//

IPHONE 5 GESTOLEN, dader op beeld.

IPHONE 5 GESTOLEN, dader op beeld. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door RWK Toch wel vreemd dat ze niks gaan doen.. ik heb iets heel anders meegemaakt en positief ook.. Je moet je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-12-12, 14:56
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Toch wel vreemd dat ze niks gaan doen.. ik heb iets heel anders meegemaakt en positief ook..

Je moet je abonnement blokkeren. Dat zal je vast wel gedaan hebben, maar nee! De Apple Store in Amsterdam doen hieraan vrijwel niks. Je zou zoals je vermeld had marktplaats of ebay in de gaten houden.
Wat voor positieve ervaring heb jij dan ondervonden met de politie (als ik vragen mag)? Ik heb me laten vertellen dat ze binnen 3 weken mij zullen contacteren en mededelen of ze grond zien om door te gaan met het onderzoek. Maar ja, zoals ik al zei, de politieagent heeft zelf gezegd dat het hopeloos is..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-12-12, 17:17
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Even nog een vraagje, staat iCloud automatisch geinstalleerd op je iphone? Of moet je dat ook registreren etc..
  #23  
Oud 28-12-12, 17:33
CuijkAanDeMAAS's schermafbeelding
CuijkAanDeMAAS CuijkAanDeMAAS is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Cuijk
Berichten: 41
Standaard

Als het goed is registreer je deze bij het activeren van je iPhone..
  #24  
Oud 28-12-12, 17:39
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CuijkAanDeMAAS Bekijk bericht
Als het goed is registreer je deze bij het activeren van je iPhone..
Bedankt voor je antwoord.. Maar waarom kan ik via icloud de locatie van mijn iphone niet zien?
  #25  
Oud 28-12-12, 17:44
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Je kan wel je whatsapp laten uitloggen door op een anderen telefoon met jou nummer in te loggen (gaat niet werken) maar de whatsapp server ziet dat er 2 keer het zelfde nummer word gebruikt. Dan gooit hij het nummer er uit. En dan moet je opnieuw je nummer opgeven en sms je krijgen enzo maar dat gaat dan niet meer omdat sim geblokkeerd is.....
  #26  
Oud 28-12-12, 17:47
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartxxl Bekijk bericht
Je kan wel je whatsapp laten uitloggen door op een anderen telefoon met jou nummer in te loggen (gaat niet werken) maar de whatsapp server ziet dat er 2 keer het zelfde nummer word gebruikt. Dan gooit hij het nummer er uit. En dan moet je opnieuw je nummer opgeven en sms je krijgen enzo maar dat gaat dan niet meer omdat sim geblokkeerd is.....
Ow geweldig!!! Dat ga ik gelijk doen!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2012 om 16:48 ----------

Ik heb trouwens op google gekeken en het een en ander gelezen.. Klopt het dat de politie na aangifte via het IMEI nr je iphone probeert te traceren?
  #27  
Oud 28-12-12, 18:12
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Ummm dat weet ik niet heel zeker maar heb er wel eens over gelezen... Volgens mij wel!
  #28  
Oud 28-12-12, 18:33
CuijkAanDeMAAS's schermafbeelding
CuijkAanDeMAAS CuijkAanDeMAAS is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Cuijk
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mientjeh Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord.. Maar waarom kan ik via icloud de locatie van mijn iphone niet zien?
Voor zover ik weet moet je eerst op FindMyiPhone inloggen met je iCloud account. Zodoende wordt deze toegevoegd aan FindMyiPhone.

Waarschijnlijk ook de reden dat jij hem niet kunt vinden..
  #29  
Oud 28-12-12, 18:37
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mientjeh Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord.. Maar waarom kan ik via icloud de locatie van mijn iphone niet zien?
Omdat hij uit staat hoogst waarschijnlijk en je de app niet geactiveerd hebt.
  #30  
Oud 28-12-12, 18:58
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Ja, daardoor kan ik het idd niet traceren. Iemand anders ervaring met aangifte doen van diefstal????????

Bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte.
  #31  
Oud 28-12-12, 19:53
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

wil niet vervelend doen, maar denk dat je de telefoon moet opgeven.

Voor degene die denk dat de politie hier wat aan gaat doen heeft het mis, ook al hebben ze beelden, het is te veel werk, beter kunnen een beetje gaan lazeren om hun quota te halen, en zo hun salaris veilig stellen, jammer maar de waarheid.

Had je hem verzekerd tegen diefstal??, dan kun je hem opgeven toch, i.c.m. met je aangifte.
  #32  
Oud 28-12-12, 20:12
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiger1050 Bekijk bericht
wil niet vervelend doen, maar denk dat je de telefoon moet opgeven.

Voor degene die denk dat de politie hier wat aan gaat doen heeft het mis, ook al hebben ze beelden, het is te veel werk, beter kunnen een beetje gaan lazeren om hun quota te halen, en zo hun salaris veilig stellen, jammer maar de waarheid.

Had je hem verzekerd tegen diefstal??, dan kun je hem opgeven toch, i.c.m. met je aangifte.
Je zegt dat je niet vervelend wilt doen, maar je doet het toch? Overmacht? Anyways, hoop heb ik sowieso niet. Mijn telefoon zie ik sowieso niet meer terug, maar de dame in kwestie moet opgepakt worden. Zeker als ik haar zo helder als ik weet niet wat op beeld heb. En als rechten student kan een beetje ervaring op dit gebied geen kwaad hihi thanks voor t meedenken though!
  #33  
Oud 28-12-12, 20:47
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mientjeh Bekijk bericht
Ik heb me laten vertellen dat ze binnen 3 weken mij zullen contacteren en mededelen of ze grond zien om door te gaan met het onderzoek. Maar ja, zoals ik al zei, de politieagent heeft zelf gezegd dat het hopeloos is..
Ze kunnen toch beschikken over de beelden?

Ik zou aangeven dat ik dan maar zelf op pad ging om m'n telefoon/mevrouw op te sporen met alle consequenties van dien. Dan wel weer uitkijken dat je niet geflitst word met 6 km/h boven de door de wet opgelegde maximum snelheid.
  #34  
Oud 28-12-12, 21:13
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard Diefstal

Heb zelf twee winkels met camerabewaking, lever wekelijks beelden in van "betrapte" dieven, 99% uit oostblok. Heb op drie jaar van politie nog geen enkele reactie gehad.
  #35  
Oud 28-12-12, 21:17
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Ze kunnen toch beschikken over de beelden?

Ik zou aangeven dat ik dan maar zelf op pad ging om m'n telefoon/mevrouw op te sporen met alle consequenties van dien. Dan wel weer uitkijken dat je niet geflitst word met 6 km/h boven de door de wet opgelegde maximum snelheid.
Het zijn bendes, ik denk niet dat ik mevrouw ooit tegen zal komen..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2012 om 20:22 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Heb zelf twee winkels met camerabewaking, lever wekelijks beelden in van "betrapte" dieven, 99% uit oostblok. Heb op drie jaar van politie nog geen enkele reactie gehad.
Waarom lever je wekelijks beelden in van betrapte dieven?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2012 om 20:24 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Ze kunnen toch beschikken over de beelden?

Ik zou aangeven dat ik dan maar zelf op pad ging om m'n telefoon/mevrouw op te sporen met alle consequenties van dien. Dan wel weer uitkijken dat je niet geflitst word met 6 km/h boven de door de wet opgelegde maximum snelheid.
Van Haren beschikt inderdaad over de beelden, maar de politie moet dat opvragen. Ik denk dat ik het politiebureau morgen bel en aangeef bij welke minuut/seconde ze moeten kijken.. Ik heb tijdstip tot aan de secondes toe opgeschreven
  #36  
Oud 28-12-12, 21:25
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg Bekijk bericht
Heb zelf twee winkels met camerabewaking, lever wekelijks beelden in van "betrapte" dieven, 99% uit oostblok. Heb op drie jaar van politie nog geen enkele reactie gehad.
Beelden inleveren van "gemolesteerde" dieven, komt er meer reactie waarschijnlijk.
  #37  
Oud 28-12-12, 21:42
Meppelmug Meppelmug is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

Misschien een beetje "rondhangen" in de buurt van de winkel waar je Iphone gestolen is, en hopen dat je het vrouwtje tegen het lijf loopt
Alhoewel, ik zou geloof ik niet voor mijzelf instaan op zo'n moment
Zij gaat echt niet toegeven, het enige wat je dan kan doen is de dame aanhouden (Burgerarrest) en als de politie erbij komt nogmaals vertellen dat ze op de bewakingsbeelden moeten kijken.

En dan... Tja, die telefoon is allang "versnoven" of "verspoten" o.i.d. dievegge krijgt een PV en dat was het....
  #38  
Oud 28-12-12, 21:49
Mientjeh Mientjeh is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meppelmug Bekijk bericht
Misschien een beetje "rondhangen" in de buurt van de winkel waar je Iphone gestolen is, en hopen dat je het vrouwtje tegen het lijf loopt
Alhoewel, ik zou geloof ik niet voor mijzelf instaan op zo'n moment
Zij gaat echt niet toegeven, het enige wat je dan kan doen is de dame aanhouden (Burgerarrest) en als de politie erbij komt nogmaals vertellen dat ze op de bewakingsbeelden moeten kijken.

En dan... Tja, die telefoon is allang "versnoven" of "verspoten" o.i.d. dievegge krijgt een PV en dat was het....
Dat is al helemaal hopeloos hoor.. Wachten voor de winkel, in de hoop dat zij dan langskomt haha.. Dan kan ik gelijk ook daar voor de deur kamperen. Bovendien werken zulke types in grote groepen, dat kan ik zeker afleiden uit haar manier van doen op de beelden.

En ja dat de telefoon weg is, daar is geen twijfel over mogelijk...

Toch maar eraan denken om nog een keer een iphone aan te schaffen.. Dit keer hou ik hem echt altijd dicht bij me
  #39  
Oud 28-12-12, 22:21
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Wat *****! Misschien even inboedelverzekering checken, die dekken soms ook diefstal. Helaas is het niet uit een afgesloten auto o.i.d. maar uit een min of meer onbeheerde tas.

Hopelijk pakken ze de dader, of vinden ze zelfs je telefoon. Succes.

P.S. werkt zoek mijn iPhone niet gewoon altijd als locatievoorzieningen aan staat? Even blijven controleren, misschien komt ie binnenkort online!?
  #40  
Oud 28-12-12, 22:50
steelfighter steelfighter is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 76
Standaard

ok niet boos worden, maar 90% van het politiekorps wordt ingezet van ons belastinggeld wat de burgers tezamen betalen om er nog meer (belasting) geld mee te cashen, hetzij via boetes of hulp aan douane, belastingdienst etc.. (zie het als een pyramide model) Er is dus 10% beschikbaar en die behandelen merendeels publiekrechtelijke zaken (vandalisme en strafbare zaken tussen overheid en burger) en de zogenaamde wijkagenten. Wat betreft diefstal, inbraak met andere woorden privaatrechtelijke zaken houden ze zich zoveel mogelijk afzijdig, je wordt vriendelijk verwezen om via internet je aangifte te doen (want dan blijft er meer budget en manuren over voor het geld binnenhalen)

Mooi geregeld he! Maw als burger kan je zo goed als fluiten naar je iPhone, maar stel die iPhone zou van Defensie zijn geweest (met belangrijke data) dan maken ze er wel werk van.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slachtoffer iPad-diefstal kiekt zelf de dader Werner1963 iPhone algemeen 4 18-09-12 21:12
Knipperend beeld tot helemaal GEEN beeld iphone 4 iphone4buddy iPhone algemeen 4 03-03-11 10:21
Iphone gestolen :( matlux Archief 2 07-04-10 21:00
Rode balk in beeld, tekst loopt uit beeld in email Albertine iPhone algemeen 5 08-02-09 23:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.