//

Verbruik ineens 300MB in 24uur

Verbruik ineens 300MB in 24uur discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) dus mocht iemand nog vragen hebben over vliegtuigen.... you know how to reach us...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 05-11-12, 17:42
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

dus mocht iemand nog vragen hebben over vliegtuigen.... you know how to reach us
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 05-11-12, 18:23
SjoerdK SjoerdK is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb Apple gemaild met een verzoek om een oplossing en tegemoetkoming. Ik ben benieuwd.
  #43  
Oud 06-11-12, 20:12
henk19 henk19 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik had in 6 dagen ongeveer 1,5 gb aan data verbruikt. Kostte me ca 250 euro. Volgens Tele2 lag het aan een bug in iOS6. Ondanks dat je thuis bent en je iPhone aangeeft dat je Wi-Fi gebruikt, blijft je iPhone toch data binnen halen via 3G. Omdat je iPhone aangeeft Wi-Fi signaal te hebben, begint deze ook te syncen met iCloud, iMatch, YouTube en verzin het maar wat er gaat werken als Wi-Fi beschikbaar is. Ga maar na wat een datagebruik dat is. Volgens een Tele2 medewerker is de bug bekend bij Apple. Ik heb hierop Apple gebeld. Deze zei wel op de hoogte te zijn van de klachten, maar een bug, nee dat was het niet en ze konden niets voor me betekenen.
Saillant detail: Volgens iPhone 874 Mb verbruikt over 3G en Tele2 1,5 Gb.
Als iemand succes heeft bij Apple, deel de informatie.
Nee, ik ben geen Apple hater met alleen een iPhone.

Laatst gewijzigd door henk19; 07-11-12 om 19:40. Reden: info bijgevoegd
  #44  
Oud 06-11-12, 20:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk19 Bekijk bericht
Volgens Tele2 lag het aan een bug in iOS6.
Als het écht een bug in iOS 6/iOS 6.0.1 is zouden dan niet miljoenen gebruikers last van die bug moeten hebben? iOS 6/6.0.1 is voor iedere gebruiker hetzelfde.
  #45  
Oud 07-11-12, 09:37
SjoerdK SjoerdK is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 10
Standaard

De fout in de Apple software is bekend, dat blijkt wel uit de vele forumdiscussies, ook op apple.com. Ik moet Apple Care bellen om de zaak verder in behandeling te laten nemen, ik stel voor dat iedereen die hiermee te maken heeft hetzelfde doet.

"Beste Sjoerd,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Apple Online Store, de online winkel van Apple.

Met deze vraag dient u contact op te nemen met Apple Care, de technische ondersteuning van Apple.

Tel: 0900 7777 703 NL
Tel: 0707 0077 2 BE

Zij zijn van maandag tot en met vrijdag te bereiken van 09:00 tot 18:00 en zaterdag van 10:00 tot 17:00.

Helaas hebben zij geen contact per email.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u toch nog vragen hebben, kunt u mij altijd terug emailen."
  #46  
Oud 07-11-12, 09:49
stony667 stony667 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 69
Standaard

Met IOS 6.01 is het bij mij opgelost op mijn iphone 5.
  #47  
Oud 07-11-12, 13:00
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

heb het zonet gedaan SjoerdK. En nu maar afwachten
  #48  
Oud 07-11-12, 18:39
kobus1960's schermafbeelding
kobus1960 kobus1960 is offline
• iOS 13.5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Alblasserdam
Berichten: 40
Standaard

Ik heb al een poosje dataman erop zitten.
Het is bij mij allemaal niets veranderd na 6.01.
Gewoon strak geen gekke uitschieters, niets.
  #49  
Oud 07-11-12, 21:26
liekew78 liekew78 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als het écht een bug in iOS 6/iOS 6.0.1 is zouden dan niet miljoenen gebruikers last van die bug moeten hebben? iOS 6/6.0.1 is voor iedere gebruiker hetzelfde.
Ja dat is dus waarschijnlijk ook zo. Tenminste het zat in ios6. Effe Google'en. En je komt erachter dat het echt wel aan iOS6 lag.
Bij mij lijkt het probleem trouwens ook opgelost met 6.0.1
  #50  
Oud 07-11-12, 21:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liekew78 Bekijk bericht
J Tenminste het zat in ios6. Effe Google'en. En je komt erachter dat het echt wel aan iOS6 lag.
Bij mij lijkt het probleem trouwens ook opgelost met 6.0.1
Ik ga niet goegelen Ik lees deze draad van het begin tot het einde en stel vast dat er leden zijn die het probleem hebben met iOS 5.1.1, andere met iOS 6 en nog andere met iOS 6.0.1.

Over welk probleem in iOS 6 gaat het dan
  #51  
Oud 07-11-12, 23:20
liekew78 liekew78 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Uhm niemand zegt tot nu toe dit probleem te hebben met IOS 6.0.1..
1 persoon met 5... Maar dat blijkt verder op in de posts een ander probleem (namelijk ook hoog Wi-Fi gebruik)

Probleem is dat de iphone automatisch op mobile data overschakelt (vermoedelijk bij zwakkere Wi-Fi verbinding) terwijl je dit niet door hebt..
  #52  
Oud 08-11-12, 09:42
SjoerdK SjoerdK is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 10
Standaard

@Liekew78

Niet op dit forum misschien, maar er zijn ook (vele) vergelijkbare discussies op fora van Apple en diverse providers en daar heb ik dit wel gelezen. Ik heb het idee dat dit probleem bewust een beetje stil wordt gehouden. Ik proef dat ook aan de toon van de Applecare medewerkers die ik heb gesproken.
  #53  
Oud 08-11-12, 09:45
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Sinds 6.0.1 heb ik dus ook even dit topic doorgelezen. Nu heb ik even een oogje gehouden op mijn Vodafone app en nu blijkt dus dat er in de laatste 8 dagen al 250MB(!) versleten is. Beetje vreemd.. (m'n iPhone 4, niet mijn 5!)
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #54  
Oud 08-11-12, 21:25
liekew78 liekew78 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Sinds 6.0.1 heb ik dus ook even dit topic doorgelezen. Nu heb ik even een oogje gehouden op mijn Vodafone app en nu blijkt dus dat er in de laatste 8 dagen al 250MB(!) versleten is. Beetje vreemd.. (m'n iPhone 4, niet mijn 5!)
Heb je al 8 dagen 6.0.1? Mijn gok is dat dat je het met 6 hebt verbruikt ( ik had in 1 dag zo'n 500 m'n gebruikt, zat ook tv te kijken via mijn iphone maarja normaal dus via Wi-Fi) maar na update tot nu toe dus geen datagebruik over 3g meer als ik op Wi-Fi zit)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 20:31 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdK Bekijk bericht
@Liekew78

Niet op dit forum misschien, maar er zijn ook (vele) vergelijkbare discussies op fora van Apple en diverse providers en daar heb ik dit wel gelezen. Ik heb het idee dat dit probleem bewust een beetje stil wordt gehouden. Ik proef dat ook aan de toon van de Applecare medewerkers die ik heb gesproken.
Met 6 heb ik dit gelezen. Maar met 6.0.1 nog niet... Zal nog eens beter Google en.
  #55  
Oud 09-11-12, 09:13
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ik heb al sinds de update uit is iOS 6.0.1 op mijn iPhone 4 staan.
iPhone 5 heeft ook deze FW maar hier heb ik tot nog toe geen problemen mee!
  #56  
Oud 09-11-12, 22:17
CrimpyRex CrimpyRex is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 45
Standaard

ik heb ook ios 6.0.1 maar heb ook een hoog dataverbruik, ruim 350mb in 1 week. ik heb nu nog zo'n 130mb over voor de rest van de maand.

wat ik wel heb gedaan is het volgende:
bij instellingen van het mobiele netwerk, bij de optie 'gebruik mobiele data voor' heb ik alle opties uitgeschakeld. ik las dat het daar ook mee te maken zou kunnen hebben.

ik was van plan om morgen naar vodafone te bellen, maar als ik dit zo'n beetje doorlees, heeft dat denk ik vrij weinig zin?
  #57  
Oud 10-11-12, 13:24
Kevindewapper Kevindewapper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrimpyRex Bekijk bericht
ik heb ook ios 6.0.1 maar heb ook een hoog dataverbruik, ruim 350mb in 1 week. ik heb nu nog zo'n 130mb over voor de rest van de maand.

wat ik wel heb gedaan is het volgende:
bij instellingen van het mobiele netwerk, bij de optie 'gebruik mobiele data voor' heb ik alle opties uitgeschakeld. ik las dat het daar ook mee te maken zou kunnen hebben.

ik was van plan om morgen naar vodafone te bellen, maar als ik dit zo'n beetje doorlees, heeft dat denk ik vrij weinig zin?
De optie om "gebruik mobiele data" uit te schakelen is gewoon geen optie. Je hebt een telefoon toch om te gebruiken en ik heb een databundel om op te maken.... Handig als noodoplossing maar op lange termijn..? Nee
  #58  
Oud 10-11-12, 13:58
CrimpyRex CrimpyRex is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevindewapper Bekijk bericht
De optie om "gebruik mobiele data" uit te schakelen is gewoon geen optie. Je hebt een telefoon toch om te gebruiken en ik heb een databundel om op te maken.... Handig als noodoplossing maar op lange termijn..? Nee
heb je gelijk in. maar je kunt wel eigenwijs alle opties aanhouden 'omdat dat hoort' maar ik doe het liever op deze manier totdat er een oplossing is gevonden. liever zo dan een hoge telefoonrekening.

ps: ik heb gebeld met vodafone, ze zeiden dat ik de eerste was met deze klacht (wat ik niet geloof) maar ze hebben me wel 200mb extra data gegeven voor deze maand.
  #59  
Oud 10-11-12, 14:26
Kevindewapper Kevindewapper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrimpyRex Bekijk bericht
heb je gelijk in. maar je kunt wel eigenwijs alle opties aanhouden 'omdat dat hoort' maar ik doe het liever op deze manier totdat er een oplossing is gevonden. liever zo dan een hoge telefoonrekening.

ps: ik heb gebeld met vodafone, ze zeiden dat ik de eerste was met deze klacht (wat ik niet geloof) maar ze hebben me wel 200mb extra data gegeven voor deze maand.
Ik snap zeker dat je dit nu gebruikt tot er een oplossing is.

Ik heb net met Apple gebeld en die zeiden ook dat het de eerste keer was dat dit probleem was gemeld. Ik heb hem vriendelijk verzorgd eens op google te kijken naar de omvang van het probleem. Helaas was de customer support op zaterdag dicht dus ik moet volgende week opnieuw bellen.

Nog steeds hou ik hoop, het kan niet zo zijn dat er wereldwijd duizenden (miljoenen, miljarden) extra data wordt gebruikt sinds iOS6 en Apple dit dan toch blijft ontkennen.

Als ik volgende week opnieuw Apple heb gebeld zal ik hier het antwoord vermelden.
  #60  
Oud 10-11-12, 14:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevindewapper Bekijk bericht
Ik heb hem vriendelijk verzorgd eens op google te kijken naar de omvang van het probleem.
Waar moet men op Goegel kijken naar de omvang van dit probleem? Heb je wat tips?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 25-11-10 00:06
quickpwn 300mb? phoenix555 Jailbreak [archief] 2 20-09-08 12:00
300MB Gerwin Archief 2 12-11-07 18:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.