iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   (Weather) Vreemde temperaturen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1441-weather-vreemde-temperaturen.html)

AllStar 25-10-07 21:41

(Weather) Vreemde temperaturen
 
Het programma weather geeft hele vreemde temperaturen aan. Als ik vervolgens op het yahoo logo klik kom ik op een website waar de temps wél kloppen. Ben ik de enige met dit probleem?

iCulture 25-10-07 21:44

Staat je Weather.app misschien nog op Fahrenheit? Dit kun je wijzigen door rechtsonder op de (i) te klikken en dan onderop op C te tikken.

AllStar 25-10-07 21:50

Vergeten te zeggen, maar dat staat goed ingesteld ;)

Uhm, als ik fahrenheit instel klopt het wel? Nee, ik ben niet gek, als ik celsius instel krijg ik hele vreemde - waarden.

iCulture 25-10-07 22:08

Wat is "heel vreemd"? Welke waarden zie je nu voor bijv. Amsterdam? (of je eigen woonplaats). Welke plaats heb je eigenlijk ingevuld? Geeft 'ie de rare waarden ook bij andere (grotere) plaatsen in Nederland?

appleduc 25-10-07 22:13

zelde probleem hier, gisteren -12 in Brussel en stond op Celcius....iemand al een oplossing?

AllStar 25-10-07 22:33

-12 had ik ook ja. Zet m eens op fahrenheit?

sossienl 26-10-07 00:01

In Firmware 1.1.1 is het een bekende bug, dit komt door het instellen van de international settings onder settings -> General

Meer info:
Weather Bug 1.1.1 (Germany) - Hackint0sh

Peter 25-12-07 10:44

hier 1.1.2

in °C krijg ik op dit ogenblik voor Antwerpen 37° (yeah right...)
in °F krijg ik op dit ogenblik voor Antwerpen 3° (dat lijkt er al beter op, maar dit zou toch °C moeten zijn)

Maurice 25-12-07 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter (Bericht 31514)
in °C krijg ik op dit ogenblik voor Antwerpen 37° (yeah right...)in °F krijg ik op dit ogenblik voor Antwerpen 3° (dat lijkt er al beter op, maar dit zou toch °C moeten zijn)

Lijkt wel of ze omgedraaid zijn, ik heb bijvoorbeeld New York toegevoegd en daar is het nou 3 graden (celcius).
Als ik 'm op Fahrenheit zet wordt het 37 graden.

Peter 25-12-07 11:51

inderdaad, heeft dit misschien iets te maken met de nederlandse vertaling die ik op de iPhone heb gezet?

ButcherJF 25-12-07 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter (Bericht 31537)
inderdaad, heeft dit misschien iets te maken met de nederlandse vertaling die ik op de iPhone heb gezet?

FF gecheckt, hier wel 'gewoon' de juiste temperatuur in zowel Celcius als Fahrenheit, op een NL-iPhone. Zou dus niet de oorzaak moeten zijn?

Peter 25-12-07 14:10

heb net bij 'taal' in landinstellingen de taal op engels gezet en nu werkt het wel weer goed, maar nu heb ik dus weer een engelse iphone.
Ik zie nu wel dat °C rechts staat en °F links. En wanneer ik de phone weer op nederlands zet komt °C dus links te staan en °F rechts, maar de onderliggende functie wordt behouden (dus als ik °C wil moet ik op °F klikken)
lijkt mij een foutje in de vertaling (ik heb de vertaling automatische geinstalleerd via installer.app via de ifoneguide repo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.