//

Ervaringen aanschaf iPhone

Ervaringen aanschaf iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal, Normaal post ik weinig tot niets op dit forum en ben voornamelijk lezer. Echter wil ik deze ervaring wel met jullie delen en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-12-12, 19:40
iKroes iKroes is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Gelderland
Berichten: 27
Standaard Ervaringen aanschaf iPhone

Dag allemaal,

Normaal post ik weinig tot niets op dit forum en ben voornamelijk lezer. Echter wil ik deze ervaring wel met jullie delen en misschien hebben jullie wat aan de informatie, begrijpen jullie een bepaalde frustratie.

Een tijd geleden heb ik mijn iphone 4 verkocht en kocht ik een Galaxy note 2 van Samsung. Na een goede maand deze telefoon te hebben gebruikt kwam ik tot de conclusie dat ik de apps van android minder goed en mooi vond, ik ios prettiger (lees simpeler) vond en dat ik het toestel te groot vond.

Ik besloot het toestel te verkopen en een iphone 5 te kopen.
Afgelopen maandag begon alle ellende.

Ik ben naar Centro Oberhausen gereden om daar mijn iphone 5 te kopen. In de winkel heb ik het toestel (de rand) uitermate goed bekeken en het leek erop dat het toestel perfect was. Ik reed weer naar huis over die deutsche Autobahn en kwam thuis bij het verwijderen van de folie erachter dat er drie krassen op het beeld zaten.
Ik balen, want kon niet terug wegens kerstdagen en een vroegere sluitingstijd.
Afgelopen donderdag terug naar oberhausen. Ik kon het toestel omruilen en de uitermate chagrijnige mevrouw vertelde mij dat ik één keer mocht ruilen en dan moest kiezen tussen beide toestellen. Ik kon wel janken want het tweede toestel was dramatisch. Lak was van de randen af, achterop het metaal zat een beschadiging en je kon tussen het frame en het scherm kijken bij de homebutton (je zag een stukje mechaniek).

Uiteindelijk koos ik voor geen van beide toestellen en besloot mijn geld terug te vragen. Helaas 4 keer voor niets gereden naar Oberhausen en vice versa. Toen ik mijn geld terugkreeg van het apple mannetje vroeg ik uitdagend wat er nu zou gebeuren als ik netjes in de rij zou aansluiten en een nieuwe iphone zou kopen. Ik kreeg het arrogante antwoord dat mijn account, mijn naam nu voor 3 maanden geblokkeerd was in de apple store van Oberhausen en dat ik 3 maanden geen iphone meer mocht/kon kopen.
Ik was razend. Ik moest kiezen tussen twee defecte toestellen, kreeg uiteindelijk mijn geld terug maar mocht geen iphone meer kopen.

Aangezien ik geen andere smartphone wil, heb ik gisteren de apple store in Amsterdam bezocht in de hoop daar een telefoon te bemachtigen.
Het goede nieuws was dat ik een iphone kon kopen.
Ik heb gelijk de telefoon in de winkel gecontroleerd en helaas moest ik weer een aantal kleine beschadigingen/imperfecties waarnemen. Ik kon ook hier wederom het toestel direct omruilen (maar één keer).

Gelukkig was het laatste (4e) toestel in goede staat en heb ik deze mee naar huis genomen. Ik heb in de winkel alles gecontroleerd en had de velletjes er dus ook al afgehaald.

Echter zit er nu op het scherm al een heel klein krasjes terwijl ik het toestel bijna de hele tijd in de doos heb gehouden en voor 2-3 uurtjes in mijn broekzak heb gedragen zonder sleutels of wat dan ook. Stiekem had ik toch wel wat meer duurzaamheid verwacht, maar aan de andere kant had ik ook een screenprotector kunnen kopen (die is namelijk nog onderweg).

Kortom, het is gelukt een goede iphone te bemachtigen, maar het ging niet makkelijk en vooral de regels vond ik bijzonder asociaal. Iedereen heeft recht op een goed product en ik vond het asociaal omdat ik beide keren moest kiezen tussen 2 producten van 670-680 euro.

Vat dit bericht niet verkeerd op, ik ben blij met mijn aankoop en blij terug te zijn bij ios, maar wilde dit toch even kwijt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-12, 19:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

iGod straft direct voor je 'uitstapje' naar android
(Grapje )


Wel raar dat er nog steeds zoveel slechte toestellen tussen zitten, zeg! Had ik niet verwacht...

Mijn eerste 3G was ook stuk in de doos. Ik kreeg niet eens meteen een nieuwe heb er 4 weken op gewacht en maakte direct al kans op een refurbished.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 30-12-12 om 20:11.
  #3  
Oud 30-12-12, 19:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Dat je tot meermaals die pech hebt gehad van krassen en noem maar op das echt gewoon pech hebben .
Ik heb in belgie mijne weeste halen en alles perfect in orde, ik was er ook niet gerust op omdat ik al hoorde er meerdere toestellen waren die geblutst waren enz...Das de reden waarom Apple strenger is geworden en ze wat vertraging hadden met hun toestellen, dit ligt voornamelijk aan de mensen die de iPhone maken, in dozen steken enz....
Je zal dit met een samsung minder snel tegen komen zo'n zaken omdat dat één en al plastiek stuff is , het ene zijn voordeel is soms ook een nadeel, helaas, mooie toestellen bij Apple maar iets gevoeliger voor zo'n zaken of je kies voor een plastiek android/samsung toestel .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vraag over aanschaf nieuwe iphone 4 esoh Odido (T-Mobile) 4 02-05-11 07:58
Aanschaf Iphone welke? HPoskam Koopinformatie Nederland 6 28-12-09 15:20
aanschaf iphone jessia Archief 1 21-05-09 12:23
Aanschaf Iphone..!! wildeknak iPhone algemeen 1 10-01-09 17:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.