//

Iphone 4S met iOs 6.1 : prob met wifi en data

Iphone 4S met iOs 6.1 : prob met wifi en data discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb deze telefoon enkele dagen geleden in occasie gekocht. Problemen met Wi-Fi: als ik wil aanloggen of al lang aangelogd ben krijgt hij geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-02-13, 23:56
haelewyn haelewyn is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Oost Vlaanderen
Berichten: 33
Standaard Iphone 4S met iOs 6.1 : prob met Wi-Fi en data

Ik heb deze telefoon enkele dagen geleden in occasie gekocht.

Problemen met Wi-Fi: als ik wil aanloggen of al lang aangelogd ben krijgt hij geen contact meer met de modem. Dat is een Belgische B-Box 2 van Belgacom. DE truc waarmee het dan wel werkt is dat ik hem die verbinding even laat vergeten en opnieuw mijn paswoord intik. Daarna is het weer voor een tijdje goed.

Ook de dataverbinding aanzetten lukt niet altijd zo goed als ik wel zou willen. Als ik de verbinding aanzet duurt het soms erg lang eer ze daadwerkelijk tot stand komt. Ik probeer dan meestal om de dataverbinding weer eens uit en aan te zetten en dat helpt dan wel na 1 of 2 keer dit te doen.

Zou er een setting niet ok zijn of weet iemand wat ik kan proberen ?
De Iphone heeft de update naar 6.1 gekregen bij aankoop.

Ik zie ook nog dat het geheugen van mijn toestel altijd rond de 95 procent bezet is en dan is het soms traag werken voor sommige dingen. Of die procenten juist zijn weet ik niet zeker. Het is een app, Battery Doctor, die me die informatie geeft. Met die tool kan ik het geheugen dan wel een stukje leger maken (tot rond de 63 procent).

Laatst gewijzigd door haelewyn; 06-02-13 om 00:09.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-02-13, 00:15
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

voor de Wi-Fi: internetnaam ingeven via anders, soort beveiliging, en dan paswoord....

voor data: ik heb het ook een half jaar gehad: ik moest 3g aan en uit zetten om mobiel internet te hebben... niet wat het moet zijn, maar het is niet veel werk om het te doen

voor het geheugen, kijk eens via instellingen > algemeen > gebruik, en daar kan je juist zien welke apps hoeveel geheugen gebruiken... maar een oplossing heb ik niet voor dit probleem
  #3  
Oud 06-02-13, 01:20
haelewyn haelewyn is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Oost Vlaanderen
Berichten: 33
Standaard

Is er aan je probleem voor data vanzelf een eind gekomen na een half jaar ? Werd er iets aan de hardware vervangen ?

Geheugen : een app raadde me aan om dubbel te klikken op de HOME toets en dan de apps in die lijst te wissen. Die zouden mee op de achtergrond draaien. We moeten nog zien wat dat oplevert.. Misschien ook batterijwinst ?
  #4  
Oud 06-02-13, 10:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
voor de Wi-Fi: internetnaam ingeven via anders, soort beveiliging, en dan paswoord....
Kan het zijn dat je met "internetnaam" het SSID, dus de naam van de Wi-Fi router/acces point, bedoelde?
  #5  
Oud 06-02-13, 12:02
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Kan het zijn dat je met "internetnaam" het SSID, dus de naam van de Wi-Fi router/acces point, bedoelde?
ja eigenlijk wel, maar ik heb al voorgehad dat mensen ssid niet snappen, dus voor de gemakkelijkheid gebruik ik tegenwoordig Wi-Fi naam... ik reageer het nog al veel, omdat ik denk dat het af en toe (ook hier?) problemen oplost...
  #6  
Oud 07-02-13, 17:48
haelewyn haelewyn is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Oost Vlaanderen
Berichten: 33
Standaard

Het probleem van niet te kunnen aanloggen op Wi-Fi en data komt tegelijk voor.
Soms bij een nieuwe verbinding. Soms bij een verbinding die al uren aan de gang is.
Na een JB en een app die Wi-Fi en data beheert is er nog altijd geen oplossing van het probleem.
Het is niet zo erg om wat te togglen om het in orde te krijgen maar van Apple verwacht ik zeker meer. Is dit een algemeen probleem, een veel voorkomend probleem of een firmware gerelateerd probleem ? Zou het te maken hebben met de hardware en is een herstelling noodzakelijk ? Weet iemand een definitieve oplossing ?
In SBsettings kan ik op een moment dat het fout gaat ook de Wi Fi en data niet bedienen. Volgens de iconen van SBS wordt er wel degelijk omgeschakeld, maar in de settings blijkt van niet (die blijven onveranderd).
Als alles WEL goed gaat is dat laatste probleem er ook niet.

Voor alle duidelijkheid : het gaat niet over het probleem dat Wi-Fi aan/uit niet aan te klikken is. De iphone slaagt er gewoon niet in een verbinding te maken met de modem. Ook niet bij 'andere' zoals hiervoor werd aangeraden.
Wat soms WEL schijnt te helpen : Data uit zetten, Wi-Fi ook en dan zo opbouwen met dingen aan te zetten. 3 G als laatste weer inschakelen.

Laatst gewijzigd door haelewyn; 07-02-13 om 19:05.
  #7  
Oud 07-02-13, 22:08
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haelewyn Bekijk bericht
Ik heb deze telefoon enkele dagen geleden in occasie gekocht.

Problemen met Wi-Fi: als ik wil aanloggen of al lang aangelogd ben krijgt hij geen contact meer met de modem. Dat is een Belgische B-Box 2 van Belgacom. DE truc waarmee het dan wel werkt is dat ik hem die verbinding even laat vergeten en opnieuw mijn paswoord intik. Daarna is het weer voor een tijdje goed.

Ook de dataverbinding aanzetten lukt niet altijd zo goed als ik wel zou willen. Als ik de verbinding aanzet duurt het soms erg lang eer ze daadwerkelijk tot stand komt. Ik probeer dan meestal om de dataverbinding weer eens uit en aan te zetten en dat helpt dan wel na 1 of 2 keer dit te doen.

Zou er een setting niet ok zijn of weet iemand wat ik kan proberen ?
De Iphone heeft de update naar 6.1 gekregen bij aankoop.

Ik zie ook nog dat het geheugen van mijn toestel altijd rond de 95 procent bezet is en dan is het soms traag werken voor sommige dingen. Of die procenten juist zijn weet ik niet zeker. Het is een app, Battery Doctor, die me die informatie geeft. Met die tool kan ik het geheugen dan wel een stukje leger maken (tot rond de 63 procent).
Die 3G aan en uitzetten heb ik ongeveer 6 maand moeten doen. Opeens was het opgelost, ik maakte er sowieso geen punt van. Maar ik had alleen als ik mobiel netwerk aan wou zetten, eens het aanstond, geen probleem.

Wi-Fi heb ik altijd thuis voor maar via anders is het opgelost en meestal is dat enkel na een update.

Geheugen: instellingen, algemeen, gebruik. Als er apps staan die veel mb hebben en je gebruikt ze niet, kan je ze verwijderen. Voorts kan je ook de apps die op de achtergrond draaien mss af en toe is uitschakelen.
  #8  
Oud 08-02-13, 08:08
haelewyn haelewyn is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Oost Vlaanderen
Berichten: 33
Standaard

Thx voor de tips Stino.
Mobiele Data : inderdaad.. Lukt wel als je effe één of meerdere keren toggelt.
Ik heb de indruk dat er ook wat mis is met de wake-up functie van de verbindingen.
Als je Apple in slaapstand gaat wordt de verbinding tegenwoordig verbroken onder iOs 6.1 of toch beperkt. Dat stuk gaat goed. Slapen lukt vanzelf, alleen het wakker worden is moeilijker. Op zo'n moment is het vaak zaak om met enig gepruts de verbinding weer te herstellen.

Na nog wat getest te hebben kom ik nog tot de vaststelling dat ik makkelijker kan verbinden als ik op mijn SSID druk in het overzichtscherm van de gevonden Wi-Fimodems. Ik had de gewoonte om op het pijltje rechts van die naam te drukken en eigenlijk liet ik de telefoon op die manier zelf nog altijd automatisch verbinden.
Als de verbinding gemaakt wordt zie je een cirkeltje draaien dat op activiteit wijst. Soms komt de verbinding dan toch niet tot stand en probeert hij in mijn geval 2 verschillende modems uit.
Door gewoon op mijn modemnaam (SSID) te drukken (soms herhalen) en niet op het pijltje krijg ik tegenwoordig vaak of meestal een goede verbinding. Een verbinding tot stand brengen duurt ook wel wat langer dan ik met een ander merk gewoon was. Misschien ben ik ook wat te ongeduldig met deze Iphone.

Geheugen : Het lijkt me dat het in de background draaien van apps ook een nadeel heeft. Bij sommige apps die enkel refresh doen bij opstart heeft dit tot gevolg dat er gewoon geen refresh meer komt. Tenzij je de app even in de lijst gaat uitschakelen. Doordat mijn meest gebruikte apps ook wel geheugenvreters zijn loopt mijn geheugen altijd erg snel vol.
Ik ga even op zoek naar een JB app die dit oplost. Misschien eentje die ervoor zorgt dat na een bepaalde tijd die apps toch beeindigd worden of eentje waarmee de lijst van op de achtergrond draaiende apps leeggemaakt wordt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data wissen met Find My iPhone...wat gebeurd er met iCloud data? Aaitelefoon iPhone algemeen 2 05-07-12 15:22
iPad met data ab. + oude iPhone met sim only zonder internet Captain Krimson Overige providers Nederland 0 28-02-11 15:46
iPhone prob met simkaart Bokmans1994 iPhone algemeen 2 28-07-10 23:16
UITableView vullen met data uit Core Data entiteit MacShack Ontwikkelen voor iOS 2 16-02-10 17:06
Problemen met downloaden via Wi-Fi netwerk van Cydia en Rock data P@t Archief 1 26-10-09 23:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.