iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Toetsen trouble (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/12898-toetsen-trouble.html)

pim127 14-05-08 13:40

Toetsen trouble
 
Hallo,

Ik heb sinds twee weken een iPhone (16 gb). De iPhone is nieuw, maar ik heb hem zelf van een particulier gekocht in de VS.

Mij is verteld dat hij al Unlocked is bij aanschaf. Direct na aanschaf heb ik mijn t-mobile simkaart erin gedaan en kon ik gelijk aan de slag. Tevens had de verkoper veel software onder de installer gezet met verschillende tools, games, utils, wallpapers, etc. Ik heb de afgelopen twee weken verschillende hiervan op de iPhone gezet en sommigen weer verwijderd. Handig was bijvoorbeeld simport.

Ik heb de telefoon goed leren kennen inmiddels. Alleen heb ik nu een GROOT probleem: de toetsen op het aanraakscherm werken ineens niet meer zoals het hoort! Ik kan zonder problemen mijn simcode ingeven, waarna de iPhone aan gaat en ik kom nog wel in het hoofdmenu via de centrale toets en kan nog op/in (bijvoorbeeld) settings komen. Vervolgens kan ik niet meer naar beneden scrollen om bij het juiste onderdeel te komen. Ik kan bijvoorbeeld ook in 'Phone' komen, maar kan vervolgens niet meer bellen of naar contacten....

Ofwel: na een eerste aanraking van een van de hoofdmenu toetsen werken de toetsen niet meer!

Wat kan ik doen om mijn iPhone weer in het gareel te krijgen?

Voor alle duidelijkheid:
- de iPhone is nieuw en heeft de afgelopen twee weken gewerkt zoals het hoort
- ik heb NIET via iTunes gefirmed
- ik heb een paar keer gehad dat de symbooltjes in het hoofdmenu zomaar gaan trillen
- Scrollen van de ene menupagina naar de andere kan ik ook, ik kan een item openen maar het probleem ontstaat nadat ik een van de items heb geopend
- Een harde reset werkte helaas niet.

Alvast dank voor de hulp!

Pim

ControlSje 14-05-08 13:46

Is dit probleem ontstaan na het instaleren van het programma Kate? Dit is al vaker gemeld hier op het forum. Als je zoekt op Kate zul je genoeg hits vinden en daar worden ook mogelijke oplosingen geboden.

PauluS87 14-05-08 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pim127 (Bericht 112369)
Hallo,

Voor alle duidelijkheid:
- de iPhone is nieuw en heeft de afgelopen twee weken gewerkt zoals het hoort
- ik heb NIET via iTunes gefirmed
- ik heb een paar keer gehad dat de symbooltjes in het hoofdmenu zomaar gaan trillen
- Scrollen van de ene menupagina naar de andere kan ik ook, ik kan een item openen maar het probleem ontstaat nadat ik een van de items heb geopend
- Een harde reset werkte helaas niet.

Alvast dank voor de hulp!

Pim

Dat een iPhone nog zo goed als nieuw is hoeft niks te betekenen hoor :) Dit ziet er uit naar een kapot schermpje. Maar je kan voordat je hier zeker van bent een restore uitvoeren via Liberty+. Als de restore complete is dan eens kijken of het nog steeds zo slecht is. En anders moet je even de zoekfunctie gebruiken met nog meer mensen die hier last van hebben/hadden. Of je hebt toevallig een verkeerd programma geinstalleerd zoals Kate.

Hoop voor je dat het software beschadiging is :)

croiman 14-05-08 14:03

K zou em gewoon even restoren en trug unlocken voor alle zekerheid.

pim127 14-05-08 14:21

Ja, ik heb (jammer genoeg) Kate er op geinstalleerd. Ik zit al op het forum te posts te checken hierover, maar ik heb nog geen oplossing...

Uninstallen lukt nl niet omdat ik niet verder kom dan installer. Ik kan vervolgens niet meer op uninstalle drukken....

Nikooos 14-05-08 14:22

een restore lijkt me dan wel de enige mogelijk..

pim127 14-05-08 14:48

Ja ik heb Kate geinstalleerd een paar dagen gelee....

colliehome 14-05-08 14:59

In deze treat ( https://forum.iculture.nl/f28/i...vastlopen.html) staat hoe je Kate van je iPhone haalt..

croiman 14-05-08 15:02

of gewoon restoren wat het zekerste is en makkelijkste.

colliehome 14-05-08 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 112428)
of gewoon restoren wat het zekerste is en makkelijkste.

Blijkbaar wil Pim dit niet echt onder ogen zien. Denk dat hij wat bang is van de procedure...die duidelijk uitgelegd wordt in de WiKi btw....

PauluS87 14-05-08 15:11

Of er geen zinin hebben he. Pim? Restoren kost je maar een paar minutjes :) Zo gedaan en dan heb je weer een heerlijk nieuwe iPhone :)

croiman 14-05-08 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 112434)
Blijkbaar wil Pim dit niet echt onder ogen zien. Denk dat hij wat bang is van de procedure...die duidelijk uitgelegd wordt in de WiKi btw....

handleiding WinPwnage hier : How to Pwn your iphone
handleiding iLiberty hier : How to use iLiberty
Deze zijn voor windows aangezien je op je profiel windows hebt aangegeven.

Download WinPwn hier
Download iLiberty hier

PauluS87 14-05-08 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 112440)
handleiding WinPwnage hier : How to Pwn your iphone
handleiding iLiberty hier : How to use iLiberty
Deze zijn voor windows aangezien je op je profiel windows hebt aangegeven.

Download WinPwn hier
Download iLiberty hier

Jemig ik snap er niks van Croiman :p

Nou Pim makkelijker kan het niet uitgelegd worden :) Succes!

pim127 14-05-08 15:21

ja ja ja ik hoor jullie Collie en Paulus!

Maar ik probeer het eerst nog eens via WinSCP om Kate er af te halen....Maar dan moet ik he ip adres van mijn Iphone hebben, waar ik dus niet in kom......

Dus restoren zal het uiteindelijk wel worden.

PauluS87 14-05-08 15:50

Goedzo, gewoon lekker restoren. Trouwens heb je openssh wel op je iphone staan. Je zegt dat je niet met Winscp kan inloggen, misschien ligt het hier aan.

colliehome 14-05-08 15:54

Als je openSSH hebt kan je aan alle nodige files...https://forum.iculture.nl/f1/ip...8-openssh.html

croiman 14-05-08 16:21

met iphonebrowser of andere kun je er uiteindelijk ook nog in als Winscp je niet lukt.

pim127 14-05-08 22:43

Iedereen erg bedankt voor de support. Mijn iPhonetje werkt weer zoals het hoort.

'Kate' is een loeder en ik zal haar NOOIT meer aanraken!

croiman 14-05-08 22:48

Gelukt? geen restore nodig gehad dan? of juist wel?

Daarvoor is deze site er voor allerlei te leren en op te lossen, enjoy your iphone

pim127 15-05-08 08:24

Restore was nodig, ik heb nu weer een lean iPhone. Blij dat ie t weer doet, maar wel jammer van aller sw die de verkoper er op had geinstalleerd....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.