//

iOS7 sloopt mijn iPhone 4S

iOS7 sloopt mijn iPhone 4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals Apple zij op 10-09-2013 > "iOS 7 betekend een nieuwe iPhone voor iedereen" is voor mij totaal anders uitgepakt. Wat een feestje had moeten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-09-13, 17:21
EJSmit EJSmit is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 7
Standaard iOS7 sloopt mijn iPhone 4S

Zoals Apple zij op 10-09-2013 > "iOS 7 betekend een nieuwe iPhone voor iedereen" is voor mij totaal anders uitgepakt. Wat een feestje had moeten worden is als een nachtmerrie geëindigd voor mij.

Ik begon gister blij aan de update voor mijn iPhone 4S naar iOS7, maar dat veranderde al snel naar wanhoop en verdriet dat ik er ooit aan begonnen was. De eerste poging bij het update liep verkeerd (waarschijnlijk door overbelasting van Apple zijn servers) en het toestel resette terug naar iOS 6.0.1.

Niks aan de hand zou je zeggen, maar ik kwam er achter dat ik opeens mijn Wi-Fi niet meer kon aanzetten in het settings menu op het toestel. Ik heb echt van alles geprobeerd maar het probleem bleef bestaan. Uit eindelijk heb ik de update weten te doen via iTune en de USB kabel. Dit verliep na uren wachten (trage verbinding) uit eindelijk goed. Alleen bleef het probleem met Wi-Fi bestaan in iOS7.

Vanmorgen vroeg in de auto gestapt en richting Amsterdam gereden om daar de Apple store te bezoeken in de hoop dat zij mij verder konden helpen. Nou dat werd een koude douche voor mij, ik kreeg daar dood leuk te horen dat je daar alleen op afspraak terecht kan en dat de eerst volgende mogelijkheid volgende week dinsdag was. Ik heb ruim een uur met verschillende mensen gepraat in de Apple store (in die tijd hadden ze hem ook na kunnen kijken), maar niemand kon begrip voor mijn situatie op brengen en ben dus onverrichte zaken weer huiswaarts gekeerd.

Ik snap best dat ze niet iedereen zomaar kunnen helpen die binnenloopt, maar als je toch een update uitbrengt en een goed werkend toestel werkt door deze update niet meer 100% dan moet je dit toch oplossen..

De iPhone heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden

Bij komt er dan ook geen Apple produckt meer in huis, en ik zal het ook iedereen in mijn omgeving afraden om nog langer te kopen

Laatst gewijzigd door EJSmit; 25-09-13 om 09:34.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-09-13, 17:23
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

En dit enkel omdat je zonder afspraak niet verder geholpen werd (wat perfect normaal is bij grote zaken)?

On topic. Werkte je 3G nog wel?
  #3  
Oud 19-09-13, 17:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJSmit Bekijk bericht
Bij komt er dan ook geen Apple produckt meer in huis, en ik zal het ook iedereen in mijn omgeving afraden om nog langer te kopen
Bedankt voor de mededeling. Dat gaat Apple niet leuk vinden denk ik, zoveel klanten verliezen.
  #4  
Oud 19-09-13, 18:09
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJSmit Bekijk bericht
Zoals Apple zij op 10-09-2013 > "iOS 7 betekend een nieuwe iPhone voor iedereen" is voor mij totaal anders uitgepakt. Wat een feestje had moeten worden is als een nachtmerrie geëindigd voor mij.

Ik begon gister blij aan de update voor mijn iPhone 4S naar iOS7, maar dat veranderde al snel naar wanhoop en verdriet dat ik er ooit aan begonnen was. De eerste poging bij het update liep verkeerd (waarschijnlijk door overbelasting van Apple zijn servers) en het toestel resette terug naar iOS 6.0.1.

Niks aan de hand zou je zeggen, maar ik kwam er achter dat ik opeens mijn Wi-Fi niet meer kon aanzetten in het settings menu op het toestel. Ik heb echt van alles geprobeerd maar het probleem bleef bestaan. Uit eindelijk heb ik de update weten te doen via iTune en de USB kabel. Dit verliep na uren wachten (trage verbinding) uit eindelijk goed. Alleen bleef het probleem met Wi-Fi bestaan in iOS7.

Vanmorgen vroeg in de auto gestapt en richting Amsterdam gereden om daar de Apple store te bezoeken in de hoop dat zij mij verder konden helpen. Nou dat werd een koude douche voor mij, ik kreeg daar dood leuk te horen dat je daar alleen op afspraak terecht kan en dat de eerst volgende mogelijkheid volgende week dinsdag was. Ik heb ruim een uur met verschillende mensen gepraat in de Apple store (in die tijd hadden ze hem ook na kunnen kijken), maar niemand kon begrip voor mijn situatie op brengen en ben dus onverrichte zaken weer huiswaarts gekeerd.

Ik snap best dat ze niet iedereen zomaar kunnen helpen die binnenloopt, maar als je toch een update uitbrengt en een goed werkend toestel werkt door deze update niet meer 100% dan moet je dit toch oplossen..

De iPhone heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden via vraag&aanbod op tweakers

Bij komt er dan ook geen Apple produckt meer in huis, en ik zal het ook iedereen in mijn omgeving afraden om nog langer te kopen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bedankt voor de mededeling. Dat gaat Apple niet leuk vinden denk ik, zoveel klanten verliezen.
En heb je zelf eens geprobeerd om alles te herstellen en met een propere
lei te herbeginnen? dus van nul af aan
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #5  
Oud 19-09-13, 18:32
wimada wimada is offline
 
• 12.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 62
Standaard

Werd ook bekend gemaakt dat men beter kon wachten met downloaden,de servers
Waren wereldwijd overbelast !

Ben er nog niet aan begonnen en wacht er nog een tijd mee,eerst eens de ervaringen
Hier aanhoren !

En ik wil alleen maar Apple !
  #6  
Oud 19-09-13, 18:42
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik wacht ook lekker nog even met updaten. Ik weet wel wat ik heb, maar nog niet helemaal wat ik krijg.
  #7  
Oud 19-09-13, 18:53
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Is dit topic nu een vraag om hulp of gewoon een jeremiade? En je toestel binnen een dag al verkopen omdat je een probleem niet zo snel kan oplossen? Op deze manier kunnen we je natuurlijk ook niet helpen.
  #8  
Oud 19-09-13, 19:09
zezimaxkill zezimaxkill is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 75
Standaard

Ik heb ook een iphone 4S en hij werkt prima bij mij
  #9  
Oud 19-09-13, 19:17
atlas atlas is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Hoorn
Berichten: 5
Standaard

Vandaag 4S update uitgevoerd, aan iTunes aangesloten eerst reserve copie gemaakt en aankopen overgezet, toen update gestart, iOS 7 was in 4 minuten binnen, daarna update uitgevoerd en in een keer helemaal goed, alles werkt top. Tja excemplaries kan er iets mis gaan zoals ik hier lees, mijn ervaringen met de service van apple zijn goed, toen een ipod touch stuk ging na bijna 11 maanden gebruik kreeg ik zonder enig probleem een nieuwe. ik kan me nog herrineren dat ik een keer een nokia gerepareerd moest hebben, na 3 keer opsturen en ongeveer 3 maanden later was hij eindelijk goed, nou dat gaat bij apple dus beter. Succes met je andere merk.
  #10  
Oud 19-09-13, 19:25
theoj theoj is offline
• iOS 7.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Bennekom
Berichten: 6
Standaard

Bij mijn 4S ging alles soepel!
  #11  
Oud 19-09-13, 20:23
EJSmit EJSmit is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
On topic. Werkte je 3G nog wel?
Ja telefoon werkte verder zoals hij hoort te werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
En heb je zelf eens geprobeerd om alles te herstellen en met een propere lei te herbeginnen? dus van nul af aan
Ja ik heb van alles al geprobeerd, helaas alles zonder resultaat

Maar dat doet er verder niet meer toe (Phone is al verkocht), het ging mij meer om hoe Apple met zijn klanten omgaat. Ik heb echt van alles aangeboden (telefoon achterlaten, zodat ze hem op een later tijdstip konden nakijken. Omruilen voor een andere, en bijbetalen), maar echt niks was mogelijk. Ik vind dat gewoon heel slecht, zeker als een toestel gewoon 100% goed werkt en na een update van hun kant het toestel mankementen vertoont.

Laatst gewijzigd door EJSmit; 19-09-13 om 20:42.
  #12  
Oud 19-09-13, 20:34
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Je bent al meer dan een jaar geregistreerd hier...

Vandaag je eerste posting en meteen een vloedgolf aan klachten...

Je had dit forum ook kunnen gebruiken om een oplossing voor je probleem te vinden...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #13  
Oud 19-09-13, 20:43
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Volgens mij, ben je blond en een verwend kreng dat z'n zin niet krijgt!!
Klopt dat?
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #14  
Oud 19-09-13, 20:45
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJSmit Bekijk bericht
Ja telefoon werkte verder zoals hij hoort te werken.



Ja ik heb van alles al geprobeerd, helaas alles zonder resultaat

Maar dat doet er verder niet meer toe (Phone is al verkocht), het ging mij meer om hoe Apple met zijn klanten omgaat. Ik heb echt van alles aangeboden (telefoon achterlaten, zodat ze hem op een later tijdstip konden nakijken. Omruilen voor een andere, en bijbetalen), maar echt niks was mogelijk. Ik vind dat gewoon heel slecht, zeker als een toestel gewoon 100% goed werkt en na een update van hun kant het toestel mankementen vertoont.
Trouwens je had zo naar de hulpdienst van apple ook kunnen bellen zij bellen desnoods zelf terug ik heb het onlangs nodig gehad omdat mijn account op itunes geblockt was na 1 telefoontje was alles geregeld waarvoor dank aan Apple
  #15  
Oud 19-09-13, 21:08
benzisto benzisto is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 19
Standaard

Vele 4s toestellen hebben te kampen met dit probleem na een update naar 6.1.3. Apple weet hiervan en weigert deze meestal te herstellen of een refurbished te geven schandalig eigelijk. Ik heb hier een oplossing voor dat gewoon 100pct werkt. Zet je iphone uit neem dan een haardroger en zet hem op de max stand richt 3 minuten lang op in de hoek waar je je oorspeaker insteekt ook goed in het oorspeaker gaatje. Je iphone word heet maar maak je daar geen zorgen over. Na 3 minuten met de haardroger erop iphone laten afkoelen. Dan iphone terug aan. Probleem opgelost heb al vele 4s toestellen gered na de 6.1.3 update.
Probeer dit en post maar of het gelukt is.
Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 15:15 ----------

Wil er nog even aan toevoegen dat deze oplossing alleen werkt als de Wi-Fi schuiver bij instellingen grijs blijft. Dus dat je hem gewoonweg niet aankrijgt. De bleutooth werkt ook niet dan hij blijft zoeken. Dit probleem kom gewoonlijk voor pas nadat je 6.1.3 hebt geinstalleerd.
  #16  
Oud 19-09-13, 23:12
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Liefje zijn witte 4 s werkt ook prima net zoals al mijn ( onze) idevices die nu op IOS 7 staan
  #17  
Oud 19-09-13, 23:50
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Ik kan me de reactie van Apple ook wel voorstellen. Als je een winkel binnenkomt en je probeert voor te dringen om eerder aan de beurt te zijn, denk je dan dat het personeel je vriendelijk zal helpen? Nee toch? Er komen gewoon zoveel mensen bij de Geniusbar in de Applestore, dat ze klanten niet willen teleurstellen en een afsprakensysteem hebben. Dat de eerstvolgende gelegenheid pas dinsdag is laat al zien dat het niet voor niets is. Als jij dan binnenkomt en meteen geholpen wil worden, terwijl er al een 'wachtrij' staat tot dinsdag, dan lijkt me dat niet eerlijk tegenover degenen die wel netjes in de 'rij' staan.

Als je een afspraak had gehad was je waarschijnlijk netjes geholpen. Nu piep je voor en klaag je dat je niet geholpen werd en dat ze niets voor je wilden doen...
  #18  
Oud 19-09-13, 23:59
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benzisto Bekijk bericht
Vele 4s toestellen hebben te kampen met dit probleem na een update naar 6.1.3. Apple weet hiervan en weigert deze meestal te herstellen of een refurbished te geven schandalig eigelijk. Ik heb hier een oplossing voor dat gewoon 100pct werkt. Zet je iphone uit neem dan een haardroger en zet hem op de max stand richt 3 minuten lang op in de hoek waar je je oorspeaker insteekt ook goed in het oorspeaker gaatje. Je iphone word heet maar maak je daar geen zorgen over. Na 3 minuten met de haardroger erop iphone laten afkoelen. Dan iphone terug aan. Probleem opgelost heb al vele 4s toestellen gered na de 6.1.3 update.
Probeer dit en post maar of het gelukt is.
Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 15:15 ----------

Wil er nog even aan toevoegen dat deze oplossing alleen werkt als de Wi-Fi schuiver bij instellingen grijs blijft. Dus dat je hem gewoonweg niet aankrijgt. De bleutooth werkt ook niet dan hij blijft zoeken. Dit probleem kom gewoonlijk voor pas nadat je 6.1.3 hebt geinstalleerd.
Weigeren om te herstellen of om te ruilen!!?

Dit doen ze telkens probleemloos hoor. Heb er al persoonlijk ervaringen mee.
  #19  
Oud 20-09-13, 00:33
EJSmit EJSmit is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Ik kan me de reactie van Apple ook wel voorstellen. Als je een winkel binnenkomt en je probeert voor te dringen om eerder aan de beurt te zijn, denk je dan dat het personeel je vriendelijk zal helpen? Nee toch? Er komen gewoon zoveel mensen bij de Geniusbar in de Applestore, dat ze klanten niet willen teleurstellen en een afsprakensysteem hebben. Dat de eerstvolgende gelegenheid pas dinsdag is laat al zien dat het niet voor niets is. Als jij dan binnenkomt en meteen geholpen wil worden, terwijl er al een 'wachtrij' staat tot dinsdag, dan lijkt me dat niet eerlijk tegenover degenen die wel netjes in de 'rij' staan.

Als je een afspraak had gehad was je waarschijnlijk netjes geholpen. Nu piep je voor en klaag je dat je niet geholpen werd en dat ze niets voor je wilden doen...
Ten eerste er stond geen rij, er stonden zelfs groepjes Apple medewerkers met elkaar te praten in het uur dat ik binnen ben geweest. En op een gegeven moment stonden er zelfs 3 medewerkers tegelijk met mij te praten. Er was zelfs één medewerker die mijn frustratie helemaal kon begrijpen en mij graag had willen helpen (omdat hij op dat moment toch niks te doen had zo als hij zelf aangaf), maar dat hij dit van hogere hand niet mag.

Ik begrijp ook best dat ze met een afspraken systeem werken, en heb daar ook begrip voor, maar als je netjes vraagt of je het toestel dan niet achter kan laten of naar ze op kan sturen zodat er op een later tijdstip nagekeken kan worden. Dit was allemaal niet mogelijk, ik moest er gewoon volgende week weer voor terug komen een andere oplossing was gewoon niet mogelijk. Als de winkel nu om de hoek lag had ik dit nog niet eens zo'n probleem gevonden, maar om weer een treinreis te moeten maken door een fout die is ontstaan na een update van hun kant gaat mij toch echt iets te ver...

Maar genoeg hier over, ik sluit het hoofdstuk Apple en wens alle Apple fans veel plezier met hun producten
  #20  
Oud 20-09-13, 00:38
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Je hebt waarschijnlijk extreem veel pech gehad. Dat de Wi-Fi het op de 4s het niet doet komt doordat de radiochip het begeeft. Misschien was het downloaden van de update net te veel.
In ieder geval hoop ik dat de koper weet dat de Wi-Fi niet werkt, dit repareren vereist namelijk een volledig nieuw moederbord! (Lees: vervangend toestel).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4s Ios7 probleem muziek Robiin iPhone algemeen 6 19-09-13 11:06
Ervaringen iOS7 iphone 4 Ruben1996 Ontwikkelen voor iOS 2 16-09-13 10:16
IOS7 Iphone 4s geen luidspreker xziller iPhone algemeen 1 12-09-13 11:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.