//

Probleem met contacten bij iCloud download

Probleem met contacten bij iCloud download discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie kan me helpen? Deze week een nieuwe Iphone5 aangeschaft. Een backup van de vorige Iphone (4) gemaakt in Icloud en gedownload op de nieuwe. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-12-12, 14:38
Pricon Pricon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Thumbs down Probleem met contacten bij iCloud download

Wie kan me helpen? Deze week een nieuwe Iphone5 aangeschaft. Een backup van de vorige Iphone (4) gemaakt in Icloud en gedownload op de nieuwe. Alles werkt perfect. Nu heeft mijn vrouw op de oude Iphone de contacten gewist en dus ook uit Icloud. Gevolg: ik ben mijn contacten kwijt. Geen probleem zou je zeggen, dan geef je de oude Iphone een ander Apple account en download je gewoon een oude versie vanuit Icloud. Inderdaad zie ik dan de oude correcte contacten weer terug. Helaas, dat duurt slechts 30 seconden en dan verdwijnen ze weer. Blijkbaar wordt de oude backup nadat die is gedownload, weer bijgewerkt met recentere acties. Hoe kan ik dat voorkomen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-12-12, 14:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pricon Bekijk bericht
Nu heeft mijn vrouw op de oude Iphone de contacten gewist en dus ook uit Icloud. Gevolg: ik ben mijn contacten kwijt.
Mevrouw heeft blijkbaar met jouw iCloud Apple ID alle contacten gewist. Als de contacten niet meer in www.icloud.com staan dan zijn ze ook écht weg.

Als je die contacten ook gesynct hebt met Outlook en als je regelmatig backups maakt dan zou je eventueel nog een oud icloudxxxxxxxxx.pst kunnen terugzetten.
  #3  
Oud 07-12-12, 14:53
Pricon Pricon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Het gekke is dat als ik een oude Icloud backup terug zet, de contacten wel weer opdoemen om echter na een korte tijd weer verdwijnen. Waarom verdwijnen ze en waarom is een oude backup niet gewoon een backup. De kracht van een back-up zou moeten zijn dat je in geval van problemen een goede versie (met contacten) zou moeten kunnen herinstalleren.
  #4  
Oud 07-12-12, 14:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pricon Bekijk bericht
Het gekke is dat als ik een oude Icloud backup terug zet, de contacten wel weer opdoemen om echter na een korte tijd weer verdwijnen.
Zo gek is dat niet. Het controle- en datacentrum van iCloud is www.icloud.com. De iPhone gaat synchroniseren met wat er in www.icloud.com staat en daar staat niets meer. Dat heb je zelf zo ingesteld.

Je kan eens proberen om iCloud uit te zetten op de iPhone. Dan de backup terugzetten en kijk of alles dan blijft staan.
  #5  
Oud 07-12-12, 15:19
Pricon Pricon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Nog maar eens geprobeerd. En ja hoor de oorspronkelijke contacten waren weer zichtbaar..................ja 1 minuut. Net toen ik me blij ging maken werden ze weer gesynchroniseerd met Icloud en weg waren ze weer. Mijn vrouw zit niet meer op dit account dus dat heeft geen invloed meer. Hoe zou ik de synchronistie die blijkbaar plaatsvindt na de download van de oude backup kunnen voorkomen?
  #6  
Oud 07-12-12, 15:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pricon Bekijk bericht
Hoe zou ik de synchronistie die blijkbaar plaatsvindt na de download van de oude backup kunnen voorkomen?
Jouw vrouw is het probleem niet meer, de schade is al aangericht door alle contacten te verwijderen

Synchronisatie voorkomen? Goede vraag. Probeer het volgende eens:

1) Laat iCloud aanstaan op de iPhone;
2) Zet de backup uit iCloud terug;
3) Open na het terugzetten van de backup de Contacten app niet. Als de backup teruggezet is zet dan de iPhone onmiddellijk in vliegtuigmodus;
3) Verwijder in Instellingen het iCloud account. Er zal nu gevraagd worden wat er met de data moet gebeuren, verwijderen of lokaal opslagen. Kies voor lokaal opslagen;
4) Kijk na of alle gewenste data lokaal is opgeslagen;
5) Maak het iCloud account weer aan;
6) Zet vliegtuigmodus weer uit;

Alle contacten die nu lokaal staan kan je weer overzetten naar iCloud;

Dit is maar een denkoefening. Ik heb dit dus nog nooit in de praktijk gedaan
  #7  
Oud 07-12-12, 16:38
Pricon Pricon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Helaas, het werk niet. Weet je een persoon bij Apple (Icloud) die hiervoor een oplossing zou kunnen hebben? Het is toch raar dat je een oude backup niet terug kunt zetten zonder dat latere wijzigingen worden uitgevoerd.
  #8  
Oud 07-12-12, 16:51
Messi's schermafbeelding
Messi Messi is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Mechelen / Belgie
Berichten: 82
Standaard

staan die contacten nog in je icloud contacten?
Als ik het goed lees heeft je vrouw ze daar gewist, dus die 'lijst' wordt steeds gedownload.
WAt ik me nu afvraag is waar je die 'oude icloud' backup vandaan hebt?
  #9  
Oud 07-12-12, 17:00
Pricon Pricon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 5
Standaard

Als je je totale Iphone leeg maakt (Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in) kun je daarna de Iphone opnieuw opstarten alsof je een nieuw toestel hebt gekocht. In die procedure vraagt de Iphone of je als nieuw toestel wilt starten of dat je een backup wilt installeren. Daarna krijg je de keuze welke backup je wilt gebruiken. Ik kies dan één waarvan ik weet dat die nog compleet is. Dat blijkt ook, alleen gaat hij vervolgens de wijzigingen die na die laatste backup zijn gemaakt ook meenemen. En dat wil ik nu juist niet.
  #10  
Oud 07-12-12, 17:00
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

1) Laat iCloud aanstaan op de iPhone;
2) Zet de backup uit iCloud terug;
3) Open na het terugzetten van de backup de Contacten app niet
4) Verwijder in Instellingen het iCloud account, Kies voor lokaal opslagen

zie tot hier je contacten dan nog?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud probleem bij opstarten iCloud.com Snoopyverce iPhone algemeen 7 08-12-12 14:51
Facebook integratie in contacten met iCloud StefanSteenwijk iCloud 0 15-10-12 01:38
iCloud contacten iPhone/iPad staan niet in iCloud Stappie iCloud 0 07-10-12 13:21
Foto's bij contacten probleem MitziPhone Muziek, foto & video 2 14-04-09 00:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.