//

bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock

bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo , vandaag me 5s binnen gekregen (helemaal blij) tot naar nu blijkt er een simlock opzit . Bel simpel ontkent 5s en met simlock ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-10-13, 17:28
Bommipas Bommipas is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 6
Standaard bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock

hallo ,
vandaag me 5s binnen gekregen (helemaal blij)
tot naar nu blijkt er een simlock opzit .
Bel simpel ontkent 5s en met simlock te versturen maar blijkt ( na contact met apple) toch degelijk van wel .
was benieuwd of nog meer mensen de boot zijn in gegaan via belsimpel.nl
en hoe moet die simlock er nu af ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-13, 17:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas Bekijk bericht
tot naar nu blijkt er een simlock opzit .
Dat zal wel een EMEA SIM-lock zijn. Vorig jaar werden ook iPhone 5 met zo'n SIM-lock verkocht door een ander "winkeltje".

Een EMEA SIM-lock zou wel moeten werken met SIM-kaarten van gecertificeerde providers. In Nederland zijn dat T-Mobile, Vodafone en KPN.

Voor een SIM-unlock kan je de vraag het beste stellen in het "Unlock" forum.
  #3  
Oud 11-10-13, 18:34
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Heeft Apple je niet verteld hoe je er vanaf kunt komen? Bel anders eens naar de Apple Store Amsterdam.

En BelSimpel nog gesproken na je het hebt bevestigd bij Apple? Ik zeg: zij hebben je de iPhone mét simlock verkocht, beweren zelfs dat het zónder simlock moet zijn, dus dan regelen ze maar dat die gratis unlocked wordt.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #4  
Oud 11-10-13, 19:02
Bommipas Bommipas is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 6
Standaard

Ja heb gechat met apple zij kunnen niks doen dan de standaard dingen ( dus eigenlijk niks) en hebben mij terug verwezen naar belsimpel .
die doen net alsof er iets fout is gegaan met toestel en het geen simlock is haha
Moet m maar ff opsturen naar antw nr en dan zal een collega daar het wel even herstellen ... maar denk dat naar antwnr niet aangetekendop sturen kan dus dat even uitvissen ..
maar al met al blijft het niet netjes van belsimpel .
  #5  
Oud 11-10-13, 21:01
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Hoe kan je chatten met apple? Kan nergens die optie vinden
  #6  
Oud 11-10-13, 21:32
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dat kan niet met Apple Nederland, hier kun je ze alleen mailen of bellen (bellen met directe vragen over je iPhone of ander iApparaat is nutteloos, tenzij je nog binnen 3 maanden garantie zit óf de extra AppleCare 'garantie' hebt gekocht, anders wimpelen ze je af; vragen over bv. Apple ID zou je denk ik wel kunnen stellen).

http://www.apple.com/nl/support/contact/
  #7  
Oud 11-10-13, 21:46
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Ik zoek meer manier om erachter te komen of ik op 25 oktober de 5S ook bij Amac store kan halen of alleen in A'dam?
  #8  
Oud 11-10-13, 21:47
Bommipas Bommipas is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 6
Standaard

ik kwam via apple.com/nl terecht bij de support afdeling en kon daar chat beginnen . ik heb van hun zelfs 2 mails ontvangen en er staat toch echt apple support .
maar iig zeg belsimpel dat ik t toestel naar hun op moet sturen en dat t probleem daar opgelost wordt (( lees ze gaan simlock (wat er volgens hun niet op zit )proberen te verwijderen ))
  #9  
Oud 11-10-13, 21:56
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob Bekijk bericht
Ik zoek meer manier om erachter te komen of ik op 25 oktober de 5S ook bij Amac store kan halen of alleen in A'dam?
Amac is een reseller, dus zij zullen waarschijnlijk pas eind november of december een paar iPhones krijgen van Apple. Tenzij ze net zoals veel andere winkels zelf duurder iPhones gaan kopen in Engeland/Duitsland/Frankrijk om die vervolgens hier nog duurder door te verkopen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 oktober 2013 om 21:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas Bekijk bericht
ik kwam via apple.com/nl terecht bij de support afdeling en kon daar chat beginnen . ik heb van hun zelfs 2 mails ontvangen en er staat toch echt apple support .
maar iig zeg belsimpel dat ik t toestel naar hun op moet sturen en dat t probleem daar opgelost wordt (( lees ze gaan simlock (wat er volgens hun niet op zit )proberen te verwijderen ))
Handig! Als ik kon chatten met ze in het verleden had dat me veel overige belminuten bespaard Nou laat maar weten hoe BelSimpel het er vanaf brengt, klinkt vrij amateuristisch dit
  #10  
Oud 11-10-13, 22:06
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Amac is een reseller, dus zij zullen waarschijnlijk pas eind november of december een paar iPhones krijgen van Apple. Tenzij ze net zoals veel andere winkels zelf duurder iPhones gaan kopen in Engeland/Duitsland/Frankrijk om die vervolgens hier nog duurder door te verkopen
Waar blijkt dat uit? Dat zou ik echt balen vinden heb 25ste vrij gevraagd maar om nu in A'dam de nacht door te brengen zit ik niet op te wachten.. Dan moet ik nog maar langer wachten
  #11  
Oud 11-10-13, 23:07
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dat blijkt uit dat Apple al jaren de eigen winkels en op plaats 3 de providers (na op plaats 2: nogmaals de eigen winkels ) voorrang geeft op iPhones. APR's zoals Amac krijgen daarna pas een fatsoenlijker voorraad aan iPhones. In de eerste maand krijgen ze met geluk 15 iPhones. (Cijfer is nergens op gebaseerd, zou net zo goed 3 iPhones kunnen zijn om te verkopen in de eerste drie weken of 50.)
  #12  
Oud 12-10-13, 06:16
witties witties is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Daily Phone - emea iphone unlock simlock verwijderen
Misschien is dit een optie!
Ik krijg mijn iphone 5s dinsdag van belsimpel en hoop dat dit niet een probleem wordt.
Hoor graag hoe het afloopt!
  #13  
Oud 12-10-13, 12:06
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

De telefoon die Bommipas heeft gekregen van Belsimpel is een Vodafone UK.
Ik denk dat er een batch verkeerd is verstuurt naar Belsimpel.
Waarschijnlijk is hij niet de enige die dit probleem heeft.
  #14  
Oud 12-10-13, 15:21
flyingd flyingd is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 20
Standaard

Nee. hij is zeker niet de enige.

ook ik heb een toestel met simlock gekregen van Belsimpel.nl, afgelopen donderdag. Ik heb gelijk contact opgenomen en zij waren zeer verbaast. maar hadden op de zelfde dag nog een zelfde geval gehad. ik moest het toestel terug sturen zodat zij het probleem kunnen oplossen. ze denken dat het toestel de kaart moeilijk pakt en dat zij het kunnen oplossen. Senna22 heeft al voor mij uitgezocht dat het toestel een Simlock heeft van vodafone UK, dat gaan zij dus niet kunnen oplossen al zouden ze er voor bidden. Ik heb ze daarom al aangegeven, als zij niet snel met een oplossing komen ik de koop annuleer. waarom meer betalen om toch te moeten wachten?! over 14 dagen kan ik het toestel veel goedkoper kopen en zonder al die problemen er bij. Bedankt Belsimpel.nl!!

Laatst gewijzigd door flyingd; 12-10-13 om 15:43.
  #15  
Oud 12-10-13, 20:43
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik denk niet dat Apple Nederland 10.000 iPhones krijgt, dus je zult 'm waarschijnlijk zoals vorig jaar na 3 weken ontvangen, tenzij je geluk hebt en één van de eersten bent om te bestellen.
  #16  
Oud 13-10-13, 21:28
flyingd flyingd is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 20
Standaard

Belsimpel.nl verkoopt de 5S nu al voor een meerprijs, zodat je dus niet hoeft te wachten. Die meerprijs betaal ik dus om nu direct te kunnen genieten van de 5S. als blijkt dat ik nu moet wachten op een simlockvrij toestel, is die meerprijs niet meer gerechtvaardigd. Belsimpel zal dan die meerprijs moeten terug storten nochten ze niet snel met een simlock vrij toestel komen.
  #17  
Oud 15-10-13, 21:24
flyingd flyingd is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 20
Standaard

Bommipas, heb hij al een vervangend toestel gekregen?

Ik heb mijn IPhone 5S met simlock vrijdag 11 oktober terug gestuurd. en maandag 14 oktober bericht gekregen dat ze hem hebben ontvangen. Ze zeggen te proberen een verwerkingstermijn van uiterlijk 5 werkdagen aan te houden. Naar mijn idee is dat veel te lang. Ik betaal tenslotte 25% meer! Als dit nog langer gaat duren, is dat het niet waard. Volgende week is de release in Nederland al. Zonde van het geld.

zijn er meer mensen die ervaring hebben met belsimpel.nl?
  #18  
Oud 15-10-13, 21:52
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Sorry dat ik het zeg, maar jullie Nederlanders kunnen soms echt moeilijk doen hoor.

Je weet dat de iPhone momenteel nog niet te verkrijgen is in nederland of België. Als dat dan toch het geval blijkt te zijn kan je allereerst eens vragen om wel modelnr het gaat bijmij is dat 1457 en een toestel ZONDER simlock!

Gelukkig zijn de Belgen op dat vlak toch niet zo dom .
  #19  
Oud 15-10-13, 22:01
valencio valencio is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 287
Standaard

@urbanfoto respect voor je tekst, Dan wat als de release er dan al in nederland is? Je blijft niet altijd uniek, wie stuurt je om dan een iphone 5s te gaan halen als je weet dat het nog niet verkrijgbaar is in Nederland wie is hier nou dom ik weet dat je er mee wilt showen maar je bereikt er niks mee
  #20  
Oud 15-10-13, 22:49
Dirkjl Dirkjl is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

goed om te horen dat er meer mensen gedupeerd zijn. Niet goed natuurlijk maar gelukkig niet de enige. Ik heb ook extra betaald voor een 5s vandaag ontvangen en bleek ook gelocked te zijn. Heel verbaasd bij de klantenservice, wat overigens raar is omdat er al meerdere meldingen zijn geweest.

Iemand al een oplossing ontvangen, behalve opsturen. Iets wat ik niet van plan ben, aangezien ze ook kunnen unlocken van buiten af. Lijkt me, of is dit niet zo?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 2G jailbreak nodig met simpel abbo? DikkeLeo Overige providers Nederland 3 01-07-12 12:08
Iphone met simpel abbonnementje Nathdemi iPhone algemeen 2 10-05-12 08:15
iPhone met i-abonnement óf bel+sms+web IphoneWhite Koopinformatie Nederland 1 17-02-10 11:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:25.