//

iPhone 4 homeknop springt automatisch op voice control, help!

iPhone 4 homeknop springt automatisch op voice control, help! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezers van iphoneclub, Mijn iphone 4 (dus geen Siri) heeft een defecte home knop. Via Assistive Touch geen enkel probleem. Echter; soms denk mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-05-13, 23:28
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Unhappy iPhone 4 homeknop springt automatisch op voice control, help!

Beste lezers van iphoneclub,

Mijn iphone 4 (dus geen Siri) heeft een defecte home knop. Via Assistive Touch geen enkel probleem. Echter; soms denk mijn iphone dat ik mijn homeknop induw en opent zij automatisch Voice Control.

Het is een ramp, mijn iphone praat de hele dag tegen me. Voice Dailing heb ik al uitgezet, al heb ik wel nog last van automatische muziek, een man die de hele tijd kletst en een batterij die binnen no time leeg is.

Heeft iemand een oplossing? Het maakt niet uit wat;

Als je me kunt vertellen hoe ik die homeknop met een hamer kapot moet slaan, ook best. Die homeknop moet worden gedeactiveerd op een of andere manier, zodat Voice Control niet meer aan gaat. En zo mogelijk zonder Jailbreak.

Mijn dank is groot, nu al..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-05-13, 23:46
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Heb je hem al een keer gereset? Of de homeknop, met een mooi en moeilijk woord, gekalibreerd? Dit laatste doe je door een standaard Apple app op te starten, je vergrendelknop in te drukken totdat "slide to power off" verschijnt en dan vervolgens de homeknop ingedrukt blijven houden totdat de app sluit.
  #3  
Oud 20-05-13, 23:50
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Waarom zonder jailbreak? Zo te lezen heb je geen garantie, zit je op iOS 6.1.2 (untethered jailbreak, yay) en is je homeknop kapot.

Oplossing zonder jailbreak:
- Koop een nieuwe thuisknop en fix je iPhone of zoek een service (zoals iCulture Repairshop) en laat het fixen

Oplossingen d.m.v. jailbreak:
- Springtomize 2 (betaald) kan Stembediening uitschakelen en biedt nog eens tientallen opties
- Er is een tweak "Disable Voice Control" (gratis)
- Activator (gratis) biedt tientallen verschillende acties zoals taps, gebaren en meer die je kunt gebruiken met de functies "thuisknop", "activeer switcher", "neem schermafbeelding", enz. Activator kan ook de thuisknop onderdrukken, waardoor er dus niets wordt gedaan als die ingedrukt wordt of ingedrukt gehouden wordt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 mei 2013 om 23:51 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSpy Bekijk bericht
Heb je hem al een keer gereset? Of de homeknop, met een mooi en moeilijk woord, gekalibreerd? Dit laatste doe je door een standaard Apple app op te starten, je vergrendelknop in te drukken totdat "slide to power off" verschijnt en dan vervolgens de homeknop ingedrukt blijven houden totdat de app sluit.
Dat is onzin die door de jailbreak blogs is verspreid... Wat je beschrijft is enkel en alleen een manier om een applicatie geforceerd af te sluiten. Chpwn heeft het in 2010 onderzocht en in de code niets gevonden dat een kalibratie zou uitvoeren (ook is het hardwarematig niet mogelijk)

Zelf dacht ik lange tijd ook dat het werkte, maar ik heb het onderhand al van m'n lijstje afgestreept.
  #4  
Oud 21-05-13, 07:08
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Homeknop moet worden gedeactiveerd???
Waarom niet gewoon repareren???
  #5  
Oud 21-05-13, 14:20
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Goed, ten eerste heb ik dus 6.1.3. Dus het is onmogelijk om hem nu opnieuw te jailbreaken. (toch?)

En ten tweede acht ik een jailbreak sinds iOS 5 niet meer zinvol, voor mij dan. Mocht iemand toch weten hoe ik moet jailbreaken, dan ben ik wel voor, tenminste die kerel die niks meer zegt.

Alvast bedankt!
  #6  
Oud 21-05-13, 14:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iTim Bekijk bericht
Goed, ten eerste heb ik dus 6.1.3. Dus het is onmogelijk om hem nu opnieuw te jailbreaken. (toch?)
Met een iPhone 4 zou een hybride tethered jailbreak op iOS 6.1.3 moeten lukken. Als je de SHSH hashes voor iOS 6.1.2 lokaal opgeslagen hebt kan je ook herstellen naar die firmware en untethered jailbreaken met evasi0n.
  #7  
Oud 21-05-13, 14:29
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ah, je profiel zei 6.1.2. Zoals Timosha zei is er wel een tethered jailbreak (google naar een handleiding en naar redsn0w), dat wilt zeggen dat je na een reboot de iPhone weer moet opstarten met redsn0w (hoeft niet na een respring). Dat is irritant, maar het is wel een oplossing voor je thuisknop-probleem.

Persoonlijk denk ik dat een reparatie handiger is in deze situatie. Maar als je toch niet veel van plan bent te doen met de jailbreak zul je waarschijnlijk ook nauwelijks hoeven rebooten, dus kan het prima te doen zijn!
  #8  
Oud 21-05-13, 14:40
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ah, je profiel zei 6.1.2. Zoals Timosha zei is er wel een tethered jailbreak (google naar een handleiding en naar redsn0w), dat wilt zeggen dat je na een reboot de iPhone weer moet opstarten met redsn0w (hoeft niet na een respring). Dat is irritant, maar het is wel een oplossing voor je thuisknop-probleem.

Persoonlijk denk ik dat een reparatie handiger is in deze situatie. Maar als je toch niet veel van plan bent te doen met de jailbreak zul je waarschijnlijk ook nauwelijks hoeven rebooten, dus kan het prima te doen zijn!
Top, bedankt. Maar hier was ik al bang voor;
aangezien mijn home button defect is kan ik hem ook niet in DFU mode zetten. Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe!
  #9  
Oud 21-05-13, 14:44
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dat kan natuurlijk ook! Als je een nieuwe iPhone wilt dan kun je 4-6 maanden wachten tot de 5S komt of nu uiteraard een 5 halen... Of minder nieuw

- Tenzij je een nieuwe thuisknop bedoelt
Reageren

Labels
automatisch, homebutton, iphone 4, voice control



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voice Control Shorty007 iPhone algemeen 32 25-10-10 20:23
Voice Control iphone 3Gs Toontje34 iPhone algemeen 4 12-08-10 16:01
Voice control JimA Archief 2 03-08-09 20:00
Hulp Nodig! Voice Control op iphone 3G Coentje44 Archief 1 23-07-09 12:49
iPhone springt automatisch aan jdenijs iPhone algemeen 5 14-01-09 12:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.