//

iPhone 4s gekocht, maar is niet helemaal zoals beloofd werd

iPhone 4s gekocht, maar is niet helemaal zoals beloofd werd discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een week geleden tweedehands een iPhone 4s gekocht via marktplaats. Volgens de verkoper was het toestel 3 maanden oud, en had het nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-02-13, 20:21
Wishaal Wishaal is offline
• iOS 5.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard iPhone 4s gekocht, maar is niet helemaal zoals beloofd werd

Ik heb een week geleden tweedehands een iPhone 4s gekocht via marktplaats. Volgens de verkoper was het toestel 3 maanden oud, en had het nog bijna een jaar garantie.
Maar ik kreeg problemen met het toestel, en liet het ophalen door Apple.
En nu krijg ik te horen dat de garantie al verlopen is, en dat er onderdelen in zitten die niet van apple afkomstig zijn.

Apple zegt nu dat ze het toestel voor 472 euro volledig kunnen repareren.

Ik kan wel achterhalen wie de verkoper is, en waar die woont.
De verkoper was dus niet helemaal eerlijk over de telefoon.
Maar wat zijn mijn opties en mogelijkheden nu? Wat zou ik het beste kunnen doen nu?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-13, 20:54
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Heb je de bon erbij gekregen?


Wat is het probleem met de iPhone
  #3  
Oud 23-02-13, 20:56
Wishaal Wishaal is offline
• iOS 5.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

nee, ik heb geen bon erbij.
Het probleem was dat het geluid af en toe niet werkt, en dat het af en toe niet wilt opladen.

en wat apple heeft vastgesteld, er ontbreken 2 schroefjes aan de binnenkant, de camera is verkeerd gemonteerd (het werkte wel goed vreemd genoeg)
En verder zitten er nog 3 onderdelen in die niet van apple zijn, waaronder de connector
  #4  
Oud 23-02-13, 21:08
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Voor 472 euro heb je een nieuwe iPhone 4S. Je had eerst de serienummer van de iPhone moeten nachecken op de site van Apple voor garantie. Wat je nu kunt doen? Naar de verkoper gaan en je verhaal doen, maar of het gaat helpen is een tweede.. jij hebt namelijk zelf de reparatieverzoek gedaan, in de veronderstelling dat je garantie had, maar toch. Lijkt mij erg raar als de verkoper dat voor je wilt gaan betalen.
  #5  
Oud 23-02-13, 21:09
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Laat dan de dockconnector vv voor 35 euro dan heb je weer een goedwerkende iPhone .

En zeker niet bij Apple laten repareren ( 472 euro voor een reparatie? Zijn ze wel helemaal lekker daar)
  #6  
Oud 23-02-13, 21:25
Squirrel61 Squirrel61 is offline
• iOS 14.4
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Midden in het land
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar Squirrel61 Stuur een bericht via Yahoo naar Squirrel61
Standaard

Voor 200 euro kun je hem bij de Apple Store omruilen voor een andere, werkende (refurbished, dus als nieuw en met 3 maanden garantie). Maar dan moeten ze niet de geschiedenis weten, dus als je voor die reparatie bij de Apple Store bent geweest, wordt het moeilijk. Ben je bij een Authorized Apple Service Centre geweest, dan zou ik het gewoon proberen.
  #7  
Oud 25-02-13, 11:53
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Daarom bij aanschaffen altijd vragen na de serienummer van toestel en controleren bij de koop. Wel lullig om een verprutste iPhone te krijgen
Mensen kunnen helaas nooit meer iets in goed vertrouwen kopen.
  #8  
Oud 25-02-13, 14:38
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Ik zou de komende dagen toch zeker even langs gaan bij die verkoper en je geld terug eisen.
Als je verhaal klopt dan heeft die verkoper je gewoon belazerd dus hij zal niet heel verrast zijn dat je langskomt.
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #9  
Oud 25-02-13, 15:18
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wishaal Bekijk bericht
Ik heb een week geleden tweedehands een iPhone 4s gekocht via marktplaats. Volgens de verkoper was het toestel 3 maanden oud, en had het nog bijna een jaar garantie.
Maar ik kreeg problemen met het toestel, en liet het ophalen door Apple.
En nu krijg ik te horen dat de garantie al verlopen is, en dat er onderdelen in zitten die niet van apple afkomstig zijn.

Apple zegt nu dat ze het toestel voor 472 euro volledig kunnen repareren.

Ik kan wel achterhalen wie de verkoper is, en waar die woont.
De verkoper was dus niet helemaal eerlijk over de telefoon.
Maar wat zijn mijn opties en mogelijkheden nu? Wat zou ik het beste kunnen doen nu?
klinkt hard:

ben je langs geweest op het woonadres waar de iphone werdt verkocht ? , heb je de naam van de verkoper nagetrokken ? of gekeken of hij als evt. als "oplichter"te boek staat ?.was de prijs redelijk ? , ect ect .

het zijn allemaal standaard tips die ook op marktplaats zelf staan als je iets wilt kopen of verkopen ....
Volg deze regels /tips en je hebt de minste kans dat dit gebeurt ,hoewel er ook wel vertrouwen moet zijn in de verkopende partij ....Heb je zwart op wit dat de telefoon nog garantie heeft ?

-optie: om zelf de telefoon te repareren, door de dock schoon te maken ? , de schroefjes en de camera zou ik me geen zorgen over maken als dit goed functioneert ..
En omdat er al met de telefoon "geknoeid "is zou ik naar een "universeel reparateur" gaan die voor weinig een niet origineel onderdeel kan vervangen , maar dan achteraf niet zeuren over de kwaliteit ...

vb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Laat dan de dockconnector vv voor 35 euro dan heb je weer een goedwerkende iPhone .

En zeker niet bij Apple laten repareren ( 472 euro voor een reparatie? Zijn ze wel helemaal lekker daar)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muis op iPad niet helemaal zoals het hoort freestyle4all Jailbreak apps en thema's 1 28-02-13 01:15
Beltoon gekocht maar niet te vinden op Iphone Lotteked4 iPhone algemeen 1 19-09-10 10:40
iPhone app verwijderd, maar niet helemaal!? libia iPhone Apps 19 12-01-10 20:24
App staat op mn iPhone, maar in appstore niet als gekocht! libia iPhone Apps 6 20-05-09 16:37
Helemaal niet Apple maar windows Michael Chat en geruchten 13 22-04-08 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.