//

wifi synchronisatie iphone en ipad mini

wifi synchronisatie iphone en ipad mini discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een ipad mini en een iphone 4s. Alle instellingen mbt wifi synchronisatie staan goed in zowel het apparaat als iTunes. Ook het draadloze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-06-13, 13:40
IJean IJean is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 6
Standaard Wi-Fi synchronisatie iphone en ipad mini

Ik heb een ipad mini en een iphone 4s. Alle instellingen mbt Wi-Fi synchronisatie staan goed in zowel het apparaat als iTunes. Ook het draadloze netwerk komt overeen. Als ik de iphone of ipad in de stroom doe, herkent iTunes ze NIET. Haal ik de iphone uit de stroom, dan ziet iTunes ineens de ipad die NIET aan de stroom zit en andersom. Maar soms ook helemaal niets. Ik weet niet wat hier aan de hand is. Ik synchroniseer uit nood maar bedraad maar wat is hier toch aan de hand..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-13, 13:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJean Bekijk bericht
Ik synchroniseer uit nood maar bedraad maar wat is hier toch aan de hand..
Eventueel een router die het moeilijk heeft met het Bonjour (aka mDNS aka MultiCast) protocol. Probeer eens om de router te herstarten.
  #3  
Oud 25-06-13, 14:04
IJean IJean is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 6
Standaard

Volgens mij ben ik een stuk verder nu. Alleen staat de ipad nu wel in iTunes nu ik deze aan de stroom heb gedaan, maar is synchroniseer nu nog grijs.
Is dat bonjour programma een must? Van waar is dat afkomstig? Ik experimenteer nog even verder en als ik dan vast kom meld ik me weer op dit item. Alvast bedankt. Ik heb me net aangemeld maar vind dit bijzonder plezierig.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juni 2013 om 13:06 ----------

Haal net de ipad uit de stroom en nu is synchroniseer nu zwart, bij de iphone ook.
Echter in iTunes staat alleen nog de ipad.
  #4  
Oud 25-06-13, 14:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJean Bekijk bericht
Is dat bonjour programma een must? Van waar is dat afkomstig?
Bonjour of mDNS is een standaard netwerk protocol dat nu door Apple onderhouden wordt. Bonjour wordt tezamen met iTunes geïnstalleerd op een Windows PC. Zonder Bonjour kan iTunes geen verbinding maken over Wi-Fi met een iDevice.
  #5  
Oud 25-06-13, 14:40
IJean IJean is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 6
Standaard

Ok dat is duidelijk. Bedankt zo ver. Toch raar dat ik meen te herinneren dat het bij mijn dochter niet zo was, maar goed. Het belangrijkste is dat ik dus iedere keer de router herstart, nadat ik iTunes heb opgestart...En anders gewoon de bekabelde synchronisatie....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juni 2013 om 13:45 ----------

Ik denk dat het zelfs zo kan zijn dat ik bonjour er een keer afgehaald heb, zou dat ook de problemen kunnen veroorzaken, dus dat ik het juist weer op de pc moet zetten?
  #6  
Oud 25-06-13, 15:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJean Bekijk bericht

Ik denk dat het zelfs zo kan zijn dat ik bonjour er een keer afgehaald heb, zou dat ook de problemen kunnen veroorzaken, dus dat ik het juist weer op de pc moet zetten?
Er is een alleenstaande Bonjour versie van Apple, Bonjour for Printers. De naam zegt al waar die versie voor gebruikt wordt.

Om de volledige Bonjour versie te kunnen gebruiken zal je iTunes moeten verwijderen en helemaal opnieuw installeren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft de iPad Mini Wi-Fi een soort locatiebepaling etazlez iPad algemeen 10 19-11-12 18:56
Ipad automatische synchronisatie van foto's via Wi-Fi StephanD Muziek, foto & video 9 17-05-12 17:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.