//

iPhone 5 behouden of toch overgaan naar de iPhone 5S

iPhone 5 behouden of toch overgaan naar de iPhone 5S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone 5 64 GB vorig jaar in de Apple Store Amsterdam gekocht met Apple Care. Ik zit te denken om over te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-09-13, 21:57
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard iPhone 5 behouden of toch overgaan naar de iPhone 5S

Ik heb een iPhone 5 64 GB vorig jaar in de Apple Store Amsterdam gekocht met Apple Care. Ik zit te denken om over te schakelen naar een iPhone 5S? Waar ik een beetje meezit is dat als ik volgend jaar op de opvolger van de iPhone 5S wacht ik minder voor mijn iPhone 5 kan vragen. Juist ook omdat Apple het product uit het assortiment heeft gehaald. Wat is verstandig en wat doen jullie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-09-13, 22:06
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

enerzijds is een lager bedrag voor je iphone 5 niet te vermijden na 2 jaar. Maar aan de andere kant kan het misschien een collectors item worden? Na een jaar wordt ie uit het assortiment gehaald. Wat er nog is wordt verkocht en blijft in omloop.. Na een jaar of wat zou het nog wel eens aantrekkelijk kunnen zijn (hoop ik)
  #3  
Oud 11-09-13, 22:11
iLuca's schermafbeelding
iLuca iLuca is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 37
Standaard

Beste Raptor,

Ik heb hetzelfde toestel als u, en ik zit met dezelfde vraag. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat ik nu toch overstap op de iPhone 5S, omdat als ik een jaar wacht de huidige iPhone 5 keldert in waarde (ook aangezien het dan een toestel is wat al een jaar niet meer wordt gemaakt) en dan veel meer moet bijleggen bij de aanschaf van een iPhone 6.
  #4  
Oud 11-09-13, 22:40
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Beste Raptor,

Ik zit met de zelfde gedachte te spelen.
Wanneer ik naar de specificaties van de huidige 5 en de nieuwere modellen kijk, vraag ik me af of het wel verstandig is hem nu te verkopen. De vernieuwingen zijn erg marginaal zie ook: iCulture vergelijkt: technische specificaties iPhone 5s, iPhone 5c en iPhone 5 - iPhoneclub.nl

Ik heb hem uiteindelijk wel te koop gezet in de daarvoor bestemde forumgedeelte, en zie wel waar het schip strandt. Mocht verkopen niet lukken wacht ik lekker af tot volgend jaar.

Met vriendelijke groeten

Vuurvreter.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #5  
Oud 11-09-13, 22:40
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Bedankt voor je reactie. Ik wacht nog andere reacties af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iLuca Bekijk bericht
Beste Raptor,

Ik heb hetzelfde toestel als u, en ik zit met dezelfde vraag. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat ik nu toch overstap op de iPhone 5S, omdat als ik een jaar wacht de huidige iPhone 5 keldert in waarde (ook aangezien het dan een toestel is wat al een jaar niet meer wordt gemaakt) en dan veel meer moet bijleggen bij de aanschaf van een iPhone 6.


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2013 om 21:48 ----------

Bedankt voor je reactie. Kwa specs heb je een hele goede punt. Het is inderdaad niet de moeite waard om over te stappen naar de iPhone 5S. De iPhone 5 is een jaar oud maar er zit zeker geen oude hardware in. Punt is dat zoals je weet de 64 GB versie mij 870 euro gekost heeft en daar heb ik nog Apple Care bijgekomen voor 69 euro. Ik ben bang dat ik over een jaar er maar 400 euro voor kan vragen. Juist omdat Apple de iPhone 5 uit assortiment heeft gehaald. Dan maak ik wel erg veel verlies.

Ik heb een sim-only abonnement van Vodafone. Een Bel SMS Web altijd SO 225 min + gratis 10 GB internet. Normaal gesproken zou ik 37 euro + 10 euro voor 10 GB internet 47 euro per maand betalen. Maar ik heb het zo kunnen regelen dat ik maar 20 euro per maand betaal. Ik heb lifetime korting. Had ik geluk bij Wat ik wil zeggen is dat ik mijn abonnement daarom niet zal verlengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Beste Raptor,

Ik zit met de zelfde gedachte te spelen.
Wanneer ik naar de specificaties van de huidige 5 en de nieuwere modellen kijk, vraag ik me af of het wel verstandig is hem nu te verkopen. De vernieuwingen zijn erg marginaal zie ook: iCulture vergelijkt: technische specificaties iPhone 5s, iPhone 5c en iPhone 5 - iPhoneclub.nl

Ik heb hem uiteindelijk wel te koop gezet in de daarvoor bestemde forumgedeelte, en zie wel waar het schip strandt. Mocht verkopen niet lukken wacht ik lekker af tot volgend jaar.

Met vriendelijke groeten

Vuurvreter.
  #6  
Oud 11-09-13, 23:17
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Als je volgend jaar minder krijgt voor jouw iPhone 5, heb je er ook een jaar langer gebruik van kunnen maken hè

Ik houd mijn iPhone 5 minstens nog 1 jaar. Als ik er volgend jaar nog €350 voor krijg (het is een 32gb), dan is dat voldoende voor mij.
  #7  
Oud 12-09-13, 00:45
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

4 Reasons You Need the iPhone 5S and 5 Reasons You Don?t | TIME.com

https://encrypted.google.com/search?...%20iphone%205s

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2013 om 23:46 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Als ik er volgend jaar nog €350 voor krijg (het is een 32gb), dan is dat voldoende voor mij.
Dat krijg je er echt wel voor
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #8  
Oud 12-09-13, 01:16
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Inderdaad: krijg je er nu 500 euro voor en volgend jaar misschien 400; eerste jaar schrijf je er het meest op af, zoals met zoveel dingen.
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
  #9  
Oud 12-09-13, 01:22
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Jullie maken je wel zorgen om niks Natuurlijk krijg je volgend jaar minder terug voor je iPhone 5. Hij is immers ouder. Maar je hoeft aan de andere kant niet nu al weer geld uit te trekken voor de nieuwe 5S. En het is ook een beetje het risico van de 64GB versie. Je betaalt wel 200 Euro meer, maar je krijgt dat nauwelijks weer terug tweedehands.

Wat je dus gewoon moet doen is de extra tijd die je nu met je iPhone 5 doet gebruiken om alvast te sparen voor de 6. Verwachte verkoopwaarde aftrekken van de nieuwprijs van de 6 en dan delen door 12.

En ik zou me niet te veel zorgen maken dat de iPhone 5 extra in waarde daalt. Het feit dat het niet meer in productie is, heeft volgens mij weinig invloed op de waarde, eerder het aantal generaties dat er na komt. En met een 5C die wel duur is, maar geen meerwaarde biedt tov de 5, zal de waarde eerder hoger zijn dan lager. Het feit dat de 5 niet meer in productie is kan de prijs namelijk juist opdrijven.
  #10  
Oud 12-09-13, 01:26
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Dat inderdaad
Dat ie niet meer gemaakt wordt maakt het niet opeens een waardeloos toestel; camera is top, snelheid is top, scherm en gewicht zijn top.

Als ik zelf een 5S zou halen is het omdat ik wel van nieuw spul hou. Kan mn 5 doorschuiven naar mn vrouw en dan haar 4S hopelijk voor 200 euro verkopen. Dan kost het me 600 euro om te upgraden (32GB). Eigenlijk belachelijk, dus ik heb nog een week om erover na te denken (want de 6 moet ik sowieso hebben volgend jaar).
Eigenlijk moet je ook gewoon een generatie overslaan met Apple spul.
  #11  
Oud 12-09-13, 09:53
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
...
Eigenlijk moet je ook gewoon een generatie overslaan met Apple spul.
Zo doe ik het ook. Ik slaag de S-modellen steeds over.

Tegen volgend jaar is de 64-bits al goed ingeburgerd, nu is het marketingpraat.
  #12  
Oud 12-09-13, 10:10
feddesman feddesman is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nootdorp
Berichten: 279
Standaard

Gewoon elk jaar de het nieuwe model aanschaffen en 200 bijleggen.
  #13  
Oud 12-09-13, 12:25
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Inderdaad: krijg je er nu 500 euro voor en volgend jaar misschien 400; eerste jaar schrijf je er het meest op af, zoals met zoveel dingen.

De vraag is: wat krijg je er in december voor? Als ik dan nog voor EUR 500 verkoop, geef ik mezelf een iPhone 5s cadeau voor de kerst (EUR 700)!
  #14  
Oud 12-09-13, 13:26
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Ik denk dat nu een belabberd moment is om te verkopen, omdat iedereen er vanaf wil en er nog voorraad is (zie Amazon.de voor een nieuwe 5 rond de 530 euro). Over een maand of 2 is die voorraad op en dan kan je d'r ongetwijfeld weer wat meer voor krijgen.
  #15  
Oud 12-09-13, 16:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
Ik heb een iPhone 5 64 GB vorig jaar in de Apple Store Amsterdam gekocht met Apple Care. Ik zit te denken om over te schakelen naar een iPhone 5S? Waar ik een beetje meezit is dat als ik volgend jaar op de opvolger van de iPhone 5S wacht ik minder voor mijn iPhone 5 kan vragen. Juist ook omdat Apple het product uit het assortiment heeft gehaald. Wat is verstandig en wat doen jullie?
Het is toch vind ik een beetje aan het minderen met de hoge prijzen.
Ik wil nu mijn 64GB iPhone 5 verkopen aan 650 euro wat een eerlijke en normale prijs is en niemand heeft er interesse in.
Ik hoop dan voor u je meer geluk zal hebben, ik zal de mijne aan 600 euro moeten slijten .

Ik verander ieder jaar van iPhone ook om de reden die jij opsomt; het komt voor mij harder aan als ik meteen 600 euro moet 2J nadien dan ieder jaar eens 300 euro . Zo 600 in ene keer vind ik altijd zoveel, ik verspreid dat liever en zo toch altijd het nieuwste model in bezit .
  #16  
Oud 12-09-13, 23:23
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Bijhouden zoals mij kan nog enkele jaren meegaan en bovendien heb je vind ik persoonlijk niets aan om telkens je telefoon naar jou smaak in te richten etc om hem daarna weer te verkopen+ dat gedoe van afbieders op diverse sites. Ik houd mijn 4 en 5 tot ze (onhestelbaar) defect raken
  #17  
Oud 13-09-13, 11:28
Johnno87 Johnno87 is offline
• iOS 12.2
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 77
Standaard

Ik heb nog 1 jaar abonnement lopen met mijn iPhone 5. Ziet er nog goed uit, enkel wat coating aan de randjes weg onderaan de achterkant. Als hij zo blijft hoop ik hem volgend jaar nog mooi te verkopen. Dan twijfel ik of ik de iPhone 6 los koop met Simyo simonly of toch abonnement verleng en de telefoon voor ongeveer 350 euro erbij koop. Die 350 euro extra bijlappen om los te kopen verdien je wel terug met lagere maandkosten maar is wel een flink uitgaaf om in 1 keer te doen.
  #18  
Oud 13-09-13, 11:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Iedereen doet wat hij/zij wil en ik dus ook. En ik beschouw mijzelf al helemaal niet als de maat van alle dingen.

Dat gezegd zijnde: ik kijk met spanning uit naar de iPhone 5S met de 64 bits processor (en M7 coprocessor). Voor mij is dat het van het: een 64 bits Unix zakcomputer. Niet alle apps zullen snel aangepast worden voor de 64 bits architectuur, maar het besturingssysteem en de standaard apps zijn dat wel. Dat is wat mij betreft voorlopig voldoende. Voor de ontwikkelaars heeft Apple overigens een uitstekende "64 bits Transition Guide" gepubliceerd.

My five cents.
  #19  
Oud 15-09-13, 16:04
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik ben eraan uit. Ik blijf mijn iPhone 5 nog een jaar gebruiken zodat ik volgend jaar kan genieten van de iPhone 6, een nieuwere generatie. Forumgenoot @belgiumiphone heeft groot gelijk. De iPhone 5 mag over één jaar wel minder waard zijn maar dan heb ik er wel één jaar lang plezier van gehad. Daarbij met de komst van iOS 7 lijkt het alsof we een nieuwe telefoon hebben doordat het systeem een frisse look heeft gekregen.

Inderdaad de veranderingen zijn minimaal om over te stappen naar de iPhone 5S. Met alle respect voor Apple, de iPhone 5S zal een groot succes worden net zoals ieder ander Apple product maar vergelijk ik het toestel met bijvoorbeeld een HTC One X+ (die 1,5 jaar oud is) zijn de specs van de HTC One X+ vele malen beter. Dat is nog een punt waarom ik de iPhone 5S niet zal halen. Ik wacht volgend jaar op de iPhone 6.
  #20  
Oud 15-09-13, 16:14
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Raptor Bekijk bericht
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik ben eraan uit. Ik blijf mijn iPhone 5 nog een jaar gebruiken zodat ik volgend jaar kan genieten van de iPhone 6, een nieuwere generatie. Forumgenoot @belgiumiphone heeft groot gelijk. De iPhone 5 mag over één jaar wel minder waard zijn maar dan heb ik er wel één jaar lang plezier van gehad. Daarbij met de komst van iOS 7 lijkt het alsof we een nieuwe telefoon hebben doordat het systeem een frisse look heeft gekregen.

Inderdaad de veranderingen zijn minimaal om over te stappen naar de iPhone 5S. Met alle respect voor Apple, de iPhone 5S zal een groot succes worden net zoals ieder ander Apple product maar vergelijk ik het toestel met bijvoorbeeld een HTC One X+ (die 1,5 jaar oud is) zijn de specs van de HTC One X+ vele malen beter. Dat is nog een punt waarom ik de iPhone 5S niet zal halen. Ik wacht volgend jaar op de iPhone 6.
Zijn er toch 2 slimme mensen hier op deze wereldbol .
Als je nu een ouder model van iPhone zou hebben, kan ik nog begrijpen dat je overstapt maar niet als je een 5 hebt.

Die dat toch met deze hype meedoen zijn in mijn ogen freaks die het nieuwste van het nieuwste steeds willen hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oude pc kapot, hoe iphone-gegevens behouden en toch synchroniseren met nieuwe pc zivii iPhone algemeen 5 06-10-12 20:55
Toch maar terug naar de iphone! dedafmonteur Archief 5 30-12-10 20:40
iPhone neemt automatisch na 1x overgaan op. Cornerstar24 iPhone algemeen 4 25-12-10 21:31
iPhone 3G: 3.0.1 naar 3.1.2 en unlock behouden? Drinkyoghurt Unlock 0 22-06-10 00:43
iPhone langer laten overgaan (30 seconden) bluevoice iPhone algemeen 38 16-12-09 19:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.