//

iPhone 5 activeren icm nummerbehoud (abbonnement overstap)

iPhone 5 activeren icm nummerbehoud (abbonnement overstap) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal ik heb een vraag over mijn iPhone 5. Onlangs heb ik een iPhone 5 gehaald met daarbij een RED abonnement van Vodafone. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-05-13, 19:04
Tiuri Tiuri is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Standaard iPhone 5 activeren icm nummerbehoud (abbonnement overstap)

Hallo allemaal ik heb een vraag over mijn iPhone 5.

Onlangs heb ik een iPhone 5 gehaald met daarbij een RED abonnement van Vodafone. Ik gebruik momenteel nog mijn iPhone 4 met mijn T-Mobile abbo (verloopt 18 mei 2013), omdat een Vodafone medewerker zei dat ik mijn iPhone 5 nog niet kan activeren ivm het nummerbehoud. Het RED abonnement gaat officieel pas 3 juni 2013 in.

Kan het kwaad als ik bij T-mobile een nano-sim haal en deze in de iPhone 5 doe om hem alvast te activeren?

Het is namelijk zo lastig om tot 3 juni te wachten, totdat ik m'n nieuwe iphone kan gebruiken (:

Bij voorbaat dank!

Tiuri
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-05-13, 19:10
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik ben niet op de hoogte van een RED abo maar

Ik kan u wel zeggen dat de 2 jaar garantie voor de iPhone 5 ingaat vanaf de activatie (bij apple).
Zo Dus toch misschien even wachten.
  #3  
Oud 08-05-13, 20:08
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als je je iPhone 5 vanaf nu wilt gebruiken, haal dan inderdaad een nano-sim bij T-Mobile.

Erg nuttig is het wachten wegens garantie niet, want je garantie tijdens gebruik van het apparaat wordt er niet langer op.
  #4  
Oud 08-05-13, 22:31
Tiuri Tiuri is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Standaard

Nee ik wilde wachten omdat de medewerker van Vodafone zei dat als ik nu de iPhone 5 ga gebruiken (dus voor 3 juni) er misschien dingen "in de war kunnen lopen" met het nummerbehoud. Maar ik heb inmiddels een nano-sim van T-mobile aangevraagd zodat ik daar alvast even mee uit de voeten kan. Dat moet wel gewoon kunnen toch?
  #5  
Oud 08-05-13, 23:52
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Nee ik wilde wachten omdat de medewerker van Vodafone zei dat als ik nu de iPhone 5 ga gebruiken (dus voor 3 juni) er misschien dingen "in de war kunnen lopen" met het nummerbehoud. Maar ik heb inmiddels een nano-sim van T-mobile aangevraagd zodat ik daar alvast even mee uit de voeten kan. Dat moet wel gewoon kunnen toch?
Dat klopt niet hoor gewoon een nano sim halen en gebruiken die fijne iPhone 5.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #6  
Oud 09-05-13, 09:56
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Erg nuttig is het wachten wegens garantie niet, want je garantie tijdens gebruik van het apparaat wordt er niet langer op.
De garantie op een toestel begint te lopen na het bij Apple te activeren.
(Het toestel is toch niet te gebruiken zonder simkaart)
In dit geval, daar hij 1 maand moet wachten loopt zijn garantie 1 maand later af.
Natuurlijk begrijp ik wel dat hij liever het toestel zo snel mogelijk wil gebruiken.
  #7  
Oud 09-05-13, 14:22
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ja, maar hij activeert het met een nano van zijn huidige provider, dus wat dat betreft verliest hij geen maand o.i.d.
  #8  
Oud 09-05-13, 14:47
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ja, maar hij activeert het met een nano van zijn huidige provider, dus wat dat betreft verliest hij geen maand o.i.d.
Hij verliest geen maand maar vanaf hij het toestel activeert bij Apple begint zijn garantie van 2 jaar te lopen en nu nog niet
Reageren

Labels
activeren, iphone 5, nanosim, nummerbehoud



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
goed abbonnement voor de iPhone? Guest-20191103144301 Overige providers Nederland 1 14-04-13 11:13
FaceTime activeren met Duitste SIM-lock vrije iPhone4 icm BEN iMartien iPhone algemeen 6 29-11-10 17:28
iPhone 4 + Vodafone Abbonnement mogelijk via Ritel.nl Pl4y0r Vodafone 7 20-08-10 13:01
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
Iphone, abbonnement, HELP ME Jeffry Archief 1 17-11-07 23:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.