iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SMS probleem, wordt gek. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13808-sms-probleem-wordt-gek.html)

djurre 01-06-08 20:31

SMS probleem, wordt gek.
 
Ik kan nu al sinds vrijdagavond geen smsjes meer sturen en ontvangen, bellen kan nog wel.
Op ongeveer 90% van het verzendbalkje blijft hij hangen, en dan staat er na een tijdje: error sending message.
Kan iemand mij een uitgebreide uitleg geven wat ik nu moet doen?
Ik zit op 1.1.4, Vodafone. Gejailbreakt.

DynamicDennis 01-06-08 20:51

misschien handig om er bij te vertellen wat er niet meer werkt?
krijg je een foutmelding? worden de berichten niet verstuurd?
wat heb je vrijdag vooraf gedaan?

Cancunlover 06-06-08 10:16

Ik heb hetzelfde probleem. Vooraf gewoon paar appjes geinstalleerd via Installer. Ook FW 1.1.4. SMS versturen lukt niet. Blijft op het einde van het "balkje" staan om dan na enige tijd een error melding te geven. Niet erg praktisch... :(
Kan ook nog wel bellen...

colliehome 06-06-08 10:19

wat ooit bij mij is gelukt is via cyberduck of gelijkend progje , dus via je computer, het bestand sms.db verwijderen. Het gaat ook via MobilFinder.

Dan je iPhone rebooten ( dus volledig opnieuw opstarten)

Laat maar weten of het zo lukt
Let wel ; al je smsjes zijn dan weg he.....

Cancunlover 06-06-08 10:22

Citaat:

Let wel ; al je smsjes zijn dan weg he.....
Dat is geen probleem hoor. En waar vind ik dit bestandje dan precies?

colliehome 06-06-08 10:27

Library/SMS

Cancunlover 06-06-08 10:28

Heb bestand gevonden en verwijderd, maar is voor mij geen oplossing. Nog steeds hetzelfde probleem. Jammer... Om zeker te zijn zal ik (weer maar eens) een restore doen... Ik moet tegenwoordig mijn iPhone bijna elke maand restoren! Ben toch wa minder overtuigd geraakt van het "stabiele" OS van de iPhone... :(

colliehome 06-06-08 10:31

heb je hem volledig afgezet en opgestart? poweroff dus.

Het systeem is stabiel maar wij doen een unlock etc. Waar het toestel dus niet voor ontworpen is....

Cancunlover 06-06-08 10:32

Nee dat klopt. Ik heb hem afgezet. Zelfs soft-reset. Helpt allemaal niet. Ga dus mijn iLiberty nog eens boven halen...
Toch bedankt voor de hulp colliehome!

colliehome 06-06-08 10:36

no problemo ;-)

demonchild 06-06-08 10:54

ik had dit ook
0)
de smscentrale is om onverklaarbare reden plots weg
je kan dit oplossen door:
je sim eruit tehalen en een sms te zenden met een andere gsm en dan terug plaatsen en je kan terug sms
of het smscentrale nummer invoeren van je provider
meer in de wiki's of googlen
1)
maar bij was dit omdat de sms op de sim kaart vol zatten
dus gewoon sms wissen van de sim op een andere gsm en dit werkt terug
(liefst gn sms op de sim laten staan dan heb je normaal dit probleem niet meer)

Cancunlover 06-06-08 11:09

Vreemd. Heb zelfs allebei deze oplossingen gisteren al geprobeerd. SIM card in mijn Nokia N95 gestoken en daar werkt het versturen wel. Dan weer in iPhone, en lukt nog steeds niet. Heb ook alle sms op kaart gewist... Echt vreemd. Ben nu aan het restoren... Hopelijk lukt het daarna weer wel...

demonchild 06-06-08 11:14

das idd vreemd
want ik had deze 2 ook gedaan en het wertke (voor even) tot ik door had dat er sms op de sim bleven staan
en jawel dit probleem komt meestal voor bij 'oude' sim kaarten
hopelijk lukt het dan met de restore
ik zal duimen

ps bij welke carrier zit je ?

Cancunlover 06-06-08 11:27

@demonchild:
Ik zit bij proximus. In januari 2008 ben ik begonnen met mijn iPhone te gebruiken. Ik had nog een nieuwere 3G sim card. Dus ben toen hard op zoek gegaan naar een oudere versie van een proximus sim card. Heb die toen gevonden en heb maanden een Nextsim gebruikt op FW 1.1.2. Nooit problemen gehad. Sinds een goeie maand zit ik nu op 1.1.4 met mijn oude sim card nog steeds en heb al paar keer moeten restoren. Ik geef toe: ik installeer en deinstalleer constant nieuwe apps. Maar toch zou dit geen probleem mogen zijn...
Heb nu net een restore gedaan en probleem is weer volledig opgelost. Dus nu maar al mijn appjes en sources weer toevoegen en zien of het blijft werken... Ik gebruik wel iSMS (snapshot) als standaard sms-tool. Zou dit misschien het probleem kunnen zijn?

colliehome 06-06-08 11:30

isms zou misschien wel een permissie probleem kennen . Maar waarom gebruik je niet het standard programma?

Astro 06-06-08 11:31

Waarom nu op 1.1.4 niet de nieuwe sim kaart gebruiken?

Cancunlover 06-06-08 11:32

Omdat ik in als Belg in Nederland werk. En als ik dan sms verstuur, hou ik toch graag in de gaten dat ik niet meer dan 160 tekens per sms typ. Op den duur wordt dat een duur grapje als je smsjes met meer dan 160 tekens verstuurt. En iSMS geeft een tekentellertje weer op de achtergrond. Of heb jij hiervoor misschien nog een andere oplossing? Ik sta open voor suggesties! ;)

Cancunlover 06-06-08 11:33

Citaat:

Waarom nu op 1.1.4 niet de nieuwe sim kaart gebruiken?
Omdat ik nog steeds niet zeker ben dat die nieuwe 3G sim cards van Proximus wel compatibel zijn met mijn iPhone. En ik heb in Januari gruwelijk lang moeten zoeken naar een verouderde sim card...

Bomans 06-06-08 11:34

Zit ook bij proximus, heb ook een oude simkaart, is nog steeds mijn eerste (zal van rond '98-'99 zijn).
Standaard sms app is bij mij biteSMS.
En installeer en deïnstalleer ook geregeld apps.
Maar nog nooit problemen gehad. Ook niet met de sms.app van de iphone zelf.

demonchild 06-06-08 11:34

ik zit ook bij proximus en had ook gn problemen als ik met simfreer eerst gebruikte op 1.1.2
en idd na upgrade (restore) 1.1.4 had ik dit ook in het begin
4 keer denk ik en nu toch al 3 maand gn problemen gehad (er staat nu iets van 520 smsen)
ik instal en deinstal ook nog veel progs
iSMS gebruik ik niet maar er zijn ook veel anderen die dit probleem hebben die gn iSMS gebruiken.

Ik denk dat het aan de sim kaarten ligt die 'te oud" zijn en niet zo goed overweg kunnen.
maarja hopelijk komt het probleem niet meer voor he :d

kzal effe de sms centrale zoeken voor als het nog eens voorkomt
+32 475 16 16 16 dit is het nummer nu nog terug vinden hoe je het moet invoeren op de iphone
(jammer dat men bookmarks weg zijn van vroeger )


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.