//

Iphone 5 werkt niet bij grensoverschrijding.

Iphone 5 werkt niet bij grensoverschrijding. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij het passeren van een landgrens (Belgie nr Nederland en omgekeerd of andere landen) krijg ik geen verbinding met de plaatselijke provider. Toestel toont "activatie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-07-13, 12:49
Flupken Flupken is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 6
Standaard Iphone 5 werkt niet bij grensoverschrijding.

Bij het passeren van een landgrens (Belgie nr Nederland en omgekeerd of andere landen) krijg ik geen verbinding met de plaatselijke provider.
Toestel toont "activatie vereist". Activeren kan alleen met een internetverbinding, toestel zoekt naar de apple site en omdat 'mobiele data' op uit staat lukt dat niet.
Van zodra ik ergens via Wi-Fi (al dan niet betalend !!) een internetverbinding heb kan ik activeren en een provider wordt door het toestel gekozen.
Dit probleem heb ik al vanaf de eerste keer dat ik naar het buitenland ging. Ik heb al een nieuwe simkaart geplaatst, een nieuwe installatie uitgevoerd, een backup teruggezet. Bij Apple weten ze er geen raad mee en mijn gratis technische ondersteuning is verlopen. Ik zou moeten betalen om een oplossing te vinden, maw toestel opsturen en een 'nieuwe' krijgen. Probleem is dat de oplossing pas gecontroleerd kan worden bij de volgende grensoverschrijding
Bij mobiel netwerk staat "Mobiele data" op uit, "schakel 3G in" op aan, "Wi-Fi' op aan, mijn aanbieder is Telenet (roaming is geactiveerd), Iphone gekocht via de Apple Store (simlockvrij), ik heb een KING abo.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-07-13, 13:32
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik ben onlangs door België en Frankrijk gereden met een Nederlands simlock vrije iPhone 5, ik heb een Nederlandse T-Mobile simkaart. Als ik net de grens over ga verlies ik 2/3 minuten ontvangst waarnaar die in Belgie overschakelt naar Mobistar en in Frankrijk naar Orange. Staat je provider selectie wel op automatisch en niet handmatig op Telenet?
  #3  
Oud 08-07-13, 13:57
Flupken Flupken is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xynta Bekijk bericht
Ik ben onlangs door België en Frankrijk gereden met een Nederlands simlock vrije iPhone 5, ik heb een Nederlandse T-Mobile simkaart. Als ik net de grens over ga verlies ik 2/3 minuten ontvangst waarnaar die in Belgie overschakelt naar Mobistar en in Frankrijk naar Orange. Staat je provider selectie wel op automatisch en niet handmatig op Telenet?
Ja hoor, staat altijd op automatisch.
  #4  
Oud 08-07-13, 18:17
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flupken Bekijk bericht
Bij het passeren van een landgrens (Belgie nr Nederland en omgekeerd of andere landen) krijg ik geen verbinding met de plaatselijke provider.
Toestel toont "activatie vereist". Activeren kan alleen met een internetverbinding, toestel zoekt naar de apple site en omdat 'mobiele data' op uit staat lukt dat niet.
Van zodra ik ergens via Wi-Fi (al dan niet betalend !!) een internetverbinding heb kan ik activeren en een provider wordt door het toestel gekozen.
Dit probleem heb ik al vanaf de eerste keer dat ik naar het buitenland ging. Ik heb al een nieuwe simkaart geplaatst, een nieuwe installatie uitgevoerd, een backup teruggezet. Bij Apple weten ze er geen raad mee en mijn gratis technische ondersteuning is verlopen. Ik zou moeten betalen om een oplossing te vinden, maw toestel opsturen en een 'nieuwe' krijgen. Probleem is dat de oplossing pas gecontroleerd kan worden bij de volgende grensoverschrijding
Bij mobiel netwerk staat "Mobiele data" op uit, "schakel 3G in" op aan, "Wi-Fi' op aan, mijn aanbieder is Telenet (roaming is geactiveerd), Iphone gekocht via de Apple Store (simlockvrij), ik heb een KING abo.
Waarom heb je mobiele Data uit staan als ik vragen mag?
  #5  
Oud 08-07-13, 20:13
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Bij mij pakt ie automatisch de "sterkste" provider. Maakt niet uit welk land. Heb wel alles op"AAN" staan.
  #6  
Oud 09-07-13, 10:38
Flupken Flupken is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 Bekijk bericht
Waarom heb je mobiele Data uit staan als ik vragen mag?
Omdat ik buiten belgie niet op het internet kan met mijn king abo.
  #7  
Oud 09-07-13, 11:22
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flupken Bekijk bericht
Omdat ik buiten belgie niet op het internet kan met mijn king abo.
Waarom kan je niet op het internet in het buitenland ?

Mobiele data AAN (internet in eigen land en moet ook aanstaan met dataroaming voor het buitenland)
Schakel 3G in AAN (Sneller internet)
Dataroaming AAN (Deze zet je aan als je internet in het buitenland wenst te gebruiken )
  #8  
Oud 09-07-13, 14:22
Flupken Flupken is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Waarom kan je niet op het internet in het buitenland ?

Mobiele data AAN (internet in eigen land en moet ook aanstaan met dataroaming voor het buitenland)
Schakel 3G in AAN (Sneller internet)
Dataroaming AAN (Deze zet je aan als je internet in het buitenland wenst te gebruiken )
Dataroaming AAN (Deze zet je aan als je internet in het buitenland wenst te gebruiken ) > deze zet ik normaal uit om kosten te sparen door het surfen in het buitenland. Wil die activatie nu toch telkens naar de site van apple gaan om mn iphone te activeren. De andere instellingen kan ik bij mijn volgend bezoek aan Sluis testen.
Thnx voor de hulp.
Reageren

Labels
grens, iphone 5, provider, simlockvrij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone geluid werkt niet bij oproepen Piden9 iPhone algemeen 0 07-08-11 13:30
iPhone 4 Microfoon werkt niet bij facetime/videorecord Koenkk Muziek, foto & video 3 24-01-11 20:51
Trilfunctie werkt niet bij Iphone 4 Audi A5 iPhone algemeen 0 18-08-10 16:47
Windows: iPhone en iPod op iTunes werkt bij mij niet aniger iTunes 15 03-06-09 12:39
Wi-Fi werkt bij de ene iPhone wel en bij de andere niet RRed Archief 0 24-10-07 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.