//

3G werkt niet meer

3G werkt niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen.Ben hier nieuw op het forum dus nog even zoeken voor mij. Dan nu mijn probleem.Sinds vorige week heb een iphone 5.Toen had ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-05-13, 09:56
bounthy bounthy is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard 3G werkt niet meer

Hallo iedereen.Ben hier nieuw op het forum dus nog even zoeken voor mij.
Dan nu mijn probleem.Sinds vorige week heb een iphone 5.Toen had ik al problemen met 3G verbinding.De ene keer ging het wel,andere keer niet.Kreeg dan soms melding: geen service.Vrijdag het ik een update gedaan naar ios 6.1.4 en nu slaat 3G zelfs helemaal niet meer aan.
Is mijn eerste iphone,dus weet niet zo goed wat te doen.Alvast bedankt voor jullie hulp.
Grtz,Bjorn
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-05-13, 11:13
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Simkaart omruilen. .?
  #3  
Oud 26-05-13, 11:55
bounthy bounthy is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Simkaart omruilen. .?
zou dit helpen ???
  #4  
Oud 26-05-13, 12:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bounthy Bekijk bericht
zou dit helpen ???
Soms helpt dat inderdaad Bij mij heeft het eens geholpen met een nieuwe nano-SIM van T-Mobile NL. Werd overigens gratis vervangen.
  #5  
Oud 26-05-13, 12:14
appie2110 appie2110 is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 18
Standaard

Probeer eens een reset van je internet instellingen
Instellingen>algemeen>mobiel internet>( kijk daar ook even of 3g en mobiele data aan staat)>Mobiel datanetwerk>stel opnieuw in

een reset helpt vaak,anders even de gehele telefoon instellen
Instellingen>algemeen>stel opnieuw in

indien gewenst voor die tijd een back-up maken via Itunes en daarna terugzetten

Hopelijk werkt een van deze handelingen anders kan het ook inderdaad aan je Sim liggen

Succes
  #6  
Oud 26-05-13, 13:25
bounthy bounthy is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appie2110 Bekijk bericht
Probeer eens een reset van je internet instellingen
Instellingen>algemeen>mobiel internet>( kijk daar ook even of 3g en mobiele data aan staat)>Mobiel datanetwerk>stel opnieuw in

een reset helpt vaak,anders even de gehele telefoon instellen
Instellingen>algemeen>stel opnieuw in

indien gewenst voor die tijd een back-up maken via Itunes en daarna terugzetten

Hopelijk werkt een van deze handelingen anders kan het ook inderdaad aan je Sim liggen

Succes
via reset van internet instellingen is het alvast niet gelukt.Is het nodig een backup te maken? Welke gegevens kan ik verliezen indien ik dit niet doe ??
  #7  
Oud 27-05-13, 09:38
appie2110 appie2110 is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 18
Standaard

je verliest je apps die je gedownload hebt en je instellingen en accounts
Je kunt alles gewoon weer zelf downloaden en betaalde apps blijven geldig en zullen als je die erop had staan in de Appstore gewoon aan te klikken zijn.

Probeer ook eens een andere sim van iemand die ook een Nanosim heeft
om te kijken of je dan wel 3g ontvangt
  #8  
Oud 27-05-13, 13:11
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Even een tactische vraag, heb je dit probleem overal of alleen op enkele plaatsen (bv in huis of de plaats waar je woont)? Het kan natuurlijk ook aan het netwerk van de provider liggen. Of aan de omgeving (bijvoorbeeld, ik woon in Dordrecht. In Dordrecht heeft Vodafone prima dekking. Alleen woon ik in een huis uit 1830 met van die ouderwetse dikke muren. Gevolg is dat ik binnen vaak weinig tot geen ontvangst heb).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2013 om 12:16 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appie2110 Bekijk bericht
je verliest je apps die je gedownload hebt en je instellingen en accounts
Je kunt alles gewoon weer zelf downloaden en betaalde apps blijven geldig en zullen als je die erop had staan in de Appstore gewoon aan te klikken zijn.
Dat kun je ondervangen door als je je iPhone aansluit op iTunes met je rechtermuisknop op de iPhone te klikken en Apps/Aankopen overzetten te klikken. Dan staan al je aangekochte (betaalde en gratis) apps in je iTunes en kun je deze makkelijk weer terug zetten op je iPhone (of gebruiken op je Ipad oid).

Als je een reservekopie / back-up maakt doe dat dan in iTunes en vink gecodeerde kopie aan. Dan slaat de back-up ook je accounts en wachtwoorden op. Ervaring heeft geleerd dat met het terugzetten van zo'n back-up je netjes alle apps, accounts, foto's en ook je whatsapp gesprekken terug hebt (tot aan de back-up dan hè ).
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #9  
Oud 27-05-13, 13:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht

Als je een reservekopie / back-up maakt doe dat dan in iTunes en vink gecodeerde kopie aan. Dan slaat de back-up ook je accounts en wachtwoorden op.
Dat is alleen nodig als men van plan is om de backup terug te zetten op een iDevice met een ander UDID, een nieuw apparaat bijvoorbeeld.

Wordt de backup teruggezet op het apparaat waar de backup van gemaakt is (zelfde UDID) worden ook accounts en wachtwoorden teruggezet. Tenminste, bij mij werkt dat zo (en ik moet regelmatig backups terugzetten door mijn geknoei).
  #10  
Oud 27-05-13, 13:26
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

^^

Off-topic
Timosha, is het mogelijk om de Duitse brief voor het unlocken van een iPhone 4 bij T-Mobile Oostenrijk door te mailen samen met het mailadres van T-Mobile?

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 home button werkt niet meer en nog meer hardware problemen daan1992 iPhone algemeen 0 18-08-12 23:36
Iphone laadt niet meer op, wel melding, dfu werkt niet iTim iPhone algemeen 4 08-03-10 22:27
Iphone werkt niet meer, start niet meer op... Brianvdz Archief 1 27-10-08 13:46
Netwerk Selectie werkt na upgrade naar 1.1.4 via Ziphone werkt niet meer. m190677s Unlock [archief] 2 18-03-08 16:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.