//

Apple zo vrijgevig?

Apple zo vrijgevig? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Daarnet krijg ik op de iPhone automatisch een lijstje of ik volgende apps GRATIS wil downloaden. Het zijn volgende waarvan enkele toch betalend zijn normaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-13, 10:10
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard Apple zo vrijgevig?

Daarnet krijg ik op de iPhone automatisch een lijstje of ik volgende apps GRATIS wil downloaden.
Het zijn volgende waarvan enkele toch betalend zijn normaal gezien:
-keynote
-numbers
-pages
-iTunesU
-podcasts
-iMovies
-iPhote
-vrienden

Nog iemand dit gekregen? Vind het gewoonweg vreemd dat ik zeker die eerste 3 al gratis gekregen heb.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-13, 10:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Het zijn volgende waarvan enkele toch betalend zijn normaal gezien:
-keynote
-numbers
-pages
-iTunesU
-podcasts
-iMovies
-iPhote
-vrienden

Nog iemand dit gekregen?
Die vetgedrukte zijn betalend maar krijgt men gratis op een nieuw toestel met iOS 7 (iPhone 5s en 5c).
  #3  
Oud 21-09-13, 10:24
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Dat is dan raar, want ik heb vorige week een iphone5 met IOS6..... gekregen en die donderdagavond naar IOS7 gezet. Nu, ik treur er niet op, maar vroeg het me af
  #4  
Oud 21-09-13, 10:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Dat is dan raar, want ik heb vorige week een iphone5 met IOS6..... gekregen en die donderdagavond naar IOS7 gezet.
Dat is dan toch een nieuw toestel met iOS 7. Mijn vrouw kreeg op haar "oude" iPhone 5 na de update naar iOS 7 die apps niet gratis. Wel op haar nieuwe iPhone 5s.

Dus, het zal voor alle nieuwe toestellen zijn met iOS 7 en niet alleen voor de iPhone 5s en 5c.
  #5  
Oud 21-09-13, 10:53
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is dan toch een nieuw toestel met iOS 7. Mijn vrouw kreeg op haar "oude" iPhone 5 na de update naar iOS 7 die apps niet gratis. Wel op haar nieuwe iPhone 5s.

Dus, het zal voor alle nieuwe toestellen zijn met iOS 7 en niet alleen voor de iPhone 5s en 5c.
Maar ik geb net hetzelfde gedaan als uw vrouw met de 5 deed en zij kreeg het niet. Wss iets bij apple fout gelopen waarbij de iphone5 herkend werd als geleverd met ios7. Baas had die met ios6 binnengebracht voor herstel en zegt dat het nieuwe is, maar ik denk refurb. Heb die gratis lijst wel pas 2 dagen na de update gekregen.

Maakt niet uit. Numbers was voor mij het voornaamste en die had ik vroeger al gekocht.
  #6  
Oud 21-09-13, 10:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De oude iPhone 5 van mijn vrouw gaat naar een van de kleinkinderen en die wordt deze namiddag opgehaald. Ik ga die dan volledig herstellen naar iOS 7 en opnieuw activeren (met een ander Apple ID). Eens kijken of de apps dan gratis zijn.
  #7  
Oud 21-09-13, 11:00
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De oude iPhone 5 van mijn vrouw gaat naar een van de kleinkinderen en die wordt deze namiddag opgehaald. Ik ga die dan volledig herstellen naar iOS 7 en opnieuw activeren (met een ander Apple ID). Eens kijken of de apps dan gratis zijn.
Volgens mij niet, ligt aan de ID die je gekoppeld hebt.
  #8  
Oud 21-09-13, 11:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
Volgens mij niet, ligt aan de ID die je gekoppeld hebt.
Kan je dat ook een klein beetje onderbouwen?
  #9  
Oud 21-09-13, 11:05
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik kreeg wel direct deze mail nadat ik begon te downloaden:

Uw Apple ID is zojuist gebruikt om 'Pages' te downloaden uit de de App Store op een computer of apparaat dat nog niet eerder met deze Apple ID was verbonden. Wellicht ontvangt u deze e-mail ook omdat u uw wachtwoord sinds uw laatste aankoop hebt gewijzigd.

Als u deze download bent aangegaan, kunt u deze e-mail negeren. Het is naar u verzonden om u erop attent te maken indien u de download niet zelf hebt gedaan.

Als u deze download niet bent aangegaan, bevelen wij u aan om naar iforgot.apple.com te gaan om uw wachtwoord te wijzigen. Ga vervolgens naar Apple ID: tips om de veiligheid van uw account te beschermen voor extra hulp.

Vriendelijke groeten,
Apple

Die id gebruik ik al 6 jaar of zo na de aankoop van mijn ipod destijds en wachtwoord nooit gewijzigd

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 september 2013 om 10:07 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De oude iPhone 5 van mijn vrouw gaat naar een van de kleinkinderen en die wordt deze namiddag opgehaald. Ik ga die dan volledig herstellen naar iOS 7 en opnieuw activeren (met een ander Apple ID). Eens kijken of de apps dan gratis zijn.

Zou leuk zijn dat zij het dan ook krijgen. Ik weet zelf niet hoe het kwam en wat ik op dat moment aan het doen was. Dacht da ik de store opende en ineens die lijst kreeg met melding dat ze gratis zijn. Kon wel maar enkel ALLES ineens downloaden en niet apart.
  #10  
Oud 21-09-13, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Uw Apple ID is zojuist gebruikt om 'Pages' te downloaden uit de de App Store op een computer of apparaat dat nog niet eerder met deze Apple ID was verbonden.
OK. Blijkbaar een "nieuw" apparaat op een "oud" Apple ID.
  #11  
Oud 21-09-13, 11:16
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Maar als gij die volledig leeg maakt en aan uw kleinkinderen geeft, dan is dat toch ook een nieuw toestel? Of wordt hij dan anders herkend? Kan het zijn dat mijn nieuwe of refurb anders wordt herkend dan een volledig gewiste?
  #12  
Oud 21-09-13, 11:18
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Voor de prijzen die Appleflap vraagt voor die nieuwe toestellen, mogen ze er gerust iets gratis bij weggeven.
  #13  
Oud 21-09-13, 11:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Kan het zijn dat mijn nieuwe of refurb anders wordt herkend dan een volledig gewiste?
Dat zou kunnen. Misschien wordt er gekeken naar de productiedatum. Of de datum van de eerste activatie. En die refurbished/remanufactured zijn meestal niet zo oud. Ik ga het in ieder geval proberen deze namiddag.
  #14  
Oud 21-09-13, 11:26
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zou kunnen. Misschien wordt er gekeken naar de productiedatum. Of de datum van de eerste activatie. En die refurbished/remanufactured zijn meestal niet zo oud. Ik ga het in ieder geval proberen deze namiddag.

Let wel op, ik heb de donderdagavond de update naar IOS7 gedaan, en die lijst deze morgen pas gekregen. Dus daar zat wel ff tussen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 september 2013 om 10:29 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deleon Bekijk bericht
Voor de prijzen die Appleflap vraagt voor die nieuwe toestellen, mogen ze er gerust iets gratis bij weggeven.
Dat vind ik ook. Ze zijn nu meestal niet zo duur, maar zo kan Apple zich wel onderscheiden. Toestellen zijn duur, maar je krijgt er ook veel voor. Jaren geleden toen de pc's nog niet zo goedkoop waren, kostte een imac ook meer, maar als je een complete pc met scherm en windows erbij kocht, zat ge niet meer ver van de prijs van een imac waar al zeer veel software was geïnstalleerd.

Laatst gewijzigd door Freeltd; 21-09-13 om 11:40.
  #15  
Oud 21-09-13, 12:38
lex4545 lex4545 is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 54
Standaard

Je krijgt ze alleen gratis bij een nieuw toestel. Heb je dus een ouder toestel en je installeert ios7, krijg je niks.
  #16  
Oud 21-09-13, 12:42
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex4545 Bekijk bericht
Je krijgt ze alleen gratis bij een nieuw toestel. Heb je dus een ouder toestel en je installeert ios7, krijg je niks.
Dan zal ik een uitzondering zijn
En ik ben niet de allerbeste klant bij hen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:12.