//

Niet alle apps terug na terugzetten reservekopie

Niet alle apps terug na terugzetten reservekopie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb wat problemen met de sluimerknop van mijn iPhone 5. Om uit te sluiten dat het een softwarematig probleem is adviseerde Apple mij om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-13, 00:06
i@nne i@nne is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Unhappy Niet alle apps terug na terugzetten reservekopie

Ik heb wat problemen met de sluimerknop van mijn iPhone 5. Om uit te sluiten dat het een softwarematig probleem is adviseerde Apple mij om de iPhone te herstellen als nieuwe iPhone.

Allereerst heb ik de iPhone verbonden met iTunes, gesynchroniseerd en een reservekopie op de PC gemaakt (doe ik normaal gesproken automatisch via iCloud). Daarna de telefoon hersteld en geconstateerd dat ik ook dan het sluimerknopprobleem nog heb (hardwarematig probleem dus).

Vervolgens heb ik de reservekopie terug gezet. Echter, maar een klein deel van mijn apps komen mee terug, naar schatting 20%. Bij de wel terug gezette apps zitten ook betaalde apps (TomTom staat er weer op, Whatsapp niet). Al lezende op het forum heb ik ook al geprobeerd om te synchroniseren, maar dat lost het probleem niet op.

Wat nu?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-13, 08:31
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Lees deze draad is. Is volgens mij net hetzelfde probleem.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-apps-weg.html
  #3  
Oud 16-07-13, 10:20
i@nne i@nne is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Dank voor de tip. Ik had hem al eens gelezen maar overgeslagen omdat ik niet alle apps kwijt ben. Ik heb zo'n 5 pagina's met apps, en op elke pagina staan er een stuk of 3, 4 die inderdaad op hun goede pagina staan.
Ik heb ook keurig gesynchroniseerd voordat ik de reservekopie maakte, en heb nar het terugzetten ook weer gesynchroniseerd.

Kan het wellicht iets te maken hebben met dat mijn iPhone niet geactiveerd kon worden bij het herstellen, waarschijnlijk omdat mijn SIM kaart een pincode heeft?
  #4  
Oud 16-07-13, 12:53
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat je anders via iCloud een back up maakt en nu deze ene keer via iTunes?

Kan je geen recente back up uit iCloud proberen terug te zetten om dan te zien of alle app's terug komen?
  #5  
Oud 16-07-13, 18:48
i@nne i@nne is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Via iCloud heb ik ook al geprobeerd; zelfde resultaat.
  #6  
Oud 17-07-13, 10:03
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Staan de apps die je mist wel in iTunes?

Overigens, vergeet de iPhone niet te herstellen en vervolgens als nieuwe iPhone in te stellen voordat je hem aanbied voor reparatie.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #7  
Oud 17-07-13, 10:16
i@nne i@nne is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Nee, ze staan ook niet meer in iTunes. Maar redding is nabij.

Ik heb gekeken welke apps fysiek op mijn PC staan. Dat waren dezelfde (tuurlijk) als die ik in iTunes zag staan en ook daar stond maar een deel van de werkelijke apps die ik op de iPhone had staan.

De oplossing is simpel, maar wel een beetje werk. Op de iPhone ben ik in de App Store onder 'Updates' gegaan naar 'Aankopen'. Hier staan alle apps die ik ooit heb gekocht of gratis heb opgehaald. Aldaar heb ik alle apps weer gedownload die ik meende op mijn iPhone te hebben staan voordat ik de herstel deed..

En zie daar; alle apps werden ook weer terug gezet op de pagina waar ik ze eerder had staan! Bij het openen van Whatsapp kreeg ik ook direct mijn lopende en historische chats te zien. In de reservekopie worden dus wel alle app-data bewaard, en ook waar de apps op je iPhone staan, maar blijkbaar niet alle apps zelf. Die horen denk ik gewoon via iTunes van je PC te worden geplukt. Mijn probleem was dat die apps daar verdwenen waren. Ik ga dus voortaan vaker backups maken van de fysieke apps (.ipa's) die op mijn PC staan.

Allen dank voor de hulp.
  #8  
Oud 17-07-13, 10:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door i@nne Bekijk bericht
De oplossing is simpel, maar wel een beetje werk.
Dat kan je de volgende keer nog simpeler doen zonder al te veel werk met iTunes:



  #9  
Oud 17-07-13, 15:45
i@nne i@nne is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Had ik nog niet gezien. Goede tip!
  #10  
Oud 17-07-13, 21:24
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan je de volgende keer nog simpeler doen zonder al te veel werk met iTunes
De apps stonden echter al wel in iTunes, dus in deze situatie had dat niet gekund.

Edit:
\/ My bad, zelf niet goed gelezen
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico

Laatst gewijzigd door Bubbly; 17-07-13 om 23:38.
  #11  
Oud 17-07-13, 21:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
De apps stonden echter al wel in iTunes, dus in deze situatie had dat niet gekund.
Dan heb ik weer eens niet goed gelezen.

Citaat:
Nee, ze staan ook niet meer in iTunes
Reageren

Labels
reservekopie apps



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na terugzetten reservekopie alle apps weg. frankys iPhone algemeen 9 25-12-15 10:00
Na reservekopie alle apps terug, alleen geen inhoud HELP Rimke iPhone algemeen 3 28-10-11 21:48
Mac OS X: iTunes wil alle apps terugzetten generator iTunes 0 12-10-11 23:28
Windows: iTunes zet met updaten en reservekopie apps niet terug mathijs666 iTunes 4 21-04-11 17:24
kan reservekopie niet terugzetten Guest-20191103144301 Archief 1 13-11-10 18:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:07.