//

iPhone 4S met een defecte 3G chip?

iPhone 4S met een defecte 3G chip? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb al iets meer dan een jaar een iPhone 4S, 16GB in mijn bezit. Tot nu toe werkte deze altijd zeer goed. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-05-13, 17:02
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard iPhone 4S met een defecte 3G chip?

Hallo allemaal,

Ik heb al iets meer dan een jaar een iPhone 4S, 16GB in mijn bezit.
Tot nu toe werkte deze altijd zeer goed.

Sinds enkele dagen (heb recent geen update/jailbreak/... gedaan) lukt het me niet meer om via 3G te surfen.
Heb deze ochtend de update naar iOS 6.1.3 gedaan en dit brengt ook geen soelaas. Momenteel is mijn iPhone dus ook niet gejailbreakt.

Wanneer ik bv Safari open, komt er "Safari kan de pagina niet openen, omdat uw iPhone niet is verbonden met het internet".
Wanneer ik de dataverbinding inschakel bij instellingen komt er een 3G te staan naast mijn operatorlogo. Dit 3G teken verdwijnt wanneer ik iets probeer te openen in safari bv.
Ik ben er 100% zeker van dat mijn instellingen voor mobiele data correct ingevuld zijn.

Het vreemde is overigens dat via Edge alles prima werkt.

Wanneer ik oveschakel tussen 3G en Edge via de knop voor 3G, zie ik de verbinding even terugvallen tot 1 balkje, waarna het Edge logo verschijnt.
Wil dit zeggen dat dit 2 aparte chips zijn?

Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn 3G chip stuk is? En kan ik dit testen op één of andere manier?

Ik heb normaal nog garantie, maar zou graag eerst zeker zijn alvorens in mijn iPhone enkele weken moet missen.

Alvast bedankt voor alle tips!

Thibaut
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-13, 17:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Wil dit zeggen dat dit 2 aparte chips zijn?
Nee, in de iPhone 4S zit er één enkele radiochip voor GSM/EDGE/UMTS/HSPDA/GPS/GLONASS. De Qualcomm MDM6610 radiochip:

MDM6610 - The iPhone Wiki
  #3  
Oud 21-05-13, 17:19
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, in de iPhone 4S zit er één enkele radiochip voor GSM/EDGE/UMTS/HSPDA/GPS/GLONASS. De Qualcomm MDM6610 radiochip:

MDM6610 - The iPhone Wiki
Ok, bedankt voor de verduidelijking. Ik kan nog bellen/sms'en en surfen over Edge en Wi-Fi.
Heb je een idee wat er mis kan zijn? Want heb echt al alles geprobeerd waar ik zo op't eerste zicht aan dacht
  #4  
Oud 21-05-13, 17:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Ok, bedankt voor de verduidelijking. Ik kan nog bellen/sms'en en surfen over Edge en Wi-Fi.
Heb je een idee wat er mis kan zijn? Want heb echt al alles geprobeerd waar ik zo op't eerste zicht aan dacht
Wi-Fi en Bluetooth is dan weer een andere radiochip De radiochip is een analoge component. Het kan dus zijn dat die gedeeltelijk defect is. Als dat het geval is moeten er foutboodschappen terug te vinden zijn in de Diagnostics.
  #5  
Oud 21-05-13, 17:25
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wi-Fi en Bluetooth is dan weer een andere radiochip De radiochip is een analoge component. Het kan dus zijn dat die gedeeltelijk defect is. Als dat het geval is moeten er foutboodschappen terug te vinden zijn in de Diagnostics.
Ah zo
Ik vermoed dus dat het deel voor de 3G stuk is... Jammer. Zou niet mogen aangezien ik de iPhone niet heb laten vallen of dergelijke.
Waar kan ik die Diagnostics terugvinden? Ik waarschuw u al maar, maar ben totaal geen computerexpert
  #6  
Oud 21-05-13, 17:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Waar kan ik die Diagnostics terugvinden?
Bij mij is alles in het Engels, dus in: Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data
  #7  
Oud 21-05-13, 17:31
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij mij is alles in het Engels, dus in: Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data
Ok, dit heb ik gevonden. Stond wel op "stuur niet" ...
Als ik op diagnose en gebruik klik staat er "Geen diagnotische gegevens".
Blijkbaar zal dit dus niet veel oplossen?
  #8  
Oud 21-05-13, 17:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je die iPhone met iTunes synchroniseert worden de logs op de PC opgeslagen en gewist op de iPhone. In Windows Vista/7/8 staan die dan in:

C:\Users\AppData\Roaming\Apple computer\Logs\CrashReporter\MobileDevice\naam van de iPhone
  #9  
Oud 21-05-13, 17:41
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Weeral een zoveelste mysterie erbij: uit het niets kan ik terug surfen op 3G.
Ik heb niets gedaan, buiten de Diagnostics op Aan gezet.

Daarna probeerde ik het nog een keer. Dus 3G aan, mobiele data aan, en ik kon terug surfen via safari ed.

Enige verklaring voor?
  #10  
Oud 21-05-13, 17:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Enige verklaring voor?
Een digitale component werkt of werkt niet. Bij een analoge component is dat anders. Z'n component kan ook intermitterende fouten vertonen (wat ook niet goed is).
  #11  
Oud 21-05-13, 17:49
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een digitale component werkt of werkt niet. Bij een analoge component is dat anders. Z'n component kan ook intermitterende fouten vertonen (wat ook niet goed is).
Die 3G chip is analoog, dus werkte even niet? En nu kan deze terug wel werken? Het is dus niet dat deze definitief stuk is...

Da's wel lastig. Op termijn is die component gedoemd om stuk te gaan? Best van de garantie gebruik maken de volgende keer dat het niet werkt zeker?

Bedankt voor de info!
  #12  
Oud 21-05-13, 17:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan ook eens het standaard aspirientje gebruiken voor iPhones die een beetje misselijk en ziek zijn. Dat aspirientje is een harde reset.

Succes verder
  #13  
Oud 21-05-13, 17:53
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Er staan overigens wel 960 bestanden in die map op mijn PC. Veel CRASH bestanden, over tal van applicaties, low battery en message reports.
Moet ik me daar druk om maken?
  #14  
Oud 21-05-13, 17:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Moet ik me daar druk om maken?
Ja, eigenlijk wel
  #15  
Oud 21-05-13, 17:57
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan ook eens het standaard aspirientje gebruiken voor iPhones die een beetje misselijk en ziek zijn. Dat aspirientje is een harde reset.

Succes verder
Dit zal vermoedelijk tot de oplossing hebben bijgedragen aangezien ik even daarvoor een harde reset had gedaan. Meteen daarna werkte 3G zeker nog niet, maar dus 5-10 min later wel..
Is het nuttig om toch nog garantie proberen te claimen? Kan ik er op één of andere manier voor zorgen dat de 3G terug niet werkt zodat ik dat kan tonen in de winkel?
Of zeg jij van laat maar zo, hij zal wel blijven werken?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 mei 2013 om 16:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, eigenlijk wel


Tell me how to solve it, please!
  #16  
Oud 21-05-13, 18:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tiboow Bekijk bericht
Tell me how to solve it, please!
Er is geen pasklare oplossing. Eerst moeten de relevante crash report geanalyseerd worden om tot een conclusie te komen. Dat is een monnikenwerk en dus iets van lange adem. Daar gaan we op een forum niet (meer) aan beginnen.

Als de problemen terugkomen dan toon de crash reports aan de winkel waar je het ding gekocht hebt en laat die het maar uitzoeken.
  #17  
Oud 22-05-13, 01:00
tiboow tiboow is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er is geen pasklare oplossing. Eerst moeten de relevante crash report geanalyseerd worden om tot een conclusie te komen. Dat is een monnikenwerk en dus iets van lange adem. Daar gaan we op een forum niet (meer) aan beginnen.

Als de problemen terugkomen dan toon de crash reports aan de winkel waar je het ding gekocht hebt en laat die het maar uitzoeken.
Ik heb gezien dat vele crash reports gegenereerd werden bij het uitvallen van een app zoals bv facebook. Dit gebeurt slechts zelden en ik hoop dus dat dit niet te erg is.
Moest ik nog problemen ervaren ga ik ermee naar de winkel

Merci Timosha voor alle hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vervangt de Genius Bar defecte iPhone 5 onderdelen / krijg je een refurbished iPhone? XIII iPhone algemeen 2 15-03-13 17:55
Dagje naar Apple Store Amsterdam met defecte iPhone 4 scoop1 Chat en geruchten 5 23-06-12 11:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.