toch geen refurb had.
  #112  
Oud 12-11-12, 16:59
xamirz xamirz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard

Guys, na problemen met mijn iPhone 5 komt dinsdag AMP met een "nieuwe" iPhone 5. Ik ben benieuwd, je zou zeggen omdat er niet veel iPhone 5 zijn dat je wel een nieuwe krijgt ipv Refurb.
In bedie gevallen maakt me niet uit. Ik heb 2 keer refurb gehad(iphone 3g en 4) en die werken nog steeds. Ik hou jullie op de hoogte.
  #113  
Oud 12-11-12, 19:54
stony667 stony667 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Suprhandig deze link, heb iemand er al blij mee kunnen maken dat ie toch geen refurb had.
Ik kon nergens zien of hij refurb was waar kan je dat zien?
  #114  
Oud 13-11-12, 14:35
xamirz xamirz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard

Ik heb mijn nieuwe iphone 5 binnen. Ik kan op chipmunk niet zien dat het om een reurb gaat. Iemand ideeen?
  #115  
Oud 13-11-12, 14:38
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xamirz Bekijk bericht
Ik heb mijn nieuwe iphone 5 binnen. Ik kan op chipmunk niet zien dat het om een reurb gaat. Iemand ideeen?


Kreeg je hem van AMP in den gesealde doos met lader/oordoppen of in een gewoon wit doosje met daarin los de iPhone?

En heb je je iPhone bij een tmobile abbo?

En welke fabriek en weeknummer is je iPhone gemaakt volgens chipmunk?
  #116  
Oud 13-11-12, 15:12
xamirz xamirz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Kreeg je hem van AMP in den gesealde doos met lader/oordoppen of in een gewoon wit doosje met daarin los de iPhone?

En heb je je iPhone bij een tmobile abbo?

En welke fabriek en weeknummer is je iPhone gemaakt volgens chipmunk?
Via amp, los, zonder oordop en lader.
Het is een tmobile abbo.

Weeknr 38(spet)
Factory c3 china
  #117  
Oud 13-11-12, 15:27
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

C3 is inderdaad een gewone fabriek in China en duid niet op een refurb

Alleen dat hij uit week 37 komt is wel "vreemd" omdat ik in begin oktober al eentje kreeg van week 39/40 en je zou verwachten dat de week 37's al "op" waren.

Zat de telefoon wel in bescherm plakkers etc? En wat zei AMP er zelf van?
  #118  
Oud 13-11-12, 16:27
xamirz xamirz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard

Telefoon zat indd in de standaard schermplakkers.
Amp zei nog is een gemaakte maar hij wist het niet zeker.
  #119  
Oud 13-11-12, 17:21
larslambo's schermafbeelding
larslambo larslambo is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 12
Standaard

Het enige gebrek aan de iPhone is dat er nog geen jailbreak is..
  #120  
Oud 13-11-12, 18:07
stony667 stony667 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 69
Standaard

Die van mij komt van dynafix af C3 (china) Week 40 dus waarschijnlijk geen Refurb alleen een de telefoon gekregen zonder doosje! Dus het verhaal dat Dynafix altijd refurbs geeft is bullysheit!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone gaat niet aan, ook niet met de aan/uit en home knop Sjanti iPhone algemeen 5 30-01-12 00:17
ik krijg zomaar me iphone 4 niet meer aan (weet waar het aan ligt) dannyaxe iPhone algemeen 10 12-10-11 20:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.