//

koop nooit een iphone 2-dehands ...zeker niet met een unlock op

koop nooit een iphone 2-dehands ...zeker niet met een unlock op discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Even een waarschuwing ... Ik kocht 2 jaar geleden een iphone 3GS van iemand hier in België die zei dat zijn vrouw er niet mee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-02-13, 12:55
titatovenares titatovenares is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 17
Standaard koop nooit een iphone 2-dehands ...zeker niet met een unlock op

Even een waarschuwing ...
Ik kocht 2 jaar geleden een iphone 3GS van iemand hier in België die zei dat zijn vrouw er niet mee kon werken.
Er stond Cydia en een unlock op en hij werkte perfect.
Ondertussen kunnen upgraden naar ios 4.3.3 zonder problemen.
Toen ik op aanraden van iemand de software 6.1 erop zette (en die zei dat het altijd werkte.....) ben ik van de regen in de drup beland.
Ik wou dan een factory unlock laten doen door een vriendelijke man (betalend, allemaal geen probleem) maar blijkbaar zit er een fulltime lock op omdat de iphone ooit gestolen/verloren is. Dus die persoon die me ging helpen, waarvoor ik hem heel dankbaar ben, kan me waarschijnlijk ook niet voorthelpen ... Hopelijk vinden we nog IETS om hem in gang te krijgen ...

Dus, ik contacteerde O2 om het via hen te doen, omdat dat zo makkelijk bleek volgens hun website, maar die hebben de gegevens van de originele O2 koper nodig.
Deze heb ik dus niet ...
gevolg ... ik ga hier met een iphone ter waarde van 400€ zitten en ik kan er niets meer mee doen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-02-13, 13:45
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het gaat wel erg ver om alle tweedehands iPhones af te schrijven als onbetrouwbaar. Maar het is inderdaad wel verstandig om van tevoren te controleren of een telefoon simlockvrij is en op welke manier. Er zijn veel buitenlandse toestellen in omloop die vaak een simlock hebben. In jouw geval is het blijkbaar nog erger omdat je een gestolen toestel hebt gekocht.

Idealiter voer je dan ter plekke een restore uit naar de laatste versie van ios en kijk je dan of de telefoon werkt met je simkaart. En een bonnetje in combinatie met de originele doos maken het ook allemaal iets betrouwbaarder. Maar ja, dit is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Je bent in ieder geval niet de enige die dit overkomt en zeker niet de laatste.
  #3  
Oud 19-02-13, 15:24
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik heb al mijn vorige iPhones verkocht (3G en 4). Geen klachten gehad van de kopers. Ik denk dat jij je waarschuwing moet herformuleren. "Koop altijd een volledig herstelde iPhone en test deze met je eigen simcard".
  #4  
Oud 19-02-13, 16:04
steelfighter steelfighter is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 76
Standaard

Ik begrijp je boosheid, maar laat het een wijze les voor je zijn, koop daarom altijd MET ORIGINELE FACTUUR waar imeinummer opstaat vooral tweedehands, In Belgie is een paar maanden geleden een partij van duizenden iPhones 5 gestolen stond in het nieuws, die zullen ook hier op advertenties verschijnen ZONDER FACTUUR (onder het mom van zogenaamd bedrijfskado en andere bull), meestal voor een veel lagere prijs dan normaliter en als je dan bijvoorbeeld 450 euro betaalt voor een iphone 5 64GB dan ben je blij en denk je dat het een koopje is tot het moment dat hij bij een update op imei geblokkeerd wordt.

Laatst gewijzigd door steelfighter; 19-02-13 om 16:16.
  #5  
Oud 19-02-13, 16:58
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Over het algemeen zijn advertenties waarin iemand stelt dat hij/zij/partner niet met de telefoon kan werken bullshit. Iedereen kan werken met een iPhone, er zijn alleen mensen die liever met Android werken omdat ze daar meer vrijheid qua instellingen hebben (dezelfde reden waarom sommigen voor een jailbreak kiezen ). Daarnaast is het wel erg vreemd als iemand niet met een telefoon over weg kan maar wel een jailbreak heeft kunnen installeren...

Als dat in een advertentie staat moeten eigenlijk al je alarmbellen gaan rinkelen.

Net als een telefoon kopen zonder dat de verkoper de originele factuur kan laten zien. Zie andere topics over dit onderwerp.

Daarom wat anderen hier ook stellen, koop alleen een telefoon als je de originele factuur er bij krijgt, de iPhone via iTunes (bij de verkoper) kan worden hersteld naar de fabrieksinstellingen en hij daarna werkt met JOUW simkaart. Als de verkoper je niet bij hem/haar thuis wil ontvangen dan is dat al een voorteken dat er iets mis kan zijn (hoeft natuurlijk niet, maar daar zal de verkoper dan wel een goede reden voor moeten geven). In dat laatste geval vraag dan of de verkoper zich wil legitimeren en schrijf de gegevens van zijn/haar ID-kaart (alle gegevens, dus ook nummer van de kaart etc en maak voor de zekerheid ook een foto van de kaart (denk ook even aan de achterkant)) op zodat je later tenminste de echte naam van de verkoper weet... Iemand die je probeert op te lichten met een kloon, gelockte/buitenlandse of een gestolen iPhone zal liever niet hebben dat jij zijn/haar echte naam kent

Alleen dan heb je redelijke zekerheid dat je een goede iPhone koopt.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #6  
Oud 19-02-13, 17:09
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Wat ik niet begrijp is dat u
- Het toestel a 2 jaar hebt
- Je al een update/grade gedaan heeft.
- U er dan 6.0.1 wil opzetten en u dàn pas problemen kreeg.
En nu beschuldigd u de vorige eigenaar?

U koopt een auto - zet er een nieuwe, krachtigere, motor in. En beschuldigt dan de verkoper van een hoger verbruik, mankementen etc...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #7  
Oud 19-02-13, 17:48
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat u
- Het toestel a 2 jaar hebt
- Je al een update/grade gedaan heeft.
- U er dan 6.0.1 wil opzetten en u dàn pas problemen kreeg.
En nu beschuldigd u de vorige eigenaar?

U koopt een auto - zet er een nieuwe, krachtigere, motor in. En beschuldigt dan de verkoper van een hoger verbruik, mankementen etc...
Dat voorbeeld is niet echt een goede vergelijking. Immers heeft de TS geen problemen met eventueel meer verbruik, TS komt er alleen een beetje laat achter dat hij opgelicht is. Het is meer als er na 2 jaar achter komen dat je auto rotte kokerbalken heeft en waarschijnlijk een gestolen auto is omdat hij er nooit de moeite voor heeft genomen om goed te kijken naar wat hij nu eigenlijk kocht...
  #8  
Oud 19-02-13, 20:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Een nepper kopen, is erger
  #9  
Oud 19-02-13, 21:52
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Mijn iphone 3gs die ik voor men werk heb die heb ik 2dehands gekocht in belgie .op de doos staat movistar (mobisstar spanje denk ik) deze is ook geunlockt en gejailbreakt om hem te doen werken.nog nooit last mee gehad.maar ik gebruik deze dan eig alleen maar om te sms bel en muziek te luisteren...aleen zal ik hem deze zomer opsturen voor een nieuwe accu erin want deze is stillaan aan het achteruitgaan.. Staat overings op 5.1.1
  #10  
Oud 20-02-13, 16:53
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

het is uitkijken en geloof niet alles wat de verkoper zegt gr
  #11  
Oud 20-02-13, 20:56
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Een nepper kopen, is erger
Dat ben ik met je eens. Is me 1 keer overkomen, ze hadden hem heel netjes in een echt doosje verpakt en originele bon er bij. Was er zeker van dat ik een echte kocht, tot ik na wat twijfels thuis eens de imei-nummers vergeleek... Bleek die een nepper die hij in China had gekocht wilde verkopen als echt met de papieren van zijn eigen iPhone er bij.

Gelukkig wist ik waar de verkoper woonde, die stonden op de factuur... Kort huisbezoekje deed wonderen
  #12  
Oud 21-02-13, 06:38
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Waarom zit iederen deze dame alleen maar te vertellen hoe "dom" ze geweest is??
Het is een 3GS , deze is nog prima met software te unlocken.....dus zoek even een handige persoon om het te doen en kun je zo weer mee bellen....
Origineel unlock voor "geblokkeerde" iphones is altijd lastig...
__________________
Revenge of the nerd..
  #13  
Oud 21-02-13, 10:36
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door titatovenares Bekijk bericht
Even een waarschuwing ...
Ik kocht 2 jaar geleden een iphone 3GS van iemand hier in België die zei dat zijn vrouw er niet mee kon werken.
Er stond Cydia en een unlock op en hij werkte perfect.
Ondertussen kunnen upgraden naar ios 4.3.3 zonder problemen.
Toen ik op aanraden van iemand de software 6.1 erop zette (en die zei dat het altijd werkte.....) ben ik van de regen in de drup beland.
Ik wou dan een factory unlock laten doen door een vriendelijke man (betalend, allemaal geen probleem) maar blijkbaar zit er een fulltime lock op omdat de iphone ooit gestolen/verloren is. Dus die persoon die me ging helpen, waarvoor ik hem heel dankbaar ben, kan me waarschijnlijk ook niet voorthelpen ... Hopelijk vinden we nog IETS om hem in gang te krijgen ...

Dus, ik contacteerde O2 om het via hen te doen, omdat dat zo makkelijk bleek volgens hun website, maar die hebben de gegevens van de originele O2 koper nodig.
Deze heb ik dus niet ...
gevolg ... ik ga hier met een iphone ter waarde van 400€ zitten en ik kan er niets meer mee doen
1 ding scheelt die waarde is al gezakt na nog geen 150 euro
Ik wilde 2e hands een iPhone 4S kopen voor 250 euro maar er zat jailbreak op.
Toen ik de verkoper vroeg of hij mij het toestel kon laten zien zonder jailbreak kreeg ik kortaf antwoord terug van ... heb ik geen tijd en zin aan.
Dan is het voor mij al gauw afgelopen.
Succes met het zoeken van de oplossing.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2013 om 09:40 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steelfighter Bekijk bericht
Ik begrijp je boosheid, maar laat het een wijze les voor je zijn, koop daarom altijd MET ORIGINELE FACTUUR waar imeinummer opstaat vooral tweedehands, In Belgie is een paar maanden geleden een partij van duizenden iPhones 5 gestolen stond in het nieuws, die zullen ook hier op advertenties verschijnen ZONDER FACTUUR (onder het mom van zogenaamd bedrijfskado en andere bull), meestal voor een veel lagere prijs dan normaliter en als je dan bijvoorbeeld 450 euro betaalt voor een iphone 5 64GB dan ben je blij en denk je dat het een koopje is tot het moment dat hij bij een update op imei geblokkeerd wordt.
Ik heb na een reparatie een refurbished iPhone 3G gekregen.
Nergens was mijn nieuwe imei beschreven dus ook niet te traceren
Daarnaast kreeg ik een zwarte ipv witte iPhone terug.
Dus je verhaal gaat niet helemaal op
  #14  
Oud 21-02-13, 10:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Ik wilde 2e hands een iPhone 4S kopen voor 250 euro maar er zat jailbreak op.
Toen ik de verkoper vroeg of hij mij het toestel kon laten zien zonder jailbreak kreeg ik kortaf antwoord terug van ... heb ik geen tijd en zin aan.
Dan is het voor mij al gauw afgelopen.
Dat is inderdaad het slimste wat je kon doen. Je weet meteen hoelaat het is als iemand zo reageert.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar is al een iPad 4 (back) case te koop die past bij een Smart Cover? XIII iPhone accessoires en onderdelen 0 23-11-12 10:45
iPhone 3G: Heb ik met een vodafoneabonnement nog een unlock nodig? Koopie66 Unlock 1 22-12-10 08:48
Wat gebeurt er met apps als ik een nieuwe iPhone koop? HaKeeM Archief 1 14-12-09 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.