//

iPhone 5s : trilfunctie extreem luid

iPhone 5s : trilfunctie extreem luid discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben sinds een dikke week trotse eigenaar van de iPhone 5s Space Grey. Sinds een paar dagen, dus pas na kleine week gebruik merk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-10-13, 16:55
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard iPhone 5s : trilfunctie extreem luid

Ik ben sinds een dikke week trotse eigenaar van de iPhone 5s Space Grey.

Sinds een paar dagen, dus pas na kleine week gebruik merk ik dat mijn trilfunctie enorm hard en luid trilt.

Volgens mij hangt het gewichtje van de trilfunctie wat los en maakt dit het rare geluid. Het is echt alsof er wat los hangt en dit hoor je goed.

Trilmotor: (als voorbeeld)
https://www.amltelecom.com/kleinhand...14722_zoom.jpg

Het is niet altijd even luid, als ik de iPhone vast heb merk ik dit namelijk niet, ook niet als hij op een plat vast opervlak ligt.

Wel als je de iPhone langs onder licht vastneemt of als de iPhone op een kabel of in de zetel ligt.

Ik heb dit eerder gezien op dit forum dus ik vermoed dat het een soort productie fout is waarbij de trilfunctie na een week gebruik wat los komt. Meer bepaald dus het gewichtje rond dit pinnetje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
- als ik mijn iPhone horizontaal houd, dan hoor je de trilmotor overduidelijk trillen. Als ik hem verticaal houd, dan hoor je hem trillen zoals je gewend bent. Hebben meer mensen dit?
?
Probleem is dat deze iPhone 5s gekocht is van een vriend die op zijn beurt in Engeland is gaan halen, naar Engeland gaan om deze als reparatie aan te bieden of te laten omruilen is geen optie.

Iemand enig idee of ik ook bij de Apple store Nederland terecht kan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-13, 17:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Iemand enig idee of ik ook bij de Apple store Nederland terecht kan?
Nu nog niet wat de iPhone 5s betreft. Wel in Parijs, Keulen, Oberhausen, enz...
  #3  
Oud 01-10-13, 17:18
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nu nog niet wat de iPhone 5s betreft. Wel in Parijs, Keulen, Oberhausen, enz...
Dus als ik het goed heb kan ik met mijn Engelse iPhone 5s terecht in een andere Apple Store waar ze deze reeds verkopen?

Is nog steeds vervelend omdat ik in België woon en niet de zin of tijd heb om hiervoor naar het buitenland te gaan, in België is er voorlopig nog geen Apple Store dus ik zal wel moeten.

Al bent ik wel aan het twijfelen om dit zelf te herstellen, alleen heb ik dan géén garantie meer.
  #4  
Oud 01-10-13, 17:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Dus als ik het goed heb kan ik met mijn Engelse iPhone 5s terecht in een andere Apple Store waar ze deze reeds verkopen?
Je kan in elke Europese Apple Store terecht die de iPhone 5s in het assortiment heeft.
  #5  
Oud 01-10-13, 17:24
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan in elke Europese Apple Store terecht die de iPhone 5s in het assortiment heeft.
Ok, bedankt voor je snelle reactie!

Nu vraag ik me alleen nog af hoeveel mensen dit voor hebben...
  #6  
Oud 01-10-13, 17:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het probleem in ieder geval niet.
  #7  
Oud 06-10-13, 01:16
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Ik ben sinds een dikke week trotse eigenaar van de iPhone 5s Space Grey.

Sinds een paar dagen, dus pas na kleine week gebruik merk ik dat mijn trilfunctie enorm hard en luid trilt.

Volgens mij hangt het gewichtje van de trilfunctie wat los en maakt dit het rare geluid. Het is echt alsof er wat los hangt en dit hoor je goed.

Trilmotor: (als voorbeeld)
https://www.amltelecom.com/kleinhand...14722_zoom.jpg

Het is niet altijd even luid, als ik de iPhone vast heb merk ik dit namelijk niet, ook niet als hij op een plat vast opervlak ligt.

Wel als je de iPhone langs onder licht vastneemt of als de iPhone op een kabel of in de zetel ligt.

Ik heb dit eerder gezien op dit forum dus ik vermoed dat het een soort productie fout is waarbij de trilfunctie na een week gebruik wat los komt. Meer bepaald dus het gewichtje rond dit pinnetje.



Probleem is dat deze iPhone 5s gekocht is van een vriend die op zijn beurt in Engeland is gaan halen, naar Engeland gaan om deze als reparatie aan te bieden of te laten omruilen is geen optie.

Iemand enig idee of ik ook bij de Apple store Nederland terecht kan?
Ik heb dit ook en heb de oorzaak gevonden. Het is een lens in de iPhone. Ik hou de telefoon eerst horizontaal. Als ik in de camera-app focus op iets en dan de telefoon laat trillen door de silent switchen te gebruiken hoor ik een lichte trilling. Als ik de telefoon zonder camera app horizontaal hou en de switcher dan gebruik hoor ik een hardere triling. Het is dus een lens in de camera. Deze lens hangt los. En wanneer je met de camera focust op iets zet die zich vast. Het luider trillen is dus perfect normaal. En echt luid is het trillen ook niet hè? Gewoon luider
  #8  
Oud 06-10-13, 01:26
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Ik heb dit ook en heb de oorzaak gevonden. Het is een lens in de iPhone. Ik hou de telefoon eerst horizontaal. Als ik in de camera-app focus op iets en dan de telefoon laat trillen door de silent switchen te gebruiken hoor ik een lichte trilling. Als ik de telefoon zonder camera app horizontaal hou en de switcher dan gebruik hoor ik een hardere triling. Het is dus een lens in de camera. Deze lens hangt los. En wanneer je met de camera focust op iets zet die zich vast. Het luider trillen is dus perfect normaal. En echt luid is het trillen ook niet hè? Gewoon luider
Dat is het niet, het is echt het luid trillen alsof er iets los hangt...

Ik vermoed dat het het glasje is van de homebutton dat niet echt vast zit en wat speling heeft waardoor deze mee rammelt als de trilfunctie afgaat. Als ik de iPhone gewoon vastneem in welke richting dan ook trilt hij normaal. Omdat mijn hand dan de geluiden van het glas tegenhoud...

Dat van die lens is trouwens al vanaf de iPhone 4S dus zou nu niet plots luider mogen gaan dan bij de 5 en 4s
  #9  
Oud 06-10-13, 11:27
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Zou je het geluid niet kunnen opnemen of zo iets? (youtube oid, of zippyshare)
Ik ben wel benieuwd hoe het bij jou klinkt!

Wat DieterV zegt, is een heel veel voorkomend 'probleem', heb het zelf ook, klinkt alsof er iets los zit, wat in mijn geval dus de camera lensjes zijn.
__________________
  #10  
Oud 06-10-13, 21:35
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Zoals gevraagd :

iPhone 5s Trilfunctie los ? - YouTube

Ik heb het in slechte kwaliteit moeten opnemen wegens tijdsgebrek maar je kan het toch goed horen.

Luister zelf even en laat weten of dit bij jou ook zo is.

Naar mijn mening en oor is dit echt luider dan je mag verwachten, ik denk dat een onderdeel teveel speling heeft waardoor deze mee trilt en geluid produceert.

Ik denk aan het glas van de home button of de trilmotor zelf wat losser hangt dan voorzien.
  #11  
Oud 06-10-13, 22:29
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Zoals gevraagd :

iPhone 5s Trilfunctie los ? - YouTube

Ik heb het in slechte kwaliteit moeten opnemen wegens tijdsgebrek maar je kan het toch goed horen.

Luister zelf even en laat weten of dit bij jou ook zo is.

Naar mijn mening en oor is dit echt luider dan je mag verwachten, ik denk dat een onderdeel teveel speling heeft waardoor deze mee trilt en geluid produceert.

Ik denk aan het glas van de home button of de trilmotor zelf wat losser hangt dan voorzien.
Heb je al geprobeerd om in de camera app te focussen op iets, en dan de trilstand op te zetten? Bij mij verdwijnt dat gezoem dan zo goed als helemaal.
  #12  
Oud 06-10-13, 23:06
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Heb je al geprobeerd om in de camera app te focussen op iets, en dan de trilstand op te zetten? Bij mij verdwijnt dat gezoem dan zo goed als helemaal.
Bedankt voor je reactie Dieter!

Met de camera te focussen is het inderdaad niet meer hoorbaar, enkel nog de normale trilfunctie.

Oorzaak gevonden, nu nog een oplossing.

Wat ik wel vreemd vind is dit:

Dit onderdeel is te koop als trilmotor van de iPhone 5s : http://www.etradesupply.com/media/ca...g_motor_1_.jpg

Deze ziet er anders uit dan de trilmotor uit de iPhone 5 maar bij de teardown van de iPhone 5s bij ifixit is wel dezelfde trilmotor te zien als die van de iPhone 5.

Ik vraag me dus af of deze verschillende trilmotor het geluid maakt doordat deze harder trilt met zijn 2 ipv 1 gewichten en zo de lens harder mee laat trillen (deze hoeft daarom niet losser te staan dan bij de iPhone 5), staat deze misschien dichter bij de camera dan bij de iPhone 5? Of is het de camera lens die effectief wat losser hangt?

Ik zoek het mee uit en laat het hier weten!

Wat denken jullie trouwens van iPhone modding? Ik zie er nooit iets over verschijnen, is het not done of is er gewoon te weinig ervaring of zijn er te weinig mensen die dit aandurven? Denk dat ik nog een topic ga starten
  #13  
Oud 07-10-13, 00:34
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie Dieter!

Met de camera te focussen is het inderdaad niet meer hoorbaar, enkel nog de normale trilfunctie.

Oorzaak gevonden, nu nog een oplossing.

Wat ik wel vreemd vind is dit:

Dit onderdeel is te koop als trilmotor van de iPhone 5s : http://www.etradesupply.com/media/ca...g_motor_1_.jpg

Deze ziet er anders uit dan de trilmotor uit de iPhone 5 maar bij de teardown van de iPhone 5s bij ifixit is wel dezelfde trilmotor te zien als die van de iPhone 5.

Ik vraag me dus af of deze verschillende trilmotor het geluid maakt doordat deze harder trilt met zijn 2 ipv 1 gewichten en zo de lens harder mee laat trillen (deze hoeft daarom niet losser te staan dan bij de iPhone 5), staat deze misschien dichter bij de camera dan bij de iPhone 5? Of is het de camera lens die effectief wat losser hangt?

Ik zoek het mee uit en laat het hier weten!

Wat denken jullie trouwens van iPhone modding? Ik zie er nooit iets over verschijnen, is het not done of is er gewoon te weinig ervaring of zijn er te weinig mensen die dit aandurven? Denk dat ik nog een topic ga starten
Nog een gaaf filmpje van gemaakt ook, haha.
Maar dit probleem heeft bijna elke gebruiker, heb er al veel over gelezen, zelf ook al een topic over gemaakt en kwam op hetzelfde uit.
Heeft te maken met de lensjes die niet vastzitten, voor beeldstabilisatie bijv. is mij verteld.
Wel vervelend soms..

Maar wat betreft modden van je iPhone, ik raad het je af. Je verliest daarmee je garantie..
(Als je ermee bedoelt het vervangen van onderdelen, in dit geval dus je trilmotor met een andere dan aanwezig in je 5S)
  #14  
Oud 07-10-13, 13:23
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Nog een gaaf filmpje van gemaakt ook, haha.
Maar dit probleem heeft bijna elke gebruiker, heb er al veel over gelezen, zelf ook al een topic over gemaakt en kwam op hetzelfde uit.
Heeft te maken met de lensjes die niet vastzitten, voor beeldstabilisatie bijv. is mij verteld.
Wel vervelend soms..

Maar wat betreft modden van je iPhone, ik raad het je af. Je verliest daarmee je garantie..
(Als je ermee bedoelt het vervangen van onderdelen, in dit geval dus je trilmotor met een andere dan aanwezig in je 5S)
Dat de lensjes extra geluid maken wist ik al maar hier is het echt luider dan bij de iPhone 5 & 4S.

Met modden heb ik het niet over de trilfunctie maar andere kleuren van knoppen enz... Heb dit eens bij een iPhone 5 gedaan die al open was geweest buiten garantie. Toen zwarte knoppen op een witte iPhone 5 gezet Maar echt modden nog geen ervaring mee.
  #15  
Oud 07-10-13, 22:06
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie Dieter!

Met de camera te focussen is het inderdaad niet meer hoorbaar, enkel nog de normale trilfunctie.

Oorzaak gevonden, nu nog een oplossing.

Wat ik wel vreemd vind is dit:

Dit onderdeel is te koop als trilmotor van de iPhone 5s : http://www.etradesupply.com/media/ca...g_motor_1_.jpg

Deze ziet er anders uit dan de trilmotor uit de iPhone 5 maar bij de teardown van de iPhone 5s bij ifixit is wel dezelfde trilmotor te zien als die van de iPhone 5.

Ik vraag me dus af of deze verschillende trilmotor het geluid maakt doordat deze harder trilt met zijn 2 ipv 1 gewichten en zo de lens harder mee laat trillen (deze hoeft daarom niet losser te staan dan bij de iPhone 5), staat deze misschien dichter bij de camera dan bij de iPhone 5? Of is het de camera lens die effectief wat losser hangt?

Ik zoek het mee uit en laat het hier weten!

Wat denken jullie trouwens van iPhone modding? Ik zie er nooit iets over verschijnen, is het not done of is er gewoon te weinig ervaring of zijn er te weinig mensen die dit aandurven? Denk dat ik nog een topic ga starten
Ik weet niet of er veel tegen te doen is eerlijk gezegd. Hebben andere iPhone 5S gebruikers hier ook last van? Ken 1 andere persoon met een 5s en die had er ook last van. Heb jij er al gezien of gehoord die er geen last van hebben? Als ik met mijn 5s schud en dan met mijn 5 hoor ik wel dat de lens in de 5s een pak losser zit.
  #16  
Oud 07-10-13, 22:56
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Ik weet niet of er veel tegen te doen is eerlijk gezegd. Hebben andere iPhone 5S gebruikers hier ook last van? Ken 1 andere persoon met een 5s en die had er ook last van. Heb jij er al gezien of gehoord die er geen last van hebben? Als ik met mijn 5s schud en dan met mijn 5 hoor ik wel dat de lens in de 5s een pak losser zit.
Lens zit gewoon losser, trilmotor is trouwens ook dezelfde als bij de iPhone 5 en staat ook op zelfde plaats dus dit kan het niet veroorzaken.

Is eigenlijk niets aan te doen, is echt de camera. Ik vraag me alleen af of dit geweten is door Apple en of dit al dan niet de bedoeling is. Lijkt me sterk dat dit een foutje zou zijn en onverwacht veel geluid maakt gezien het bij zowat iedereen is....
  #17  
Oud 07-10-13, 23:03
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Lens zit gewoon losser, trilmotor is trouwens ook dezelfde als bij de iPhone 5 en staat ook op zelfde plaats dus dit kan het niet veroorzaken.

Is eigenlijk niets aan te doen, is echt de camera. Ik vraag me alleen af of dit geweten is door Apple en of dit al dan niet de bedoeling is. Lijkt me sterk dat dit een foutje zou zijn en onverwacht veel geluid maakt gezien het bij zowat iedereen is....
De lens zit volgens mij inderdaad een pak losser. Als ik met de 5s schud hoor je duidelijk wat gerammel aan de camera. Me de 5 hoor je dit bijna niet ten opzichte van de 5s
  #18  
Oud 08-10-13, 19:36
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Maar wat betreft modden van je iPhone, ik raad het je af. Je verliest daarmee je garantie..
(Als je ermee bedoelt het vervangen van onderdelen, in dit geval dus je trilmotor met een andere dan aanwezig in je 5S)
Ik raadde het mezelf ook af maar gezien ik toch wat ervaring heb en zelf reparaties doe heb ik het er toch op gewaagd :






Ik heb even men iPhone 5s opengehaald en de knoppen en simtray omgeruild met originele onderdelen van de goude iPhone 5s.

Ik heb de onderdelen al kunnen bestellen, ik heb hiervoor geen 2de iPhone 5s open gehaald!

Next thing is de home button ring maar dat leek me toch net iets te veel risico...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 oktober 2013 om 19:38 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
De lens zit volgens mij inderdaad een pak losser. Als ik met de 5s schud hoor je duidelijk wat gerammel aan de camera. Me de 5 hoor je dit bijna niet ten opzichte van de 5s
Ik heb vandaag mijn iPhone even open gehad en de camera even apart genomen... Is dus inderdaad en nu 100% zeker de camera lens die zoveel geluid maakt. Heb er even mee geschud als los onderdeel en zat enorm los.
  #19  
Oud 08-10-13, 19:46
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

wejoo.
Dat ziet er toch wel echt tof uit man! Mooi gedaan!
Maar je verliest je garantie hiermee toch?
en btw, waar heb je die losse onderdelen vandaan?
  #20  
Oud 08-10-13, 20:31
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
wejoo.
Dat ziet er toch wel echt tof uit man! Mooi gedaan!
Maar je verliest je garantie hiermee toch?
en btw, waar heb je die losse onderdelen vandaan?
Garantie ben je meestal wel kwijt maar als ik de oorspronkelijke onderdelen terugzet en de schroefjes onbeschadigd laat lijkt er mij geen vuiltje aan. Hoe kunnen ze dit namelijk controleren in een Apple Store als ik echt een defect heb? Zelf al zou je hem openhalen, ik heb alles zeer zorgvuldig gedaan, ook geen schade aan de kleine schroefjes... Alles ziet er exact uit zoals ik hem opende.

Die losse onderdelen heb ik al kunnen kopen bij een webshop in Engeland. Ik bestel zelf regelmatig onderdelen omdat ik zelf reparaties doe aan iPhone,etc...

Als jouwe er ook zo moet uitzien ben je altijd welkom in Leuven, België !
Reageren

Labels
iphone, los, luid, trilfunctie, trilmotor



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4S - Luid geluid toetsenbord na gebruik SIRI. DeepFritz iPhone algemeen 4 27-12-11 11:45
iPhone profielen? stil, luid, alleen tril? jaimiefanatic Ringtones en Wallpapers 7 24-02-11 21:52
Koptelefoon volume te luid Smarzzz iPhone algemeen 1 21-04-10 18:27
vinden jullie de beltoon luid genoeg fideel iPhone algemeen 4 30-04-08 23:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:20.