//

iPhone herstelt niet meer na update

iPhone herstelt niet meer na update discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet dat er al meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar ik kom er niet uit... Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik heb echt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-04-13, 01:16
Laupie Laupie is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 4
Standaard iPhone herstelt niet meer na update

Ik weet dat er al meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar ik kom er niet uit... Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Ik heb echt geen verstand van software...

Ik heb ongeveer twee maanden geleden mijn iPhone gejailbreaked en tot aan vandaag geen problemen mee gehad.
Ik had hem aangesloten aan de computer en wilde via iTunes mijn iPhone updaten naar iOS 6.1.3
Toen hij daar mee bezig was, kreeg ik opeens een scherm te zien op mijn iPhone: USB-kabel die wijst naar iTunes Logo.
Dat is het enige scherm wat ik nu nog te zien krijg.
Ik heb mijn iPhone in de DFU modus gezet, maar dat werkte niet.
Ik wil mijn iPhone herstellen via iTunes, maar ik krijg steeds een foutmelding met steeds een andere error.

Wat moet ik in godsnaam doen?!
Ik snap er niks van...
Ik wil sowieso geen jailbreak meer.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 april 2013 om 23:35 ----------

Het is me gelukt om hem te herstellen... maar nu heb ik weer een ander probleem.
Gelukkig had ik begin deze week nog een back up gemaakt via iTunes, die wilde ik nu dus uitvoeren, maar iTunes vindt mijn telefoon niet. Of ja, hij blijft maar laden en laden...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 april 2013 om 23:38 ----------

Ja! Hij is bezig met terugzetten.
Kwestie van geduld hebben denk ik. Volgens mij liep iTunes vast.

Wat ik heb gedaan... telefoon in Recovery mode gezet. DFU hielp bij mij niet. Heel de tijd de Shift toets ingedrukt gehouden! Dat hielp uiteindelijk na talloze andere, mislukte pogingen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 april 2013 om 23:39 ----------

Echter, ik heb nog een vraag: mijn telefoon is nu een reservekopie, zo noemt iTunes het, aan het maken van gisteren (yes!)
Wil dat zeggen dat mijn telefoon dan nog steeds gejailbreaked is? Nee, toch?
Zo ja, dat wil ik namelijk absoluut niet meer. Hoe krijg ik dat dan verholpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-04-13, 02:39
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Reservekopie aanmaken = je maakt een nieuwe back-up van de huidige staat.
Reservekopie terugzetten = je zet een back-up terug van bv. gisteren.

En inderdaad, je telefoon is niet meer jailbroken. Er zitten wel restanten van de jailbreak in, die je alleen weg kunt krijgen door geen reservekopie terug te zetten.

Mag ik vragen wat waarom je geen jailbreak wilt?
  #3  
Oud 14-04-13, 13:03
Laupie Laupie is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Reservekopie aanmaken = je maakt een nieuwe back-up van de huidige staat.
Reservekopie terugzetten = je zet een back-up terug van bv. gisteren.

En inderdaad, je telefoon is niet meer jailbroken. Er zitten wel restanten van de jailbreak in, die je alleen weg kunt krijgen door geen reservekopie terug te zetten.

Mag ik vragen wat waarom je geen jailbreak wilt?
De reden dat ik geen jailbreak meer wil, is omdat ik vermoed dat daar het probleem lag gisteravond.

Mijn apps waren allemaal van mijn telefoon af na het terugzetten van de reservekopie. Is dat normaal?
  #4  
Oud 14-04-13, 13:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laupie Bekijk bericht
Mijn apps waren allemaal van mijn telefoon af na het terugzetten van de reservekopie. Is dat normaal?
Dat is normaal als je die iPhone nooit gesynchroniseerd hebt met iTunes. Een synchronisatie maakt ook steeds een backup. Een manuele backup doet geen synchronisatie.

Na een synchronisatie weet iTunes welke apps er op de iPhone staan en zal deze ook terug synchroniseren na het terugzetten backup (fase 2 van een restore).
  #5  
Oud 14-04-13, 13:14
Laupie Laupie is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is normaal als je die iPhone nooit gesynchroniseerd hebt met iTunes. Een synchronisatie maakt ook steeds een backup. Een manuele backup doet geen synchronisatie.

Na een synchronisatie weet iTunes welke apps er op de iPhone staan en zal deze ook terug synchroniseren na het terugzetten backup (fase 2 van een restore).
Dat had ik eerst wel gedaan, maar ik kon alleen maar de laatste back up op mijn iPhone zetten en daar was dat blijkbaar niet zo.

Klopt het dat je niet kunt kiezen welke back up je er op wilt zetten?
  #6  
Oud 14-04-13, 13:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laupie Bekijk bericht
Dat had ik eerst wel gedaan, maar ik kon alleen maar de laatste back up op mijn iPhone zetten en daar was dat blijkbaar niet zo.

Klopt het dat je niet kunt kiezen welke back up je er op wilt zetten?
Als je manuele backups maakt kan je normaal gezien wel kiezen uit de backups. Maar nogmaals, een synchronisatie is iets anders. Een sync maakt incrementele backups en dan is het eigenlijk niet nodig om te kiezen. De laatste backup is dan steeds up to date.
  #7  
Oud 15-04-13, 00:09
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laupie Bekijk bericht
Ik weet dat er al meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar ik kom er niet uit... Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Ik heb echt geen verstand van software...

Ik heb ongeveer twee maanden geleden mijn iPhone gejailbreaked en tot aan vandaag geen problemen mee gehad.
Ik had hem aangesloten aan de computer en wilde via iTunes mijn iPhone updaten naar iOS 6.1.3
Toen hij daar mee bezig was, kreeg ik opeens een scherm te zien op mijn iPhone: USB-kabel die wijst naar iTunes Logo.
Dat is het enige scherm wat ik nu nog te zien krijg.
Ik heb mijn iPhone in de DFU modus gezet, maar dat werkte niet.
Ik wil mijn iPhone herstellen via iTunes, maar ik krijg steeds een foutmelding met steeds een andere error.

Wat moet ik in godsnaam doen?!
Ik snap er niks van...
Ik wil sowieso geen jailbreak meer.
Erg slim is dat niet om een gejailbreakte iphone te updaten, dat is namelijk iets wat je nooit mag doen! Geeft enkel problemen... Maar als je dan per se wilt updaten naar de nieuwste versie doe je in het vervolg een restore als er nog een jailbreak op zit.
  #8  
Oud 15-04-13, 00:33
Laupie Laupie is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
Erg slim is dat niet om een gejailbreakte iphone te updaten, dat is namelijk iets wat je nooit mag doen! Geeft enkel problemen... Maar als je dan per se wilt updaten naar de nieuwste versie doe je in het vervolg een restore als er nog een jailbreak op zit.
Daar is het dus al te laat voor...
Wat voor problemen bedoel je dan?
  #9  
Oud 15-04-13, 00:41
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

De problemen die jij hebt ondervonden (is niet altijd zo, ik doe altijd een restore als ik de nieuwste versie wil en ik heb een jailbreak, zonder reserve kopie terug te zetten)
Maar normal is de iphone nu weer clean na een restore.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 herstelt niet meer error 21/3149!!!! Chakir1512 iPhone algemeen 5 05-04-13 12:42
iPhone 4S herstelt niet meer IphoneIpodTouch iPhone algemeen 1 21-10-12 18:58
HELP! iPhone herstelt zichzelf niet meer DaaanBanaaan iPhone algemeen 2 24-11-11 23:25
iPhone 3G herstelt niet meer jeroenhuijben iPhone algemeen 3 20-12-10 17:01
iPhone 4 update en herstelt niet wessie17070 iPhone algemeen 4 03-09-10 17:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.