//

iPhone 4 anno 2013

iPhone 4 anno 2013 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal ! Graag wil ik (terug) naar iOS en momenteel is de iPhone 4 best goedkoop te verkrijgen. Daarover gaat mijn bericht. 1. Indertijd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-08-13, 15:07
jxrgxn jxrgxn is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Genk
Berichten: 16
Standaard iPhone 4 anno 2013

Hoi allemaal !

Graag wil ik (terug) naar iOS en momenteel is de iPhone 4 best goedkoop te verkrijgen. Daarover gaat mijn bericht.

1. Indertijd waren er problemen met de antenne/ontvangst bij de 4 wanneer je deze op een bepaalde manier vastnam. Heeft Apple dat probleem in der loop van de productie van de 4 verholpen? M.a.w., als je nu een "nieuwe" 4 koopt, heeft hij dit probleem dan niet of toch?

2. Is de iPhone 4 nog steeds een toestel dat meekan, of is het anno 2013 toch wat "prehistorisch" geworden?
En zou hij de update naar iOS 7 goed aankunnen?

Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-08-13, 15:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn Bekijk bericht
En zou hij de update naar iOS 7 goed aankunnen?
Van die antennagate heb ik persoonlijk nooit last gehad en miljoenen andere iPhone 4 gebruikers ook niet. Er schijnt wel iets aangepast te zijn in de huidige iPhone 4 Rev. A (8 GB).

iOS 7 draait zeer vlot en soepel op mijn test iPhone 4 16 GB uit 2010, die ook geen antennagate problemen heeft.
  #3  
Oud 18-08-13, 15:23
jxrgxn jxrgxn is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Genk
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Van die antennagate heb ik persoonlijk nooit last gehad en miljoenen andere iPhone 4 gebruikers ook niet. Er schijnt wel iets aangepast te zijn in de huidige iPhone 4 Rev. A (8 GB).

iOS 7 draait zeer vlot en soepel op mijn test iPhone 4 16 GB uit 2010, die ook geen antennagate problemen heeft.
Dank je voor de snelle reactie!
Dus je vind dat nu een iPhone 4 kopen nog steeds een goede optie is?

Wat betreft de snelheid? Oké, hij loopt trager dan de huidige modellen, maar is dit opvallend of zit de snelheid goed?
  #4  
Oud 18-08-13, 15:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn Bekijk bericht
Wat betreft de snelheid? Oké, hij loopt trager dan de huidige modellen, maar is dit opvallend of zit de snelheid goed?
De iPhone 4 (A4 processor) is iets trager dan de iPhone 4S (A5 processor) die dan weer iets trager is dan de iPhone 5 (A6 processor). Ik heb ze alle drie, dus ik kan vergelijken.

Met de standaard apps zal je daar weinig van merken. Met sommige spelletjes misschien wel maar dat kan ik niet bevestigen omdat ik nog nooit een spelletje gebruikt hebt.
  #5  
Oud 18-08-13, 15:39
jxrgxn jxrgxn is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Genk
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht

Met de standaard apps zal je daar weinig van merken. Met sommige spelletjes misschien wel maar dat kan ik niet bevestigen omdat ik nog nooit een spelletje gebruikt hebt.
Ja, spelletjes spelen doe ik toch niet.
Maar het openen van apps gaat wel snel genoeg (anno 2013)?

En hoe zit het met de snelheid van internet?
  #6  
Oud 18-08-13, 15:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn Bekijk bericht
En hoe zit het met de snelheid van internet?
Is 65 Mb/s snel genoeg voor jou?



Citaat:
Maar het openen van apps gaat wel snel genoeg (anno 2013)?
Mijn apps openen op een iPhone 4 in 2013 even snel als in 2010.
  #7  
Oud 18-08-13, 15:46
jxrgxn jxrgxn is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Genk
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht

Mijn apps openen op een iPhone 4 in 2013 even snel als in 2010.
Je weet wel wat ik bedoel !
Ik bedoel in vergelijking met een smartphone anno 2013!

En thanks voor je info!
  #8  
Oud 18-08-13, 15:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn Bekijk bericht
Ik bedoel in vergelijking met een smartphone anno 2013!
De nieuwste smartphone die ik heb is een iPhone 5 uit 2012. Dus over smartphones uit 2013 kan ik niets zeggen.
  #9  
Oud 18-08-13, 15:53
jxrgxn jxrgxn is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Genk
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De nieuwste smartphone die ik heb is een iPhone 5 uit 2012. Dus over smartphones uit 2013 kan ik niets zeggen.
Ok, dus als je een app tegelijkertijd opent op je 4 en 5, hoeveel verschil zit daar tussen?
  #10  
Oud 18-08-13, 15:57
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hou er rekening mee dat een iPhone 4 niet alle features van iOS 7 ondersteunt.

En er gaan geruchten dat Apple met de verkoop van de 4 en 4S stopt zodra ze de budget variant iPhone introduceren (reden: dan hebben alle courante modellen een 4" scherm en een Lightning connector).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #11  
Oud 18-08-13, 15:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn Bekijk bericht
Ok, dus als je een app tegelijkertijd opent op je 4 en 5, hoeveel verschil zit daar tussen?
Standaard apps openen even snel. Zware apps zoals Star Walk, Solar Walk, SkySafari, enz... openen en secondje of twee langzamer op een iPhone 4. Een zeer zware navigatie app zoals Navigon Europe opent op een iPhone 4 duidelijk langzamer dan op een iPhone 5.

Apps die iCloud synchronisatie gebruiken syncen op een iPhone 4 even snel als op een iPhone 5. Idem dito voor apps die met DropBox syncen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Hou er rekening mee dat een iPhone 4 niet alle features van iOS 7 ondersteunt.
iOS 7 heeft op een iPhone 4 ook minder grafische bling-bling dan op een iPhone 4S/5. Misschien dat het daarom zo soepel loopt.
  #12  
Oud 18-08-13, 16:11
jxrgxn jxrgxn is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Genk
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht

En er gaan geruchten dat Apple met de verkoop van de 4 en 4S stopt zodra ze de budget variant iPhone introduceren (reden: dan hebben alle courante modellen een 4" scherm en een Lightning connector).
Misschien wachten op de 5c dan.
Heb een iPhone 5 gehad maar moeten weg doen wegens financiële redenen.
Hoewel de 5 en de iPhone in het algemeen geweldig zijn, blijf ik het te duur vinden voor wat het is.

Momenteel werk ik met een Xperia SP van 350 euro. Het is een goed toestel, snel werkend... maar om één of andere reden mis ik iOS! Ik vind het toch allemaal net iets stabieler en gemakkelijker dan Android, hoewel het ook mooi oogt.

Iemand een idee wanneer de iPhone 5c te koop is? Ik neem aan niet meteen bij introductie in september?
Sowieso best enkele maanden wachten na het uitbrengen ervan, zodat de eerste bugfixes en dergelijke zijn toegepast.
De vraag is alleen als deze goedkope versie van iPhone ook de bekende iPhone-kwaliteit zal hebben. Hun kennende toch wel. (En hopelijk ook 4G ondersteuning, wat ik toch een vereiste vind voor alle smartphones die nu worden uitgebracht).
  #13  
Oud 18-08-13, 16:23
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn Bekijk bericht
Misschien wachten op de 5c dan.
Heb een iPhone 5 gehad maar moeten weg doen wegens financiële redenen.
Hoewel de 5 en de iPhone in het algemeen geweldig zijn, blijf ik het te duur vinden voor wat het is.

Momenteel werk ik met een Xperia SP van 350 euro. Het is een goed toestel, snel werkend... maar om één of andere reden mis ik iOS! Ik vind het toch allemaal net iets stabieler en gemakkelijker dan Android, hoewel het ook mooi oogt.

Iemand een idee wanneer de iPhone 5c te koop is? Ik neem aan niet meteen bij introductie in september?
Sowieso best enkele maanden wachten na het uitbrengen ervan, zodat de eerste bugfixes en dergelijke zijn toegepast.
De vraag is alleen als deze goedkope versie van iPhone ook de bekende iPhone-kwaliteit zal hebben. Hun kennende toch wel. (En hopelijk ook 4G ondersteuning, wat ik toch een vereiste vind voor alle smartphones die nu worden uitgebracht).
Er gaan geruchten over een introductie op 10 september, alhoewel Apple nog dit niet bevestigd heeft. Stel dat het op die datum uitkomt, zal het nog 2 weken duren voordat we hem in de Store kunnen ophalen. Mijn advies is dat je nog even wacht want als er een budget iPhone eraan komt, jij die beter kan aanschaffen ipv een iPhone dat 3 jaar oud is. De prijs zal zeker op hetzelfde niveau liggen, dus als je nog een paar nachtjes kan slapen met je mooie Android toestel, slaap je binnenkort met je nieuwe iPhone😋
__________________
  #14  
Oud 19-08-13, 00:48
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik zou zeker wachten tot de aankondiging, die is vermoedelijk al zó dichtbij...
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Films omzetten anno 2010 Eduardboon Desktop-applicaties 9 29-07-10 14:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.