//

iPhone 5 model ND300DN

iPhone 5 model ND300DN discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb onlangs mijn witte 32 GB omgeruild in de apple store maar nu heeft deze model ND300DN. Als ik hier op google kom ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-11-12, 11:02
fllex fllex is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 88
Standaard iPhone 5 model ND300DN

Ik heb onlangs mijn witte 32 GB omgeruild in de apple store maar nu heeft deze model ND300DN. Als ik hier op google kom ik heel weinig tegen, is dit gewoon het model van een refurbished? Mijn vorige had MD300DN.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-11-12, 12:27
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Idd een refurb als hij ND....DN heeft
MD...DN is een "originele"
  #3  
Oud 29-11-12, 12:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Idd een refurb
Kan je dat ook onderbouwen?
  #4  
Oud 29-11-12, 12:31
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Ik en iedereen die hun iPhone heeft omgeruild bij oa t mobile, Vodafone, Apple, etc kregen allemaal een ND...DN iPhone die al geactiveerd is in september.

Voer het serienummer in op de apple website en je zult zien dat hij ergens in september al geactiveerd is, terwijl als je een gloednieuwe krijgt hij de datum van de dag vd registratie aanhoud.
  #5  
Oud 29-11-12, 13:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Ik en iedereen die hun iPhone heeft omgeruild bij oa t mobile, Vodafone, Apple, etc kregen allemaal een ND...DN iPhone die al geactiveerd is in september.
Op andere fora denkt men daar weer anders over. Hoe dan ook, het blijft raden en gissen:

32GB iPhone 5 Black - Model ND295LL/MD636LL? - MacRumors Forums
  #6  
Oud 29-11-12, 13:28
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Volgens tmobile waren er sowieso al refurb 5's in omloop. Ik denk dan ook echt dat het een refurb is aangezien tmobile/Vodafone/Apple je iPhone ruilt voor een ND model nr zonder doos en accessoires ipv een MD
  #7  
Oud 29-11-12, 13:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Volgens tmobile waren er sowieso al refurb 5's in omloop.
In jouw monoloog op het T-Mobile forum zegt de moderator toch:

Citaat:
@daantje27, ik kan me niet voorstellen dat je een refurbished iPhone 5 krijgt. Temeer omdat je nog zo vroeg in de garantie zit, dat je wettelijk recht hebt op een product dat volledig voldoet aan jouw verwachtingen. Staat er toch een refurb voor de deur.. dan retour afzender.
https://forum.t-mobile.nl/vragen-ove...punten-185569/
  #8  
Oud 29-11-12, 14:21
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Ik en iedereen die hun iPhone heeft omgeruild bij oa t mobile, Vodafone, Apple, etc kregen allemaal een ND...DN iPhone die al geactiveerd is in september.

Voer het serienummer in op de apple website en je zult zien dat hij ergens in september al geactiveerd is, terwijl als je een gloednieuwe krijgt hij de datum van de dag vd registratie aanhoud.
Hiermee ga ik niet akkoord! Enkele weken terug heb een gloednieuwe iPhone 4s ontvangen. De dag van registratie houden hij inderdaad de dag vast, maar daags erna heeft Apple het aangepast naar de registratiedag van men eerste iPhone 4s.
  #9  
Oud 29-11-12, 14:42
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In jouw monoloog op het T-Mobile forum zegt de moderator toch:



https://forum.t-mobile.nl/vragen-ove...punten-185569/
Ja, een moderator werkt niet eens bij tmobile maar is simpel een forum moderator waar ook niet tmobile medewerkers aan meedoen.

Ik heb volgens AMP en de klantenservice een refurb gekregen
  #10  
Oud 29-11-12, 16:12
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Klantenservice: Serienummers

Als je hier je serienummer invoert kan jij kijken of je een refurb in handen hebt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2012 om 15:14 ----------

Trouwens mijn iPhone 5 is ook omgeruild in de Apple Store. De genius heeft mij ervan overtuigd dat ik een splinternieuw toestel in handen had, dit omdat er helemaal geen refurbished modellen zijn. Op mijn bon staat precies hetzelfde vermeld. Mijn model nummer begint ook met ND en eindigd met DN

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2012 om 15:17 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Ik en iedereen die hun iPhone heeft omgeruild bij oa t mobile, Vodafone, Apple, etc kregen allemaal een ND...DN iPhone die al geactiveerd is in september.

Voer het serienummer in op de apple website en je zult zien dat hij ergens in september al geactiveerd is, terwijl als je een gloednieuwe krijgt hij de datum van de dag vd registratie aanhoud.
Dit heeft niks te maken met of het een refurb is of niet. Ze zetten de gegevens van je oude serienummer over naar de nieuwe serienummer. Heeft te maken met je garantie van een jaar. En het heeft ook niks me registratie te maken. Mijn iPhone 4 is ook niet geregistreerd maar mijn garantie is wel verlopen.
__________________
  #11  
Oud 29-11-12, 17:37
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Klantenservice: Serienummers

Als je hier je serienummer invoert kan jij kijken of je een refurb in handen hebt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2012 om 15:14 ----------

Trouwens mijn iPhone 5 is ook omgeruild in de Apple Store. De genius heeft mij ervan overtuigd dat ik een splinternieuw toestel in handen had, dit omdat er helemaal geen refurbished modellen zijn. Op mijn bon staat precies hetzelfde vermeld. Mijn model nummer begint ook met ND en eindigd met DN

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2012 om 15:17 ----------



Dit heeft niks te maken met of het een refurb is of niet. Ze zetten de gegevens van je oude serienummer over naar de nieuwe serienummer. Heeft te maken met je garantie van een jaar. En het heeft ook niks me registratie te maken. Mijn iPhone 4 is ook niet geregistreerd maar mijn garantie is wel verlopen.
Je snapt het niet..

iPhone 5 nr 1 op 17-10-12 gekregen. Serienummer ingevoerd bij Apple en garantie loopt tot 17-10-13 ( precies 1 jaar dus)

iPhone 5 nr 2 gekregen in november. Serienummer ingevoerd op de Apple website en garantie loopt nu ineens maar tot 30-09-13 ipv 17-10-13 (want op 17-10-12 ik mijn tmobile abbo ben aangegaan) de 2e refurb iPhone 5 is dus op 30-09 geactiveerd terwijl ik hem begin november kreeg
  #12  
Oud 29-11-12, 18:14
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Je snapt het niet..

iPhone 5 nr 1 op 17-10-12 gekregen. Serienummer ingevoerd bij Apple en garantie loopt tot 17-10-13 ( precies 1 jaar dus)

iPhone 5 nr 2 gekregen in november. Serienummer ingevoerd op de Apple website en garantie loopt nu ineens maar tot 30-09-13 ipv 17-10-13 (want op 17-10-12 ik mijn tmobile abbo ben aangegaan) de 2e refurb iPhone 5 is dus op 30-09 geactiveerd terwijl ik hem begin november kreeg
Beste man,

Als jij je serienummer invult waarbij je de nodige gegevens achterhaalt, zou je misschien ook de kleine letters lezen? Daar in staat iets waar je dit probleem duidelijk kan oplossen 😃

Succes!
  #13  
Oud 29-11-12, 18:20
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Beste man,

Als jij je serienummer invult waarbij je de nodige gegevens achterhaalt, zou je misschien ook de kleine letters lezen? Daar in staat iets waar je dit probleem duidelijk kan oplossen 😃

Succes!
Ik ben een vrouw

En dat snap ik zelf ook nog wel, je kan gewoon de factuur overleggen en heb je alsnog je garantie waar je recht op had
Maar het gaat erom dat de telefoon op 30-09-12 al geactiveerd is door iets of iemand

Een nieuwe gesealde uit de doos is nog NIET geactiveerd, vandaar dat het geen nieuwe is die je krijgt van tmobile als je hem omruilt of van de Apple store
  #14  
Oud 29-11-12, 19:12
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje22 Bekijk bericht
Ik ben een vrouw

En dat snap ik zelf ook nog wel, je kan gewoon de factuur overleggen en heb je alsnog je garantie waar je recht op had
Maar het gaat erom dat de telefoon op 30-09-12 al geactiveerd is door iets of iemand

Een nieuwe gesealde uit de doos is nog NIET geactiveerd, vandaar dat het geen nieuwe is die je krijgt van tmobile als je hem omruilt of van de Apple store
Bij de 5 is het zo, ruil je hem nu nog in krijg je een nieuwe dat werd mij in de apple store verteld. Het beste wat je kan doen is de plek bellen waar je je vervanging gekregen hebt dit te kunnen verklaren? Misschien heb je geen nieuwe gehad, dat hoor je dan aan te kaarten bij het punt van vervanging!
  #15  
Oud 29-11-12, 19:17
daantje22's schermafbeelding
daantje22 daantje22 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Bij de 5 is het zo, ruil je hem nu nog in krijg je een nieuwe dat werd mij in de apple store verteld. Het beste wat je kan doen is de plek bellen waar je je vervanging gekregen hebt dit te kunnen verklaren? Misschien heb je geen nieuwe gehad, dat hoor je dan aan te kaarten bij het punt van vervanging!
Als je hem na 8 dagen bij tmobile ruilt krijg je een refurb
Ruil je hem na 14 dagen bij Apple krijg je een refurb

Staat duidelijk in de voorwaarden van zowel Apple als tmobile
  #16  
Oud 02-12-12, 13:25
ikwil ikwil is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

Beste allemaal,

Gister in de Apple Store geweest om mijn iPhone 5 om te ruilen voor een nieuwe bij de Genius Bar. Heb namelijk ook een model gehad met het modelnummer ND300DN.

Er zijn geen refurbished modellen nog in omloop wist de Genius mij te vertellen. Daarom hebben de modellen het ND nummer. Dit is meer voor de interne administratie in het bedrijf. Zodra er refurbished modellen beschikbaar zijn zullen ze het originele MD modelnr meekrijgen.

Zodra er weer problemen ontstaan (wat ik niet hoop) aan je iPhone met het ND nummer zullen ze coulanter omgaan met bijv. het omruilen van je model etc.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3D model weergeven op iphone djpommes iPhone Apps 1 19-12-11 14:27
iPhone 3GS Model MC637IP flashingst iPhone algemeen 3 20-07-11 07:10
iPhone: iPhone 3gs oud model 3.1.2 naar 4.x??? crystalclear Jailbreak 4 23-09-10 23:12
Iphone 3G S Model nummer? defisit Koopinformatie Nederland 2 11-07-09 14:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:25.