//

Beëndiging Google Sync, hoe zit dat juist?

Beëndiging Google Sync, hoe zit dat juist? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vernam dat Google Sync ermee stopt. "Vanaf 30 januari 2013 kunnen gebruikers geen nieuwe apparaten meer instellen met Google Sync; bestaande Google Sync-verbindingen blijven ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-01-13, 15:05
Dimitri5's schermafbeelding
Dimitri5 Dimitri5 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 28
Standaard Beëndiging Google Sync, hoe zit dat juist?

Ik vernam dat Google Sync ermee stopt.

"Vanaf 30 januari 2013 kunnen gebruikers geen nieuwe apparaten meer instellen met Google Sync; bestaande Google Sync-verbindingen blijven echter wel werken."

Momenteel heb ik mijn google account via de google optie (IMAP) ingesteld omdat de push niet werkt zoals dat moet bij exchange (Google Sync). Ik wil echter in de toekomst echt nog wel gebruik maken van Google Sync! Betekent dit dan dat als ik mijn exchange niet voor 30 januari terug instel, dat ik dit niet meer kan doen erna?

Als ik lees wat google zei, dan interpreteer ik dat als ik het voor 30 januari terug instel dat het erna ook moet blijven werken. Pas als ik het verwijder (verbinding verbreek) bijvoorbeeld op 5 februari, stopt het met werken en kan ik het niet meer opnieuw instellen. Klopt mijn interpretatie?

Laatst gewijzigd door Dimitri5; 17-01-13 om 18:06. Reden: Typfout in de datum
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-13, 17:41
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Je bedoeld wellicht 2013 en niet 2031

Vanaf 30 januari 2013 kunnen gebruikers, behalve betalende Google Apps-gebruikers, geen nieuwe apparaten meer instellen met Google Sync en moeten ze onze synchronisatiesite raadplegen voor instructies

ik denk als het apparaat reeds gekend is, dat het dan toch nog mogelijk zal zijn.

Ook al is mijn antwoord juist of verkeerd, je hebt er van geleerd

Met de recentelijke lancering van CardDAV biedt Google nu vergelijkbare toegang via IMAP, CalDAV en CardDAV, waardoor het mogelijk is naadloos te synchroniseren met behulp van open protocollen


Bron Beëindiging Google Sync - Google Apps Help
  #3  
Oud 17-01-13, 18:19
Dimitri5's schermafbeelding
Dimitri5 Dimitri5 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 28
Standaard

Ik bedoel inderdaad 2013. (Even aangepast.)

Ik hoop dat je gelijk hebt want ik heb op mijn iPhone al eens mijn gmail met exchange ingesteld. Dus mijn iPhone is al een gekend apparaat. Dat zou volgens jou dan betekenen dat ik deze toch nog in de toekomst kan instellen via exchange, ook na 30 januari 2013?

Bedankt voor je alternatief om toch alles te syncroniseren. Hier las ik iets over op de site van google. MAAR dan zit je met IMAP en dan kan ik geen gebruik maken van push, en dan ben ik verplicht fetch te gebruiken, volgens mij. Ik wil graag mijn mail in real-time op mijn iPhone ontvangen, dus direct als die op de gmail server terecht komt.
  #4  
Oud 17-01-13, 18:44
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Maar wat houdt dit nu in.
Kan je straks met een nieuwe iPhone 6, 7, 8 / iPad versie x of wat dan ook, GMail dan nog wel benaderen m.b.v. IMAP, of wil dat dan ook niet meer?
  #5  
Oud 17-01-13, 18:50
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Maar wat houdt dit nu in.
Kan je straks met een nieuwe iPhone 6, 7, 8 / iPad versie x of wat dan ook, GMail dan nog wel benaderen m.b.v. IMAP, of wil dat dan ook niet meer?

volgens mij geen nieuwe apparaten
  #6  
Oud 17-01-13, 18:55
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ja dat heb ik dus ook begrepen, maar ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest, geldt dit voor Exchange, voor IMAP of voor Exchange en IMAP???
  #7  
Oud 17-01-13, 19:19
Dimitri5's schermafbeelding
Dimitri5 Dimitri5 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ja dat heb ik dus ook begrepen, maar ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest, geldt dit voor Exchange, voor IMAP of voor Exchange en IMAP???
Dit geldt enkel voor exchange (Google Sync). IMAP blijft gewoon werken zoals voorheen. We zullen dus helaas op de volgende iPhone hier geen gebruik meer van kunnen maken vrees ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Met de recentelijke lancering van CardDAV biedt Google nu vergelijkbare toegang via IMAP, CalDAV en CardDAV, waardoor het mogelijk is naadloos te synchroniseren met behulp van open protocollen
Werner, als ik nu gewoon de gmail optie kies bij mail instellen dan wordt mijn google kalender ook gesyncroniseert als ik het goed heb? Het voordeel dat CardDAV dus biedt t.o.v. de gewone gmail optie bij mail instelling is dat deze ook mijn contactpersonen syncroniseert? Voor de rest zal die net hetzelfde doen, klopt dit?
  #8  
Oud 17-01-13, 19:45
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri5 Bekijk bericht
Werner, als ik nu gewoon de gmail optie kies bij mail instellen dan wordt mijn google kalender ook gesyncroniseert als ik het goed heb? Het voordeel dat CardDAV dus biedt t.o.v. de gewone gmail optie bij mail instelling is dat deze ook mijn contactpersonen syncroniseert? Voor de rest zal die net hetzelfde doen, klopt dit?


@Dimitri5
Zoals ik het nu gelezen heb bij Google, moet je veronderstelling kloppen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zit dat? denman80 Jailbreak apps en thema's 2 11-01-11 19:49
recht op annuleren - hoe zit dat? borgqueenx Koopinformatie Nederland 0 12-06-10 20:44
Hoe zit dat?? Roger Archief 1 31-03-08 22:49
Hoe zit dat??? Roger Archief 1 31-03-08 22:39
Hoe zit dat nou? (1.1.2 unlocken) JaapTrekhaak Archief 19 28-11-07 01:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.