//

[i5s A1533] Ervaringen

[i5s A1533] Ervaringen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Mijn iPhone is vorig weekend samen met mijn boot in Italie gezonken (RIP ) en ik heb een nieuwe nodig. Ik ben van plan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-09-13, 11:41
er1ck er1ck is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 32
Standaard [i5s A1533] Ervaringen

Hoi,

Mijn iPhone is vorig weekend samen met mijn boot in Italie gezonken (RIP ) en ik heb een nieuwe nodig. Ik ben van plan om de A1533 (i5s) van T-Mobile uit Amerika te halen zoals hij staat aangegeven in het iPhoneclub dossier.

Ik vroeg me af of er wellicht iemand hier is die dat al gedaan heeft en of hij/zij nog tips of ervaringen heeft die hij/zij wil delen. Merkt men een verminderde receptie door het ontbreken van de LTE-7 frequentie?

Groeten,

Erik
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-13, 11:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door er1ck Bekijk bericht
Merkt men een verminderde receptie door het ontbreken van de LTE-7 frequentie?
Als je geen provider hebt die uitsluitend de 2.600 MHz band gebruikt dan zal je daar weinig van merken. In het buitenland zou het eventueel wel kunnen voorkomen dat je niet kan roamen omdat de provider(s) in dat land uitsluitend LTE band 7 gebruiken.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks
  #3  
Oud 23-09-13, 12:08
er1ck er1ck is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 32
Standaard

Ik woon in Zwitserland, mis dus 1 band dan. Ik vraag me af hoe dat dan in de praktijk gaat. Is het land opgedeeld en krijg je overal een andere frequentie, zodat je dan dus de kans loopt dat je in delen vant land geen inet hebt? Of zijn standaard de 3 frequenties aanwezig en pakt hij de sterkste? En als de iPhone geen 4G netwerk ontvangen kan, schakelt hij dan naar 3G op dezelfde manier als dat 3G naar GPRS schakelde? Dan vind ik het namelijk helemaal geen probleem.
  #4  
Oud 23-09-13, 12:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door er1ck Bekijk bericht
Ik woon in Zwitserland, mis dus 1 band dan. Ik vraag me af hoe dat dan in de praktijk gaat. Is het land opgedeeld en krijg je overal een andere frequentie, zodat je dan dus de kans loopt dat je in delen vant land geen inet hebt?
Dat hangt er van af hoe een operator in een bepaald land het LTE bandplan implementeert. 1.800 en 2.600 MHz is ideaal voor stedelijke gebieden. 800 Mhz is ideaal voor landelijke gebieden. 800 MHz kan dan weer niet gebruikt worden in landen/regio's waar nog analoge UHF TV wordt uitgezonden en dat zijn er wel wat.

Als er geen 4G netwerk beschikbaar is zal de iPhone naar een 3G netwerk gaan zoeken. Is er ook geen 3G netwerk beschikbaar dan gaat de iPhone op zoek naar een EDGE netwerk. Lukt dat ook niet dan schakelt de iPhone over op GSM GPRS en dat lukt zo goed als altijd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen 4G royv1981 KPN 8 02-06-14 19:03
Iphone 4, ervaringen! passievrucht iPhone algemeen 5 25-10-10 16:29
A2DP ervaringen generator iPhone algemeen 8 25-11-09 12:55
MobileChat ervaringen iktjilp iPhone Apps 71 05-10-08 00:12
Ervaringen Tjainie Archief 3 25-08-08 14:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.