//

Netwerk valt weg

Netwerk valt weg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo! Ik heb een vraagje Ik heb met mijn iphone 5 het probleem dat het netwerk vaak wegvalt, enkele keren per dag. Eerst valt het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-04-13, 19:44
henk004 henk004 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: NL
Berichten: 36
Standaard Netwerk valt weg

Hallo!

Ik heb een vraagje

Ik heb met mijn iphone 5 het probleem dat het netwerk vaak wegvalt, enkele keren per dag. Eerst valt het mobiele internet uit, daarna staat er "geen service". Het ligt niet aan het netwerk, want mijn collega's met dezelfde telefoon en netwerk hebben het niet. Ook heb ik de software compleet opnieuw geïnstalleerd, werkt ook niet.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

gr. Henk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-04-13, 21:33
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Garantie appstore
  #3  
Oud 21-04-13, 23:20
Jenoeje Jenoeje is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem,
Ik heb de mijne 8 dagen geleden binnen gedaan.
Ze hebben mij een nieuwe gegeven, ik was superblij!
Tot vandaag.
Vandaag had ik terug voor dat als ik hem vergrendel het netwerk weg valt.
Die van de mobistar winkel heeft gezegd dat hij de Zijne al 5 keer binnen gedaan heeft en al 5 keer een nieuwe heeft gekregen.
Het is dus niet meer dan een loterij geworden om een degelijk toestel te hebben! Als ze niet snel er ix aan doen, al dan niet software matig dan gaan ze denk ik veel klanten verliezen.
  #4  
Oud 23-04-13, 01:10
henk004 henk004 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: NL
Berichten: 36
Standaard

thanks voor jullie reactie!!
Heb contract gehad. Ik probeer het nog even met een nieuwe simkaart, als dat geen zin heeft heb ik recht op reparatie/garantie
  #5  
Oud 23-04-13, 23:04
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem.. Als ik unlock valt ie weg voor 20 seconde en dan krijg ik weer bereik. Soms langer! Echt irritant.. Laten jullie even weten hoe t is opgelost?

Grt
  #6  
Oud 25-04-13, 15:33
rsnstile rsnstile is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: -
Berichten: 4
Standaard

Ik ook het zelfde probleem.. Heb een iPhone 5 sinds oktober 2012 en heb geen problemen gehad tot begin april 2013. Toen kreeg ik voor het eerst het probleem dat om de paar uur mijn netwerk wegvalt en "geen service" op mijn display verschijnt. Hij hersteld automatisch het netwerkprobleem en binnen 30 sec heb ik weer 3G bereik. Ik heb toen ProAssist gebeld omdat ik hem daar verzekerd heb via T-Mobile. Deze hebben mijn telefoon opgehaald en een iPhone 4 als leentoestel gegeven. Met deze iPhone 4 heb ik dezelfde problemen gehad maar wel veeel minder. Met de iPhone 5 had ik het minimaal 10X per dag, met de iPhone 4 twee tot 3 keer per dag (van wat ik gezien heb). Ik kreeg vervolgens een compleet nieuwe iPhone van ProAssist en heb hierop toen mij iCloud reserve kopie op terug gezet. Het resultaat: nog steeds het zelfde probleem....

Heb toen T-Mobile gebeld en deze hebben mij een nieuwe sim kaart opgestuurt. Deze sim-kaart geplaatst, maar nog steeds geen resultaat. Toen T-mobile gebeld en bijna een half uur met ze aan de telefoon gehangen. Hun conclusie: het ligt aan de iPhone omdat ik het op verschillende locaties heb, dus verschillende masten en andere mensen hebben er geen last van op dezelfde mast.

Dus weer ProAssist gebeld en mijn nieuwe iPhone op laten halen. Dit keer weer een iPhone 4 als leentoestel die ik bijna een week heb gehad. Met dit leentoestel heb ik het probleem naar mijn weten niet één keer gehad! Week later, dat was nu afgelopen week, heb ik de 3de splinter nieuwe iPhone 5 gekregen van ProAssist en ja, je raad het al, zelfde probleem nog steeds........

Net weer contact gehad met T-Mobile en hun zijn er nog steeds van overtuigd dat het niet bij hen ligt maar bij het toestel en omdat die verzekerd is bij ProAssist moet ik maar weer contact op nemen met hun. Heb aangegeven dat ik dit niet ga doen omdat het al de 3de telefoon is waar het probleem bij is en dat het dus ook nog wel bij de 4de, 5de en 10de blijft. T-Mobile kon echter niks voor me betekenen en zeggen dat ik nu maar mijn iPhone moet resseten en niet de iCloud reservekopie terug moet zetten maar alles handmatig omdat het volgens hun dan misschien in een app kan zitten.

De provider zegt dus dat zij er niks mee doen omdat het geen dekkings probleem is en ProAssist kan iPhone's sturen totdat ze er geen meer hebben maar het probleem blijft...
  #7  
Oud 25-04-13, 21:37
henk004 henk004 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: NL
Berichten: 36
Standaard

Update van mijn kant:
Nieuwe simkaart in mijn iphone 5, en hij werkt weer perfect!!!!
Had ik niet verwacht!! Super
Netwerk valt niet meer uit.
  #8  
Oud 25-04-13, 23:59
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard

Hmmm dan moet ik toch maar eens langs T-mobile voor een nieuwe sim.. Lijkt e de snelste oplossing om te proberen!
  #9  
Oud 27-04-13, 15:40
rsnstile rsnstile is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: -
Berichten: 4
Standaard

Na wat spit werk op internet kwam ik erachter dat de iPhone 4 dit probleem eerder ook heeft gehad en toen bleek het aan 2 dingen te kunnen liggen. De simkaart, en dan was het een bepaalde reeks waarvan het serienummer begon met een bepaalde reeks getallen of het kwam doordat je een wachtwoord op je sim had zitten. Dat artikel kwam uit 2010/2011 dus de serie sim kaarten met die nummers zal wel niet meer kloppen maar het zou wel kunnen dat dat probleem er nu weer is. Meest snelste is dus om eerst je wachtwoord van je sim af te halen, werkt dat niet, dan toch andere sim.

Andere sim had ik dus al eerder geprobeerd wat bij mij niet hielp. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik weer een sim kreeg uit deze probleem reeks. Ik heb dus gister het wachtwoord van mijn simkaart afgehaald en het toestel daarna opnieuw opgestart en het lijkt nu verholpen te zijn. Heb het tot nu toe nog niet 1X weer gehad. Wat wel belangrijk is dat je dus je toestel daarna wel herstart en een wachtwoord op je iPhone zet. als je hem kwijt raakt dan kan anders iedereen er zo in komen.

Wachtwoord haal je zo van je sim:
Instellingen - telefoon - daar staat ergens je sim wachtwoord tussen, deze er dus helemaal af halen
  #10  
Oud 28-04-13, 12:12
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard

Bedankt voor de tip! Gister nieuwe sim gehaald.. Tot nu toe nog geen problemen, maar ik onthoud je tip voor als het nog niet verholpen is!
Grt
  #11  
Oud 28-04-13, 17:11
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard

Helaas.. Hij viel net weer weg.. Heb nu de sim pincode eraf gegooid en opnieuw opgestart. Ben benieuwd!!
  #12  
Oud 29-04-13, 17:25
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard

FIX GEVONDEN!
Heel vreemd, kreeg net een update van het spel '8 ball pool' waarin stond: fix bug carrier loss.
Na wat op internet gezocht te hebben, kwam ik inderdaad mensen tegen die bovenstaande probleem hadden en na verwijderen van de app dit probleem was opgelost!!!!


Update: het werkt, geen problemen meer gehad

Laatst gewijzigd door heerlen1987; 01-05-13 om 11:33.
  #13  
Oud 01-05-13, 18:04
rsnstile rsnstile is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: -
Berichten: 4
Standaard

Ik heb na de sim pincode eraf te hebben gehaald de eerste 3 dagen geen problemen meer gehad. Na 3 dagen kwam het probleem ineens terug....

Ik heb ook het spel "8 ball pool" geïnstalleerd en zal deze verwijderen, kijken wat hij dan doet.

Update: Na de update van "8 ball pool" heb ik het probleem nog niet weer gehad.

Laatst gewijzigd door rsnstile; 03-05-13 om 14:21.
  #14  
Oud 18-07-13, 15:09
Spokie Spokie is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard

Hoi,

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn iphone 4 heeft netwerk problemen, als ik geluk heb, doet hij het een paar uurtjes nadat ik mijn batterij heb op geladen. Daarna moet ik wachten tot dat de batterij helemaal leeg is en als ikmhem dan weer opgeladen hebt, dan doet hij het weer eventjes.

Ik heb al van alles gedaan, nieuwe simkaart, in itunes gehangen, alle tips al gehad hier vandaan.

Ben gisteren naar een reparateur geweest en die zegd dat de chip kapot is en datbik beter een nieuwe kan kopen.

Wat denken jullie ervan?
  #15  
Oud 18-07-13, 18:33
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spokie Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn iphone 4 heeft netwerk problemen, als ik geluk heb, doet hij het een paar uurtjes nadat ik mijn batterij heb op geladen. Daarna moet ik wachten tot dat de batterij helemaal leeg is en als ikmhem dan weer opgeladen hebt, dan doet hij het weer eventjes.

Ik heb al van alles gedaan, nieuwe simkaart, in itunes gehangen, alle tips al gehad hier vandaan.

Ben gisteren naar een reparateur geweest en die zegd dat de chip kapot is en datbik beter een nieuwe kan kopen.

Wat denken jullie ervan?
Het lijkt me dat de reparateur gelijk heeft.

Is dit zo plots gekomen of heb je hem laten vallen of is ie nat geweest?
  #16  
Oud 18-07-13, 18:39
Spokie Spokie is offline
• iOS 6.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard

Is een maand of twee geleden begonnen. Eerst af en toe en kreeg ik hem nog wel aan de gang, maar laatste weken mocht ik blij zijn met een aantal uurtjes.

Hij is iet gevallenbof nat geweest.
  #17  
Oud 18-07-13, 19:32
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spokie Bekijk bericht
Is een maand of twee geleden begonnen. Eerst af en toe en kreeg ik hem nog wel aan de gang, maar laatste weken mocht ik blij zijn met een aantal uurtjes.

Hij is iet gevallenbof nat geweest.
Ja dan vrees ik dat hij inderdaad het begeven heeft. Heeft hij niet gezegd hoeveel een reparatie kost?

Je kan ook naar de Apple store gaan. Daar kan je hem, mits bij betaling, omruilen tegen een nieuwe.
Reageren

Labels
netwerk



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 : netwerk valt weg Sniper78 iPhone algemeen 1 28-10-12 00:00
KPN Hi netwerk valt steeds weg bij Iphone 4s Smuku KPN 7 30-01-12 12:02
iPhone 4: Netwerk valt na een half uur oid weg fllex Unlock 3 25-10-11 12:49
Netwerk valt weg na een paar uur patjedb iPhone algemeen 2 21-10-11 11:03
vodafone netwerk valt weg... nekebokker Vodafone 9 02-01-10 12:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.