iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hmmmm...wat zou dit nouw kunnen zijn (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13238-hmmmm-nouw-kunnen-zijn.html)

dedafmonteur 20-05-08 17:32

Hmmmm...wat zou dit nouw kunnen zijn
 
http://i141.photobucket.com/albums/r...r/100_1162.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r...r/100_1161.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r...r/100_1159.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r...r/100_1164.jpg


JA DE PICS ZIJN SLECHT,MN CAM IS BEETJE STUK:p



Dit is nightvision voor de iphone.:D:D:D
je stopt het gewoon onder in je iphone en de 6 leds zullen aan gaan.
je zal ze niet zien branden want het zijn IR leds, het is dus een soort nightvisioncamera gewonden.
Ik heb ze zo afgesteld dat ze ver en voor de camera zullen schijnen.
ik heb er 3 uur over gedaan om te ontwikkelen en een uur om het in elkaar te zetten wat best meeviel. Ik heb het allemaal op een printplaatje vastgemaakt.




Ik hoop dat jullie het mooi vinden, en alvast voor de noobs: JA HET WERKT AL GETEST ALLEEN NIET OP EEN IPHONE!!:D


Ik moet nog wel iemand hebben die dit ding even kan uittesten want ik heb mn iphone nog niet!:mad:





Mod thanks to:


- Croiman (voor het helpen ontwikkelen)


- Fresh (omdat jij de 2e iphone hebt gekregen die is gemod en dat die me het idee gaf...plus je bent cool:cool:

- En mezelf natuurlijk:D



feedback A.U.B





UPDATE:

- chrisl gaat hem binnenkort uit testen.
- ben al bezig met nieuwe mod (meer info komt nog)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
copyright is voor dedafmonteur. Wouter van der Horst.
je bent niet bevoegd dit na te maken zonder mij te vragen.
doe je dit wel zal ik acties ondernemen.

bedankt,

Wouter

Nikooos 20-05-08 17:37

Ik snap even het idee niet. Moet ik het zien als een soort van zaklamp?

dedafmonteur 20-05-08 17:38

zoals de uitleg zegt:
Dit is nightvision voor de iphone.:D:D:D
je stopt het gewoon onder in je iphone (USB) en de 6 leds zullen aan gaan.
je zal ze niet zien branden want het zijn IR leds, het is dus een soort nightvisioncamera geworden.

Nikooos 20-05-08 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dedafmonteur (Bericht 115273)
zoals de uitleg zegt:
Dit is nightvision voor de iphone.:D:D:D
je stopt het gewoon onder in je iphone (USB) en de 6 leds zullen aan gaan.
je zal ze niet zien branden want het zijn IR leds, het is dus een soort nightvisioncamera geworden.

ja als ik je uitleg had begrepen had ik het niet nog een keer gevraagd ;)

Nightvision ken ik als zo'n ding dat soldaten op hun kop zetten om in het donker te kunnen zien. Eerst dacht ik dat het ging om je scherm te kunnen aflezen in het donker, maar dat kan standaard natuurlijk al :p

Maar ik had wel over het cameragedeelte heen gelezen ;) Maar het zou mooi zijn als je m kon afstellen anders kan je alleen een foto maken in het donker als het op een bepaalde afstand staat met je telefoon?

dedafmonteur 20-05-08 17:48

nee, afstand maakt helemaal niks uit.
owja, en batterij lijdt er vrijwel niet onder, leds gebruiken bijna geen energie.
dit ding is ook handig als je savond in het bos bent om een speurtocht te doen, je ziet alles.

croiman 20-05-08 17:55

En is het duidelijk zichtbaar met de iphone camera?

S.A.F 20-05-08 18:30

Precies, ik ben ook benieuwd naar het zicht door de iPhone camera!? Maak eens een screenshot in het pikkedonker in het bos ofzo!? Als dit echt zo bizar werkt als het klinkt dan wil ik er ook wel eentje. Lachen man!

dedafmonteur 20-05-08 18:38

ik zal deze naar croiman sturen zodat hij hem kan testen en een video kan maken. ik heb nog geen iphone dus gaat beetje moeilijk.

ik heb hem net getest op mijn oude telefoon en het ziet er gewoon weg cool uit.
Het zijn extra scherpe leds dus je ziet de goed.
ik denk dat dit vooral handig zal zijn bij foto's van een kleine afstand, want zeg nouw zelf, voor verre afstand moet je een schijnwerper hebben.


als ik ze in 'massa' productie moet maken zullen ze ong. een euro of 15 kosten.
als dit goed werkt ga ik kijken of ik er een kistje omheen kan maken.



btw croiman, heb je de usb kabel al binnen?

Chrisl 20-05-08 19:55

Ik had hem ook wel willen testen voor je hoor....

dedafmonteur 20-05-08 20:01

haha, ik heb hem nog hier, dusja.
waar woon je ergens?
je moet hem wel weer terug sturen, want dan kan ik heb aanpassen en daarna meer gaan maken, en dan krijg je er een gratis natuurlijk




maar wat denken jullie ervan? hij is echt gaaf vind ik

Stiruam 20-05-08 20:03

Kewl en hip man vreemd dat dit er nog niet was btw! En iPhone geeft niet "Not Compactible with iPhone" weer? Erg gaaf verkoop en dinges je concept snel als het kan zodat ze hem niet kunnen jatten want hier kan je mee cashen! Als dit uitkomt koop ik het namelijk zeker!

Greetz, Stiruam

dedafmonteur 20-05-08 20:05

mn pa denkt er over om pattent op te vragen :)
ik heb het zo gedaan:

- er zitten in je usb snoer 4 draden.
- 2x data 2x stroom (5volt)
- snij de 2x data weg.
- sluit 2x4 ledsjes in serie aan op die 5v. dat is precies goed
- en voila!
- ik ben nu naar super bright leds aan het zoeken, aar deze worden ook in het leger gebruikt dus zullen welg goed zijn.

Stiruam 20-05-08 20:13

Zeker doen want volgens mij is het gratis! En je weet maar nooit mischien kan je er wel aan cashen!

Nu alleen nog perfectioneren hé zo klein mogelijk en zoon groot mogelijk oppervlak en een beetje tunnel visie proberen te maken zodat het licht naar voren gaat ipv naar alle kanten! Ziet er super uit beste Accesoire door NL'r gemaakt zou ik zeggen!

Greetz, Stiruam

dedafmonteur 20-05-08 20:16

ik ben nu bezig met wat tests.

want ik weet nie zeker of hij wel power krijgt.
als je hem op de iphone aansluit bedoel ik.
bij mijn telefoon krijg ik dan gewoon spanning, dus ik moet even kijken. daarom moet iemand het testen voor mij.
en anders is het jammer:p

Amp. 20-05-08 20:22

:) ik heb een IR pen gemaakt voor mn Wii ooit, echt flex (youtube Johnny Lee > Whiteboard)

Wel goed idee, mss leuk om eens te maken!
Superbright IR leds zijn denk ik idd stukken beter, maar kan je mss een foto in het donker maken? zodat we resultaten kunnen zien

S.A.F 20-05-08 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dedafmonteur (Bericht 115356)
mn pa denkt er over om pattent op te vragen :)
ik heb het zo gedaan:

Die 2 zinnen matchen niet zo goed met elkaar. :D Eerst over patent praten, en daarna in de volgende zin al over de manier waarop je het hebt gedaan. Zolang je nog geen patent hebt (lastig!) zou ik zeker niet vertellen hoe het werkt.

Chrisl 21-05-08 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dedafmonteur (Bericht 115347)
haha, ik heb hem nog hier, dusja.
waar woon je ergens?
je moet hem wel weer terug sturen, want dan kan ik heb aanpassen en daarna meer gaan maken, en dan krijg je er een gratis natuurlijk




maar wat denken jullie ervan? hij is echt gaaf vind ik


Lijkt me echt super kewl.... Woon in Soest...

dedafmonteur 21-05-08 07:16

oke, ik zit een beetje met een dilemma.

a zegt: de leds zullen niet werken omdat de iphone geen stroom via de usb connector afgeeft.

b zegt: het kan gewoon, er staat gewoon spanning op

c zecht: je hebt en waarschijnlijk software voor nodig.


ik weet het ook niet, sommige phones hebben dr wel gewoon spanning op staan en sommige niet.
anders zal ik het hele concept aan moeten gaan passen...maarja....ik vind het wel leuk beetje *****n zo:P

Chrisl, stuur me je adres via pm. je moet een paar dingen uitproberen. je moet hem daarna wel terugsturen als je dat niet al te erg vind, want dan kan ik hem aanpassen. ik stuur je later ALS het allemaal is gelukt een nieuwe gratis op.

Chrisl 21-05-08 08:31

Gedaan....

Chrisl 21-05-08 09:04

Maar wat wil je precies dat ik doe allemaal, weet namelijk niet of ik alles kan doen wat je wilt....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.