//

iPhone gestolen

iPhone gestolen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen zaterdag is mijn net nieuwe iPhone uit mijn jas gejat, in een zwembad op een recreatieoord. Toen ik dit constateerde heb m.b.v. een andere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-01-13, 00:50
Yahoejazz Yahoejazz is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: brabant
Berichten: 3
Unhappy iPhone gestolen (The Horror, The Horror)

Afgelopen zaterdag is mijn net nieuwe iPhone uit mijn jas gejat, in een zwembad op een recreatieoord. Toen ik dit constateerde heb m.b.v. een andere iPhone mijn telefoon vergrendeld en getracht om deze te traceren. In eerste instantie lukte dit en zag ik dat degene met de iPhone zich vrijwel constant over het terrein bewoog. Heb de telefoon iedere keer een geluid laten afspelen maar hoe we ook zochten, zonder resultaat. Wat vreemd was is dat toen ik (voor de eerste keer) de routebeschrijving naar mijn iPhone opriep, deze naar een heel ander punt leidde (5 km. verderop) dan dat het blauwe puntje naar toe bewoog. Voor de duidelijkheid: de routebeschrijving toonde een rode punt, terwijl volgens Find My iPhone mijn telefoon nog steeds online stond op het terrein waar ik was...
Ligt dit aan de apple kaart (die als niet zo heel best te boek staat?) of heeft dit een andere oorzaak? I dont know!) Zie hieronder een foto van de weergave: het groene bolletje (in FMI is dit het grijze (offline) bolletje) is het startpunt, dus daar waar de iPhone uiteindelijk offline is gegaan, en het rode bolletje is daar waar apple maps aangaf waar de iPhone zich zou moeten bevinden?



Uiteindelijk heb ik de iPhone niet meer kunnen traceren, deze is na een goed half uur, offline gegaan, en staat hij nu nog steeds offline.
Hoe bizar: Vandaag zijn we nog naar dat adres gereden van het rode bolletje. wij rijden stapvoets de bewuste straat in, parkeren de auto, stappen uit lopen wat heen en weer. Binnen een minuut staat er een Duitser (uit Krefeld) een sigaret te roken. Wij lopen terug naar onze auto, zie ik dat deze man met een iPhone 5 bezig is. Daar zat een ander hoesje omheen, maar goed.. ik vraag de man dat ik dezelfde iPhone kwijt ben en of hij daar meer van weet.. Hij zegt (natuurlijk) dat hij zojuist vanuit Krefeld is aangekomen en op bezoek is... (met stalen gezicht offcourse.. ik vond het maar wat vreemd.. is dit toeval of geen toeval..? Ik heb tenslotte geen poot om op te staan, en had uiteindelijk niet de ballen om verder te vragen...)

Vanochtend heb ik digitaal aangifte gedaan. Mijn hoop dat ik mijn iPhone nog terugvind is tot een minimum geslonken. Mijn sim heb ik nog niet geblokkeerd, omdat ik de edele hoop heb dat de iPhone nog online komt... Uiteraard heb ik wel voorzorgsmaatregelen genomen dat met mijn simkaart geen uitgaande gesprekken gevoerd kunnen worden en ook geen binnenkomende gesprekken in het buitenland. Ondertussen houd ik mijn vodafone tegoed in de gaten, welke tot nu toe nog niet is gebruikt. Ik twijfel nu of ik mijn sim moet gaan blokkeren, omdat ik enerzijds denk dat wanneer ik mijn simkaart blokkeer, mijn iPhone ook niet meer automatisch contact met het internet maakt en zodoende apple niet meer kan bereiken waarmee de kans op het terugvinden nog kleiner wordt. Ik zou dan moeten wachten totdat de klojo die mijn iPhone heeft, zelf contact maakt met het internet en deze online komt.


Mijn vragen:
  • maakt de iphone ook zonder simkaart contact met gps en hij online komt?
  • klopt het dat ik vodafone kan vragen of zij degene met mijn iPhone een smsbom kunnen sturen dat de iPhone gejat is..? (heb ik nl. ook ergens gelezen...)
  • bestaat er een database van gestolen telefoons waar je IMEI nummers kunt opgeven?
Ik hoop op iets meer duidelijkheid want ik kan tot nog toe geen duidelijkheid krijgen. Ga morgen sowieso met Vodafone bellen om advies te vragen.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in dit chaotische verhaal... Al met al een hoop vragen en onduidelijkheid waarmee ik zit...
Alle hulp welkom.. Thanx..
Mocht ik meer weten, dan geef ik een update..

Laatst gewijzigd door Yahoejazz; 07-01-13 om 10:48.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-13, 10:24
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yahoejazz Bekijk bericht

maakt de iphone ook zonder simkaart contact met gps en hij online komt?
  • klopt het dat ik vodafone kan vragen of zij degene met mijn iPhone een smsbom kunnen sturen dat de iPhone gejat is..? (heb ik nl. ook ergens gelezen...)
  • bestaat er een database van gestolen telefoons waar je IMEI nummers kunt opgeven?
Ik hoop op iets meer duidelijkheid want ik kan tot nog toe geen duidelijkheid krijgen. Ga morgen sowieso met Vodafone bellen om advies te vragen.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in dit chaotische verhaal... Al met al een hoop vragen en onduidelijkheid waarmee ik zit...
Alle hulp welkom.. Thanx..
Mocht ik meer weten, dan geef ik een update..
De iphone moet een netwerk hebben: Mobiel(via SIM) of Wi-Fi om de coordinaten te kunnen zenden naar de server anders kan je de locatie niet zien op de kaart "zoek mijn iphone"

Telefoon providers kunnen eender welk toestel (IMEI) traceren maar dit wordt enkel meestal toegepast in zeer ernstige gevallen (bij moord...-)

Ook vaak vergeten: Accounts beveiligen " Instellingen >algemeen > beperkingen > accounts > sta wijzigingen niet toe " moet beveiligd zijn met een wachtwoord anders kan "zoek mijn iphone" onmiddelijk uit gezet worden.

Je kan zelf berichten naar je iphone zenden, zodra het toestel online komt verschijnt dit op het scherm.
Zeker niet de telefoon wissen gebruiken want anders is de iphone niet meer op te sporen.

Je het er goed aan gedaan om je inkomende en uitgaande gesprekken van je SIM te blokkeren echter kan je misshien je inkomende beter open zetten zodat je met een ander toestel eens kan bellen naar je nummer (iphone)
(Willicht zal jouw SIM al verwijderd zijn uit het toestel)

Ik wens je veel succes
  #3  
Oud 07-01-13, 10:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Mosterd na de maaltijd (of vijgen na Pasen) voor de TS maar in België schijnt de politie wel "Find my iPhone" te gebruiken en soms met succes

Imbo vindt dieven met app
  #4  
Oud 07-01-13, 10:42
Yahoejazz Yahoejazz is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: brabant
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
De iphone moet een netwerk hebben: Mobiel(via SIM) of Wi-Fi om de coordinaten te kunnen zenden naar de server anders kan je de locatie niet zien op de kaart "zoek mijn iphone"


Je het er goed aan gedaan om je inkomende en uitgaande gesprekken van je SIM te blokkeren echter kan je misshien je inkomende beter open zetten zodat je met een ander toestel eens kan bellen naar je nummer (iphone)
(Willicht zal jouw SIM al verwijderd zijn uit het toestel)
Dank voor je reactie..

Dat is dus ook de reden waarom ik mijn abonnement nog niet heb geblokkeerd, omdat ik al dacht dat wanneer ik dit zou doen de iPhone sowieso geen verbinding meer kan maken met de server.
Ik heb alleen de inkomende gesprekken vanuit het buitenland geblokkeerd. Natuurlijk heb ik al getracht te bellen naar mijn iPhone.. maar tot nu toe staat hij uit.

ps. er is dus een databank van gestolen mobiele telefoons:

Dit kan via telefooncheck
  #5  
Oud 07-01-13, 12:10
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yahoejazz Bekijk bericht

ps. er is dus een databank van gestolen mobiele telefoons:

Dit kan via telefooncheck
Alleen werkt het hier (Belgie) niet en mijn mobiel ligt gelukkig nog naast me

edit: Het is eigelijk enkel te gebruiken om een verdwenen geregistreerd toestel te zoeken

Laatst gewijzigd door Werner1963; 07-01-13 om 12:24.
  #6  
Oud 08-01-13, 09:36
Yahoejazz Yahoejazz is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: brabant
Berichten: 3
Standaard

Tja... niets meer vernomen... inmiddels de sim helemaal geblokkeerd en mijn hoop is compleet vervaagd...
Vodafone doet mij een aanbieding n.a.v. de gestolen iphone 5, ik kan een nieuwe krijgen met 25% korting. Krijg deze dan meteen mee, incl. nieuwe simkaart... Als ik vraag hoe lang deze aanbieding geldig is, weet men dit niet... Ik houd het in beraad... vooralsnog weer (even) terug naar mijn iPhone 3gs...
  #7  
Oud 08-01-13, 10:14
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Het is natuurlijk geen kleine som dat je voor een nieuw toestel moet neerleggen. toch wel goed dat ze korting geven.
Je kan het ook zo bekijken, mocht de andere (gestolen) toch nog opduiken, kan je deze ook verkopen
  #8  
Oud 08-01-13, 15:03
Guznick Guznick is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik Leef met u mee kerel, ik heb ooit mijn gsm verloren door waterschade
ik was zo slim en nieuwschierig om mijn gsm aan te zetten en natuurlijk was het resultaat kortsluiting.

Ik ben daar dus een halfjaar ziek van geweest tot dat ik uitijndelijk een nieuwe heb kunnen kopen , maar het is zo een groot verlies omdat je natuurlijk u oude niet kunt verkopen.

Tja nu zit ik met 2 gsm's witte 4s werkend en een kapotte zwarte 4 ziet er langs de buiten kant nog heel goed uit, bittere na smaak

Ik wens u nog veel succes met de aankop van u nieuw toestel !
Reageren

Labels
gps, imei, iphone gestolen, smsbom



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gestolen, wat nu? Henxs iPhone algemeen 362 05-02-17 18:43
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 15:31
gestolen Iphone patjelood Koopinformatie Nederland 1 10-12-10 21:39
Iphone gestolen :( matlux Archief 2 07-04-10 21:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.