//

iPhone 4S wordt warm en batterij heel snel leeg na update iOS 7

iPhone 4S wordt warm en batterij heel snel leeg na update iOS 7 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In eerste instantie alle tips die nu hier, maar al eerder op andere sites te lezen waren uitgevoerd. Het hielp nagenoeg niets. Totdat ik besloot ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-09-13, 08:48
Guest-20180926152807
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In eerste instantie alle tips die nu hier, maar al eerder op andere sites te lezen waren uitgevoerd.
Het hielp nagenoeg niets.

Totdat ik besloot de batterij helemaal leeg te laten lopen, en dan ook echt helemaal totdat iPhone zichzelf afsloot.
Toen opnieuw een volle nacht geladen.
Wonderlijk, het lijkt er op dat de oude batterijduur weer terug is.

Ik blijf overigens twijfels houden of de aanduiding 100% vol ook echt vol is. Temeer omdat opladen tot de zgn. 100% vanaf iOS 7 veel sneller verloopt..
Bij de eerst volgende lading zal ik weer eens direct afkoppelen bij 100%.
Dan moet duidelijk zijn of het calibreren (helemaal leeg laten lopen) of het doorladen de oplossig is geweest.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 12-10-13, 21:13
rick99 rick99 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

Het is toch te gek dat je bijna alle functies uit moet zetten om een dag door te komen. Daar kopen we geen iphone voor toch, dan kan ik beter mijn oude nokia gaan gebruiken
Hoop maar dat er vlot een update voor komt.
__________________
iPad 16gb Wi-Fi. iPhone 3GS iPhone 4. iPad 32gb
  #23  
Oud 13-11-13, 14:18
WijnandH WijnandH is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik heb veel batterij problemen gehad na de update naar iOS7. Liep erg snel leeg en iphone (4s) werd ook erg warm. alle tips al toegepast maar uiteindelijk toch via vodafone service gevraagd. (eigen zakelijk abonnement). Ik heb op hun advies de iphone volledig hersteld en nu lijkt het opgelost. Volgens de medewerker in de winkel zou het om een fout bij de eerste installatie kunnen gaan. Ik vind dat nogal sterk, maar herstellen heeft wel geholpen... verder klinkt de optie een beetje als microsoft-optie (heb je de computer al opnieuw opgestart?)
  #24  
Oud 13-11-13, 14:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WijnandH Bekijk bericht
Ik heb veel batterij problemen gehad na de update naar iOS7. Liep erg snel leeg en iphone (4s) werd ook erg warm.
Dat kan gebeuren na een serie van OTA updates. Het zou niet mogen gebeuren maar het kan gebeuren. Een empirische vaststelling op twee iPhone 4S na een serie OTA updates.
  #25  
Oud 17-11-13, 23:21
LuucZ LuucZ is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 1
Standaard

Heb zelf een iPhone 4 op versie 6.x .

Probeer een iPhone 5 van onze directeur te herstellen, deze wordt loopt gewoon leeg, standby of niet.

Begon met upgrade naar iOS7, toen liep die snel leeg. Daarna kwam alleen apple logo blinked in beeld. Op aanraden Apple helpdesk de Device een recovery restore gedaan. Nu werkt die wel weer maar de batterij loopt nog steeds leeg.

Ook Vodafone zakelijk.
Misschien ook maar dan naar 7.0.4?
Ga hem maar (weer) opnieuw installeren, hopelijk gaat het dan beter.

Trouwens, als er geen geldige SIM kaart in zit, kan je dan 4G niet uitschakelen?
  #26  
Oud 18-11-13, 10:47
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Mijn batterijverbruik (4S) is ook dramatisch gestegen na update naar iOS7. Zou heel graag terug willen naar iOS6, maar dat schijnt niet te kunnen. Bovendien kan ik ineens de iPad en de iPhone niet meer in de auto opladen met de stekker (niet origineel) in de sigarenaansteker. Ging tot nu toe altijd probleemloos. In die zin wel prettig dat dit gedoe en geldklopperij mijn overstap naar Android of Windows zeker heeft gemaakt. Geen twijfelen meer, ook een opluchting!
  #27  
Oud 18-11-13, 10:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Awater Bekijk bericht
In die zin wel prettig dat dit gedoe en geldklopperij mijn overstap naar Android of Windows zeker heeft gemaakt. Geen twijfelen meer, ook een opluchting!
Bedankt voor de mededeling. Waarvan akte. Succes verder.
  #28  
Oud 18-11-13, 11:12
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Snap al die mensen niet die problemen hebben met IOS7, natuurlijk zal het ongetwijfeld nog niet allemaal optimaal zijn, maar IOS7 werkt voor mij gewoon perfect, ook het laden in de auto met een niet originele autolader gaat probleemloos. Batterij was gisteren standby 1 dag en 4 uur en gebruik bijna 6 uur ( heb dan wel de 5s maar dan nog )
  #29  
Oud 18-03-14, 12:58
paco paco is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 29
Standaard

Ik heb door een tip op een forum topic op Tweakers de oplossing gevonden voor het extreme leeglopen van onze twee iPhone 4S sinds iOS7.06/7.1! Het blijkt dat de ‘Scoupy’ korting app constant GPS blijft verbruiken ook al gebruik je de app niet en staat GPS voor de app uit én bij ververs apps op achtergrond staat dit uit voor al onze apps. We hebben beiden de app verwijderd et voila de gebruikstijd/stand-by tijd is weer verschillend en als vanouds! Nog veel belangrijker de accu gaat al veel langer mee (wat ik gistermiddag/avond heb gemerkt).


Achteraf gezien was terug naar fabrieksinstelling dus niet nodig geweest voor mijn iPhone aangezien de telefoon van mij vriendin nu ook weer normaal werkt (en die was niet terug naar fabrieksinstellingen gezet).
De accuduur is nu weer ‘normaal’ niet langer 1% kwijt per paar minuten. In ons geval was de telefoon na gemiddeld gebruik (zonder bluetooth/3G gebruik, maar wel 90% van dag Wi-Fi) na zo’n 14 uur leeg. Nu gaan we vandaag weer meemaken hoelang de accu nu weer meegaat, maar ik denk zeker 24uur als het niet meer is (zoals het was).


Ik vraag me nu wel af waardoor dit specifiek sinds iOS7.0.6/7.1 zich voordoet met de Scoupy app? Het lijkt me dus ook dat dit probleem zich voor kan doen met andere apps en in zulke gevallen is het wel een speld in een hooiberg. Gelukkig heeft Dennischo die speld gevonden! Held!


Scoupy heeft toegezegd dat ze het opgelost hebben en een update van de app verstuurd is naar Apple ter goedkeuring. Ik ga de app voorlopig niet gebruiken in ieder geval. De site voldoet ook prima.
  #30  
Oud 18-03-14, 13:31
mucki mucki is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SNR Bekijk bericht
Ik heb gisteren mijn iphone 4s geupdate en nu wordt mijn telefoon heel warm. Ook is de batterij heel erg snel leeg. ik heb hem volledig opgeladen en dan is ie na 2 uur standbij alweer voor de helft leeg. Alles al gedaan wat er op internet staat om ervoor te zorgen dat de batterij langer mee gaat.
Nu vraag ik me toch af wat ik nu met een telefoon moet waar ik alle functie's moet uitschakelen om de batterij te sparen? Nee er zit iets helemaal fout bij deze update
  #31  
Oud 18-03-14, 13:40
paco paco is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mucki Bekijk bericht
Nu vraag ik me toch af wat ik nu met een telefoon moet waar ik alle functie's moet uitschakelen om de batterij te sparen? Nee er zit iets helemaal fout bij deze update
Niet toevallig ook Scoupy app in gebruik?
  #32  
Oud 18-03-14, 13:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco Bekijk bericht
Niet toevallig ook Scoupy app in gebruik?
Scoupy is "toevallig" een Hollandse app voor gebruik in Holland. Niet alle problemen zijn te wijten aan dat (slecht geprogrammeerde) appje. En, niet elk forumlid gebruikt dat appje.
  #33  
Oud 18-03-14, 13:57
paco paco is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Scoupy is "toevallig" een Hollandse app voor gebruik in Holland. Niet alle problemen zijn te wijten aan dat (slecht geprogrammeerde) appje. En, niet elk forumlid gebruikt dat appje.
Het had gekund. Ik heb me namelijk ook weken lang een ongelijk gezocht naar dé oplossing bij onze beide iPhone 4S qua batterij verbruik.
  #34  
Oud 18-03-14, 14:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco Bekijk bericht
Het had gekund.
Denk nu aub niet dat je met dat Scoupy appje de Heilige Graal gevonden hebt hebt die alle problemen, na een update, op de iPhone 4S oplost. Die problemen na updates waren er al met iOS 6 op sommige iPhone 4S.

Het is wel begrijpelijk dat je nu een succesverhaal hebt dat je in elk topic over de iPhone 4S wil ventileren.
  #35  
Oud 18-03-14, 14:16
mucki mucki is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Vandaag

Gebruik: 2 uur en 30 minuten
Stand-by: 11 uur en 35 minuten

Het lijkt te beteren. Dus de beweging verminderen optie heeft bij mij zeker geholpen.
Bon ik heb dat nu ook uitgezet, afwachten dus
  #36  
Oud 18-03-14, 15:12
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco Bekijk bericht
Ik vraag me nu wel af waardoor dit specifiek sinds iOS7.0.6/7.1 zich voordoet met de Scoupy app? Het lijkt me dus ook dat dit probleem zich voor kan doen met andere apps en in zulke gevallen is het wel een speld in een hooiberg. Gelukkig heeft Dennischo die speld gevonden! Held!
Ter info:
iOS 7.1 zorgt ervoor dat locatievoorzieningen altijd actief zijn. Ook als je de betreffende app(s) op de achtergrond afsluit.

Zie hiervoor dit bericht: Locatievoorzieningen altijd actief in iOS 7.1? Zo los je het op - iPhoneclub.nl
  #37  
Oud 28-03-14, 14:08
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

Ik zit er aan te denken om mijn batterij te vervangen. Ik heb een iPhone 4S en mijn batterij is ondertussen wel heel wat minder dan voorheen, wat logisch is.

Ik kwam de volgende sites tegen:
iPhone 4s Batterij / Accu - Origineel
Apple iPhone 4S Accu 1432 mAh Li-polymer 3.7V op GSMpunt.nl! Apple iPhone 4S Batterijen

Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de batterij van een iPhone 4S? Zo ja, waar heb je deze aangeschaft?

Bedankt alvast!
  #38  
Oud 29-03-14, 10:33
Wilvee Wilvee is offline
• iOS 11.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 16
Standaard

Het vervangen van de accu in een 4S is niet moeilijk, maar vereist secuur en voorzichtig werken.
Zoek vooraf even op Internet naar youtube filmpjes zoals "battery replacement iPhone 4S" en dergelijke en bestudeer de procedure.
Let vooral op "het clipje" onder de batterij aansluiting.
De pentalobe schroefjes waarmee de iPhone wordt gesloten zijn vrij kwestbaar, dus voorzichtig daarmee.
  #39  
Oud 29-03-14, 10:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilvee Bekijk bericht
Zoek vooraf even op Internet naar youtube filmpjes zoals "battery replacement iPhone 4S" en dergelijke en bestudeer de procedure.
Let vooral op "het clipje" onder de batterij aansluiting.
In plaats van amateuristische JoeTjoep filmpjes kan men ook de professionele handleiding van iFixit gebruiken:

iPhone 4S Battery Replacement - iFixit
  #40  
Oud 29-03-14, 15:24
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

Bedankt voor de reacties! Het ziet er inderdaad niet heel ingewikkeld uit.

Wat voor batterij raden jullie mij aan? De eerder gemelde links, is dat wat?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4s wordt warm na update iOS6 en batterij loopt snel leeg Duffa iPhone algemeen 14 22-02-13 21:37
batterij heel snel leeg. martjoman iPhone algemeen 27 19-01-12 11:45
iPhone 4 batterij heel snel leeg. dylankieft iPhone algemeen 9 03-12-10 23:38
Iphone 3gs wordt warm en accu snel leeg na update 4.0 jacques09 iPhone algemeen 1 20-07-10 00:59
Batterij/accu wordt warm en snel leeg. Ervaring? Guido85 Archief 2 05-10-09 13:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:06.