//

printen vanaf de iphone

printen vanaf de iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de app active print op de Ipad geinstaleerd en op de computer active printsystem. Volgend de beschrijving zou iedere printer hiermee moeten werken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-02-13, 11:18
tenhoven tenhoven is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Bussum
Berichten: 6
Standaard printen vanaf de iphone

Ik heb de app active print op de Ipad geinstaleerd en op de computer active printsystem. Volgend de beschrijving zou iedere printer hiermee moeten werken vanaf mijn Ipad. Het wordt succesvol verstuurd vanaf mij ipad, maar de printer krijgt niets binnen. Weet iemand mij te vertellen wat ik moet doen om het werkend te krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-02-13, 12:37
0ll1 0ll1 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 65
Standaard

welke printer gebruik je?
  #3  
Oud 14-02-13, 13:11
tenhoven tenhoven is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Bussum
Berichten: 6
Standaard

Ik heb een HP officejet 6310 all in one
  #4  
Oud 14-02-13, 15:36
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Check even of dit wel een 'E' printer is. Als dit niet het geval is , werkt het niet. Ikzelf heb een hp5520 printer en gebruik app hpeprint. Hiermee kan ik printen van zowel mijn iphone 4s als ook van mijn samsung galaxy tab 2.
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #5  
Oud 14-02-13, 15:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertoes Bekijk bericht
Check even of dit wel een 'E' printer is. Als dit niet het geval is , werkt het niet.
Met de Active Print PC of Mac app zou het moeten werken op elke printer die op een PC of Mac aangesloten is.

Desktop DownloadActivePrint | ActivePrint

Ik ken dit systeem niet niet maar voor de Mac is er ook zoiets, Printopia, en dat werkt perfect.
  #6  
Oud 15-02-13, 09:28
tenhoven tenhoven is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Bussum
Berichten: 6
Standaard

Ik heb activa print geïnstaleerd en het verstuurd ook de print en zegt ook dat de print succesvol is verstuurd. De printer ontvang niets. het id geen E printer, maar volgens de beschrijving zou het voor alle printers moeten werken.
  #7  
Oud 15-02-13, 09:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tenhoven Bekijk bericht
De printer ontvang niets.
De printer is de laatste schakel in een redelijk ingewikkelde keten, daar zal het probleem wel niet liggen

Alle print appjes en AirPrint onder iOS maken zonder uitzondering gebruik van het Bonjour protocol. De printopdracht van de iPhone moet dus eerst door de router. Als die router het Bonjour protocol (Multicast DNS) niet of niet goed ondersteund gaat het daar al mis.

Van de router gaat de printopdracht naar de PC. Als iTunes geïnstalleerd is is ook Bonjour geïnstalleerd. Dat zou dus in principe moeten werken, maar je weet maar nooit.

Ik vermoed dat je eens bij de router moet beginnen voor de oplossing van dit probleem. Misschien dat een herstart van de router helpt.
  #8  
Oud 15-02-13, 10:10
tenhoven tenhoven is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Bussum
Berichten: 6
Standaard

Helaas, dat werk niet.
Ik heb trouwens geen router maar een modem van ziggo, daarmee kan ik vanaf alle computers draadloos printen.
Het is ingewikkeld, maar misschien weet iemand een oplossing.
  #9  
Oud 15-02-13, 10:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tenhoven Bekijk bericht
Ik heb trouwens geen router maar een modem van ziggo, daarmee kan ik vanaf alle computers draadloos printen.
Het is ingewikkeld, maar misschien weet iemand een oplossing.
Natuurlijk heb je een router Een modem is een modulator-demodulator en die is tezamen met de router ingebouwd in één kastje. En sommige Ziggo modem/routers hebben inderdaad probleempjes met Bonjour.

Niet alle computers gebruiken het Bonjour protocol om draadloos te printen. iOS apparaten doen dat echter wel. Dus, dat wil niets zeggen.

Kan je in de Active Printje appje op de PC niet kijken of de printopdracht wel aankomt?
  #10  
Oud 15-02-13, 10:24
tenhoven tenhoven is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Bussum
Berichten: 6
Standaard

Nee dat gaat helaas niet ik kan het alleen maar aan of uit zetten. Ik laat hem trouwens bij het opstarten direckt aanzetten, dus dat kan niet mis gaan.
  #11  
Oud 15-02-13, 10:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het probleem dat ik beschrijf is trouwens bij Ziggo bekend:

Cisco epc3925 en bonjour - Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

En, wij hebben het probleem zelf gehad met een Ziggo modem/router. De oplossing was vrij drastisch: door Ziggo de routerfunctie laten uitschakelen en een router aangesloten die wel goed overweg kan met het Bonjour protocol.

Misschien moet je eens op het Ziggo supportforum gaan kijken.
  #12  
Oud 15-02-13, 10:39
tenhoven tenhoven is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Bussum
Berichten: 6
Standaard

OK zal ik doen, ik hoop dat ik daar wijzer wordt. Bedankt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Printen vanaf Iphone 3gs met kabel? PaulZijdenbos iPhone algemeen 0 09-12-11 20:47
route printen vanaf ipad Jebo1956 iPad algemeen 1 11-09-11 11:14
Vanaf je ipad printen Keesellen2008 iPad algemeen 22 21-10-10 10:01
Printen naar PDF vanaf iPhone/iPad? Hautje iPad Apps 3 11-09-10 10:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.