//

iPhone 5s herstelling / retour

iPhone 5s herstelling / retour discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Naja of ze die er nog op plakken, geen idee, maar bij iedereen die ik ken die een andere hebben gekregen (helaas waren dat er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-10-13, 23:00
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Naja of ze die er nog op plakken, geen idee, maar bij iedereen die ik ken die een andere hebben gekregen (helaas waren dat er veel) zat er zon sticker op de zijkant. Toen was de iPhone4 al een jaar uit, dus waarschijnlijk hadden ze toen al genoeg 'refurbished' modellen op voorraad.
__________________
ATCbox Stream Player app developer | iPhone 4 16GB Zwart | Macbook Pro 2010
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 20-10-13, 23:02
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Naja of ze die er nog op plakken, geen idee, maar bij iedereen die ik ken die een andere hebben gekregen (helaas waren dat er veel) zat er zon sticker op de zijkant. Toen was de iPhone4 al een jaar uit, dus waarschijnlijk hadden ze toen al genoeg 'refurbished' modellen op voorraad.
En nog 1 iets heel bangelijk dat ik ben vergeten melden: aan telefoon zeiden ze dat ik lader en oortjes niet moest opsturen aangezien als ze me een nieuwe geven die ook alleen komt zonder oortjes etc .. Wil dat zeggen dat ik een refurbished ga krijgen !? Of is dat altijd zo
  #23  
Oud 20-10-13, 23:09
WhyNotCallMeRo's schermafbeelding
WhyNotCallMeRo WhyNotCallMeRo is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
En nog 1 iets heel bangelijk dat ik ben vergeten melden: aan telefoon zeiden ze dat ik lader en oortjes niet moest opsturen aangezien als ze me een nieuwe geven die ook alleen komt zonder oortjes etc .. Wil dat zeggen dat ik een refurbished ga krijgen !? Of is dat altijd zo
Yep, refurbished
  #24  
Oud 21-10-13, 08:20
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk dat alleen Apple daar een antwoord kan op geven. Als het aan mij zou liggen krijg je een nieuwe. Helaas ligt het niet aan mij maar aan Apple.



Nee, dat is niet zeer raar. Dat is heel gewoon bij Apple. Dat hebben andere forumleden en ik ook al meegemaakt (met een iPhone 4S).
Ik heb nog 1 vraag voor je timosha. Met de problemen die ik heb blue screen en de waterpas is het daarvoor wel de moeite om hem in te ruilen .. En daarmee een refurbished te riskeren.. Voor een nieuwe doe ik het uiteraard meteen maar ben bang op meer problemen met refurbished..
En hoe zeker is het dat de waterpas kan opgelost worden met een update? Want als het hardware gerelateerd is zou het me verbazen dat Apple alle iPhones zal repareren.. Of vergis ik me
  #25  
Oud 21-10-13, 08:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
En hoe zeker is het dat de waterpas kan opgelost worden met een update? Want als het hardware gerelateerd is zou het me verbazen dat Apple alle iPhones zal repareren.. Of vergis ik me
De problemen met de magnetometer, accelerometer en gyroscoop zijn ook aanwezig op sommige iPhone 4 en 4S met iOS 7 en dus niet typisch voor de iPhone 5s.

Dit is een bug in iOS 7 die sinds iOS 7 Beta 4 aanwezig is. Een aantal ontwikkelaars en ik hebben bug reports ingediend bij Apple. Die bug reports zijn aanvaard door Apple.
  #26  
Oud 21-10-13, 08:57
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Die refurbished toestellen funktioneren over het algemeen perfect, daar er net iets langer naar gekeken is dan in de Chinese fabriek.

Ik kan me zo voorstellen, maar puur speculatie, dat een toestel die eerst niet door de kwaliteitscontrole van de productieband kwam, daarna op een andere lijn opnieuw nagekeken wordt en als 'refurbished' verscheept wordt naar een magazijn ergens in de EU.

Persoonlijk heb ik liever zo'n refurbished model. Alle iphones (3 totaal, splinternieuw door de provider aan mij geleverd) die ik gehad heb waren of direct in de doos defect of gingen na een week defect. Tot zover de kwaliteitscontrole bij Apple zelf.
  #27  
Oud 21-10-13, 09:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Ik kan me zo voorstellen, maar puur speculatie, dat een toestel die eerst niet door de kwaliteitscontrole van de productieband kwam, daarna op een andere lijn opnieuw nagekeken wordt en als 'refurbished' verscheept wordt naar een magazijn ergens in de EU.
Dat is ook zo en Apple zelf noemt die toestellen "remanufactured", wat sommigen dan weer "refurbished" noemen.
  #28  
Oud 21-10-13, 09:23
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is ook zo en Apple zelf noemt die toestellen "remanufactured", wat sommigen dan weer "refurbished" noemen.
En de blue screen of death die ik gehad heb ? Omruilen of is dat de moeite niet ( want ik had hier last van en het kompas voor de rest niet ) is fa wel de moeite om daarom een refurbished te vragen ?
Zo dan zyn al m'n vragen volledig opgelost
  #29  
Oud 21-10-13, 09:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
En de blue screen of death die ik gehad heb ?
Een Blue Screen Of Death (BSOD) is Windowstaaltje, zoiets bestaat niet in iOS.

Kijk in de Diagnostics. Als er daar Kernel Panics (panic.plist) staan en die zijn hardware gerelateerd dan heb je een reden om het toestel om te ruilen. Kernel Panics kunnen ook veroorzaakt worden door een backup terug te zetten met jailbreak restanten. en dan heb je geen reden om het toestel om te ruilen.
  #30  
Oud 21-10-13, 09:47
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Verrassing: die bsod bestaat wel en is echt vervelend. Op de iPhone4 kwam hij voor in de Betas, de oplossing om verder te kunnen was de accu leeg laten lopen. Zelfs een reset werkte niet meer, heel spookie.
Ik houd het voor een software probleem en geen rede om de iPhone terug te sturen. Ik zou even wachten op iOS7.0.3 en dan besluiten om hem om te ruilen.
  #31  
Oud 21-10-13, 09:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
Verrassing: die bsod bestaat wel en is echt vervelend.
Afhankelijk van de status van de GPU kan het ook een RSOD, GSOD of Black Screen Of Death zijn (die optreedt tijdens een Kernel Panic).
  #32  
Oud 21-10-13, 09:54
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Er zijn op dit moment nog geen refurb iPhone's. Apple heeft al problemen om alle stores van genoeg voorraad te voorzien, laat staan dat ze nog refurb's op voorraad hebben. Dit heb ik in ieder geval begrepen van een medewerker van Apple.
  #33  
Oud 21-10-13, 09:56
captainfs captainfs is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Wenen
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Afhankelijk van de status van de GPU kan het ook een RSOD, GSOD of Black Screen Of Death zijn (die optreedt tijdens een Kernel Panic).
ah klopt! Het was een GSOD! Gelukkig zijn het geen echte 'deaths', want na reset/lege accu werkt het ding gewoon weer.
  #34  
Oud 21-10-13, 10:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Er zijn op dit moment nog geen refurb iPhone's.
Maar er zijn wel reman iPhone 5s. Moeder de vrouw heeft er zo eentje gekregen in de Apple Store Paris-Opéra toen zij een gouden iPhone 5s ging omruilen. Die zat in een wit doosje zonder toebehoren.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 21-10-13 om 10:19. Reden: Taelvauten
  #35  
Oud 21-10-13, 10:14
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Maar er zijn wel reman iPhone 5s. Moeder de vrouw heeft er zo eentje gekregen in de Apple Store Paris-Opéra toe zij een gouden iPhone 5s ging omruilen. Die zat in een wit doosje zonder toebehoren.
Maar is een doos zonder toebehoren altijd refurbished ?
  #36  
Oud 21-10-13, 10:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Maar is een doos zonder toebehoren altijd refurbished ?
Weet ik niet. Ik ken zelfs het verschil niet tussen wat Apple zelf "remanufactured" noemt en wat men hier op het forum "refurbished" noemt.

Doe je zelf een heel groot plezier en laat het geen obsessie worden. Dat is niet goed voor de geestelijke gezondheid. Succes verder.
  #37  
Oud 21-10-13, 10:51
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captainfs Bekijk bericht
ah klopt! Het was een GSOD! Gelukkig zijn het geen echte 'deaths', want na reset/lege accu werkt het ding gewoon weer.
Hoe weet ik dan welke death ik had? Ik vind niets terug omdat ik hem al gereset heb.. Maar als ik het goed begrijp kan ik dan even goed de omruiling annuleren?
Ik zou het enkel doen by de garantie dat ik nieuwe krijg. Hoewel de man ad telefoon zei dat er geen waren en ik nieuwe kreeg kan ik dit precies niet geloven of zal dit wel zo zyn ..v
  #38  
Oud 21-10-13, 15:38
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Weet ik niet. Ik ken zelfs het verschil niet tussen wat Apple zelf "remanufactured" noemt en wat men hier op het forum "refurbished" noemt.

Doe je zelf een heel groot plezier en laat het geen obsessie worden. Dat is niet goed voor de geestelijke gezondheid. Succes verder.

gechat met apple.. ik kon het niet laten... aurore noemde de vriendelijke dame en die zei me : nieuw ja maar apple mag het niet zo noemen.. omdat het zonder extra factuur en accesoires komt . het is een iphone die nog nooit aan iemand toebehoort heeft en recht uit de fabriek komt ...
is dat dan een toestel die productiefouten had? of maakt ze me blaaskes wijs?
anyway als jouw iphone nu een maand oud is: ij is aantal keer utigevallen en je hebt de blue screen gehad: zou je die dan inwisselen voor zo ene of toch de jouwe houden
alvast bedankt
  #39  
Oud 21-10-13, 15:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
ij is aantal keer utigevallen en je hebt de blue screen gehad: zou je die dan inwisselen voor zo ene of toch de jouwe houden
alvast bedankt
Natuurlijk heb ik ook die "blue screen" gehad op een iPhone 4, 4S en 5s. En ook "green screens", "red screens" en "black screens". Ik zou niet weten waarom ik die bugs niet zou hebben die anderen wel hebben.

En ook mijn test iPhone 4, 4S en 5s hebben problemen met de magnetometer, accelerometer en gyrsocoop. Ik heb er zelfs een bug report over ingediend bij Apple.

Voor mij persoonlijk is dat geen reden om die iPhone 5s om te ruilen. En de iPhone 4 en 4s kan ik niet meer omruilen. Als jij denkt dat je na een omruil van jouw iPhone 5s die iOS 7.x.x bugs niet meer hebt dan moet je dat ding omruilen. Alleen al om eindelijk weer tot rust te komen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gekocht in Apple winkel AMS retour? marcolamng iPhone algemeen 6 06-11-12 18:08
Proassist - Kapotte iphone's retour daaf iPhone algemeen 2 09-08-11 16:01
Iphone fabrieksinstelling voor retour martjee iPhone algemeen 5 30-03-11 16:33
iPhone 4 retour naar de UK..hoe? anandvr iPhone algemeen 0 07-08-10 15:18
Gesimlockte iPhone na herstelling Anty Orange 8 07-08-09 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:55.