//

LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5

LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer ik hoop dat iScorpio nog wat voor ons kan betekenen? Ik heb even die carrier bundle van iScorpio uitgepakt en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 11-08-13, 19:53
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
ik hoop dat iScorpio nog wat voor ons kan betekenen?
Ik heb even die carrier bundle van iScorpio uitgepakt en bekeken.
Wat me opvalt is dat er bij versions staat: 14.0.0, misschien verklaart dat waarom hij niet wilt installeren?
Ik ben alleen geen expert op dit gebied, dus wat ik zeg kan ook totale onzin zijn. Ik ga proberen of het als ik het verander wel lukt
Mocht dat zo zijn zal ik het zsm hier uploaden!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 11-08-13, 20:16
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Ik heb het op ios 6.1.4 met 14.1 geprobeerd en op ios 7b5 met 14.5.3 maar dat mocht beide niet baten.

Waarschijnlijk werkt het alleen als je gejailbreakt bent en die handleiding hebt gevolgd.
  #43  
Oud 11-08-13, 20:26
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
Ik heb het op ios 6.1.4 met 14.1 geprobeerd en op ios 7b5 met 14.5.3 maar dat mocht beide niet baten.

Waarschijnlijk werkt het alleen als je gejailbreakt bent en die handleiding hebt gevolgd.
Dat kan waarschijnlijk de reden zijn.
Echter kunnen we allebei onze iPhone 5 niet jailbreaken...

Mocht dat niet het geval zijn dan kan ik me nog 1 ding bedenken.
Ik zag in de carrier.plist etc. dat er overal verwijzingen waren naar carrier bundle vf nl 14.0.
Dan werkt het dus niet, want je moet minimaal naar 1 versie hoger upgraden.
Het lukt me alleen (nog) niet goed om dit allemaal te veranderen naar 14.1.
Een andere oplossing zou kunnen zijn: Restore je iPhone als een nieuwe iPhone en zorg ervoor dat je nog géén carrier bundle installeert. Als je dan de deze 14.1 carrier bundle installeert zou het misschien moeten kunnen.
Zou je dat kunnen proberen? Voor mij is het op dit moment niet mogelijk om zelf m'n iPhone te restoren, misschien later vanavond.
  #44  
Oud 11-08-13, 20:33
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Dat kan waarschijnlijk de reden zijn.
Echter kunnen we allebei onze iPhone 5 niet jailbreaken...

Mocht dat niet het geval zijn dan kan ik me nog 1 ding bedenken.
Ik zag in de carrier.plist etc. dat er overal verwijzingen waren naar carrier bundle vf nl 14.0.
Dan werkt het dus niet, want je moet minimaal naar 1 versie hoger upgraden.
Het lukt me alleen (nog) niet goed om dit allemaal te veranderen naar 14.1.
Een andere oplossing zou kunnen zijn: Restore je iPhone als een nieuwe iPhone en zorg ervoor dat je nog géén carrier bundle installeert. Als je dan de deze 14.1 carrier bundle installeert zou het misschien moeten kunnen.
Zou je dat kunnen proberen? Voor mij is het op dit moment niet mogelijk om zelf m'n iPhone te restoren, misschien later vanavond.
Als je restored zorgt je iphone dat er standaard al een carrier bundle opstaat toch? Zal je iPhone geen carrier bundle aanmaken als er geen sim in zit?
Ik heb ook namelijk al geprobeerd om van een restore van iOS 7 naar iOS 6.1.4 te gaan en dan meteen de carrier bundle te installeren. Helaas mocht dat ook niet helpen. Nu zit ik weer op iOS 7 en toen ook nog geprobeerd met carrier bundle 14.5.3, maar dat mocht ook niet baten.

Ik heb trouwens ook met TextWrangler & Pref setter de versie veranderd van 14.0 naar 14.1 & 14.5.3

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 augustus 2013 om 19:37 ----------

Heb trouwens ook al geprobeerd met Vodafone carrier bundles van andere landen en door die een beetje aan te passen. Mocht ook niet helpen
  #45  
Oud 11-08-13, 20:48
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Ja klopt opzich wel dat ie dan meteen een carrier bundle installeert, maar als je inderdaad geen sim kaart in doet zal ie ook geen bundle installeren. Een bundel van een ander land zal nooit werken, je iPhone pakt immers alléén de bundle op van de carrier waarvan die sim in je telefoon zit. Ook zou überhaupt een buitenlandse bundle niet goed werken aangezien ten eerste de APN dan waarschijnlijk anders is en 4G dan sowieso niet werkt. Zowel Vodafone als KPN hebben hun LTE netwerk nog niet opengesteld aan roamers

Wat je dus moet doen is eerst je iPhone restoren zonder sim, als ie eenmaal werkt je Vodafone sim erin doen en dan die custom bundle installeren via iTunes.

Alleen hoop ik nog steeds dat iScorpio ons verder uit de brand kan helpen..
  #46  
Oud 11-08-13, 20:54
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Ja klopt opzich wel dat ie dan meteen een carrier bundle installeert, maar als je inderdaad geen sim kaart in doet zal ie ook geen bundle installeren. Een bundel van een ander land zal nooit werken, je iPhone pakt immers alléén de bundle op van de carrier waarvan die sim in je telefoon zit. Ook zou überhaupt een buitenlandse bundle niet goed werken aangezien ten eerste de APN dan waarschijnlijk anders is en 4G dan sowieso niet werkt. Zowel Vodafone als KPN hebben hun LTE netwerk nog niet opengesteld aan roamers

Wat je dus moet doen is eerst je iPhone restoren zonder sim, als ie eenmaal werkt je Vodafone sim erin doen en dan die custom bundle installeren via iTunes.

Alleen hoop ik nog steeds dat iScorpio ons verder uit de brand kan helpen..
Ik heb ook apn ook veranderd in die bestanden. Ik denk dat het beter is om eerst carrier bundle te installeren en dan pas je sim erin. zodra je simkaart erin zit gaat ie natuurlijk over naar de carrier bundle die er standaard op zit.

Ik laat t hier wel weten of het gelukt is of niet.
  #47  
Oud 11-08-13, 21:07
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
Ik heb ook apn ook veranderd in die bestanden. Ik denk dat het beter is om eerst carrier bundle te installeren en dan pas je sim erin. zodra je simkaart erin zit gaat ie natuurlijk over naar de carrier bundle die er standaard op zit.

Ik laat t hier wel weten of het gelukt is of niet.
Ja probeer dat en laat het weten

Wat het ook zou kunnen zijn is dat de code niet gesigneerd is, wat sinds iOS 3.1 noodzakelijk is.
Om dit te omzeilen moet je je commcenter patchen, waarvoor je dus een jailbreak nodig hebt..
  #48  
Oud 11-08-13, 21:12
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Ja probeer dat en laat het weten

Wat het ook zou kunnen zijn is dat de code niet gesigneerd is, wat sinds iOS 3.1 noodzakelijk is.
Om dit te omzeilen moet je je commcenter patchen, waarvoor je dus een jailbreak nodig hebt..
Zojuist geprobeerd. Helaas knalt ie me telkens terug naar 14.0..

iScorpio geeft al aan dat zijn ipcc gesigneerd is. En ook zonder JB te gebruiken is. En het gekke is dat degene die niet gejailbreakt zijn, maar die wel die proximus ipcc hebben geïnstalleerd, wel 4g krijgen.
Heb jij toevallig niet thuis nog een andere(oudere) iPhone die gejailbreakt kan worden? En dan daarmee proberen die ipcc overnemen en dan bewerken?
  #49  
Oud 11-08-13, 21:19
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Ja ik heb nog een iPhone 3GS, alleen momenteel ben ik een weekje in Delft en die iPhone ligt thuis..
Gebruik internet via tethering met m'n 10GB abonnement van Vodafone (haha)
Zou dus super mooi zijn als ik 4G kon gebruiken

Vind het wel een trieste zaak eigenlijk.. Snap best dat Apple zijn kwaliteit wil bewaken, maar het gaat nu wel ten koste van zijn gebruikers.
Ik begin ook steeds meer bang te worden op een situatie zoals in België.
Het kan zijn dat Apple T-Mobile voorrang wil geven (vanwege hun (oud) partnerschap) en dus effectief pas Vodafone/KPN op LTE laten als T-Mobile zijn 4G netwerk uitgerold heeft.
Dat wil dus zeggen dat we nog kunnen wachten tot eind augustus / begin september

Laatst gewijzigd door Sandro95; 11-08-13 om 21:42.
  #50  
Oud 11-08-13, 21:22
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Ja ik heb nog een iPhone 3GS, alleen momenteel ben ik een weekje in Delft en die iPhone ligt thuis..
Gebruik internet via tethering met m'n 10GB abonnement van Vodafone (haha)
Zou dus super mooi zijn als ik 4G kon gebruiken

Vind het wel een trieste zaak eigenlijk.. Snap best dat Apple zijn kwaliteit wil bewaken, maar het gaat nu wel ten koste van zijn gebruikers.
Ik ben ook steeds meer bang te worden op een situatie zoals in België.
Het kan zijn dat Apple T-Mobile voorrang geeft (vanwege hun (oud) partnerschap) en dus effectief pas Vodafone/KPN op LTE laten als T-Mobile zijn 4G netwerk uitgerold heeft.
Dat wil dus zeggen dat we nog kunnen wachten tot eind augustus / begin september
Ik heb ook het gevoel dat we pas gebruik van LTE/4G kunnen gaan gebruiken als de nieuwe iPhone i.c.m iOS7 wordt gelanceerd. Dus waarschijnlijk wordt dat nog wel even geduld hebben voor ons.
  #51  
Oud 11-08-13, 21:30
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Ja hé dat denk ik ook!
Dus dat wordt nog even geduld hebben, waarschijnlijk om en nabij 10 september.

Zie het al helemaal voor me..
Tim Cook die enthousiast op 't podium verkondigt dat het gebruik van LTE op de iPhone enorm gegroeid is sinds de introductie van de iPhone 5 en dat LTE vanaf nú op nog meer carriers werkt... waaronder Vodafone...
Hiermee maakt Apple op magische wijze gebruik van Vodafone als marketing truc..
Misschien ook wel meteen T-mob en KPN, al weten we (nu) nog niet hoever die gevorderd zijn met het gebruik van LTE op de 1800Mhz.
Don't get me wrong, ik ben een enorme Apple fan, alleen af en toe snap zelfs ik Apple niet..


Desalniettemin moet het wel gewoon kunnen werken zonder te wachten tot het nieuwe Apple Event
Het wachten is nu gewoon op iScorpio op zijn reactie en of verlossend antwoord

Laatst gewijzigd door Sandro95; 11-08-13 om 21:44.
  #52  
Oud 11-08-13, 21:45
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Ja hé dat denk ik ook!
Dus dat wordt nog even geduld hebben, waarschijnlijk om en nabij 10 september.

Zie het al helemaal voor me..
Tim Cook die enthousiast op 't podium verkondigt dat het gebruik van LTE op de iPhone enorm gegroeid is sinds de introductie van de iPhone 5 en dat LTE vanaf nú op nog meer carriers werkt... waaronder Vodafone...
Hiermee maakt Apple op magische wijze gebruik van Vodafone als marketing truc..
Misschien ook wel meteen T-mob en KPN, al weten we (nu) nog niet hoever die gevorderd zijn met het gebruik van LTE op de 1800Mhz.
Don't get me wrong, ik ben een enorme Apple fan, alleen af en toe snap zelfs ik Apple niet..


Desalniettemin moet het wel gewoon kunnen werken zonder te wachten tot het nieuwe Apple Event
Het wachten is nu gewoon op iScorpio op zijn reactie en of verlossend antwoord
Of misschien is een ander forumlid ook wel heel handig met ipcc files!
Ik ben diegene dan zeer dankbaar als het lukt!
  #53  
Oud 11-08-13, 23:24
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer Bekijk bericht
Of misschien is een ander forumlid ook wel heel handig met ipcc files!
Ik ben diegene dan zeer dankbaar als het lukt!
Ja ik absoluut ook!

Het blijft gewoon zitten wat nu de reden is waarom die IPCC het niet doet. Zou er wat fout zijn in de IPCC? Of moeten we gewoon écht een jailbreak hebben?
Ik denk namelijk dat in februari, wanneer hij dus deze ipcc publiceerd, toentertijd iScorpio wél een jailbreak had, aangezien toen alle versies te jailbreaken waren én in de IPCC ook een custom Vodafone logo. Alleen ik vraag me dus af, is zoiets mogelijk zonde jailbreak?
Ik weet dat er iets is als pictogram met CarrierEdit, maar ook een gehele tekst? Ik hoop dat iemand ons hiermee zou kunnen helpen..
  #54  
Oud 11-08-13, 23:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat doet je iPhone als je die LTE switch op 'Off' zet? Gaat 'ie dan op 2G of 3G zitten?
  #55  
Oud 11-08-13, 23:39
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Wat doet je iPhone als je die LTE switch op 'Off' zet? Gaat 'ie dan op 2G of 3G zitten?
Dat is afhankelijk van de dekking van 3G op die locatie. Als je de schakelaar uitzet zal de iPhone in eerste instantie naar 3G schakelen. Maar mocht er op die plek géén 3G dekking zijn, zal de iPhone dus overschakelen naar 2G (EDGE of GPRS)

Er is dus een (veelbesproken) nadeel bij het actief worden van 4G en dat is dat je niet zelf 3G meer kan uitzetten.
Dit kan voor sommige een killer zijn op de battetijduur.
Of dit softwarematig of technisch onmogelijk is, is (nog) niet bekend
  #56  
Oud 11-08-13, 23:41
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Dat is afhankelijk van de dekking van 3G op die locatie. Als je de schakelaar uitzet zal de iPhone in eerste instantie naar 3G schakelen. Maar mocht er op die plek géén 3G dekking zijn, zal de iPhone dus overschakelen naar 2G (EDGE of GPRS)

Er is dus een (veelbesproken) nadeel bij het actief worden van 4G en dat is dat je niet zelf 3G meer kan uitzetten.
Dit kan voor sommige een killer zijn op de battetijduur.
Of dit softwarematig of technisch onmogelijk is, is (nog) niet bekend
Waar heb je die info vandaan? ik heb daar nog niets over gehoord?
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #57  
Oud 11-08-13, 23:42
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Ja ik absoluut ook!

Het blijft gewoon zitten wat nu de reden is waarom die IPCC het niet doet. Zou er wat fout zijn in de IPCC? Of moeten we gewoon écht een jailbreak hebben?
Ik denk namelijk dat in februari, wanneer hij dus deze ipcc publiceerd, toentertijd iScorpio wél een jailbreak had, aangezien toen alle versies te jailbreaken waren én in de IPCC ook een custom Vodafone logo. Alleen ik vraag me dus af, is zoiets mogelijk zonde jailbreak?
Ik weet dat er iets is als pictogram met CarrierEdit, maar ook een gehele tekst? Ik hoop dat iemand ons hiermee zou kunnen helpen..
T zou wel echt mogelijk moeten zijn. Kijk maar naar die proximus ipcc. Daar zit een handleiding bij hoe je het met en zonder jailbreak moet doen. Dan lijkt mij dat je het ook zonder jailbreak zou moeten kunnen.
  #58  
Oud 12-08-13, 00:07
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Waar heb je die info vandaan? ik heb daar nog niets over gehoord?
Dit haal ik uit de ervaringen met 4G / LTE in andere landen waar dit al actief is. In dit geval spreek ik eigenlijk uit ervaring met 4G in de V.S (AT&T)
De LTE switch vervangt effectief gezien de oude vertrouwde 3G schakelaar, wat handmatig 3G uitzetten onmogelijk maakt.
Naar alle waarschijnlijkheid, gebaseerd op hoe LTE werkt en hoe Apple denkt, doen ze dit omdat bellen / smsen via LTE nog niet mogelijk is.
Dit heeft zowel te maken met het feit dat die techniek, voLTE nog in hele vroege beginfase is.
Zie deze link over hoe dit werkt: http://en.wikipedia.org/wiki/LTE_(te...n)#Voice_calls
En het bericht van nu.nl: http://www.nu.nl/tech/3520136/bellen...s-in-2015.html

Het feit is dus dat het technisch niet mogelijk is om 2G en/of 3G uit te zetten wanner 4G actief is. Dit is dus omdat de iPhone nog steeds met een van die twee verbinding houdt om daarover te kunnen bellen en/of sms'en. Data gaat echter wél over 4G.

Het probleem is alleen dat het niet logisch is dat je 3G niet uit kan zetten wanneer 4G wél uitgeschakeld is. De beslissing van Apple hiervan tast iedereen nog in het duister, maar het is wel bijna zeker dat dit niet technisch onmogelijk is. Je moet het misschien vergelijken met het feit dat je op een iPhone ook niet desgewenst EDGE (E) kan uitzetten.
Dat Apple dit doet om het niet te moeilijk maken voor zijn gebruikers is nog maar gissen.

Of het misschien wél mogelijk gaat worden in iOS 7 is nog niet duidelijk. Vooralsnog is het nog niet mogelijk, maar Apple zou het eventueel wel kunnen toevoegen in een latere beta of versie.

Een goed voorbeeld is het feit dat in de eerste paar versies van iOS 5 het niet mogelijk was om 3G uit te schakelen op de iPhone 4S, deze schakelaar ontbrak simpelweg. Er waren veel geruchten dat de iPhone 4S dit misschien technisch niet kon.
In een latere iOS 5.x versie heeft Apple echter de schakelaar alsnog toegevoegd

@jooskieffer: Ik had dat stappenplan om LTE te activeren op de iPhone 5 bij Proximus bekeken en wat ik me niet had gerealiseerd had is dat Apple wél een IPCC heeft uitgebracht voor de iPad op het 4G netwerk van Proximus.
Wat er dus eigenlijk gebeurd is dat je de iPad IPCC op je telefoon laadt, wat ook verklaard waarom MMS en iMessage + FaceTime naar je mobiele nummer niet meer werkt. De iPad ondersteunt dat immers niet.

Het probleem hier echter is, dat Apple helemaal geen IPCC heeft uitgebracht voor de iPad...
Dus voor zover ik weet is die methode niet mogelijk?
Echter ben ik geen expert op het gebied van IPCC's, dus ik weet ook niet wat er allemaal kan en niet kan

Misschien moeten we wel helaas wachten tot begin september totdat Apple het op z'n event aankondigt.
Ik blijf hopen van niet.. en ik blijf me inzetten om alsnog een workaround te vinden

Het gaat dus eigenlijk om de groep iPhone 5 bezitters die ofwel iOS 6.1.4 hebben of iOS 7 beta (en dus ook niet kunnen jailbreaken)

Het vervelende van mijn situatie is dat ik wel die LTE schakelaar had geactiveerd (weliswaar met een jailbreak methode)
Dat was een aantal maanden geleden. Echter heb ik daarna iOS 7 beta geinstalleerd op m'n iPhone 5 (ben developer), met in gedachte dat 4G eigenlijk wel meteen zou werken op m'n iPhone met Vodafone.

Voor de mensen die een iPhone 5 hebben, maar nog wel op iOS 6.1.3 of eerder zitten hebben wél mazzel.
Zij kunnen heel gemakkelijk via iFile de 4G toggle enablen.

Voor ons is het helaas nog even wachten óf op een werkende ipcc óf op Apple die een carrier update uitbrengt.

Nog even voor de duidelijkheid. Het is wel degelijk Apple en niet Vodafone die het van zich af laat weten.
Heb meerdere malen contact gehad met Vodafone. Zij hebben de iPhone 5 met succes getest op hun 4G netwerk.
Het zit namelijk zo: Vodafone maakt zelf die IPCC voor de iPhone 5. Deze testen ze dan intern en sturen hem daarna op naar Apple.
Apple gaat deze dan, voor zover de geruchten kloppen, zelf testen en daarna zelf distributieren via iTunes onder alle iPhone 5 bezitters met een Vodafone simkaart.

Kijkend naar andere landen, waaronder de UK en Duitsland, nam deze tijd eigenlijk niet meer als 3 a 4 dagen na de uitrol van hun 4G netwerk plaats.
Hier in Nederland met Vodafone duurt het nu eigenlijk al een week.
Of het Vodafone is die te laat Apple op de hoogte stelde of Apple die het express tegenhoudt is alleen maar gissen.

Laatst gewijzigd door Sandro95; 12-08-13 om 00:47.
  #59  
Oud 12-08-13, 01:01
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandro95 Bekijk bericht
Dit haal ik uit de ervaringen met 4G / LTE in andere landen waar dit al actief is. In dit geval spreek ik eigenlijk uit ervaring met 4G in de V.S (AT&T)
De LTE switch vervangt effectief gezien de oude vertrouwde 3G schakelaar, wat handmatig 3G uitzetten onmogelijk maakt.
Naar alle waarschijnlijkheid, gebaseerd op hoe LTE werkt en hoe Apple denkt, doen ze dit omdat bellen / smsen via LTE nog niet mogelijk is.
Dit heeft zowel te maken met het feit dat die techniek, voLTE nog in hele vroege beginfase is.
Zie deze link over hoe dit werkt: LTE (telecommunication) - Wikipedia, the free encyclopedia
En het bericht van nu.nl: 'Bellen via 4G pas in 2015' | nu.nl/tech | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Het feit is dus dat het technisch niet mogelijk is om 2G en/of 3G uit te zetten wanner 4G actief is. Dit is dus omdat de iPhone nog steeds met een van die twee verbinding houdt om daarover te kunnen bellen en/of sms'en. Data gaat echter wél over 4G.

Het probleem is alleen dat het niet logisch is dat je 3G niet uit kan zetten wanneer 4G wél uitgeschakeld is. De beslissing van Apple hiervan tast iedereen nog in het duister, maar het is wel bijna zeker dat dit niet technisch onmogelijk is. Je moet het misschien vergelijken met het feit dat je op een iPhone ook niet desgewenst EDGE (E) kan uitzetten.
Dat Apple dit doet om het niet te moeilijk maken voor zijn gebruikers is nog maar gissen.

Of het misschien wél mogelijk gaat worden in iOS 7 is nog niet duidelijk. Vooralsnog is het nog niet mogelijk, maar Apple zou het eventueel wel kunnen toevoegen in een latere beta of versie.

Een goed voorbeeld is het feit dat in de eerste paar versies van iOS 5 het niet mogelijk was om 3G uit te schakelen op de iPhone 4S, deze schakelaar ontbrak simpelweg. Er waren veel geruchten dat de iPhone 4S dit misschien technisch niet kon.
In een latere iOS 5.x versie heeft Apple echter de schakelaar alsnog toegevoegd

@jooskieffer: Ik had dat stappenplan om LTE te activeren op de iPhone 5 bij Proximus bekeken en wat ik me niet had gerealiseerd had is dat Apple wél een IPCC heeft uitgebracht voor de iPad op het 4G netwerk van Proximus.
Wat er dus eigenlijk gebeurd is dat je de iPad IPCC op je telefoon laadt, wat ook verklaard waarom MMS en iMessage + FaceTime naar je mobiele nummer niet meer werkt. De iPad ondersteunt dat immers niet.

Het probleem hier echter is, dat Apple helemaal geen IPCC heeft uitgebracht voor de iPad...
Dus voor zover ik weet is die methode niet mogelijk?
Echter ben ik geen expert op het gebied van IPCC's, dus ik weet ook niet wat er allemaal kan en niet kan

Misschien moeten we wel helaas wachten tot begin september totdat Apple het op z'n event aankondigt.
Ik blijf hopen van niet.. en ik blijf me inzetten om alsnog een workaround te vinden

Het gaat dus eigenlijk om de groep iPhone 5 bezitters die ofwel iOS 6.1.4 hebben of iOS 7 beta (en dus ook niet kunnen jailbreaken)

Het vervelende van mijn situatie is dat ik wel die LTE schakelaar had geactiveerd (weliswaar met een jailbreak methode)
Dat was een aantal maanden geleden. Echter heb ik daarna iOS 7 beta geinstalleerd op m'n iPhone 5 (ben developer), met in gedachte dat 4G eigenlijk wel meteen zou werken op m'n iPhone met Vodafone.

Voor de mensen die een iPhone 5 hebben, maar nog wel op iOS 6.1.3 of eerder zitten hebben wél mazzel.
Zij kunnen heel gemakkelijk via iFile de 4G toggle enablen.

Voor ons is het helaas nog even wachten óf op een werkende ipcc óf op Apple die een carrier update uitbrengt.

Nog even voor de duidelijkheid. Het is wel degelijk Apple en niet Vodafone die het van zich af laat weten.
Heb meerdere malen contact gehad met Vodafone. Zij hebben de iPhone 5 met succes getest op hun 4G netwerk.
Het zit namelijk zo: Vodafone maakt zelf die IPCC voor de iPhone 5. Deze testen ze dan intern en sturen hem daarna op naar Apple.
Apple gaat deze dan, voor zover de geruchten kloppen, zelf testen en daarna zelf distributieren via iTunes onder alle iPhone 5 bezitters met een Vodafone simkaart.

Kijkend naar andere landen, waaronder de UK en Duitsland, nam deze tijd eigenlijk niet meer als 3 a 4 dagen na de uitrol van hun 4G netwerk plaats.
Hier in Nederland met Vodafone duurt het nu eigenlijk al een week.
Of het Vodafone is die te laat Apple op de hoogte stelde of Apple die het express tegenhoudt is alleen maar gissen.
Dan moeten we maar hopen dat 't dan snel door Apple open gegooid wordt!
  #60  
Oud 12-08-13, 01:29
Sandro95 Sandro95 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Ja dat hoop ik ook!

Ik had iScorpio een PM gestuurd, dus ik hoop dat hij snel reageert.

Morgen zal ik nog wel even wat verder onderzoek te doen om die IPCC wel aan de praat te krijgen


(Ik heb trouwens wel een hele lap tekst zie ik nu haha)


Edit: Ik zag trouwens nog een ander draadje waar het ook over het activeren van LTE en Cell Broadcast.
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...ile-nl-jb.html

Hier krijgen verschillende mensen zonder jailbreak het ook niet aan de praat. Ik begin nu toch écht wel te geloven dat er gewoon een jailbreak voor nodig is, simpelweg omdat de code gesigneerd moet worden...
Nu rest er nog één vraag, is het alsnog toch mogelijk om zonder jailbreak of iPad IPCC, LTE aan de praat te krijgen?

Laatst gewijzigd door Sandro95; 12-08-13 om 11:43. Reden: Extra info bijgevoegd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus - Vodafone live stibi Overige providers België 2 22-05-10 21:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.