iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   batterij feedback vraagje (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/14640-batterij-feedback-vraagje.html)

Darthy 16-06-08 09:50

batterij feedback vraagje
 
Hallo,

Ik vroeg mij iets af. Ik denk dat ik een probleem heb met de batterij van mn iphone, maar ik wil even checken bij jullie of ik niet te snel conclussies trek.

Usage since last full charge: 3u15 (wat surfen, kalender afspraken zetten, bellen & sms, geen video of geluid).
Standby: 2 dagen 1 uur

Op standby stond openssh, Wi-Fi en bluetooth uit. Enkel Wi-Fi heb ik een uurtje aangezet om te surfen. Heb geen edge ofzo dus ook geen auto mail check

Toen was de batterij op ...

Is dit niet kort ? Of overdrijf ik ?

Ik laat hem minstens 1x per maand volledig leeg gaan en dan volledig opladen.

Ik heb hem net even gereset na een full charge (zodat er zeker niets draait in de achtergrond) weer en ben nu gewoon video aan het laten lopen tot wanneer de batterij plat is ....

In elk geval bedankt voor feedback :)

croiman 17-06-08 20:12

het volledig leeg laten lopen en trug opladen heeft bij iphone ging nut, mits dit nieuwe gen batterijen zijn en bij deze bats nie uitmaakt.

Wat wel uitmaakt (na t schijnt toch) is de manier waarop je oplaad.
Als je via oplader zou opladen (1000Mah) zou je batterij iets sneller leeg lopen dan als je via autolader (750Mah) of usb-kabel (500Mah) oplaad.

Destiny 17-06-08 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 128468)
het volledig leeg laten lopen en trug opladen heeft bij iphone ging nut, mits dit nieuwe gen batterijen zijn en bij deze bats nie uitmaakt.

Die zinnen snap ik niet helemaal. Zou je die effe beter kunnen formuleren.

croiman 17-06-08 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 128492)
Die zinnen snap ik niet helemaal. Zou je die effe beter kunnen formuleren.

het volledig leeg laten lopen van de batterij en trug opladen van de batterij heeft bij iphone weinig nut, mits dit nieuwe generatie batterijen zijn en bij deze batterijen nie uitmaakt dat je dit doet, voor de levensduur van de batterij te behouden.
Vroeger bij de oude gsm's was dit nodig ja, maar nu nie meer.

Darthy 18-06-08 10:58

Dat volledig leeglaten en opladen doe ik vooral zodat het metertje correct blijft ...

ArB 18-06-08 11:11

Ik heb juist de ervaring dat het opladen via de meegeleverde lader (1000 ma) het beste is voor de batterij-duur :)

Dan gaat hij als ik alles aanzet ongeveer 2 dagen mee. Dus Wi-Fi en Bluetooth staan dan geactiveerd. Gebruik is dan ongeveer rond de 3-4 uur

Zonder bluetooth en Wi-Fi gaat hij minimaal 5 dagen mee. :D

Darthy 18-06-08 13:01

hmm ik heb toch duidelijk een hoger batterij vebruik dan :s 2 dagen standby met alles uit en een goeie 3 uur usage

Redchilly 18-06-08 13:14

Ik zou het serieus niet weten bij mij. Mijn gewoonte is iedere nacht in de lader, nooit een leeg apparaat :cool:

croiman 18-06-08 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darthy (Bericht 128651)
Dat volledig leeglaten en opladen doe ik vooral zodat het metertje correct blijft ...

Metertje ? Dat is altijd correct. Heeft niks met opladen te maken hoor.

Manuel 18-06-08 19:10

Ik als modelbouwer "speel" dagelijks met lipo's, het broertje van de lions die in de phone zitten.
Volledig ontladen; accu uit telefoon halen en er iets op aan sluiten wat de accu leeg trekt moet je nooit doen. Je sloopt je accu.
"Volledig" ontladen in de iphone zelf, door hem aan te laten staan kan geen kwaad.
Het maandelijks cyclen (opladen, en weer ontladen) heeft geen zin, accu levensduur gaat er alleen maar van achteruit.

Deze "mythe" komt van het nicads, nimh tijdperk.
Juist die batterijen die je ook in je digitale camera stopt, in afstands bediening van tv enzo.
Tegenwoordig worden er voor telefoons en pda's etc allemaal lipo's, lions gebruikt omdat ze een veel hogere capaciteit hebben bij een veel lager gewicht.

Vroegàh in het nicads/nimh tijdperk moest je maandelijks cyclen om het geheugen effect tegen te gaan. Dit effect treed gelukkig niet meer op bij de lipo's/lions

Wat betreft de batterijduur maakt het niks uit ofdat je met 1000Mah, 750Mah of 500Mah laad. Ik kon even niet zo snel de capaciteit van de iphone accu opzoeken maar meestel worden telefoon batterijen veel te snel geladen.
Het komt er dus opneer dat als je je iphone oplaad met 1000Mah je foon lekker snel is opgeladen maar dat de batterij snel dood is.
Als je dus lekker lang(er) plezier van je iPhone wilt hebben raad ik je aan om met 500 Mah te laden.

croiman 18-06-08 19:20

volgens mij maakt dat allemaal geen r**t uit. k heb er nooit op gelet, en heb ook nooit problemen met batterijen.

Fabeltjes die rond gaan, wie heeft het eens ECHT getest? niemand niet?
Juist van lezen en horen zeggen op forum, sites bla bla bla.

Dit is mijn gedachtte daarover.

Manuel 18-06-08 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 128887)
volgens mij maakt dat allemaal geen r**t uit. k heb er nooit op gelet, en heb ook nooit problemen met batterijen.

Fabeltjes die rond gaan, wie heeft het eens ECHT getest? niemand niet?
Juist van lezen en horen zeggen op forum, sites bla bla bla.

Dit is mijn gedachtte daarover.

Van lipo's (het broertje van de accu die in de iphone zit) weet ik het in ieder geval zeker..
Waarschijnlijk is dit voor alle li... batterijen.

Iedere keer als ik vlieg (modelbouw) trek ik binnen een paar minuten de accu leeg.Als je dan een aantal jaartjes vliegt dan begin je echt wel de verschillen te merken tussen 2 accus van het hetzelfde merk waarvan je de een verkracht en de ander gewoon verantwoordelijk behandeld....

Anyway volgens mijn zoektocht is de iphone batterij een 1s 1P 1400 mAh lithium ion batterij. (Correct Me If I'm Wrong)
Dan kunnen we gaan rekenen;

Volgens croiman is
de oplader 1000 mA(Niet Mah dus:rolleyes:)
de autolader 750 mA
en de usb-kabel 500 mA

Lipo's/lions gaan het langst mee als je ze met minder dan 1C laad;
1C is 1 keer de capaciteit van de accu laden. Dus bij een 1400mAh is dat 1,4A of 1400mA.

Om dus onder de veiligheids grens van 1C te blijven moet de lader minder dan 1400 mA laden.
"De oplader" is dus gewoon veilig en verkort de levensduur van de batterij niet.
Voor de batterij levensduur heeft het dus geen zin om hem met de autolader of usb kabel te laden, dit duurt alleen maar langer...

Darthy 20-06-08 09:19

Nu ja, ik heb hem nog maar kort dus die 2 keer dat hij volledig plat was en dan gewoon opgeladen zouden echt geen invloed mogen gehad hebben op het feit dat mijn batterij precies toch wel iets langer meegaat ... als ik hier lees van mensen die zonder bluetooth en Wi-Fi 5 dagen batterij hebben met 3 a 4 uur usage, bij mij is dit ongeveer 2 dagen zonder Wi-Fi / bluetooth. Nu ja op zich is het geen probleem, als ik hem in principe elke dag oplaad. Maar het is soms vervelend dat als je eens ergens anders een nachtje naartoe gaat je nooit mag vergeten je lader mee te nemen, die zit nu altijd in mijn jaszak.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.