//

iOS 6.1.3 tevreden?

iOS 6.1.3 tevreden? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, iemand al ervaring met iOS 6.1.3? Heb gelezen dat deze alleen voor meer problemen zorgt?, klopt dit?(uit jullie infobronnen/nieuwe topics) Laat me weten of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-03-13, 10:51
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard iOS 6.1.3 tevreden?

Hallo,

iemand al ervaring met iOS 6.1.3?

Heb gelezen dat deze alleen voor meer problemen zorgt?, klopt dit?(uit jullie infobronnen/nieuwe topics)

Laat me weten of er iets van waar is, anders sla ik die update over.

Een van mijn bronnen: iOS 6.1.3 zorgt bij sommigen voor kortere accuduur - Techzine - ICT Nieuws - Mobile - De community voor ICT liefhebbers en professionals

wat kan ik hier van geloven?, ondervinden jullie deze problemen?

Alvast op voorhand bedankt!!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-13, 11:00
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Hallo,

iemand al ervaring met iOS 6.1.3?

Heb gelezen dat deze alleen voor meer problemen zorgt?, klopt dit?(uit jullie infobronnen/nieuwe topics)

Laat me weten of er iets van waar is, anders sla ik die update over.

Een van mijn bronnen: iOS 6.1.3 zorgt bij sommigen voor kortere accuduur - Techzine - ICT Nieuws - Mobile - De community voor ICT liefhebbers en professionals

wat kan ik hier van geloven?, ondervinden jullie deze problemen?



Alvast op voorhand bedankt!!!

Ben op "dag1" overgeschakeld naar 6.1.3 en heb geen enkel probleem ondervonden. Ik heb zelfs de indruk dat de batterijduur verbeterd is.
Persoonlijk zie ik dus geen reden om niet te upgraden.
  #3  
Oud 31-03-13, 11:13
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Er zijn altijd die klagen over de problemen alhoewel ik eerder ik nooit problemen had met iOS updates op zich.

Zou het kunnen dat mensen klagen doordat ze bepaalde apps op hun iPhone gebruiken/staan hebben die je 'ongezond' kan noemen voor je iPhone.

Ik ga nog even wachten op meer reacties maar anders doe ik de update.

Of ligt een probleem bij die mensen na update meestal door een hardware defect?
  #4  
Oud 31-03-13, 15:53
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Er zijn altijd die klagen over de problemen alhoewel ik eerder ik nooit problemen had met iOS updates op zich.

Zou het kunnen dat mensen klagen doordat ze bepaalde apps op hun iPhone gebruiken/staan hebben die je 'ongezond' kan noemen voor je iPhone.

Ik ga nog even wachten op meer reacties maar anders doe ik de update.

Of ligt een probleem bij die mensen na update meestal door een hardware defect?

Na een update gaan mensen van alles uitproberen en sluiten het niet goed af: er blijft veel "achtergrondmuziek" bestaan. Dat verwijdereren (zoals altijd) doet wonderen, omdat niiet alle apps even netjes (=bepert voor korte tijd) werken in de achtergrond. Laat bv TomTom maar eens z'n gang gaan.
__________________
Willem.
  #5  
Oud 31-03-13, 17:07
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Heb nog nooit een probleem gehad na een update.

Buiten naar iOS 6.0. Toen had ik ff Wi-Fi problemen.
  #6  
Oud 31-03-13, 17:13
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Dat heb ik ook al ondervonden als je sommige apps laat draaien op achtergrond wordt de batterij leeggezogen (zoals clash of clan: een spel die continu een internetverbinding vereist) als ik die niet sluit is hij binnen 1 dag plat anders kan ik 2 dagen met mijn iPhone voort.
  #7  
Oud 31-03-13, 22:59
iEvert iEvert is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Helaas, ik heb een geheel andere mening dan de positieve hierboven. Na update naar 6.1.3. doen de meeste app's het niet meer. App aanklikken en je zie 'm starten en na een seconde of 2-3 sluit de app weer. Alle app's gesloten, telefoon uit-en-aan gezet. Geen effect. Ik ben nu aan het kijken of een downgrade naar 6.1.2 het probleem oplost. Alleen dat lukt nog niet. Als iemand daar een oplossing voor heeft? Ik hou me aanbevolen.
Ik heb een 4-32GB, geen jailbreak.
  #8  
Oud 31-03-13, 23:06
Laurens55 Laurens55 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 9
Standaard

Een vriendin van me zei dat ik de update niet moest doen omdat ze er problemen mee had. Ze was alles kwijt contacten, apps, .. en ze had geen back-up gemaakt dus doe het niet.
  #9  
Oud 01-04-13, 09:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iEvert Bekijk bericht
Na update naar 6.1.3. doen de meeste app's het niet meer. App aanklikken en je zie 'm starten en na een seconde of 2-3 sluit de app weer.
Dat heeft niets te maken met de update naar iOS 6.1.3. Het lijkt er wel op dat er een backup met jailbreak restanten werd teruggezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens55 Bekijk bericht
Ze was alles kwijt contacten, apps, .. en ze had geen back-up gemaakt dus doe het niet.
Het feit dat jouw lieve vriendin geen backups maakt is écht geen bug in iOS 6.1.3
  #10  
Oud 01-04-13, 09:34
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Dus als je als geen jailbreak-toestanden gebruikt(ik hou daar niet van) kan je al sowieso geen last hebben van het probleem dat iEvert nu ondervind, begrijp ik of niet?

Jailbreak is ook niet officieel van Apple, iOS updates wel.

Back-ups maak je toch ook van je bestanden op je gewone pc's/laptops/....?
  #11  
Oud 01-04-13, 09:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Dus als je als geen jailbreak-toestanden gebruikt(ik hou daar niet van) kan je al sowieso geen last hebben van het probleem dat iEvert nu ondervind, begrijp ik of niet?
Als men op een iDevice zonder jailbreak een backup terugzet van een iDevice met jailbreak kunnen jailbreak restanten de hogervernoemde problemen veroorzaken.

Citaat:
Back-ups maak je toch ook van je bestanden op je gewone pc's/laptops/....?
Sommige mensen maken nooit een backup omdat je die toch nooit nodig hebt (en als men dan toch een backup nodig heeft is er geen)
  #12  
Oud 01-04-13, 10:05
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Dit vind ik héél erg interessant om te weten.

Nu snap ik waarom er al die verdeeldheid is bij een iOS updates over tevredenheid. Het kunnen zo allemaal iPhones zijn zonder JB met wel restanten. Nu is het me héél duidelijk hoe het komt er mensen zijn met problemen en er zijn die nooit last hebben van iets.

Héél erg bedankt voor deze informatie
  #13  
Oud 01-04-13, 10:32
Bobby007's schermafbeelding
Bobby007 Bobby007 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 84
Standaard

Ik heb tot op heden nog nooit problemen gehad met welke update dan ook, deze laatste update (naar 6.1.3) heb ik alleen nog niet gemaakt omdat ik zelf ook eerst de ervaringen afwacht van anderen, wie ik dan weer lees op dit forum of andere fora...
Mijn ervaring is ook dat je beter via iTunes (dus fysiek aan de PC/Mac koppelen met USB) dan OTA (Over The Air) kunt updaten (dit is trouwens ook het advies wat forumlid Timosha geeft, welke hier veel meer ervaring mee heeft dan ik)
Deze update (6.1.3) heeft imo toch geen zin voor mij omdat het een fix betreft voor een probleem met het omzeilen van de toegangscode (misschien dom maar die gebruik ik niet) en verbeteringen in de kaarten App voor Japan, en daar ben ik de laatste week niet meer geweest ;-p
Natuurlijk bevat deze update nog diverse andere bugfixes, maar zolang ik geen probleem ondervind wacht ik het nog even af voor dat ik werkelijk update naar 6.1.3

Back-up
Al heb je dan geen back-up gemaakt, toch kun je al je (gekochte en gratis) Apps terug krijgen gewoon via je Apple ID met ww, alle Apps die je ooit aangeschaft hebt staan gekoppeld met je Apple ID, dus dat zou geen probleem noeten zijn.

Dit is een TIP:
Contacten is een ander verhaal, ik heb al mijn iPhone contacten als (extra back-up) bij mijn Google contacten geplaatst via mijn, Google account en deze heb ik groeps naam iPhone contacten genoemd, dat mocht het ooit, om welke reden dan ook, mis gaan dan heb ik deze nog!
Maar je kan op verschillende manieren je contacten opslaan, buiten Apple, iCloud, iTunes om. Het is dan alleen een werkje om ze allemaal weer terug te plaatsen. Maar goed beter dat dan al je contacten kwijt lijkt mij zo!
__________________
iPhone 5S 32GB Silver FW:7.1.1
iPad 2 Wi-Fi + 3G 16GB | Vodafone | 2GB Web FW:7.1.1 | Apple TV 3 FW:5.0.2 (4250)

Laatst gewijzigd door Bobby007; 01-04-13 om 10:50. Reden: Toevoeging
  #14  
Oud 01-04-13, 10:39
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Ik gebruik dat codeslot eigenlijk ook niet maw voor mij heeft deze ook weinig zin.
Tenslotte bevat het codeslot nog steeds een bug in iOS 6.1.3 uit andere bronnen gelezen.(op deze site zelfs)
Bron: http://www.iphoneclub.nl/241689/code...r-te-omzeilen/
Apple maps gebruik ik niet, ik heb Sygic maps Europe aangeschaft die ik gebruik om de reden offline storage en geen mobiele dataverbinding nodig wat ik super handig vind.

Updaten die ik altijd via mijn pc (mijn vaste, niet laptop) en op het toestel zelf vind ik onbetrouwbaar.

Dus die update heeft ook geen zin voor mij zeker alleen dat jailbreaken voorlopig onmogelijk wordt gemaakt, nadeel voor sommigen.(maar doe ikzelf toch al sowieso niet) Dus voor mij is dit ook al geen knelpunt.

En van de diverse 'bugfixes' die ze zouden oplossen heb ik ook geen last, dus mischien nog even wachten aangezien het voor ons toch geen verbetering brengt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobby007 Bekijk bericht
Al heb je dan geen back-up gemaakt, toch kun je al je (gekochte en gratis) Apps terug krijgen gewoon via je Apple ID met ww, alle Apps die je ooit aangeschaft hebt staan gekoppeld met je Apple ID, dus dat zou geen probleem noeten zijn.
Dat heb ik al gemerkt, als ik iTunes opstart geen iPhone verbonden met pc dan downloadt hij automatisch de nieuwe geïnstalleerde apps.

Contacten is idd handig op te slaan daar zijn zoveel manieren voor ik heb nu 2 telefoons zou moeten lukken dat ze beiden tegelijk crashen/problemen ondervinden.
Maar ik ga ze ook nog op een 3e plaats bewaren, hoe meer plaatsen hoe minder kans op verlies

Laatst gewijzigd door antoon100; 01-04-13 om 11:02.
  #15  
Oud 01-04-13, 11:23
iEvert iEvert is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

@timosha, Dank voor je reactie. Ik heb de update geïnstalleerd via itunes, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat er jailbreak restanten in zouden zitten.
  #16  
Oud 01-04-13, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iEvert Bekijk bericht
@timosha, Dank voor je reactie. Ik heb de update geïnstalleerd via itunes, dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat er jailbreak restanten in zouden zitten.
In een update zitten geen jailbreak restanten, in een backup die men terugzet eventueel wel als die backup afkomstig is van een iPhone die wel een jailbreak had.
  #17  
Oud 01-04-13, 12:13
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Zowel op de iPhone 4, iPhone 5 & iPad 4 geen enkele probleem tegen gekomen
  #18  
Oud 02-04-13, 11:40
sixdek sixdek is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 4
Standaard

hoe kan ik na upgrade op mijn iPad naar 6.1.3 teruzetten naar een eerdere IOS versie? Lukt mij niet met Itunes...
  #19  
Oud 02-04-13, 11:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sixdek Bekijk bericht
Lukt mij niet met Itunes...
Dat gaat met niets lukken want een iPad 2 kan je niet downgraden naar een firmware versie die Apple niet meer ondertekend.
  #20  
Oud 02-04-13, 11:43
sixdek sixdek is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 4
Standaard

@ Timosha, dank voor je reactie. Dus het is niet mogelijk om dan een jailbreak uit te voeren of zijn er andere opties?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Retrocases.nl, tevreden? TVD iPhone algemeen 4 31-03-13 23:36
iOS 6.1.2 tevreden? antoon100 iPhone algemeen 26 04-03-13 17:37
iPhone 4 tevreden-poll mike77 iPhone algemeen 90 04-09-10 11:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.