//

Apple Store Amsterdam - Genius Bar

Apple Store Amsterdam - Genius Bar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Ik heb een paar vraagjes en ik heb dat jullie me ermee kunnen helpen. Mijn situatie zit namelijk zo: Ik ben Belg en heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-01-13, 23:37
YSsin YSsin is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 59
Standaard Apple Store Amsterdam - Genius Bar

Hallo.

Ik heb een paar vraagjes en ik heb dat jullie me ermee kunnen helpen.
Mijn situatie zit namelijk zo:

Ik ben Belg en heb als Provider Mobile Vikings. Sinds ik mijn iPhone 5 heb gekocht heb ik wel jammer genoeg velen problemen met mijn netwerk en mobiele data, problemen die ik NIET had met mijn 4s. En nadat ik een paar testjes heb uitgevoerd door mijn Mobile Vikings simkaart in een andere smartphone te steken ben ik er zeker van: het probleem ligt bij de iphone.

Daarom wil ik hem binnenbrengen voor "herstelling", tussen aanhalingstekens omdat een verkoper me heeft verteld dat Apple hun toestellen nooit meteen hersteld, maar eerder gewoon refurbished toestellen in de plaats geeft.

Als ik mijn toetsel in België binnenbreng ben ik hem wel twee weken kwijt, Daarom wil ik een afspraak maken bij de Genius Bar in de Apple Store in Amsterdam, en er naartoe rijden.

Er wordt hier in België rondverteld dat je daar (met wat geluk) meestal direct een nieuw (refurbished) toestel meekrijgt.
Klopt dit? Zal het de moeite lonen als ik helemaal vanuit Antwerpen naar Amsterdam rijdt? Hoe groot is de kans dat ik meteen een refurbished toestel krijg? Kunnen andere mensen aub hun ervaringen met de Genius Bar in Amsterdam delen? Hoe is de service daar?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-01-13, 01:46
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als jou probleem ernstig is dan krijg je gewoon een nieuwe. Ik denk dat iedereen hier zal bevestigen. Zoek eens een paar topics op en het eindigt altijd dat mensen binnen een paar minuten buiten lopen met hun nieuw toestel. Kortom, het is het rijden meer dan waard
  #3  
Oud 29-01-13, 15:57
YSsin YSsin is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Als jou probleem ernstig is dan krijg je gewoon een nieuwe. Ik denk dat iedereen hier zal bevestigen. Zoek eens een paar topics op en het eindigt altijd dat mensen binnen een paar minuten buiten lopen met hun nieuw toestel. Kortom, het is het rijden meer dan waard
Dat hoor ik graag, hopelijk lukt het bij mij ook.
Hoewel ik wel eerst, als laatste hoop, ga afwachten, misschien kan een update naar 6.1 (en een jailbreak ?) wel helpen om mijn problemen op de één of andere manier op te lossen...(?)

Geven ze je ook makkelijk een refurbished toestel mee als je toestel valschade heeft? Ik heb mijn toestel namelijk éénmaal, vanaf 40cm hoogte, "naakt" (zonder case dus) laten vallen op asfalt. Daardoor zitten er nu twee kleine "deukjes" langs de onderkant van het toestel.
Kan dit een probleem worden, kunnen ze hier moeilijk over die in de Apple Store?
  #4  
Oud 31-01-13, 15:34
martijn2308 martijn2308 is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 76
Standaard

Ik had ook een kras deuk aan de onderkant. Werd niet eens naar mijn mobiel gekeken en ik kreeg een nieuwe!!
  #5  
Oud 31-01-13, 20:16
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YSsin Bekijk bericht
Dat hoor ik graag, hopelijk lukt het bij mij ook.
Hoewel ik wel eerst, als laatste hoop, ga afwachten, misschien kan een update naar 6.1 (en een jailbreak ?) wel helpen om mijn problemen op de één of andere manier op te lossen...(?)

Geven ze je ook makkelijk een refurbished toestel mee als je toestel valschade heeft? Ik heb mijn toestel namelijk éénmaal, vanaf 40cm hoogte, "naakt" (zonder case dus) laten vallen op asfalt. Daardoor zitten er nu twee kleine "deukjes" langs de onderkant van het toestel.
Kan dit een probleem worden, kunnen ze hier moeilijk over die in de Apple Store?
Velen zeggen dat ze er niet eens naar hebben gekeken. Toen ik mijn toestel omruilde, keken ze er ook niet naar. Hij nam hem gelijk mee en kwam binnen een paar minuten met een gloednieuwe. Ik zeg het, het is het rijden waard als je echt problemen ervaart
  #6  
Oud 01-02-13, 22:25
Pierkemo Pierkemo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Question Apple store Amsterdam reserveren?

Hallo allemaal,

bij mijn Iphone 4S 16Mb werkt de aan-uit schak. moeilijk.
Vroeger gaf die een klikje als ik hem aan deed, maar nu moet ik echt wel hard duwen vooraleer hij aangaat.
Als ik naar Amsterdam Apple store zou gaan, moet ik dan eerst reserveren, of kan ik op zaterdag gewoon binnenstappen?

Alvast bedankt, groetjes vanuit Limburg (B)

Pierkemo
  #7  
Oud 01-02-13, 22:27
martijn2308 martijn2308 is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 76
Standaard

Ik zal een afspraak maken!! Ga je niet voor niks
  #8  
Oud 01-02-13, 23:53
Pierkemo Pierkemo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 3
Standaard

Hallo Martijn,
ja dat zal toch wel het beste zijn, het is toch een hele trip. Bedankt
  #9  
Oud 04-02-13, 19:44
YSsin YSsin is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 59
Standaard

Bedankt voor de reacties hierboven, ik maak alvast een afspraak maken voor vrijdag.

Ik begrijp wel nog niet goed wat zo'n refurbished iphone eigenlijk is???

Krijg je er altijd zo één? Of krijg je ook soms een nieuw toestel uit de winkel?
Ik heb ook ooit iets gelezen over een zogenaamde "re-manufactured iphone", is dit nog iets anders of gewoon een andere benaming voor "refurbished"??

En mocht ik dan een refurbished toestel krijgen, is dit ook in een doos met handleiding, stickers, earpods, lightningkabel en usb-charger? Of alleen het toetsel zelf?
En moet ik deze zaken van hierboven (doos, kabels, etc.) ook afgeven aan de medewerker (als ik mijn iphone binnenbreng) of alleen het toestel zelf (met aankoopbewijs?)?


En nog een laatste vraag: als ik nu beroep doe op mijn garantie, kan ik dit dan in de toekomst opnieuw doen?

Alvast bedankt.
  #10  
Oud 04-02-13, 20:10
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YSsin Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties hierboven, ik maak alvast een afspraak maken voor vrijdag.

Ik begrijp wel nog niet goed wat zo'n refurbished iphone eigenlijk is???

Krijg je er altijd zo één? Of krijg je ook soms een nieuw toestel uit de winkel?
Ik heb ook ooit iets gelezen over een zogenaamde "re-manufactured iphone", is dit nog iets anders of gewoon een andere benaming voor "refurbished"??

En mocht ik dan een refurbished toestel krijgen, is dit ook in een doos met handleiding, stickers, earpods, lightningkabel en usb-charger? Of alleen het toetsel zelf?
En moet ik deze zaken van hierboven (doos, kabels, etc.) ook afgeven aan de medewerker (als ik mijn iphone binnenbreng) of alleen het toestel zelf (met aankoopbewijs?)?


En nog een laatste vraag: als ik nu beroep doe op mijn garantie, kan ik dit dan in de toekomst opnieuw doen?

Alvast bedankt.
Een refurbished toestel zijn toestellen die al eerder ingeleverd zijn bij de Apple Store. Deze zijn gerepareerd, voorzien van nieuwe behuizing en heeft een nieuwe serienummer. Kijk maar op de Apple site, daar verkopen ze ook refurbished toestellen. Lees eens wat voor kwaliteitseisen ze hanteren. Onderscheid van een echt nieuw of refurbished toestel kan men echter niet maken. Ik kan je helaas niet vertellen of jij een refurb of een nieuw toestel krijgt. Het verschil is vrijwel nihil.

Wat je ook krijgt, het is goed en als het nog niet goed is kan je dus opnieuw je garantie benutten als je dat maar binnen de 1 jaar fabrieksgarantie valt.

Je hoeft alleen je iPhone in te leveren en jij krijgt een vervangend toestel zonder toebehoren terug. Uiteraard in plastic.
  #11  
Oud 06-02-13, 10:55
nafte123 nafte123 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 2
Standaard

Het heeft geen nut zeker om met een iphone 4S langs te gaan (ontgrendel/vergrendel knop is kapot) die reeds 1 jaar en 3 maanden oud is?

Heb deze gekocht bij mobistar center in Gent maar daar vertelden ze me dat ze die Iphone wel wouden opsturen voor reparatie maar dat deze toch niet gerepareerd zou worden omdat Apple slechts 1 jaar garantie geeft en niet de wettelijke 2 jaar garantie...


Alvast bedankt!
  #12  
Oud 06-02-13, 11:21
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nafte123 Bekijk bericht
Het heeft geen nut zeker om met een iphone 4S langs te gaan (ontgrendel/vergrendel knop is kapot) die reeds 1 jaar en 3 maanden oud is?

Heb deze gekocht bij mobistar center in Gent maar daar vertelden ze me dat ze die Iphone wel wouden opsturen voor reparatie maar dat deze toch niet gerepareerd zou worden omdat Apple slechts 1 jaar garantie geeft en niet de wettelijke 2 jaar garantie...


Alvast bedankt!
Je hebt 2 jaar garantie met je aankoopbon (factuur)
Het 2de jaar garantie is voor de verkoper (in dit geval mobistar) dat dan ook op kosten van de verkoper hersteld wordt door apple.
De koper hoeft hier niks voor te betalen.
  #13  
Oud 06-02-13, 11:26
nafte123 nafte123 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 2
Standaard

Beste Werner,

Alvast bedankt voor de uitleg! Kan jij op één of andere manier duidelijk aantonen dat Mobistar eigenlijk verplicht is om me dit te geven?
Want ik ben reeds langs geweest en daar stuurden ze me wandelen met de reden dat ze gingen proberen maar er toch niets van ging komen. Indien ik met enig 'bewijs' kan langs gaan is dit natuurlijk een andere zaak.

Ik moet wel vermelden dat de Iphone aangekocht is via men vader (op zijn naam & zijn btw nummer) die zelfstandige is. Ik veronderstel dat dit een andere verhaal wordt dan?


Alvast bedankt!
  #14  
Oud 17-02-13, 21:36
Dennis1982 Dennis1982 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 47
Standaard

Ik heb ook een vraag: Ik heb mijn iphone 5 2e hands gekocht, alleen geen bon bij gekregen. Er zit als ik het serienummer invoer op de apple website nog 11 maanden garantie op het toestel.
De homebutton lijkt moeilijk te doen, kan ik hier ook mee naar de apple store voor garantie cq inleveren en een refurb mee nemen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.