iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ongelukkie... stevige iPhone! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/12995-ongelukkie-stevige-iphone.html)

sjowol 15-05-08 20:47

Ongelukkie... stevige iPhone!
 
Ik heb gisteren een ongeluk met mijn motor gehad, nee niet lachen/je zorgen maken, behalve wat blauwe plekken/kneuzingen ben ik OK :) alleen mijn motor is wel flink kapot.
Maarja dat heeft weinig met iPhones te maken natuurlijk, maar het feit dat ik ten tijde van het ongeluk een iPhone in mijn zak had natuurlijk wel, en dat ik daar bovenop ben geland ook.... maar de iPhone is he-le-maal ongedeerd (ok er zit een klein krasje op de screen protector maar that's it!)
hier een foto van mijn broek waar hij inzat:
https://forum.iculture.nl/leden...otte-broek.jpg
En eentje met mijn (kapotte) bril ernaast:
https://forum.iculture.nl/leden...il-ernaast.jpg
En tot slot de eerste foto maar dan met een overlay van waar de iPhone zich bevond:
https://forum.iculture.nl/leden...ronder-zat.jpg

Toch best een stevig ding die iPhone!

Undertaxxx 15-05-08 20:51

Ik ben sinds eergisteren enorm teleurgesteld in de 'stevigheid' van de iphone. Had mijn phone laten vallen van een meter hoog laten we zeggen, nam deze uit men broekzak waarna ik hem liet vallen. Wat me meteen opviel was het 'plop' geluid dat ik hoorde, net een blikke doos. Was echt totaal niet hard maar heb wel een ferme deuk onderaan in me case. Ofwel heb ik gewoon veel pech ofwel jij veel geluk :)

iMario 15-05-08 20:58

ja mazzel dat je iPhone natuurlijk niet kapot is, sommige laten hem 1 keertje pleuren en hij is meteen kapot, mja gelukkig ben jij ernog goed van afgekomen:)

thatonealex 15-05-08 21:44

Dat zijn wel hele groote zakken als die iphone zo klein is op die photochop..

Mssn nog een foto van de motor voor de liefhebbers? :)

sjowol 15-05-08 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex (Bericht 113176)
Dat zijn wel hele groote zakken als die iphone zo klein is op die photochop..

Klopt, het is zo'n baggy-skateborek, want dan kan ik mijn knie/scheenbesherming er makkelijk onder aanhebben.. en gelukkig dat ik die aanhad
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex (Bericht 113176)
Mssn nog een foto van de motor voor de liefhebbers? :)

ja ik had ff een foto moeten maken maar was nogal in shock enzo en heb de motor bij de monteur achtergelaten... was weinig te zien hoor, voorvoor ietwat verbogen, krassen op de tank, knipperlicht en claxon afgebroken en hij lekte olie... ben benieuwd hoe het gaat aflopen, tegenpartij claimt nu dat hij nooit mijn rijbaan n is geweest. *****! maar gelukkig is er een getuige.

thatonealex 15-05-08 22:36

Hoe is het gebeurt?

sjowol 15-05-08 22:44

ik reed in de meest linkse van de 2 banen in mijn richting, plotseling kwam er een dikke vette mercedes uit een uitrit, ik (en de getuige) denken dat hij linksaf wou edus door mijn baan reed, ik vol op mijn remmen en neer met mijn motor, heb (helaas) de vette bak nieteens geraakt ;) maar dus wel een stuk over de grond (en iphone) gegleden.
maakt dat sense?

msunique 15-05-08 23:50

ja, sommige mensen remmen altijd op het laatste moment... waardoor je denkt dat ze willen doorrijden:S of ging het niet zo?:P
maarja, goed dat je zelf niets ergs hebt;)

SoundForge 16-05-08 02:02

Goed te lezen dat je er zelf goed van bent afgekomen, man! Dat is toch wel het aller, aller belangrijkste.

In ieder geval veel sterkte met het herstel en ik hoop dat de schade aan je motor meevalt!

Greetz,
SoundForge ;)

"R" 16-05-08 08:27

Fijn dat je ok bent, en hoewel toch wat mij betreft nog steeds (jaja, het is moeilijk) van ernstig veel minder belang.....prettig dat de iPhone het ook overleeft heeft.

Er is zo'n programma waarbij men bewust opgezette en het noodlot tartende tests uitvoert, niet altijd geheel zonder enig risico. Moet zeggen dat je voor een lid van de iPhoneclub.nl wel erg ver gaat in het testen :D
Ik rij zelf ook motor, maar draag keurig beschermende kleding. Als ik jouw foto's zie weet ik opeens weer waarom zeg maar........ Als je die niet aanhebt, zie er uit als anderskleurige geraspte kaas vrees ik.
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de meeste valpartijen glijpartijen zijn die worden veroorzaakt bij het ontwijken van naderend onheil. Moet zeggen dat abs op de fiets die kans gelukkig een stuk wegneemt.

Wat voor fiets heb/had je (hopelijk niet onherstelbaar beschadigd)

Beterschap :)

PauluS87 16-05-08 09:29

Iedergeval veel beterschap Sjowol :) Ik was samen met een maat laatst aan het toeren met de motors en op een geven moment knalt hij bovenop mij omdat hij een mooie meid op de stoep zag lopen, hij viel van zijn motor en zijn telefoon was ook ongedeerd en dat is een nokia 3100 :p Dus niet alleen iPhone is stevig (ligt er ook aan hoe je valt).

Ach hoe erg is je motor er aan toe Sjowol, misschien foto's via PM of hier?

sjowol 16-05-08 09:37

yup inderdaad waar, gelukkig heb ik een tijd geleden een collega gehad die geen beschermende kleding aanhad, zijn knie was "weggeschaaft" een jaar lang wekelijks naar de dokter om verband te verschonen, maanden op krukken.. Genoeg reden voor mij om direct bescherming en een goede helm te kopen!
ik heb/had een honda rebel 250, mijn eerste motor (hier in de vs is het TE makkelijk om je rijbewijs te halen) want wou licht beginnen. Wel ontzettend fijn ding en ziet er nog cool uit ook! Maar nu verbogen vork knipperlichten afgebroken, tank geschaaft, en lekte flink olie. Voor een motor van 1200 dollar wordt dat waarsch. Total loss :( nou alleen nog zorgen dat die tegenpartij uitbetaald.. Motor, helm, jas, broek, bril en vervangend vervoer... Flinke kosttenpost voor mij maar voor die mercedesrijder moet dat toch te doen zijn hoop ik.
we shall see, ieg is idd het belangrijkst dat ik alleen maar wat pijntjes eraan heb overgehouden.

"R" 16-05-08 09:45

Is het daar zo gemakkelijk om zo'n rood papiertje te halen dan? Eigenlijk zou iedere motorrijder na het behalen van zo'n papiertje een rijtraining moeten doen. Ik heb er een paar gedaan, je leert daar ontzettend veel over de motorbeheersing, omgaan met onverwachte situaties, remmen, sturen, etc., en het is nog ontzettend leuk ook. Gebeurd hier ondermeer op het politiecircuit in Lelystad. Zo'n opleiding helpt nog steeds niet tegen abrupt invoegende idioten trouwens hoor, je blijft nu eenmaal kwetsbaar op de motor.

Nou sterkte, en post nog even een fotootje

PauluS87 16-05-08 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 113304)
yup inderdaad waar, gelukkig heb ik een tijd geleden een collega gehad die geen beschermende kleding aanhad, zijn knie was "weggeschaaft" een jaar lang wekelijks naar de dokter om verband te verschonen, maanden op krukken.. Genoeg reden voor mij om direct bescherming en een goede helm te kopen!
ik heb/had een honda rebel 250, mijn eerste motor (hier in de vs is het TE makkelijk om je rijbewijs te halen) want wou licht beginnen. Wel ontzettend fijn ding en ziet er nog cool uit ook! Maar nu verbogen vork knipperlichten afgebroken, tank geschaaft, en lekte flink olie. Voor een motor van 1200 dollar wordt dat waarsch. Total loss :( nou alleen nog zorgen dat die tegenpartij uitbetaald.. Motor, helm, jas, broek, bril en vervangend vervoer... Flinke kosttenpost voor mij maar voor die mercedesrijder moet dat toch te doen zijn hoop ik.
we shall see, ieg is idd het belangrijkst dat ik alleen maar wat pijntjes eraan heb overgehouden.

Tja precies kerel, ik kan je helemaal begrijpen :) Wel balen zeg, en hopen dat die tegen partij zijn geld netjes bewaard heeft... Ik heb zelf een Suzuki GSX 1000 en ben daarmee over de grond geschaafd doordat er een auto plotseling maar even voorang nam terwijl ik voorrang had. Een hoop gekloot en eindelijk na een deurwaarder praktijk mijn geld gekregen die ik vergoed moest krijgen... Dus ik hoop dat het bij jou allemaal goed verloop "niet om je bang te maken vriend" ;)

w.d 16-05-08 09:48

Belangrijkste is dat jij ok bent, toch? Toch leuk dat die iPhone het overleefd heeft1

SoundForge 16-05-08 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 113304)
..................................... nou alleen nog zorgen dat die tegenpartij uitbetaald.. Motor, helm, jas, broek, bril en vervangend vervoer... ...............................


Vergeet je je Screenprotector niet!? :);)

iCulture 16-05-08 13:37

Heej gabber, dat zijn de slechtere berichten! Net als "R" vraag ik me ook af of je niet wat teveel in je hobby doorschiet met die duurtesten van jou :p Maar gelukkig dat je zelf heel bent (en de iPhone), al is het natuurlijk wel megabalen dat je racebike naar de filistijnen is. Ik zou zeggen: Sue them and smile all the way to the bank! :D

yingie 16-05-08 13:47

Hopelijk valt de schade mee aan je motor, maar ben vooral blij dat jij ongedeerd bent:)

croiman 17-05-08 17:19

jep, wees blij dat jij niks hebt man !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.