//

iPhone loopt vast en blijft in opstartloop hangen

iPhone loopt vast en blijft in opstartloop hangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Probleem Mijn iPhone 5 met iOS7 loopt regelmatig random vast. Ik ga naar een willekeurige app, krijg last van een freeze, het beeld vertoond allemaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-13, 17:33
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Exclamation iPhone loopt vast en blijft in opstartloop hangen

Probleem
Mijn iPhone 5 met iOS7 loopt regelmatig random vast. Ik ga naar een willekeurige app, krijg last van een freeze, het beeld vertoond allemaal strepen en wordt langzaam zwart. Hierna verschijnt het apple logo fel, vervaagd weer, scherm wordt weer helemaal zwart en dit herhaalt zich dan een aantal keer (kan wel een kwartier duren). Vervolgens start de telefoon wel weer door en kan ik er weer gebruik van maken.

Dit gebeurd random. Kan op elk willekeurig tijdstip, met elke app. Soms gebeurd het meerdere keren per dag, soms een aantal dagen niet.

De eerste keer was een paar weken terug toen ik in een auto de app 'kaarten' opstartte.

Wat heb ik al gedaan
Ik heb het toestel al hersteld zonder iets terug te zetten maar toen werd het probleem groter; de telefoon kwam met moeite door het codeslot heen (steeds weer herstart).

Wat valt mij op
Het valt mij op dat dit sinds iOS7 het geval is. Nu wil ik iOS7 hier niet direct de schuld van geven aangezien ik er verder niets over terug lees op internet. Dus misschien een hardwarematig probleem?

Oplossingen door mij aangedragen
Het toestel is verzekerd. Kost mij wel 50 euro eigen risico. Op zich geen probleem maar ik ben het toestel max 2 dagen kwijt. Dat wil natuurlijk niemand.

Toestel is nog geen jaar oud dus misschien garantie via Apple claimen? Hoe gaat dat in zijn werk? Moet ik dan naar een officiële Apple store (Amsterdam)? Afspraak maken bij de Geniusbar?

Het probleem is natuurlijk dat je net zal zien dat het toestel het perfect doet als ik in 1 van de 2 winkels sta..

Oplossingen door jullie aangedragen
Als er nog dingen zijn die ik kan proberen of is er iemand met hetzelfde probleem dan hoor ik het graag
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-13, 16:25
Peter de Wit Peter de Wit is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 26
Standaard

Als het probleem nog steeds bestaat:

De verzekering is hier niet van toepassing. Die spreek je aan als je hem hebt laten vallen of wanneer hij gestolen is. Kijk maar eens in de voorwaarden.

Garantie is wel aan de orde. Je hebt recht op 2 jaar NL garantie.
Wellicht kun je terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Of anders een dagje Amsterdam Ik ken het probleem dat je schetst niet, dus ik kan je niet op een andere manier helpen. Helaas. Ik zou van tevoren wel even contact opnemen als je er speciaal voor naar AMS moet.
  #3  
Oud 28-10-13, 10:22
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Thx voor je reactie. Ja hij heeft het nog af en toe. Ik ga het proberen op te nemen met een andere telefoon als het weer voor komt.
  #4  
Oud 28-10-13, 10:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harem Bekijk bericht
Ja hij heeft het nog af en toe.
Als het probleem nog eens optreedt dan kijk in de Diagnostics welke foutboodschappen daar staan. Die crash reports geven meestal uitsluitsel over wat er aan de hand is.
  #5  
Oud 28-10-13, 11:20
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Dit klinkt als een "kernel panic": een soort crash waarbij het hele besturingssysteem "ten onder" gaat. Daardoor komen die strepen op het scherm en dan start hij vanzelf opnieuw op. Dit komt (als je nooit gejailbreakt hebt) enkel voor bij hardwarematige problemen.
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
  #6  
Oud 08-11-13, 09:27
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

De afspraak staat gepland voor a.s. woensdag 13 november bij de genius bar. Hopelijk maken ze hem of ruilen ze hem om. Ik word er zo nu en dan gek van. Zal je net zien dat hij geen storing geeft in de winkel... Geloven ze je dan wel op je 'verhaal'?

Mochten ze hem omruilen, bestaat er dan nog een kans dat ze hem omruilen voor een 5s?
  #7  
Oud 08-11-13, 09:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harem Bekijk bericht
Mochten ze hem omruilen, bestaat er dan nog een kans dat ze hem omruilen voor een 5s?
Nee, die kans bestaat niet.

Je kan de Diagnostics tonen aan de Genius, dat "verhaal" geloven ze wel.
  #8  
Oud 08-11-13, 09:33
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

He jammer haha. Maar ik ben al blij als ik weer een storingsvrije iPhone heb

Hoe laat ik de Diagnostics zien? Moet ik daarvoor iets aanzetten?
  #9  
Oud 08-11-13, 09:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Settings -> General -> About -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data
  #10  
Oud 08-11-13, 10:25
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Thx! Ik zie daar 4 meldingen instaan, allemaal met datum 2013-11-07. Dus dat is van gister. Het vond gister inderdaad weer plaats. Klopt het dat er geen oudere gegevens instaan? Hij heeft het namelijk veel hardnekkiger gehad..

@ Arjan95: ik lees inderdaad wat terug over "kernel panic"..
  #11  
Oud 08-11-13, 11:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harem Bekijk bericht
Klopt het dat er geen oudere gegevens instaan? Hij heeft het namelijk veel hardnekkiger gehad..
Als je synchroniseert met iTunes worden de crash report overgezet naar de OS X Console. Kernel Panics zijn een serieus probleem tenzij je ooit een backup met jailbreak restanten hebt teruggezet.
  #12  
Oud 08-11-13, 12:08
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Bedankt voor je reacties. Zo leer ik weer een hoop bij!

Kan ik die andere rapporten op de 1 of andere manier uit mijn OSX halen zodat ik die kan meenemen?

Er heeft op dit toestel nooit een jailbreak gestaan. De laatste jailbreak die ik heb toegepast was op mijn 3GS
  #13  
Oud 08-11-13, 12:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harem Bekijk bericht
Kan ik die andere rapporten op de 1 of andere manier uit mijn OSX halen zodat ik die kan meenemen?
Je kan die crash reports uit de OS X Console exporteren of kopiëren. Het gaat er hem niet om of er een jailbreak op dat toestel heeft gestaan maar dat er een backup met jailbreak restanten van een andere iPhone is terecht gekomen op die iPhone.

Succes verder.
  #14  
Oud 08-11-13, 12:22
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

*even off topic * mijn log staat vol met low memory wat betekent dat timosha ?
  #15  
Oud 08-11-13, 12:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
*even off topic * mijn log staat vol met low memory wat betekent dat timosha ?
Dat betekent dat iOS, bij gebrek aan werkgeheugen, geforceerd een app uit het geheugen heeft moeten verwijderen omdat de app dat niet vrijwillig gedaan heeft.
  #16  
Oud 08-11-13, 12:29
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat betekent dat iOS, bij gebrek aan werkgeheugen, geforceerd een app uit het geheugen heeft moeten verwijderen omdat de app dat niet vrijwillig gedaan heeft.
Bedankt Timosha, niks om zorgen over te maken dus, kan idd wel kloppen aangezien ik eigenlijk nooit een app helemaal afsluit ( sorry voor t onderbreken van dit topic )
  #17  
Oud 08-11-13, 12:43
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan die crash reports uit de OS X Console exporteren of kopiëren. Het gaat er hem niet om of er een jailbreak op dat toestel heeft gestaan maar dat er een backup met jailbreak restanten van een andere iPhone is terecht gekomen op die iPhone.

Succes verder.
Dat laatste zou kunnen want ik weet niet meer of ik, in de jaren dat ik een iPhone heb, ooit een schone install gedaan heb. De backup kan inderdaad al uit het 3GS tijdperk komen. Maar ik heb ook meerde verschillende iPhone's 4 gehad en daar had ik dit nooit. Overigens heb als test een tijdje terug de iPhone herstelt en toen geen backup terug gezet. Het probleem deed zich toen ook voor.

Kunnen ze daar over beginnen bij de Genius bar? En wat is je advies als ze hem omruilen? De backup niet meer terug zetten en beginnen met een schone installatie?
  #18  
Oud 08-11-13, 12:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harem Bekijk bericht
De backup niet meer terug zetten en beginnen met een schone installatie?
Doe dat maar.
  #19  
Oud 08-11-13, 20:55
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Net even gekeken in de crashlogs van mijn mac betreffende mijn iphone en ik zie het volgende:

90x panic crash tussen 10-10-2013 en 07-11-2013. Melding die ik meerdere keren zie in het crash report: 'CPU 1 CALLER' of 'CPU 0 CALLER'.

Ik neem mijn mac maar even mee woensdag. Ga dat niet allemaal printen ;-)
  #20  
Oud 08-11-13, 21:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harem Bekijk bericht
Melding die ik meerdere keren zie in het crash report: 'CPU 1 CALLER' of 'CPU 0 CALLER'.
Dat is niet gezond. En als er nog "lba mismatch" achter staat is het heel ongezond. Succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3gs Blijft hangen in DFU of Recoverymode, blijft zwart Frenky40 Jailbreak 2 16-08-11 21:36
3gs blijft hangen in DFU of Recovery mode, blijft of zwartscherm staan Frenky40 iPhone algemeen 4 16-08-11 18:09
Heel traag, sms loopt vast en recent calls loopt vast broom45 iPhone algemeen 8 15-08-10 12:02
[3GS 16 GB] Vast in DFU, herstelproces loopt vast JosephTekort iPhone algemeen 5 21-05-10 15:33
iphone jailbreak blijft vast hangen edelsteen Archief 1 09-04-09 17:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:50.