iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone full freeze - crash - ??? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13736-iphone-full-freeze-crash.html)

Bangels 31-05-08 10:33

iPhone full freeze - crash - ???
 
Hallo beste mensen,
Ik zal straight to the point gaan.


Ik heb op mijn iPhone (versie 1.1.4, 8 Gb) een tal van alarmen staan.
Deze morgend gaat 1 van mijn alarmen af, en ik hoor plots niets meer.

Ik ga kijken naar de iPhone, zie je dat scherm voor "snooze" enzo + unlockbalk.
Als ik druk op iets, niets werkt.

Na een minuutje valt de volledige iPhone uit.

Nu zit ik al een half uur aan het proberen de iPhone weer op te starten, zonder resultaat :confused:

De iPhone is nooit gevallen of gesmeten geweest :)

Heeft iemand dit ook ervaren / weet iemand een oplossing ?

ps. : De batterij is kamertemperatuur, helemaal niet warm dus + was ook niet bij de crash.


Thanks.



edit :
- iPhone onzichtbaar op de computer, niet geconnecteerd
- unlocked bij ZiPhone 1.1.4

slodo 31-05-08 10:38

probeer een restore en dan weer te unlocken. er staan handleidingen hier op het forum hoe je moet unlocken.
succes

Bangels 31-05-08 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 120045)
probeer een restore en dan weer te unlocken. er staan handleidingen hier op het forum hoe je moet unlocken.
succes

Het probleem is echter wel dat als ik hem koppel aan de computer dat hij niets van teken geeft.

iTunes blijft onzichtbaar.

(Kan je linkje geven als dit gaat voor dat unlocken ?)

edit : Startpost is ge-edit voor meer informatie

Bangels 31-05-08 11:07

Update
Heb hard-reset gedaan (home-button + lockbutton ofzoiets)

Het werkt, maar, die hard reset, kan dit kwaad/ wat is dit/ ?
Dit leek me echt wel vies



Extra vraag (belangrijke)

Ik heb dus mijn iPhone unlocked etc.. met ZiPhone.
Is het slim als ik de iPhone nu restore en met een ander programma unlock ?

(ik heb gelezen dat de ZiPhone 1.1.4 word afgeraden ?)

slodo 31-05-08 11:38

een harde restet kan geen kwaad.
en ziphone word inderdaad afgeraden omdat je problemen er mee kan krijgen.
je kan winpwn gebruiken om weer te unlocken (en ik zal zeker een ander programma dan ziphone gebruiken): https://forum.iculture.nl/f28/i...hone-case.html
hier een handleiding voor het maken van een custom firmware (moet je ook doen bij winpwn): http://iclarified.com/entry/index.php?enid=957
en hier een handleiding voor iliberty: https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html

en om handleidingen te vinden kan je ook op het forum kijken bij iphone handleidingen

Bangels 31-05-08 12:07

moet je voor die liberty je iPhone helemaal resetten ?
(ik bedoel, restore met iTunes zodat je hem weer moet unlocken ?)

slodo 31-05-08 12:09

ja, dat moet

BjornB 01-07-08 21:39

Hallo,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem..vandaar dat ik dit in hetzelfde topic post.
Mijn iPhone 'crasht' ook regelmatig. Meestal gebeurt dit als ik in mijn mail zit.
Dit 'crashen' uit zich in het volledig "bevriezen" van mijn iPhone. Hij reageert nergens meer op en is na autolock ook niet meer in stand-by te krijgen. Het enige dat werkt is een hard reset te doen.
Gisteren heb ik m gerestored. Eerst herstel via iTunes en daarna unlock met iLiberty.
Tijdens het gebruik van Customize is hij weer 2 keer vastgelopen en vandaag een keer tijdens het bekijken van mijn mail.
Is er iemand die soortgelijke problemen kent?

Bangels 01-07-08 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BjornB (Bericht 133443)
Hallo,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem..vandaar dat ik dit in hetzelfde topic post.
Mijn iPhone 'crasht' ook regelmatig. Meestal gebeurt dit als ik in mijn mail zit.
Dit 'crashen' uit zich in het volledig "bevriezen" van mijn iPhone. Hij reageert nergens meer op en is na autolock ook niet meer in stand-by te krijgen. Het enige dat werkt is een hard reset te doen.
Gisteren heb ik m gerestored. Eerst herstel via iTunes en daarna unlock met iLiberty.
Tijdens het gebruik van Customize is hij weer 2 keer vastgelopen en vandaag een keer tijdens het bekijken van mijn mail.
Is er iemand die soortgelijke problemen kent?

En daarna moet je steeds een harde reset doen ?
Heb ik ook voor. Nu zelfs vantijd als ik gewoon even kijk hoe laat het is, sluit hij helemaal af en moet ik 7 seconden die 2 knoppen ingedrukt houden.

Volgend mij ligt het er aan hoe wij hem unlocked hebben, ik heb nu wel ZiPhone gebruikt (ik weet het, af te raden)
Maar doe die methode eens die Slodo hier boven heeft gepost, je weet maar nooit :)

Post wel als het gefixed is, want dan doe ik dit ook direct :)

Greetz

BjornB 01-07-08 21:57

Ja die harde reset blijft t m doen...
T gekke is dat toen in mn iPhone kreeg was ie met Ziphone unlocked en nooit geen problemen mee gehad...(totdat ik Kate installeerde).
Als t probleem blijft aanhouden of erger wordt ga ik weer over tot restore.

Destiny 01-07-08 23:37

Kate zorgt voor veel problemen. Je kunt het beste een keer restoren in DFU en dan Winpwn gebruiken.

BjornB 02-07-08 00:02

Denk dat ik dat maar ga doen...

marcoryn 02-07-08 00:41

hier hetzelfde probleem 1.1.4 en ziphone. Maar een restore doen :-(

BjornB 02-07-08 18:20

Laat ff weten of t gelukt is en hoe t werkt....Ik ga t advies van Destiny opvolgen en m restoren in DFU en met winpwn unlocken. Als t lukt probeer ik t vanavond t doen.
Eerst de handleiding van Winpwn maar ns doorspitten.

Destiny 02-07-08 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 133499)
hier hetzelfde probleem 1.1.4 en ziphone. Maar een restore doen :-(

ZiPhone wordt niet aangeraden. Heel vaak kun je het probleem alleen maar oplossen om te restoren in DFU en daarna te activeren met iLiberty+ of Winpwn

icepeek 03-07-08 18:00

Ik had hier ongeveer hetzelfde probleem.
Iphone crashte elke dag verschillende keren. Meestal na een gemiste inkomende oproep. Iphone reageerde nog wel op Itunes maar scherm en knoppen werkten niet meer.
Enkel een hard reset loste dit probleem op.

1) alle apps eraf gehaald => nog altijd hetzelfde fenomeen
2) restore gedaan en met iliberty+ terug aan de praat gekregen. Zonder extra apps nog steeds hetzelfde probleem
3) restore gedaan via een winpwn image maar nu zonder een backup terug te zetten in Itunes.

Hij blijft nu al 2 dagen stabiel werken. Ik zet er nog geen extra apps op om dit uit te sluiten. Ik geloof niet dat het een Iliberty+ probleem is maar eerder iets dat in de backup gekropen is.

Dus restoren en met een "nieuwe" iphone beginnen in iTunes zou ik zeggen.

Gtz.
Luc

BjornB 03-07-08 19:03

Zo'n vermoeden had ik ook al...
Maar dit betekent dus dat je iPhone volledig blanco is... dat je al je gegevens wel kwijt bent, zoals contacten, telefoonnummers e.d.??
Ga het denk ik ook proberen maar wil even weten wat me te wachten staat...
Thnx!

icepeek 03-07-08 19:16

contacten enzo sync ik met outlook. Dat is dus geen probleem.

Alle je instellingen ben je idd wel kwijt. SMS database ook als je deze niet manueel hebt gebackupt

BjornB 03-07-08 19:28

Misschien rare vraag maar dat synchroniseren gebeurt via iTunes toch? Moet ik dan weer eerst herstellen via iTunes en dan winpwn zn werk laten doen? 't
Word de eerste keer dat ik winpwn gebruik dus weet niet zo goed hoe t in zn werk gaat.

BjornB 03-07-08 22:26

Ok, dit is wat ik gedaan heb:
Ik heb de iPhone via iLiberty+ 1.3.0 in DFU gezet en iTunes laten herstellen.
Daarna heb ik iLiberty zn werk laten doen. Vervolgens weer gekoppeld aan iTunes en geconfigureerd als nieuwe iPhone en gesynchroniseerd.
Heb mn contact gegevens en agenda er weer opstaan.
Heb een aantal apps geinstalleerd zoals Installer, Bootneuter Custom carrier logopack etc.
Heb het NL taalpakket er opgezet, samen met NL nummerherkenning en NL taalcorrectie T9 van ifoneguide.
Ik ga eens kijken hoe goed hij t blijft doen nu...
I'll keep y'all informed!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.