//

Geen vaste garantieduur in Nederland

Geen vaste garantieduur in Nederland discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geen vaste garantieduur in Nederland Maar wat zegt dit in praktijk voor iPhone? Hoeveel maanden of jaren heb/krijg je dan voor een iPhone Ik begrijp ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-01-13, 15:06
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard Geen vaste garantieduur in Nederland

Geen vaste garantieduur in Nederland

Maar wat zegt dit in praktijk voor iPhone?

Hoeveel maanden of jaren heb/krijg je dan voor een iPhone

Ik begrijp wel dat vallen/stoten = garantieverlies

Hebben personen met een ander nationaliteit dezelfde garantievoorwaarden in Nederland ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-01-13, 15:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Hebben personen met een ander nationaliteit dezelfde garantievoorwaarden in Nederland ?
Ik heb de Nederlandse nationaliteit niet en koop meestal mijn Apple spullen in Nederland (met uitzondering van MacBooks). Ik kan dus aanspraak maken op de Nederlandse garantieregels.
  #3  
Oud 11-01-13, 17:24
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Het kan nooit zo zijn dat iemand met een andere nationaliteit iets in Nederland koopt en dan andere garantie voorwaarden heeft.
Dit zou pure discriminatie zijn!
Het maakt niet waar je vandaan komt maar eerder waar je het koopt!!!!
  #4  
Oud 11-01-13, 20:23
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
Het maakt niet waar je vandaan komt maar eerder waar je het koopt!!!!

Dixons bied standaard 3 jaar garantie op alle Apple spullen.
  #5  
Oud 11-01-13, 21:00
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik woon eigenlijk dicht bij de Nederlandse grens. Ik zal er bij de volgende iPhone even nadenken. Zeker de 3 jaar garantie maar hoe zit het in de praktijk met de geen vaste garantie. Na hoeveel maanden is er op een iPhone geen garantie meer

Hoe lang gaat een iPhone mee tot er geen garantie meer is op een iPhone volgens de Nederlandse garantievoorwaarden ?
  #6  
Oud 11-01-13, 21:32
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, zit op alle apparatuur wettelijk 2 jaar garantie. Lees ook dit artikel waarschijnlijk wordt het je dan duidelijker.
  #7  
Oud 11-01-13, 21:48
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, zit op alle apparatuur wettelijk 2 jaar garantie. Lees ook dit artikel waarschijnlijk wordt het je dan duidelijker.
In het artikel dat je aanhaalt staat dit:

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen

Maar gelukkig ook:

In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 11-01-13, 21:51
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Het hangt af van de verkoper maar als ik mijn iPhone laat zien nu 2 jaar zou je nog denken dat ie nieuw is. Nog nooit geen problemen gehad. Gelukkig

Ik denk toch persoonlijk dat een iPhone zoals ik hem behandel 4 jaar meegaat In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
  #9  
Oud 12-01-13, 00:08
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Maar er staat ook:


Citaat:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Dat houd volgens mij in dat er altijd 2 jaar gegeven MOET worden, doch langer mag altijd.
  #10  
Oud 12-01-13, 00:13
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Maar er staat ook:


Dat houd volgens mij in dat er altijd 2 jaar gegeven MOET worden, doch langer mag altijd.

Zo zie ik het ook. Dat is dan toch beter dan in België. Het is ook 2 jaar in België. Of ze moeten strenger zijn in Nederland om te bepalen wat garantie is of niet.

Ik zal maar een wasmachine kopen ipv een iohone
  #11  
Oud 12-01-13, 08:43
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Nou die wasmachine is eigenlijk wel een mooi voorbeeld.

Van een Miele mag je verwachten aan de hand van de reclame en de prijs dat hij veel langer mee zal gaan dan 5 jaar. Zijn de lagers toch al na 3 jaar versleten, dan zegt het Nederlandse consumenten recht, die 2 jaar garantie kan wel om zijn, maar de algemene verwachting bij een dergelijk apparaat liggen veel hoger. Dus moet Miele dan wel garantie verlenen. Dat ligt anders bij apparaten die gemaakt zijn voor 4 a 5 jaar gebruik. En daar zit het probleem van een iDevice. Ik wil eigenlijk wel dat ook dergelijk spul 8 tot 10 jaar mee gaat, maar we weten allemaal dat dat in de praktijk niet zo is.
Dus ik denk als je 3 jaar garantie kan krijgen bij Dixons, dat dat een hele goede deal is. En dan ben je van het gezeur af als de home knop het toch begeeft na 25,5 maand (intensief) gebruik.
  #12  
Oud 12-01-13, 15:52
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Dixons bied standaard 3 jaar garantie op alle Apple spullen.
Dat zeg ik dus, das netjes goeie deal zou ik zeggen!
het maakt niet uit wie het koopt maar wel waar!
Dus of je nu uit België komt of Kenia je hebt dezelfde garantie! Gaat er dus alleen om waar je de iPhone koopt en welke garantie zei geven.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Skype bellen naar vaste nummers geen geluid Marcey iPad Apps 0 08-06-12 13:17
zweedse iphone 4 geen service in nederland mhsmulders iPhone algemeen 3 26-01-12 00:25
buiten mijn vaste hotmail account geen andere hotmail meer openen? leekiphone iPhone algemeen 13 20-04-10 23:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.