//

Ik krijg foutmelding 1601 van Apple als ik m'n iPhone probeer te herstellen

Ik krijg foutmelding 1601 van Apple als ik m'n iPhone probeer te herstellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gistermiddag deed ik mijn iPhone uit en sindsdien wil die niet meer aan. Gisteren zag ik nog steeds het apple logo in beeld, nu dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-02-13, 18:05
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Exclamation Ik krijg foutmelding 1601 van Apple als ik m'n iPhone probeer te herstellen

Gistermiddag deed ik mijn iPhone uit en sindsdien wil die niet meer aan.
Gisteren zag ik nog steeds het apple logo in beeld, nu dat ook niet meer het beeld is compleet zwart, ook aan de lader. Ik heb nu de nieuwste iTunes gedownload en had hem gereset, en toen hij klaar was kwam de foutmelding 1601. Ik heb op de site van Apple gekeken maar daar word ik niet veel wijzer van.
Wat is dit en hoe verhelp ik het? Ik ben niet technisch en ken veel termen niet, dus als iemand reageert, graag in 'makkelijke taal' uitleggen!
(Ik weet dat hier ook andere topics over zijn, alleen die zij heel oud en ik ken al die termen die ze daar gebruiken niet)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-02-13, 18:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens op de onderstaande Apple webpagina. Daar staat in helder Nederlands uitgelegd wat je allemaal kan doen om iTunes fout 1601 te verhelpen:

iTunes: specifieke update- en herstelfouten en geavanceerde probleemoplossing
  #3  
Oud 01-02-13, 18:18
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Heb ik al gedaan, zodra ik de link opendoe zie ik even wat er staat, om net zo snel weer weg te gaan. Als ik er dan op klik staat er dat ik naar foutmelding 1604 moet kijken
  #4  
Oud 01-02-13, 18:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liinde Bekijk bericht
Als ik er dan op klik staat er dat ik naar foutmelding 1604 moet kijken
Inderdaad, en daar staat dan:



Probeer dat eerst eens.
  #5  
Oud 01-02-13, 18:36
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Geen succes, alle kabeltjes die ik hier heb werken niet. Ik hoor wel een geluid dat het 'aangesloten' is maar iTunes pakt hem totaal niet en het scherm blijft zwart. Hoe kan ik hem herstellen als hij niet eens met iTunes kan verbinden...
  #6  
Oud 01-02-13, 18:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In dit topic:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ltopic-44.html

schreef je dat je ook "continue een appeltje" hebt op die iPhone. Is dat probleem al opgelost? Indien niet dan voer een harde reset uit.

Als na een harde reset dat "appeltjes probleem" (boot loop) nog aanwezig is is er iets anders aan de hand.
  #7  
Oud 01-02-13, 19:00
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liinde Bekijk bericht
Geen succes, alle kabeltjes die ik hier heb werken niet. Ik hoor wel een geluid dat het 'aangesloten' is maar iTunes pakt hem totaal niet en het scherm blijft zwart. Hoe kan ik hem herstellen als hij niet eens met iTunes kan verbinden...
Heb je een andere pc, laptop of mac binnen handbereik? Probeer hem daar eens te herstellen? Als dat niet werkt, heb je nog een herstelmodus, als dat niet werkt heb je nog DFU mode, op youtube staan verschillende filmpjes hoe jij op deze modus terecht kan komen

Als dat ook niet werkt, leen dan even een kabel van iemand, het kan ook zijn dat je kabeltje defect is

Succes
__________________
  #8  
Oud 01-02-13, 20:14
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Sinds vanochtend was het scherm helemaal zwart en reageerde nérgens meer op dus ik dacht dat mn scherm stuk was(niet het scherm zelf, die is al stuk haha, maar het TLC bord heet dat volgensmij). Alleen op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen dat ik nu weer een appeltje zie. Dus niet opgelost nog
  #9  
Oud 01-02-13, 20:16
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liinde Bekijk bericht
Sinds vanochtend was het scherm helemaal zwart en reageerde nérgens meer op dus ik dacht dat mn scherm stuk was(niet het scherm zelf, die is al stuk haha, maar het TLC bord heet dat volgensmij). Alleen op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen dat ik nu weer een appeltje zie. Dus niet opgelost nog
Geprobeerd om het herstelproces voort te zetten op een ander PC of Mac?
  #10  
Oud 01-02-13, 20:16
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Ik zal even kijken of het via een andere computer wel lukt. DFU mode helpt niet/doet niks, en ik weet niet wat een herstelmodus is..
Ook denk ik niet dat het aan het kabeltje ligt, aangezien ik er 3 heb thuis en ze allemaal wel normaal werken op een iPod.
  #11  
Oud 01-02-13, 20:20
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liinde Bekijk bericht
Ik zal even kijken of het via een andere computer wel lukt. DFU mode helpt niet/doet niks, en ik weet niet wat een herstelmodus is..
Ook denk ik niet dat het aan het kabeltje ligt, aangezien ik er 3 heb thuis en ze allemaal wel normaal werken op een iPod.
Herstelmodus is gewoon recovery mode

Als het allemaal niet mocht baten.. dan vraag ik me af wat je met je iPhone gedaan hebt.
  #12  
Oud 01-02-13, 20:26
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Ah dat is recovery mode, ik kreeg nooit dat blauwe iTunes scherm op mn telefoon, maar kwam wel zo ver dat ik hem kon herstellen. Aan het eind van het herstellen kreeg ik te lezen dat er een foutmelding 1601 is, dus dan ben ik nog niks verder.
En ja vraag ik me ook af! Ik zette hem alleen uit omdat een app niet wou vernieuwen, en vervolgens wou die niet meer aan
  #13  
Oud 01-02-13, 20:51
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je hem nu dus aanzet, wat gebeurt er dan precies?
  #14  
Oud 01-02-13, 20:54
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Als ik hem uitzet moet ik de home en power button ingedrukt houden, dan wordt het even zwart en na een paar seconde komt het apple logo weer, en als ik de knoppen dan steeds ingedrukt houd gaat 'ie helemaal uit. Als ik hem aandoe heb ik dat eeuwige appeltje weer
  #15  
Oud 01-02-13, 20:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liinde Bekijk bericht
Als ik hem uitzet moet ik de home en power button ingedrukt houden, dan wordt het even zwart en na een paar seconde komt het apple logo weer, en als ik de knoppen dan steeds ingedrukt houd gaat 'ie helemaal uit.
Je moet de knoppen loslaten als het appeltje verschijnt. Wat gebeurt er dan?
  #16  
Oud 01-02-13, 20:58
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Ik zie net dat het scherm dan ook gewoon zwart blijft
  #17  
Oud 01-02-13, 21:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat je deed was een harde reset. Als na het verschijnen van het appeltje het scherm weer zwart wordt kan het besturingssysteem niet opstarten en dan is er iets goed mis.
  #18  
Oud 01-02-13, 21:16
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Helaas helaas, morgen maar even alle telefoon winkels afspeuren en anders met mn kleine budget een nieuwe kopen.. Toch bedankt voor je hulp!
  #19  
Oud 01-02-13, 21:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liinde Bekijk bericht
Helaas helaas, morgen maar even alle telefoon winkels afspeuren en anders met mn kleine budget een nieuwe kopen..
Morgen duurt nog even. Het kan misschien ook zijn dat de bootspanning te laag is want je bent al een paar dagen aan het knoeien met dat ding.

Sluit die iPhone aan de lader aan en laat het ding aan de lader tot morgen. Voer nog eens een harde reset uit en kijk morgen na of hij dan wel opstart. Indien niet kan je nog altijd winkels gaan afspeuren.
  #20  
Oud 01-02-13, 21:31
Liinde Liinde is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 25
Standaard

Nog een keer, wat is een harde reset en hoe doe ik dat? (sorry ik raak helemaal in de war van al die termen). En ik had hem vannacht ook in de lader, werd midden in de nacht wakker en toen zag ik het appeltje gewoon nog, en toen ik wakker werd was de batterij leeg terwijl het snoertje wel werkt.
Maar dat ter zijde
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone doet niets meer en krijgt de fouten 1601, 1602 en 1604 met herstellen steinwijngaards iPhone algemeen 7 11-09-12 12:03
Foutmelding 1601 bij herstel matthijst iPhone algemeen 10 05-06-10 09:57
iPhone: Krijg een Foutmelding als ik mijn Iphone 3G wil Jailbreake!!!! Mipilo12 Jailbreak 37 13-05-10 13:03
foutmelding 1601 bij restoren crystalclear Archief 6 07-09-09 15:53
Foutmelding (1601) topke Unlock [archief] 34 13-02-08 20:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.