//

Omruilen iPhone 5

Omruilen iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik lees overal hier op het forum dat mensen naar de Apple Store geweest zijn omdat hun iPhone 5 niet deugde. Maar hoe gaat dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-10-12, 20:42
maikel18 maikel18 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 27
Standaard Omruilen iPhone 5

Ik lees overal hier op het forum dat mensen naar de Apple Store geweest zijn omdat hun iPhone 5 niet deugde.

Maar hoe gaat dat omruilen in z'n werk?
Moet je ook de doos en accessoires etc meenemen en inleveren?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-12, 21:58
Favreleuba Favreleuba is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard

Hebben mensen dit ook gedaan die de iPhone 5 in combinatie met een abonnement hebben aangeschaft, of zijn deze naar de provider gestapt en kan omruilen bij de Apple Store alleen als je hem los in de Apple Store (of elders) hebt gekocht? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat de provider jouw imei nummer heeft en dat hij het eerste aanspreekpunt is.
  #3  
Oud 30-10-12, 22:50
MDJ81 MDJ81 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 10
Standaard

In mijn geval heb ik vandaag mijn iPhone 5 omruild bij de applestore in A'dam. Deze is aangeschaft icm een abonnement van Vodafone. Deze gegeven stonden ook al allemaal geregistreerd in het systeem van Apple, zelfs dat deze telefoon gekocht was via vodafone. Tevens zouden zij deze gegevens aanpassen, zodat je garantie overgezet wordt op de IMEI / serienummer van je nieuwe telefoon.
  #4  
Oud 30-10-12, 23:59
FuMo76 FuMo76 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 6
Standaard

Mijn eerste iPhone 5 die ik icm een Vodafone abbo afsloot had een dode pixel, terug gegaan naar belcompany, en had een paar dagen later een nieuwe iPhone.... Prima service dus!
Helaas heb ik nu wederom problemen met het scherm, in de vorm van een wazige groene gloed, vooral wanneer ik de telefoon unlock/slide.
Dus weer contact op genomen met de belcompany, die kunnen mij niet op zeer korte termijn een nieuw toestel leveren, dat kan mogelijk even duren, ivm leveringen.
Daarom ook maar Apple zelf gebeld in Amsterdam.
Het is eigenlijk heel simpel, je logt in op de Apple online store, en maakt een afspraak bij de genius bar in de Apple store in Amsterdam om je defecte toestel om te ruilen.
Dit zijn dan wel gerepareerde toestellen, maar aangezien de 5 nog maar net uit is eigenlijk gewoon nieuw.
Nu ben ik zelf nog een beetje aan het twijfelen of ik naar Amsterdam af reis, of dat ik op de belcompany wacht voor een nieuw toestel.
  #5  
Oud 31-10-12, 09:27
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MDJ81 Bekijk bericht
In mijn geval heb ik vandaag mijn iPhone 5 omruild bij de applestore in A'dam. Deze is aangeschaft icm een abonnement van Vodafone. Deze gegeven stonden ook al allemaal geregistreerd in het systeem van Apple, zelfs dat deze telefoon gekocht was via vodafone. Tevens zouden zij deze gegevens aanpassen, zodat je garantie overgezet wordt op de IMEI / serienummer van je nieuwe telefoon.
Owke dat wist ik niet maar dat zou wel mooi zijn!
  #6  
Oud 31-10-12, 15:43
VistaKiller VistaKiller is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik had 2 witte 32 besteld en 1 er van heeft een groene gloed op het scherm van uit de screenlock modus. Ook schijnt er lichtjes iets door onder het screenlock knopje. Omdat ik ze bij Apple online besteld heb is dat mijn eerste aanspreekpunt. Na wat testjes met een lege phone bleef het probleem zich voordoen.
De procedure (via de apple store) is dat ze na overleg van je probleem en je komt in aanmerking voor een ruil alles voor je geregeld wordt zoals ik ook verwacht had. Er komt een bezorger langs waarvoor je alvast een datum moet prikken. Maakt niet zoveel uit je mag wachten op het nieuwe toestel en dan opnieuw een afspraak maken met de bezorger wanneer die jou toestel komt ophalen. Logisch is het zeker dat je alles meegeeft, je krijgt tenslotte een nieuw product en moet je alles inleveren want dat hoorde bij het defecte product...
Normale levertijd is nog steeds 3-4 weken maar ik krijg lekker voorrang, de medewerker verwachtte aankomst van product over 2 weken. Niet dat het mij wat uitmaakt, het toestel doet het verder perfect en zoooo snel
Maar goed ik kan ondertussen lekker verder genieten van me nieuwe toestel en krijg over een week of 2 een ander toestel.
Baal best wel dat er 1 niet goed was van de bestelling. Heb ze op 28 september besteld en heb ze 26 oktober binnen gehad. Heb ze nog geen week dus
  #7  
Oud 31-10-12, 21:25
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VistaKiller Bekijk bericht
Ik had 2 witte 32 besteld en 1 er van heeft een groene gloed op het scherm van uit de screenlock modus. Ook schijnt er lichtjes iets door onder het screenlock knopje. Omdat ik ze bij Apple online besteld heb is dat mijn eerste aanspreekpunt. Na wat testjes met een lege phone bleef het probleem zich voordoen.
De procedure (via de apple store) is dat ze na overleg van je probleem en je komt in aanmerking voor een ruil alles voor je geregeld wordt zoals ik ook verwacht had. Er komt een bezorger langs waarvoor je alvast een datum moet prikken. Maakt niet zoveel uit je mag wachten op het nieuwe toestel en dan opnieuw een afspraak maken met de bezorger wanneer die jou toestel komt ophalen. Logisch is het zeker dat je alles meegeeft, je krijgt tenslotte een nieuw product en moet je alles inleveren want dat hoorde bij het defecte product...
Normale levertijd is nog steeds 3-4 weken maar ik krijg lekker voorrang, de medewerker verwachtte aankomst van product over 2 weken. Niet dat het mij wat uitmaakt, het toestel doet het verder perfect en zoooo snel
Maar goed ik kan ondertussen lekker verder genieten van me nieuwe toestel en krijg over een week of 2 een ander toestel.
Baal best wel dat er 1 niet goed was van de bestelling. Heb ze op 28 september besteld en heb ze 26 oktober binnen gehad. Heb ze nog geen week dus
idem hier: 2 besteld, de ene had een kromming aan de muteknop (zoals er nog gevallen zijn)
Direct apple gebeld, (gisteren); is vandaag opgehaald en in de loop van volgende week heb ik de nieuwe iPhone al.
prima service, maar wel vrij teleurgesteld over het toestel (dat er zo'n kromming mogelijk is, waar is de kwalititeits controle??? want zo'n defect is met het blote oog zelf te zien..)
  #8  
Oud 31-10-12, 22:02
Marcjah Marcjah is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Dit snap ik niet, ik was in de veronderstelling dat er met de koerier direct geruild werd? Je levert de oude in, de nieuwe wordt direct gegeven.

Heb ik het dan verkeerd begrepen?
  #9  
Oud 31-10-12, 22:15
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjah Bekijk bericht
Dit snap ik niet, ik was in de veronderstelling dat er met de koerier direct geruild werd? Je levert de oude in, de nieuwe wordt direct gegeven.
Heb ik het dan verkeerd begrepen?
Bij apple store zelf binnenbrengen: je komt buiten met een nieuwe.

Bij de store online besteld en via deze weg omruilen:
Stap 1: Een koerier komt de defecte iPhone ophalen
Stap 2: een koerier brengt een nieuwe iPhone (dit is niet op dezelfde dag, maar scheelt een kleine week)

Stap 3: proficiat, je hebt een nieuwe (en hopelijk niet defecte) iPhone.

Duidelijk zo?
  #10  
Oud 31-10-12, 22:46
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

T kan ook dat ze een speciale service gebruiken en dan krijg je eerst de nieuwe en dan de andere inleveren maar dan willen ze wel je credit card machtigen oid zodat je er niet stiekem eentje extra behoud...
  #11  
Oud 31-10-12, 22:54
maikel18 maikel18 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 27
Standaard

Inderdaad het kan wel zo dat je direct de nieuwe ontvangt en later de oude opstuurd of afgeeft bij een of ander punt zoals DHL. Maar deze extra service kost 29 euro van wat ik gelezen heb. Belachelijk eigenlijk omdat het hun fout is...
  #12  
Oud 31-10-12, 23:35
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maikel18 Bekijk bericht
Inderdaad het kan wel zo dat je direct de nieuwe ontvangt en later de oude opstuurd of afgeeft bij een of ander punt zoals DHL. Maar deze extra service kost 29 euro van wat ik gelezen heb. Belachelijk eigenlijk omdat het hun fout is...
Soms word deze als service aangeboden als je maar netjes blijft
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S omruilen Apple Store KK001 iPhone algemeen 3 20-03-12 08:46
omruilen Iphone iwanja iTunes 3 16-10-11 13:30
Iphone 4 omruilen? i-peter Odido (T-Mobile) 3 23-09-10 18:09
Iphone 4 omruilen kermak Odido (T-Mobile) 2 09-08-10 00:02
Achterkantje van iPhone omruilen? Raymond1975 iPhone accessoires en onderdelen 3 30-04-10 17:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.