iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s blijft hangen op Apple logo bij opstarten na oververhitting (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/133578-iphone-4s-blijft-hangen-op-apple-logo-opstarten-na-oververhitting.html)

Jelphone 19-01-13 20:52

iPhone 4s blijft hangen op Apple logo bij opstarten na oververhitting
 
Beste mensen,

mijn zus haar iPhone 4s had al wat last van kuren. De speaker werkte niet altijd (volgens mij kwam dit door het gebruik van zo'n docking systeem, geen hardreset via itunes geprobeerd maar softreset haalde niks uit).
Dus wel bij bellen op speaker, niet bij het afspelen van muziek e.d.

Goed, dat ten eerste, maar nu is de iPhone helemaal ''dood''. Gister had ze een leuk feestje, maar haar telefoon is ''oververhit'' geraakt zoals ze zelf zegt. Hij deed het eerst nog wel, maar was écht heel warm. Soms viel hij uit, soms deed hij het wel en soms niet. Na een tijdje was ie echt kapot.

Als je hem opstart gebeurt er dit:
1. apple logo komt in beeld
2. blijft ong 10 sec hier op staan
3. er komt een groene/blauwe/rode/gele streep ergens in beeld
4. hij valt uit
5. hij start opnieuw op
6. herhaalt het bovenstaande 3x
7. hij stopt met opstarten

Is dit nu een probleem met de batterij of misschien het moederbord? De iPhone is NIET gejailbreakt!

Op internet wordt ik niet veel wijzer, het gaat steeds over gejailbreakte iPhone's en DFU modes etc. Maar ik denk dat ik daar niet eens in kan komen..

Iemand die hier iets voor weet?! Ik ben van plan maandag even langs de dichtsbijzijnde iCentre te gaan. Bovendien zit er nog wel garantie op, maar ik weet niet of dat wat uithaalt en het liefst wil ze haar telefoon binnen een paar dagen terug..

Bedankt,

Jelle

suzuki2002 19-01-13 22:17

Waterschade 9 van de 10 keer.
Ook al wordt er gezegd. Nee kan niet ben er heel zuinig op.

100 procent dat ze bij icentre. Waterschade zien

Jelphone 20-01-13 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 869642)
Waterschade 9 van de 10 keer.
Ook al wordt er gezegd. Nee kan niet ben er heel zuinig op.

100 procent dat ze bij icentre. Waterschade zien

enig idee wat er gebeurt als ik hem naar Apple stuur..?

suzuki2002 20-01-13 00:13

Dik betalen voor een refurbished exemplaar .

Maar ja beter dan niks

Jelphone 20-01-13 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 869663)
Dik betalen voor een refurbished exemplaar .

Maar ja beter dan niks

Mwah.. ik geef haar dan waarschijnlijk mijn iPhone 4s en wacht zelf een paar dagen tot T-Mobile mij een iPhone 5 geeft..

Gaat Apple eerst met je contacten wat te doen of voeren ze gelijk een peperdure reperatie uit?

kimvb 20-01-13 00:24

T-mobile gaat je 4S echt niet omwisselen voor een 5 hoor je krijgt gewoon een gerefurbished 4S model terug waar je moet voor betalen .
normaal bellen ze altijd eerst wat je wil doen of repareren/vervang toestel of niets doen en je defect toestel terug vragen.
En oja wat je ook kiest het kost je steeds geld als er waterschade of dergelijke wordt vast gesteld .

Jelphone 20-01-13 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvb (Bericht 869666)
T-mobile gaat je 4S echt niet omwisselen voor een 5 hoor je krijgt gewoon een gerefurbished 4S model terug waar je moet voor betalen .
normaal bellen ze altijd eerst wat je wil doen of repareren/vervang toestel of niets doen en je defect toestel terug vragen.
En oja wat je ook kiest het kost je steeds geld als er waterschade of dergelijke wordt vast gesteld .

Ok bedankt voor je informatie, even overwegen wat ik ga doen. Het is wel zonde natuurlijk dus zie hem liever gerepareerd.

Natuurlijk wisselen ze hem niet om en bovendien is dat niet mijn provider want dat is kpn. Hoe het wel zit kan ik je niet vertellen helaas ;)

wiiljan 24-01-13 17:29

Haal je achterkantje er is af, en druk op de connector dat ( metalen plaatje linksonder ). Hou hem in gedrukt terwijl je je telefoon aan doet.

Resultaat ?

Jelphone 25-01-13 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiiljan (Bericht 870710)
Haal je achterkantje er is af, en druk op de connector dat ( metalen plaatje linksonder ). Hou hem in gedrukt terwijl je je telefoon aan doet.

Resultaat ?

Heb de telefoon opgestuurd naar het bedrijf ''Help mijn Mac''. Daar is hij in goede handen en daar zal na nader onderzoek wel weer wat uit blijken.. zelf kan ik hem toch niet repareren vermoed ik!

Toch bedankt voor je reactie.

Souwerpower 25-01-13 01:03

een iphone 4s vind ik beter dan 5 dus repareer die ^^

Jelphone 25-03-13 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 869642)
Waterschade 9 van de 10 keer.
Ook al wordt er gezegd. Nee kan niet ben er heel zuinig op.

100 procent dat ze bij icentre. Waterschade zien

Jammer joh...

Wat er dus aan de hand is:

Er is een component op het logicboard beschadigd. Hierdoor gaat de iPhone niet meer aan. Zij konden hem niet herstellen. Het lijkt echt of het logicboard gewoon is weggesmolten en heeft niet zoveel te maken met waterschade. Hierbij een foto door de microscoop:
http://www2.picturepush.com/photo/a/...0/12505055.jpg

Nu vind ik dit natuurlijk wel een beetje belachelijk, ik vind dat dit gewoon binnen de garantie van 2 jaar moet vallen.

Wat ga ik hiermee nu doen? Verkopen op marktplaats ofzo met het risico dat mensen bij mijn gegevens kunnen als ze hem fixen..?

Gilles111 25-03-13 18:09

Zou eerst gewoon proberen die garantie te claimen. Als je hem verkoopt dan kan degene die hem repareert inderdaad bij alle gegevens... Denk overigens niet dat de kans groot is dat een ander hem kan/gaat repareren ;)

Annelies58 25-03-13 20:27

Hoi
Heb nu ontdekt, dat hun alleen maar een USB kabel meegelevert hebben, en dan
moet ik de meegeleverde stekker op een USB kabel zetten als adapter, nou dat werkt
voor geen meter, de Iphone wordt hierdoor echt niet opgeladen pfffffft.
Ben al bezig voor een nieuwe adapter bij dat pokke sorry bedrijf (phonespot)

Gilles111 26-03-13 15:35

Verkeerde topic?

Typ 81 26-03-13 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Annelies58 (Bericht 887610)
Hoi
Heb nu ontdekt, dat hun alleen maar een USB kabel meegelevert hebben, en dan
moet ik de meegeleverde stekker op een USB kabel zetten als adapter, nou dat werkt
voor geen meter, de Iphone wordt hierdoor echt niet opgeladen pfffffft.
Ben al bezig voor een nieuwe adapter bij dat pokke sorry bedrijf (phonespot)

Bedankt voor je input :p

Jelphone 03-04-13 17:15

Tips? Ik heb recht op garantie toch?

antoon100 03-04-13 17:18

Je krijgt maar 1 Jaar garantie.

Jelphone 03-04-13 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 888891)
Je krijgt maar 1 Jaar garantie.

Zou jammer zijn.. in dat geval moet ik toch echt eens afstappen van Apple.. rechtzaak zou een oplossing moeten zijn (al kost me dat meer dan het oplevert)? Het staat in de wet..

antoon100 03-04-13 18:39

Maar zij passen die niet toe (in Amerika heb je maar 1j dus geven ze hier ook maar 1j)

Toch laat ik het er niet voor om Apple producten te kopen.(de meeste problemen merk je wel binnen die tijd)

Jelphone 03-04-13 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 888909)
Maar zij passen die niet toe (in Amerika heb je maar 1j dus geven ze hier ook maar 1j)

Toch laat ik het er niet voor om Apple producten te kopen.(de meeste problemen merk je wel binnen die tijd)

Volgens mij moeten ze hier die garantie gewoon accepteren. Ach, ik heb inmiddels alweer een nieuw toestel maar toch vind ik dit abnormaal. Bij Panasonic kreeg ik nog gewoon een nieuwe tv ook al was de garantie al 3 weken verlopen..(2 jaar). Gaat toch om wat duurdere apparaten dan een telefoon!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.