//

Wi-Fi schakelaar werkt niet na iOS 7

Wi-Fi schakelaar werkt niet na iOS 7 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Wat ik ook niet begrijp is dat het mankement hoofdzakelijk optreedt als je een firmware update doet naar 7.XX. Dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 20-08-14, 08:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Wat ik ook niet begrijp is dat het mankement hoofdzakelijk optreedt als je een firmware update doet naar 7.XX.
Dat probleem kon al optreden na een iOS 6.x.x update.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 20-08-14, 10:58
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Ok maar is dat dan niet raar dat bij een upgrade die chip dan pas de geest geeft.

Ik als techneut kan wel wat verzinnen. Bv de aansturing is zo anders geworden dat de chip over zijn spec holt en ontiegelijk warm wordt en dat bij een batch slechte soldeer proces de chip plaatselijk geen verbinding op het main bord maakt.
Dan is het ook duidelijk dat de föhn truc zou kunnen werken.
Alhoewel dan moet de temperatuur boven 260 ° C uitkomen om de loodvrije soldeer vloeibaar te maken. Wat sneuvelt er meer bij dit gedoe.
Dus technisch gezien is opstoken een lapmiddel. Het is meer even plakken.

Al bij al erg vreemd dat dit probleem die menigeen overkomt nooit onderzocht is waarom bij een update dit optreedt.

Grts
  #63  
Oud 20-08-14, 11:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Ik als techneut kan wel wat verzinnen. Bv de aansturing is zo anders geworden dat de chip over zijn spec holt en ontiegelijk warm wordt en dat bij een batch slechte soldeer proces de chip plaatselijk geen verbinding op het main bord maakt.
Min of meer. Het probleem treed blijkbaar alleen op bij bepaalde iPhone 4S. En alleen als er in de update ook nieuwe modem firmware aanwezig is. Tijdens het flashen van de modem firmware in de radiochip wordt één en ander waarschijnlijk te heet. Koude soldeerpunten kunnen dan een slecht contact veroorzaken.

Een reflow van de radiochip kan dit probleem (soms) oplossen.
  #64  
Oud 20-08-14, 12:12
Alinabas Alinabas is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Standaard

Ik heb sinds enkele dagen ook problemen met de Wi-Fi. Het begon dat hij thuis niet met mijn Wi-Fi verbond en dus op 3G werkte. Ik heb toen de IPhone helemaal uitgezet en daarna kon ik de Wi-Fi niet meer aanzetten (bleef grijs) wederom uit en aan gezet en toen deed hij het weer! De volgende dag weer hetzelfde, geen Wi-Fi verbinding dus weer uit en aangezet en weer was de Wi-Fi knop grijs. Inmiddels 3 dagen verder en regelmatig uit en aan gezet werkt het nog steeds niet, Wi-Fi kan ik niet meer aanzetten. Ook niet in het snelmenu, dan geeft hij aan Wi-Fi niet beschikbaar en is volledig zwart.
Mijn iPhone is 2 jaar oud (26 maanden), ik heb niet onlangs een update gedaan.
Ik vraag mij af of hij te repareren is en wat dat dan gaat kosten?
  #65  
Oud 20-08-14, 12:47
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Met een fellow ben je 35 euro kwijt
  #66  
Oud 17-10-14, 09:01
rotteappel rotteappel is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard geen Wi-Fi meer

Onlangs een "goed" werkende 4s gekocht. Hij heeft het een week goed gedaan totdat ik een update op het toestel heb gezet. Ios 8.0.2. Ik was er al wat huiverig voor, want bij Microsoft doen updates je ook meestal geen goed. Aangezien iedereen roeptoeterd dat Apple perfecte updates heeft, toch maar gedaan.
Wat blijkt; geen Wi-Fi meer sinds de update. Hij heeft het na herhaaldelijk opstarten nog 2 keer gedaan, maar nu doet ie helemaal niets meer.
Ik heb overal gelezen dat dit een heel veel voorkomend probleem is, maar bij apple sluiten ze de ogen. Eerst een hoop tijd en geld investeren voordat ze je uberhaupt willen helpen...
Apple besturingssystemen is dus dezelfde troep als Windows.
Heb Apple serieus geprobeerd omdat een aantal mensen mij dit hebben aangeraden; nu al weer spijt. Ik ga maar weer terug naar Samsung
  #67  
Oud 17-10-14, 09:13
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Om een goed oordeel te vellen had je misschien beter een nieuw toestel kunnen nemen. Waar mogelijke problemen zoals een defect veroorzaakt door de vorige gebruiker, en zaken zoals leeftijd en gebruikstijd niet van invloed zullen zijn.
Een zwaluw ....
En dat het balen is kan ik goed begrijpen, informeer even bij een lokaal herstelbedrijf. Misschien valt het mee,
  #68  
Oud 17-10-14, 09:37
rotteappel rotteappel is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Op zich mee eens, dat was ook mijn eerste conclusie "had ik maar een nieuwe moeten kopen". Maar hij wekte in eerste instantie prima, pas na de update begon hij te weigeren én het blijkt dus een veel voorkomend probleem, waar Apple géén verantwoordelijkheid voor neemt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2014 om 08:47 ----------

Ps Zeer veel citaten uit de vakpers gelezen als:
"Het is onduidelijk of iOS 8.0.2 ook een einde maakt aan de Wi-Fi-problemen die met iOS 8 zijn intrede deden"
of:
"apple trekt update ios 8 weer terug.... o.a. wegens problemen met... en Wi-Fi verbinding"

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2014 om 08:47 ----------

De enige mogelijkheid lijkt mij nu om IOS 7 weer terug te zetten, maar kan dat ook? en hoe?
  #69  
Oud 17-10-14, 10:05
huisvrouwtje huisvrouwtje is offline
• iOS 13.2
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 115
Standaard

In mijn oude 4S heb ik 2x een chip(reparatie)
moeten laten vervangen voor Wi-Fi. een keer na mijn update naar iOS 7 en de 2e keer naar iOS 8. Wi-Fi schakelaar stond op groen kon m uit en aan zetten maar zag geen Wi-Fi bronnen in de buurt. Na de reparatie weer wel. Mijn man is er blij mee. Kan m nu gebruiken zonder problemen.
  #70  
Oud 17-10-14, 10:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rotteappel Bekijk bericht

De enige mogelijkheid lijkt mij nu om IOS 7 weer terug te zetten, maar kan dat ook? en hoe?
Dat kan niet (meer). Bovendien is dat ook geen oplossing voor dit probleem.
  #71  
Oud 17-10-14, 10:37
rotteappel rotteappel is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Oke, resume:
Je koopt een duur toestel, je moet een update doen, dit toestel kan niet tegen deze update omdat de boel ongeveer smelt, dat moet je dan zelf maar op lossen want de producent van dit dure ondeugdelijke toestel stuurt je met een kluitje in het riet.
Lekker dan...
  #72  
Oud 17-10-14, 10:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rotteappel Bekijk bericht
...dat moet je dan zelf maar op lossen want de producent van dit dure ondeugdelijke toestel stuurt je met een kluitje in het riet.
Als er op dat toestel nog garantie is dan geeft de producent in het eerste garantiejaar fabrieksgarantie. In het tweede garantiejaar en verder geeft de verkopende winkel garantie. Succes verder.
  #73  
Oud 30-10-14, 17:49
Nicosphone Nicosphone is offline
• iOS 8.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard update naar iOS 8

Na update iOS 8 kon mijn Wi-Fiknop niet meer aangezet worden op mijn 4s.
Gebeld met Apple support. Wilde mij ook laten doen geloven dat het aan het toestel lag. Uren gebeld.
Ze wilden het wel maken voor € 211.-- Ik heb vriendelijk bedankt.
  #74  
Oud 30-10-14, 19:12
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huisvrouwtje Bekijk bericht
In mijn oude 4S heb ik 2x een chip(reparatie)
moeten laten vervangen voor Wi-Fi. een keer na mijn update naar iOS 7 en de 2e keer naar iOS 8. Wi-Fi schakelaar stond op groen kon m uit en aan zetten maar zag geen Wi-Fi bronnen in de buurt. Na de reparatie weer wel. Mijn man is er blij mee. Kan m nu gebruiken zonder problemen.
Als jij tevreden bent over deze reparaties, gelieve dan ook even te vermelden waar je deze chip reparaties hebt laten uitvoeren.

Dit kan misschien interessant zijn voor diegene die nu of later met een eventuele defecte Wi-Fi chip zouden komen te zitten.
__________________
Advies wordt op je eigen verantwoordelijkheid uitgevoerd!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.